• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > FAQ > Jak spakować oponę?
19cze 2018

Jak spakować oponę?

Jak spakować oponę?

Informacje zawarte w artykule zostały zaktualizowane: 19.06.2018. Nową wersję artykułu znajdziesz na stronie: Jak zapakować oponę?   Przed wysyłką opon zachęcamy do zapoznania się z informacji zawartymi na stronach przewoźników.

Korki na drogach wszystkich polskich miast świadczą o tym, że prawie każda rodzina posiada samochód. Wielu z nas nie wyobraża sobie życia bez auta. Utrzymanie pojazdu wiąże się jednak z pewnymi niedogodnościami. Obowiązkiem każdego kierowcy jest doglądanie stanu opon. Oprócz regularnej wymiany ogumienia z zimowego na letnie i z letniego na zimowe konieczne jest stałe dbanie o jakość kół. Jeśli planujesz dokonać zakupu/sprzedaży opony przez Internet, dowiedz się, w jaki sposób należy ją spakować. Taka wiedza pozwala ocenić stan zamówionego towaru.

Różne instrukcje – jak się w nich odnaleźć?

Każda firma kurierska publikuje własne instrukcje dotyczące sposobów prawidłowego pakowania opon i kół samochodowych. Metody te różnią się nieco od siebie. Wynika to w głównej mierze z wewnętrznych ustaleń konkretnej firmy. Klienci nie powinni się jednak bardzo przejmować tego typu różnicami. Po pierwsze – istnieją ogólne zasady, które dotyczą każdego ładunku z oponami lub kołami samochodowymi. To kluczowe reguły, do których trzeba się zawsze stosować. Pozostałe instrukcje można łatwo sprawdzić na stronie firmowej bezpośrednio u przewoźnika.

Podstawowe zasady przewozu opon

Obojętnie, czy wysyłamy opony nowe, czy używane – tak czy siak muszą być czyste. Niech nie przyjdzie Ci do głowy nadać paczkę z oponą umazaną w  błocie i piachu, mokrą lub otłuszczoną. To karygodny błąd. Dobrze przygotowana opona do przewozu jest czysta i sucha. Musisz też wybrać dobre opakowanie. To niekoniecznie musi być taśma klejąca. Wszystko zależy od firmy kurierskiej, która będzie obsługiwała przewóz. Niektórzy przewoźnicy dopuszczają użycie np. folii termokurczliwej lub folii stretch. Oponę można zabezpieczyć zarówno w okrągłym opakowaniu, jak i w pudełku w formie prostopadłościanu. Wiele zależy od użytego wypełnienia. Zasada jest prosta – opona nie może się wysunąć z opakowania podczas jazdy. Reguła ta ma tym większe znaczenie, gdy  w grę wchodzą paczki zawierające 2 lub 3 opony na raz. Nie mogą się one przemieszczać względem siebie. Konieczne jest użycie wypełnienia.

Ponadto oponę trzeba zważyć i zmierzyć. Dane te nie tylko umożliwiają znalezienie odpowiedniej oferty. Naprawdę duże opony powinny być pakowane na palecie.

Dystrybucja opon wg DPD

Firma DPD jasno sprecyzowała zasady pakowania opon przeznaczonych do dystrybucji w serwisie krajowym. Klient musi pamiętać o kilku kwestiach:

  • opony należy pakować pojedynczo lub po dwie w paczce, muszą być owinięte taśmą (owijką);
  • etykieta adresowa musi być naklejona w widocznym miejscu, nie może być zakryta taśmą;
  • nie można dopuścić do zagniecenia danych ważnych przy przewozie – jakiekolwiek bruzdy są niedopuszczalne w szczególności w obszarze kodu kreskowego;
  • kod kreskowy powinien być umieszczony na rancie opony;
  • opony z felgą muszą być zapakowane w karton prostopadłościenny.

DPD nie przyjmuje do dystrybucji opon zapakowanych w kartony i przewiązanych taśmą. Kurier nie zabierze także opon owiniętych folią. Nie można też zabrać ładunku złożonego z kilku opon.

Na zdjęciu przedstawiamy opakowania, które firma DPD uznaje za nieodpowiednie:

Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon w DPD Polska w serwisie krajowym obowiązująca od 1 września 2017 r.

Klienci muszą sobie zdawać sprawę z tego, że paczki, które są niepoprawnie zapakowane, mogą być zawrócone do Nadawcy. Zostanie wówczas naliczona odpowiednia cena, wliczająca przesyłkę pierwotną oraz jej zwrot.

Oto przykłady odpowiedniego pakowania opon zgodnie z regułami ustalonymi przez DPD:

 


Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon w DPD Polska
w serwisie krajowym obowiązująca od 1 września 2017 r.

Reguły przewozu opon w serwisie międzynarodowym DPD są zbieżne z zasadami obowiązującymi w serwisie krajowym. Wyjątek stanowią jedynie kraje skandynawskie. Opony wysyłane do Norwegii, Danii, Szwecji lub Finlandii muszą być owinięte w folię. Na wierzchu opakowania należy nakleić list przewozowy – ma być wyraźny i niepozaginany. Dodatkowo należy pamiętać o tym, że do Szwecji można wysyłać opony zapakowane wyłącznie pojedynczo – większe paczki są tam nieprzyjmowane.

Przykłady dobrze spakowanych paczek z oponami wysyłanych do krajów skandynawskich:

 


Źródło: Instrukcja prawidłowego pakowania opon w DPD Polska
w serwisie międzynarodowym

Przewóz opon z UPS

Przewożenie opon z firmą UPS nie jest skomplikowane. Trzeba jednak pamiętać o kilku kwestiach. Opakowanie zastosowane przez klienta musi uniemożliwiać rozdzielenie opon. Można stosować folię stretch do pakowania, przy czym każda paczka może zawierać jedną lub dwie opony (nie więcej).

Najlepiej jest nakleić szeroki pas taśmy samoprzylepnej przez środek każdej opony. Następnie trzeba owinąć całą przesyłkę folią (ewentualnie taśmą samoprzylepną). Etykieta adresowa powinna być umieszczona na bieżniku. Koniecznie należy ją okleić przezroczystą taśmą.

UPS dopuszcza przesyłanie opon w kartonach – mogą to być nawet cztery opony. Ważne, żeby wymiary takiej przesyłki mieściły się w ustalonych przez firmę normach.

Pakowanie opon w FedEx

Ciekawe zasady pakowania opon ma FedEx. Firma umożliwia przewóz opon w ramach usług krajowych – przy czym za wysyłkę standardową uznaje się wyłącznie transport opon do samochodów osobowych, dostawczych oraz innych pojazdów o rozmiarze do 17 cali (przy założeniu, że ich zewnętrzna średnica nie przekracza 700 mm). Opony należy pakować pojedynczo lub podwójnie. Waga nie może przekraczać 35 kg.

Do pakowania można używać różnych materiałów. Dopuszczalne są m.in.:

1. Okrągłe tekturowe opakowania z otworami ułatwiającymi przenoszenie. Taki pakunek musi być zabezpieczony
taśmą polipropylenową, która jest ułożona tak, by nie zakrywać etykiety adresowej

Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx Express.

2. Pojedynczy pas tekturowy – oponę można owinąć pojedynczym arkuszem papieru i zabezpieczyć taśmą polipropylenową. Należy zadbać o to, by etykieta adresowa znajdowała się w widocznym miejscu na opakowaniu.

Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx Express.

3. Folia termokurczliwa – nadawca może owinąć oponę folią termokurczliwą. Etykieta adresowa powinna znajdować się na ostatniej warstwie folii, na zewnętrznej krawędzi opony.

Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx Express.

4. Folia stretch – oponę można owinąć folią typu stretch. Musi zakrywać przynajmniej ¾ jej powierzchni. Otwory w folii umieszczone po obu stronach mogą znacznie ułatwić przenoszenie. Etykietę adresową należy nakleić na płasko.

Źródło: Instrukcja pakowania opon FedEx Express.


Poprzedni wpis << Jak spakować drabinę?
Następny wpis Jak spakować rower? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
20kw. 2018

Jak spakować oponę? Koło a Opona – czym się różnią?

W ostatnich latach znacznie wzrosła popularność przesyłania za pośrednictwem firm kurierskich opon i kół. Wiąże się to przede wszystkim z koniecznością regularnej wymiany ogumienia na sezon letni i zimowy. Ponadto polskie drogi nie są przyjazne dla opon. Prawie każdy kierowca zetknął się z problemem zbyt szybkiego zdzierania się bieżnika. Przesył opon lub całych kół za pomocą firmy kurierskiej jest jak najbardziej możliwy. Nadawca musi jednak zastosować się do pewnych zasad. Jak spakować koło, a jak spakować oponę?

Spis treści

  • Koło i opona to nie to samo!
  • Różne instrukcje przewozu – która jest prawidłowa?
  • Nie masz pewności jak spakować oponę? Przeczytaj nasz poradnik!

Koło i opona to nie to samo!

Koszt wysyłki paczki zależy od różnych czynników. Ważne są m.in. gabaryty paczki. Im cięższa i większa, tym droższa. Informacje te mają znaczenie, jeśli chcesz przesłać oponę kurierem. Opony to ogumienie bez felgi. Taki ładunek jest więc znacznie lżejszy niż całe koło. Będzie więc tańszy.

Oprócz ceny ważne są też inne czynniki związane z przesyłką. Opony z felgą trzeba nieco inaczej pakować. Wymagane jest dodatkowe zabezpieczenie takiej paczki. Koła należy pakować do pudełek lub owijać je w warstwy ochronne i folię typu stretch. Niektóre firmy zezwalają na wysyłanie opon bez specjalnych osłon – należy je przewiązać taśmą i nakleić na nie list przewozowy. Czasami możliwe jest wysłanie dwóch opon w jednej paczce.

Różne instrukcje przewozu – która jest prawidłowa?

Każda firma kurierska posiada swoje instrukcje obejmujące sposoby prawidłowego pakowania opon i kół samochodowych. Metody te różnią się między sobą. Wytyczne wynikają przede wszystkim z wewnętrznych ustaleń konkretnej firmy. Klienci powinni wiedzieć jedno – przed wysyłką paczki należy zawsze sprawdzić regulamin i instrukcje podawane na głównej stronie przewoźnika. To pozwoli uniknąć nieporozumień.

Istnieją też ogólne zasady, które dotyczą wszelkich przewozów z oponami i kołami samochodowymi. Można do nich zaliczyć następujące reguły:

  • opony i felgi muszą być czyste;
  • użyte opakowanie musi być dobrze zabezpieczone – koło nie może się wysunąć podczas jazdy;
  • duże i ciężkie koła lub same opony należy pakować na palecie.

Nie masz pewności jak spakować oponę? Przeczytaj nasz poradnik!


Poprzedni wpis << W jaki sposób wspierać fundacje
Następny wpis Przepisy ADR – czym są? Czego dotyczą? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.