• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Opis produktów w platformie ecommerce
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 04wrz 2018

    Opis produktów w platformie ecommerce

    Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś przebić się przez gąszcz konkurencji, ale nie masz pojęcia, jak sprawić, żeby Twoja strona wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania? Twoim problemem może być założenie, że wystarczy zaciągnąć listę produktów wraz z cenami i opisami od producenta. Niestety tak robi wielu, a platformy, które były szybsze, w oczach wyszukiwarki będą wyglądać na bardziej wiarygodne. Ty jesteś tylko kolejną kopią.

    Dlaczego potrzebujesz unikalnych opisów produktów?

    Wyobraź sobie, że szukasz na Allegro czy eBay obiektywu do aparatu. Otwierasz odpowiednią kategorię i sortujesz wyniki po cenie. Twoim oczom ukazuje się lista kilkunastu ofert z takimi samymi cenami, tytułami, opisami oraz zdjęciami. Z tym, że pierwsze trzy sklepy mają znacznik Super Sprzedawcy, reszta zaś ma na swoim koncie ledwie kilka sprzedanych egzemplarzy. Zakładam, że widząc dokładnie te same tytuły i zdjęcia wybierzesz obiektyw oferowany przez któryś z pierwszych trzech sklepów. Dlaczego? Po pierwsze, bo inni ludzie coś u nich kupili, po drugie, bo nie warto przechodzić na drugą stronę, skoro już na pierwszej znalazłeś coś, czego szukasz.

    opis produktów Łukasz Migura

     

    Łukasz Migura

    Założyciel i Specjalista ds. SEO w firmie Contentowy Ninja contentowy.nija GlobKurier.pl


    Podobnie jest z wyszukiwarką Google. Najwyżej powinien być producent, a jeśli prowadzi on sprzedaż detaliczną, wszystkie platformy, które także oferują ten sam produkt mogą mieć problem z przeskoczeniem jego strony. Potem pojawią się porównywarki cen i sklepy z oryginalnym opisem tego produktu. Kolejne pozycje zajmować zaś będą sklepy, które opisują dany towar tak, jak producent. Wtórnie, kopiując wszystko jak leci. Dla wyszukiwarki, podobnie jak dla Ciebie, taka oferta nie jest interesująca. Oczywiście Google wyświetli ją w swoich wynikach, ale nie licz, że ktoś odwiedzi Twoją platformę z drugiej czy nawet trzeciej strony wyników.

    Jak podnieść pozycję sklepu internetowego dla danego produktu?

    Potrzebujesz oryginalnego tytułu i opisu. To podstawa, której nie przeskoczysz. Google wyświetlając propozycje stron dla danego zapytania — słowa kluczowego — analizuje kilkaset różnych czynników. Jednym z najważniejszych jest treść znajdująca się na stronie. Jeśli crawler wyszukiwarki — robot, przeglądający sieć — znajdzie u Ciebie opis, który widział już wcześniej, nie licz na wysoką pozycję.

    Przez treść na stronie rozumiem tutaj tytuł i opis SEO, który wyświetla się w Google’u, cały tekst widoczny dla użytkownika, zdjęcia i ich opisy alternatywne, filmy, komentarze oraz wdrożone dodatkowe rozwiązania jak mikrodane. Tytuł i opis oczywiście musi w sobie zawierać nazwę produktu. Powinny być one jednak tak skonstruowane, żeby wyświetlały się również na szersze zapytania. Jeśli sprzedajesz wentylator, oprócz jego nazwy i nazwy producenta, zawrzyj w opisie słowa jak najcichszy wentylator na rynku, wstaw tam jego moc. To samo musi znaleźć się w opisie SEO. Pamiętaj też, że tytuł nie może przekroczyć 65 znaków, opis zaś nie może być dłuższy niż 155 znaków. Tyle wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Google czasem pokaże dłuższy opis, najczęściej jest to jednak efekt prowadzonych przez nich eksperymentów.

    W treści widocznej na stronie zawrzyj słowo kluczowe. Nie zapomnij go wytłuścić przy pomocy tagu < strong >. W ten sposób mówisz robotom Google’a, że dana fraza jest istotna dla tej podstrony Twojego sklepu. Tekstu powinno być sporo, co najmniej 2500 znaków ze spacjami. Nie zapomnij o śródtytułach, koniecznie oznaczonych jako < H2 > i < H3 >. W śródtytułach także znaleźć musi się słowo kluczowe. To samo dotyczy opisu alternatywnego zdjęcia.

    Jeśli system Twojego sklepu sam tworzy nagłówki np. nad sekcją komentarzy, zadbaj o to, żeby jego konstrukcja wyglądała np. w następujący sposób: Komentarze dotyczące < nazwa produktu >. W ten sposób dodasz automatycznie kolejne słowo kluczowe do treści strony.

    Możesz też wyświetlić pod opisem listę podobnych produktów. W ich nazwach także powinno pojawić się istotne dla Ciebie słowo.

     

    Opis produktów Łukasz Migura

    Od czego zacząć poprawę opisów w sklepie internetowym?

    Na początku przeanalizuj potencjalny ruch, jaki możesz zyskać poprawiając strony poszczególnych produktów. Nie wszystko da się zrobić na raz, dlatego skup się na stronach, które mogą sprzedawać. Dla wybranych podstron należy przeanalizować konkurencję i zrobić research słów kluczowych, tak by pozyskiwać ruch na zapytania szersze, niż tylko nazwa towaru czy producenta.

    Dalej należałoby stworzyć unikalny opis, który nie pojawia się na stronach konkurencji. Trzeba go wspomóc zdjęciami, przedzielić śródtytułami. Tekst ten powinien w merytoryczny sposób wyczerpać temat. Nie warto jednak lać wody. Wszystko rozbija się o umiejętność opowiedzenia o danym produkcie w atrakcyjny sposób.

    Jako właściciel platformy ecommerce możesz to zrobić samemu. Możesz też zatrudnić kogoś do przeprowadzenia odpowiedniego audytu, który pozwoli na ustalenie, które podstrony mogą zwiększyć ruch organiczny. Będziesz też potrzebować kogoś do stworzenia odpowiednich opisów produktów, a jeśli pójdziesz o krok dalej, także opisów kategorii.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

     


    Poprzedni wpis << Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski
    Następny wpis Budowanie pozytywnego Customer Experience dzięki paczkom >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz