Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Jak zapakować i wysłać > Pakowanie artykułów szklanych/kruchych
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
30mar 2019

Pakowanie artykułów szklanych/kruchych

   Czas czytania 3 min.

Szkło to bardzo kruchy materiał, dlatego wiele osób obawia się wysyłać szklane przedmioty korzystając z usług kuriera. Co w sytuacji, kiedy szkło bądź inny kruchy materiał musi zostać spakowany i wysłany? Czy wysyłka kieliszków, szklanek, kryształów czy ceramiki to dobry pomysł? Oczywiście, odpowiednio zapakowana przesyłka ma szansę bez żadnych uszkodzeń dotrzeć do adresata.

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Kluczem do sukcesu jest odpowiednie zapakowanie przedmiotu. Nie możemy się oszukiwać, jeśli niechlujnie spakujemy szklany przedmiot istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasza przesyłka zostanie uszkodzona. Nawet najostrożniejszy kurier nie jest gwarancją bezpieczeństwa… to w naszej gestii leży, aby jak najlepiej zabezpieczyć przesyłkę. W tym celu będziemy potrzebować właściwych materiałów do pakowania.

Spis treści

  • Jak bezpiecznie zapakować szkło?
    • NIE OSZCZĘDZAJ NA MATERIAŁACH AMORTYZUJĄCYCH
    • Pakowanie szkła – czy dwa pudełka są niezbędne?
    • Etykiety
    • Uwaga! Szkło!
    • Pamiętaj!
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Jak bezpiecznie zapakować szkło?

  1. Przygotuj karton, opakowanie w którym znajdować się będzie szkło musi być sztywne. Warto wybrać grubszy karton wielowarstwowy taki, który nie nosi śladów użytkowania. W tym przypadku naprawdę lepiej kupić nowe pudełko niż pozbywać się starych, zniszczonych i rozdartych.
  2. Zgięcia pudełka warto dodatkowo wzmocnić taśmą klejącą. Dla większego bezpieczeństwa, umieść pasek taśmy na dnie wewnątrz pudełka. Zaleca się aby stosować 3 warstwy szerokiej taśmy do zaklejenia dna i góry pudełka.
  3. Dno pudełka wyłóż dodatkowym materiałem zabezpieczającym, np. folią bąbelkową.
  4. Każdy szklany przedmiot przed włożeniem do kartonowego pudełka powinien być szczelnie owinięty, najlepiej w papier, gazetę, folię bąbelkową czy inny materiał.
  5. Owiń każdy z przedmiotów oddzielnie i przykryj “od góry” co najmniej kilkoma warstwami.
  6. Nie oszczędzaj na folii bąbelkowej, szklany przedmiot jest dobrze zabezpieczony wtedy, kiedy jego kształt i kontury nie będą widoczne. Każdy z szczelnie owiniętych przedmiotów powinien być dodatkowo zabezpieczony taśmą klejącą.
  7. Pamiętaj o wypełnieniu. Do pakowania szkła konieczne jest użycie materiałów, które zabezpieczą przed przemieszczeniem się przedmiotów wewnątrz pudełka. To zamortyzuje wstrząsy w trakcie transportu.  

szybka wycena


NIE OSZCZĘDZAJ NA MATERIAŁACH AMORTYZUJĄCYCH

Potrząśnij zamkniętym pudełkiem. Jeśli słyszysz ruch podczas potrząsania, musisz dodać więcej materiału wypełniającego. Wypełnij wszystkie puste przestrzenie w pudełku np. wykorzystując flo-pak. Dokładaj materiał, dopóki nie usłyszysz żadnego dźwięku podczas potrząsania.

Pakowanie szkła – czy dwa pudełka są niezbędne?

Jeśli chcesz dodatkowo zabezpieczyć przedmiot, możesz wykorzystać metodę dwuetapowego pakowania. Pudełko zapakowane wedle powyższej instrukcji umieść w drugim, większym pudełku, dzięki temu wewnętrzne pudełko będzie dodatkowo chronione. Poszukaj odpowiednio większego pudełka, tak aby zostało miejsce na kilka centymetrów wyściółki po każdej stronie mniejszego pudełka.

Etykiety

Wydrukuj list przewozowy i naklej go w widocznym miejscu na zewnętrznym pudełku. Pakowanie artykułów kruchych wymaga większej uwagi i ostrożności. Przy tego typu materiałach warto pamiętać o odpowiednim oznakowaniu pudełka. Etykieta ostrzegawcza będzie sygnałem dla kuriera jaki materiał znajduje się w przesyłce.

Przesyłki o wadze powyżej 50 kgJak spakować? Sprawdź w instrukcji:DPD Dodatkowe zalecenia dotyczące pakowania – artykuły szklane

Uwaga! Szkło!

Musisz wiedzieć, że dzięki oznaczeniu przesyłki etykietą SZKŁO będzie ona traktowana jako przesyłka niestandardowa – ze względu na ręczne sortowanie. Ważne, aby o oznaczeniach i przesyłanym materiale poinformować już na etapie zamówienia i zaznaczyć odpowiednie opcje w trakcie wypełniania formularza.

Pamiętaj!

Prawo przewozowe chroni firmy kurierskie. Wedle obowiązujących przepisów to klient nadający przesyłkę odpowiada za odpowiednie opakowanie. Kruche przedmioty wysyłane są na ryzyko klienta, gdyż firmy kurierskie z reguły nie są w stanie zapewnić specjalnych warunków do przewozu szklanych elementów.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak zapakować paczkę w 7 krokach?
Następny wpis Wysyłka dokumentów za granicę >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter