• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Zaopiekuj się klientem w Black Friday
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 12lis 2021

    Zaopiekuj się klientem w Black Friday

    Black Friday, Cyber Monday i Boże Narodzenie są już tuż za rogiem. Wizyty na stronach internetowych rosną, mnożą się zamówienia. Działy obsługi klienta magazynują siły na największe starcie 26 listopada. A jest o co walczyć! Czy wiesz, że:

    • w 2020 roku, czyli podczas zeszłorocznego Cyber ​​Week konsumenci wydali 34,4 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 20,7% rok do roku,
    • całkowite wydatki w sezonie 2020 (od listopada do Cyber Monday) wyniosły 106,5 miliarda dolarów? (źródło: algolia.com)
    black friday, obsługa klienta, black week

    Spis treści

    • Przygotuj pole bitwy
    • Działania bojowe i taktyczne
    • Siły zbrojne całego zespołu? Komunikacja!
    • Wszystkie ręce na pokład
    • Empatyczna obsługa
    • Dodatkowe uzbrojenie
    • Boty w szeregu
    • Wojna nowej generacji
    • Wybierz sprawdzonych sojuszników 
    • Nie bitwa, a wojna

    Przygotuj pole bitwy

    Wprowadź zasadę ofensywy i działaj! Ostrożnie wybierz produkty, które chcesz promować z wyprzedzeniem i prognozuj popyt. Przetestuj swoją stronę internetową, monitoruj witrynę, systemy zarządzania zamówieniami i magazynem. Upewnij się, że poradzą sobie z dużym natężeniem ruchu w Czarny Piątek. Uporządkuj polecane wyprzedaże i rabaty. Czy oferta jest jasna dla konsumenta? Bądź precyzyjny, tylko jasne komunikaty i płynna ścieżka zakupowa przyniosą oczekiwane konwersje.

    Działania bojowe i taktyczne

    Po marketingowym natarciu przychodzi czas na obronę. Na liście zadań jest: zaplanowanie strategi posprzedażowej, obsługa zamówień, wysyłka towarów, mierzenie satysfakcji i zadowolenia klientów. Konsument wykonał swój ruch, teraz Twoja kolej — musisz obsłużyć każde z zamówień. Przy nagłym wzroście skali mogą pojawić się problemy, zawsze  zarządzaj złymi doświadczeniami i zwracaj na nie uwagę. Rozwiązuj incydenty, poprawiaj czas odpowiedzi konsultantów. Ważne, abyś zadbał o przepływ informacji pomiędzy oddziałami Twojej firmy. 

    Siły zbrojne całego zespołu? Komunikacja!

    Jeśli Twoje zespoły nie komunikują się ze sobą dobrze, strategia marketingowa po prostu nie zadziała. W tak napiętym czasie warto zorganizować kilka spotkań i przydzielić zadania, aby każdy rozumiał reguły gry. Bardzo dobrym pomysłem jest również stworzenie zespołu lub wyznaczenie osoby (w zależności od wielkości firmy i liczby pracowników), która będzie miała kontakt z każdą osobą uczestniczącą w projekcie Black Friday.

    Wszystkie ręce na pokład

    Biorąc pod uwagę dużą liczbę zamówień na Czarny Piątek, można bezpiecznie założyć, że liczba zgłoszeń do obsługi klienta również wzrośnie. Przygotuj swoją brygadę na ten skok. Zadbaj o dobre środowisko pracy, a poprawisz produktywność zespołu. Przeforsowany pracownik myli się bardziej. Każda korekta jest kosztowna, dlatego często inwestycja w rozbudowanie zespołu jest bardziej opłacalna. Aby stawić czoła wzrostowi popytu i poprawić jakość obsługi klienta czasami konieczne jest “wezwanie posiłków”.  Zatrudnij dodatkowy personel i upewnij się, że wszyscy przedstawiciele Twojej firmy znają aktualną ofertę, zasady promocji, regulamin, politykę zwrotów czy kwestie związane z polityką prywatności. Tylko w pełni przeszkoleni i przygotowani pracownicy wyjdą cało z nadchodzących pracowitych czasów.

    Empatyczna obsługa

    W tym celu zainwestuj w szkolenia, także te rozwijające kompetencje miękkie. To, co pomoże lub zaszkodzi firmie, to sposób, w jaki  zespół poradzi sobie z  problemami. Jednym z kluczowych czynników zapewniających pozytywne wrażenia klientów jest empatia. Mówiąc najprościej: spojrzenie na problem z perspektywy klienta i zdolność zrozumienia jego położenia. Pracownik zdolny to empatycznej i sprawnej obsługi to ogromna wartość w każdym e-sklepie. Nie przeciążaj takiej osoby, praca na pełnych obrotach w dłuższej perspektywie zmniejsza efektywność, a jesteśmy dopiero na początku sezonu. Skaluj swój zespół obsługi klienta, walcz o pozyskanie doświadczonych osób, które podniosą jakość obsługi.

    Dodatkowe uzbrojenie

    Obsługa klienta to kluczowy punkt kontaktu między Twoją marką a klientami, czas reakcji jest ważny, dlatego w szczycie sezonu warto wykorzystywać zarówno kanały telefoniczne, jak i cyfrowe. Krótkotrwały charakter jednorazowych wydarzeń, takich jak Czarny Piątek czy Cyber Monday, zwiększa potrzebę natychmiastowych odpowiedzi na pytania klientów. W przypadku wątpliwości użytkownicy będą woleli szukać lepszej oferty u konkurencji. Dlatego Twoja obsługa musi bezbłędnie wyeliminować te wątpliwości i odpowiedzieć na pytania potencjalnych nabywców typu:

    •  „Czy otrzymam produkt przed Wigilią?” 
    • „Jakie mam dostępne metody płatności?”
    • “Jak wygląda zwrot?”

    Wyzwaniem jest pogodzenie odpowiedzi niemal w czasie rzeczywistym i personalizacji w obsłudze zgłoszeń klientów. Odpowiadając szybko i sprawnie na pytania klientów, zyskasz ich zaufanie i wzmocnisz ich decyzję o zakupie. Jednak przy setkach czy tysiącach transakcji w ciągu zaledwie kilku dni, fizycznie niemożliwe jest odpowiadanie na wszystkie zapytania klientów. Rynek proponuje kilka rozwiązań. Część ruchu może przejąć Bot, przy integracji czatu na żywo, automatyczne odpowiedzi mogą przyspieszyć obsługę. 

    Boty w szeregu

    Chatbot to doskonały sposób na zwiększenie produktywności doradców. Obsługując część wolumenu połączeń przychodzących, bot uwalnia część 8-godzinnego czasu pracy konsultanta. „Ludzki” pracownik realizuje swoje zadania, bez presji i niepokoju związanego z bombardowaniem połączeń i wiadomości. Ponadto pracownicy znacznie szybciej przetwarzają zapytania klientów filtrowane przez bota. Często dzieje się tak, że bot wysyła podsumowującą wiadomość e-mail do doradcy, aby podsumować kluczowe punkty żądania klienta. 

    Wojna nowej generacji

    Ośmiu na dziesięciu kupujących twierdzi, że zwykle odkrywa nowe sklepy internetowe właśnie w Black Friday. Zbliżające się święto, to najlepsza okazji do pozyskania nowych klientów. Ponieważ e-konsumenci stają się coraz młodsi i bardziej zaznajomieni z technologią, marki nie mogą zostać w tyle. Muszą dostosowywać się i reagować, aby nadążyć. Nabywcy coraz częściej oczekują wielowymiarowych interakcji ze sprzedawcami. Szczególnie przy sprzedaży internetowej, marki muszą być zorientowane na technologię. Jeśli myślisz długofalowo o swoim biznesie — patrz w przyszłość i adaptuj się do nadchodzących trendów.

    Wybierz sprawdzonych sojuszników 

    Technologie, a w szczególności automatyzacje, rozgościły się także w sektorze logistycznym. Nie chcesz wywrócić się na ostatniej mili? Przygotuj się! Wybierz sprawdzonego partnera wysyłkowego. Biorąc pod uwagę niedawne niedobory w łańcuchu dostaw, dostarczenie produktu do klientów może być największym wyzwaniem w sezonie black week i okołoświątecznym 2021. Zarządzaj oczekiwaniami w kontekście zasad wysyłki i terminów dostaw. Kluczem do zapewnienia dobrej obsługi klienta po naciśnięciu przycisku „kup” jest jasny i przejrzysty obrazu tego, gdzie znajduje się produkt i kiedy dotrze do adresata. Przekonujemy się, że widoczność ma coraz większe znaczenie dla klientów. Możliwość śledzenia produktu przez cały proces realizacji zmniejsza kontakty z obsługą klienta. To must have dobrej obsługi klienta.

    Nie bitwa, a wojna

    Black Friday to maksymalizacja zarobków, ale także szansa na skalowanie marki. Inwestowanie w jakościową obsługę klienta pomoże wygrać nie tylko bitwę, ale i wojnę o rentowny e-commerce.

    oferta dla sklepów internetowych
    Uber Connect

    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

    black friday przygotowania


    Poprzedni wpis << Jak zamówić kuriera FedEx?
    Następny wpis Jak wysłać list kurierem DPD? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz