• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 13wrz 2018

    Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

    Handel transgraniczny, czyli handel ponadnarodowy, międzypaństwowy, internacjonalny. Gwarantuje ogromną swobodę przepływu towarów i usług, dzięki której dowolny użytkownik sieci może zamówić wybrane produkty z odległego kraju za granicą, klikając jeden przycisk na swoim smartfonie. Tak zwany sektor cross-border ciągle się rozwija, zwłaszcza jeżeli chodzi o zakupy online. Eksploatatorzy stron WWW zagłębiają się w sieci, szukając stricte określonego produktu bez względu na to, w jakim kraju jest produkowany. Liczy się tylko i wyłącznie chęć posiadania danego „przedmiotu”. Polskie firmy i polscy handlowcy mogą więc zaistnieć i rozwinąć swoje działalności na międzynarodowych rynkach wykorzystując w odpowiedni sposób globalny zasięg i specyfikę sieci internetowej.

    Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

    GlobKurier.pl

    GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


    Spis treści

    • Ujednolicenie rynku     
    • Polski rynek a cross-border
    • Zagraniczni konsumenci
      • E-marketing
      • E-logistyka
      • E-płatności
      • Wymagania i licencje
    • Międzynarodowa konferencja : Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Ujednolicenie rynku     

    Idea jednolitego rynku jest szeroko promowana przez Unię Europejską razem ze znormalizowanymi prawami konsumenta. W myśl tych zasad polscy konsumenci stopniowo zaczynają angażować się w międzynarodowy shopping online. Jednak na chwilę obecną zdecydowanie przodują kraje takie jak Australia, Niemcy czy Kanada, których aktywność w pozyskiwaniu zagranicznych towarów przekracza 50% kompleksowych zakupów. Istnieje kilka konkretnych zalet i powodów wyboru produktów zewnętrznych. Należą do nich między innymi: kryteria finansowe, brak dostępności towaru i lepsza jakość artykułów na zagranicznych rynkach.

    Internet daje nam nieopisane możliwości, jeżeli chodzi o rewidowanie i filtrowanie całego dostępnego w sieci asortymentu. Według badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos niższe ceny oraz liczne deficyty na rynku to dwa podstawowe powody, dla których konsumenci decydują się na zagraniczny zakup.

    Polski rynek a cross-border

    Obecnie nasz e-handel generuje około 30% przychodów rodzimych eksporterów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Prognozy ogólno-globalne przedstawione przez takie firmy jak PayU czy Accenture mówią, iż handel transgraniczny ma w najbliższej przyszłości oscylować w granicach 25% całej sprzedaży w sieci.

    Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

    Zagraniczni konsumenci

    Duże pieniądze oraz coraz większe zaangażowanie klientów tą częścią działań e-commerce powinno zwrócić uwagę polskich przedsiębiorców – których jedynie 7% w swojej ofercie gwarantuje możliwość nabycia towarów przez zagranicznego konsumenta. W tej formie działalności drzemie ogromny potencjał, który wymaga jednak od polskich firm rozwoju w dziedzinie e-marketingu, e-logistyki, e-płatności jak również kontroli sprzedawanych produktów pod kątem należytych wymagań i licencji.

    E-marketing

    Chodzi przede wszystkim o odpowiednie przygotowanie platformy internetowej, założenie własnego e-sklepu na stronie bądź skorzystanie z integracji z takimi witrynami aukcyjnych jak eBay czy Amazon Marketplace, by umożliwić klientom zagranicznym zakup online. Ważny jest również język komunikacji – własna platforma wymaga tłumaczenia – opis firmy, produktów, regulamin, zwroty itp.

    E-logistyka

    Zadbaj o dobór procesu logistycznego, odpowiednią umowę z operatorem logistycznym, który będzie oferował kompleksowe usługi i możliwość dostarczenia towarów zagranicznym klientom. Ewentualność zwrotu, automatyzacja i integracja zamówień pomaga firmom rozwijać się  na międzynarodowe rynki korzystając między innymi z pomocy doświadczonych brokerów usług kurierskich.

    Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

    Globkurier.pl wraz ze swoimi partnerami logistycznymi zapewnia nie tylko ekspresowe dostarczenie przesyłki zagranicznej, ale również przejęcie obowiązków związanych z ewentualną gwarancją usług. Jesteśmy świadomi, że ekspansja na rynki zagraniczne to wyzwanie, dlatego chętnie dzielimy się swoim doświadczeniem w tym obszarze. W perspektywie kilkuletniego zarządzania platformą do usług kurierskich obserwuję aktywizację rodzimych przedsiębiorców w sferze handlu zagranicznego. Na szczęście odważnych i odpowiednio przygotowanych sprzedawców jest coraz więcej – ich sukces zawsze cieszy. – Mateusz Pycia, CEO& Founder Globkurier.pl, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, laureat nagrody L. Czarneckiego. Uczestnik Young G20, mówca na Europejskim Kongresie Gospodarczym, zwolennik Leana i Agile

    E-płatności

    Ważnym elementem jest dobór odpowiedniej formy płatności – nieznajomość nowych/obcych metod zapłaty za produkt może odstraszyć potencjalnych klientów. Warto postawić na szeroko pojęte dostosowanie się do przyszłych konsumentów – międzynarodowy przelew czy przykładowo płatność kartą kredytową z usługą DCC (Dynamic Currency Conversion). Wcześniej opisana możliwość to forma doboru odpowiedniej waluty w jakiej płatności dokona nabywca.)  Rezygnacja z towaru w momencie pojawienia się karty uiszczenia należności wynika z braku zaufania polskich odbiorców do międzynarodowych firm. Dodatkowym czynnikiem może być bariera językowa oraz częste wahania kursu walut powodujące brak konkretnie ustabilizowanej ceny.

    Wymagania i licencje

    Unijna dyrektywa wprowadzająca zasadę jednolitości w handlu konsumenckim, w myśl której w krajach członkowskich obowiązują identyczne zasady odnoszące się do prawa informacji, odstąpienia od umowy, zwrotów itp. Zanim wprowadzimy swoje towary na rynek międzynarodowy musimy szczegółowo zapoznać się z sytuacją prawną – warto zwrócić uwagę również na zasady opodatkowania, obowiązki sprzedawców oraz państwowe regulacje prawne. Gdy przygotujemy się wcześniej zdecydowanie unikniemy problemów, a klient będzie czuł się zarówno bezpiecznie jak i z pewnością po udanej transakcji powróci zadowolony do naszego sklepu.

    Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski

    Międzynarodowa konferencja : Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych

    Więcej na temat eksportu i wyjścia na rynek zagraniczny dowiecie się podczas Międzynarodowej Konferencji: Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych, organizowanej przez industrystock.pl, która odbędzie się 24 października w katowickim MCK. GlobKurier.pl jako partner logistyczny zaprasza do licznego udziału w wydarzeniu – http://konferencjaeksport.elamed.pl/#

    Eksport daje szansę firmom na realne zwiększenie obrotów przy nasycony rynku wewnętrznym. To możliwość nabierania umiejętności, dostęp do nowej grupy konsumentów, ale też nowych technologii oraz szansa sukces w skali makroekonomicznej.- dr Jerzy Tuszyński, Specjalista od sprzedaży i marketingu strategicznego, badań rynkowych i marketingowych. Praktyk, konsultant i trener biznesu, twórca JET Marketing. Jeden z prelegentów konferencji.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Kraków stał się stolicą e-commerce
    Następny wpis Opis produktów w platformie ecommerce >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czym jest waga wolumetryczna

    Obchody 50-lecia firmy FedEx. Współpraca biznesowa
    z GlobKurier

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz