Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
13wrz 2018

Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

   Czas czytania 4 min.

Handel transgraniczny, czyli handel ponadnarodowy, międzypaństwowy, internacjonalny. Gwarantuje ogromną swobodę przepływu towarów i usług, dzięki której dowolny użytkownik sieci może zamówić wybrane produkty z odległego kraju za granicą, klikając jeden przycisk na swoim smartfonie. Tak zwany sektor cross-border ciągle się rozwija, zwłaszcza jeżeli chodzi o zakupy online. Eksploatatorzy stron WWW zagłębiają się w sieci, szukając stricte określonego produktu bez względu na to, w jakim kraju jest produkowany. Liczy się tylko i wyłącznie chęć posiadania danego „przedmiotu”. Polskie firmy i polscy handlowcy mogą więc zaistnieć i rozwinąć swoje działalności na międzynarodowych rynkach wykorzystując w odpowiedni sposób globalny zasięg i specyfikę sieci internetowej.

Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • Ujednolicenie rynku     
  • Polski rynek a cross-border
  • Zagraniczni konsumenci
    • E-marketing
    • E-logistyka
    • E-płatności
    • Wymagania i licencje
  • Międzynarodowa konferencja : Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Ujednolicenie rynku     

Idea jednolitego rynku jest szeroko promowana przez Unię Europejską razem ze znormalizowanymi prawami konsumenta. W myśl tych zasad polscy konsumenci stopniowo zaczynają angażować się w międzynarodowy shopping online. Jednak na chwilę obecną zdecydowanie przodują kraje takie jak Australia, Niemcy czy Kanada, których aktywność w pozyskiwaniu zagranicznych towarów przekracza 50% kompleksowych zakupów. Istnieje kilka konkretnych zalet i powodów wyboru produktów zewnętrznych. Należą do nich między innymi: kryteria finansowe, brak dostępności towaru i lepsza jakość artykułów na zagranicznych rynkach.

Internet daje nam nieopisane możliwości, jeżeli chodzi o rewidowanie i filtrowanie całego dostępnego w sieci asortymentu. Według badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos niższe ceny oraz liczne deficyty na rynku to dwa podstawowe powody, dla których konsumenci decydują się na zagraniczny zakup.

Polski rynek a cross-border

Obecnie nasz e-handel generuje około 30% przychodów rodzimych eksporterów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Prognozy ogólno-globalne przedstawione przez takie firmy jak PayU czy Accenture mówią, iż handel transgraniczny ma w najbliższej przyszłości oscylować w granicach 25% całej sprzedaży w sieci.

Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

Zagraniczni konsumenci

Duże pieniądze oraz coraz większe zaangażowanie klientów tą częścią działań e-commerce powinno zwrócić uwagę polskich przedsiębiorców – których jedynie 7% w swojej ofercie gwarantuje możliwość nabycia towarów przez zagranicznego konsumenta. W tej formie działalności drzemie ogromny potencjał, który wymaga jednak od polskich firm rozwoju w dziedzinie e-marketingu, e-logistyki, e-płatności jak również kontroli sprzedawanych produktów pod kątem należytych wymagań i licencji.

E-marketing

Chodzi przede wszystkim o odpowiednie przygotowanie platformy internetowej, założenie własnego e-sklepu na stronie bądź skorzystanie z integracji z takimi witrynami aukcyjnych jak eBay czy Amazon Marketplace, by umożliwić klientom zagranicznym zakup online. Ważny jest również język komunikacji – własna platforma wymaga tłumaczenia – opis firmy, produktów, regulamin, zwroty itp.

E-logistyka

Zadbaj o dobór procesu logistycznego, odpowiednią umowę z operatorem logistycznym, który będzie oferował kompleksowe usługi i możliwość dostarczenia towarów zagranicznym klientom. Ewentualność zwrotu, automatyzacja i integracja zamówień pomaga firmom rozwijać się  na międzynarodowe rynki korzystając między innymi z pomocy doświadczonych brokerów usług kurierskich.

Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

Globkurier.pl wraz ze swoimi partnerami logistycznymi zapewnia nie tylko ekspresowe dostarczenie przesyłki zagranicznej, ale również przejęcie obowiązków związanych z ewentualną gwarancją usług. Jesteśmy świadomi, że ekspansja na rynki zagraniczne to wyzwanie, dlatego chętnie dzielimy się swoim doświadczeniem w tym obszarze. W perspektywie kilkuletniego zarządzania platformą do usług kurierskich obserwuję aktywizację rodzimych przedsiębiorców w sferze handlu zagranicznego. Na szczęście odważnych i odpowiednio przygotowanych sprzedawców jest coraz więcej – ich sukces zawsze cieszy. – Mateusz Pycia, CEO& Founder Globkurier.pl, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, laureat nagrody L. Czarneckiego. Uczestnik Young G20, mówca na Europejskim Kongresie Gospodarczym, zwolennik Leana i Agile

E-płatności

Ważnym elementem jest dobór odpowiedniej formy płatności – nieznajomość nowych/obcych metod zapłaty za produkt może odstraszyć potencjalnych klientów. Warto postawić na szeroko pojęte dostosowanie się do przyszłych konsumentów – międzynarodowy przelew czy przykładowo płatność kartą kredytową z usługą DCC (Dynamic Currency Conversion). Wcześniej opisana możliwość to forma doboru odpowiedniej waluty w jakiej płatności dokona nabywca.)  Rezygnacja z towaru w momencie pojawienia się karty uiszczenia należności wynika z braku zaufania polskich odbiorców do międzynarodowych firm. Dodatkowym czynnikiem może być bariera językowa oraz częste wahania kursu walut powodujące brak konkretnie ustabilizowanej ceny.

Wymagania i licencje

Unijna dyrektywa wprowadzająca zasadę jednolitości w handlu konsumenckim, w myśl której w krajach członkowskich obowiązują identyczne zasady odnoszące się do prawa informacji, odstąpienia od umowy, zwrotów itp. Zanim wprowadzimy swoje towary na rynek międzynarodowy musimy szczegółowo zapoznać się z sytuacją prawną – warto zwrócić uwagę również na zasady opodatkowania, obowiązki sprzedawców oraz państwowe regulacje prawne. Gdy przygotujemy się wcześniej zdecydowanie unikniemy problemów, a klient będzie czuł się zarówno bezpiecznie jak i z pewnością po udanej transakcji powróci zadowolony do naszego sklepu.

Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

Międzynarodowa konferencja : Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych

Więcej na temat eksportu i wyjścia na rynek zagraniczny dowiecie się podczas Międzynarodowej Konferencji: Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych, organizowanej przez industrystock.pl, która odbędzie się 24 października w katowickim MCK. GlobKurier.pl jako partner logistyczny zaprasza do licznego udziału w wydarzeniu – http://konferencjaeksport.elamed.pl/#

Eksport daje szansę firmom na realne zwiększenie obrotów przy nasycony rynku wewnętrznym. To możliwość nabierania umiejętności, dostęp do nowej grupy konsumentów, ale też nowych technologii oraz szansa sukces w skali makroekonomicznej.- dr Jerzy Tuszyński, Specjalista od sprzedaży i marketingu strategicznego, badań rynkowych i marketingowych. Praktyk, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing. Jeden z prelegentów konferencji.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Kraków stał się stolicą e-commerce
Następny wpis Opis produktów w platformie ecommerce >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter