Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Opis produktów w platformie ecommerce
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
04wrz 2018

Opis produktów w platformie ecommerce

   Czas czytania 4 min.

Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś przebić się przez gąszcz konkurencji, ale nie masz pojęcia, jak sprawić, żeby Twoja strona wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania? Twoim problemem może być założenie, że wystarczy zaciągnąć listę produktów wraz z cenami i opisami od producenta. Niestety tak robi wielu, a platformy, które były szybsze, w oczach wyszukiwarki będą wyglądać na bardziej wiarygodne. Ty jesteś tylko kolejną kopią.

Spis treści

  • Dlaczego potrzebujesz unikalnych opisów produktów?
  • Jak podnieść pozycję sklepu internetowego dla danego produktu?
  • Od czego zacząć poprawę opisów w sklepie internetowym?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Dlaczego potrzebujesz unikalnych opisów produktów?

Wyobraź sobie, że szukasz na Allegro czy eBay obiektywu do aparatu. Otwierasz odpowiednią kategorię i sortujesz wyniki po cenie. Twoim oczom ukazuje się lista kilkunastu ofert z takimi samymi cenami, tytułami, opisami oraz zdjęciami. Z tym, że pierwsze trzy sklepy mają znacznik Super Sprzedawcy, reszta zaś ma na swoim koncie ledwie kilka sprzedanych egzemplarzy. Zakładam, że widząc dokładnie te same tytuły i zdjęcia wybierzesz obiektyw oferowany przez któryś z pierwszych trzech sklepów. Dlaczego? Po pierwsze, bo inni ludzie coś u nich kupili, po drugie, bo nie warto przechodzić na drugą stronę, skoro już na pierwszej znalazłeś coś, czego szukasz.

opis produktów Łukasz Migura

 

Łukasz Migura

Założyciel i Specjalista ds. SEO w firmie Contentowy Ninja contentowy.nija GlobKurier.pl


Podobnie jest z wyszukiwarką Google. Najwyżej powinien być producent, a jeśli prowadzi on sprzedaż detaliczną, wszystkie platformy, które także oferują ten sam produkt mogą mieć problem z przeskoczeniem jego strony. Potem pojawią się porównywarki cen i sklepy z oryginalnym opisem tego produktu. Kolejne pozycje zajmować zaś będą sklepy, które opisują dany towar tak, jak producent. Wtórnie, kopiując wszystko jak leci. Dla wyszukiwarki, podobnie jak dla Ciebie, taka oferta nie jest interesująca. Oczywiście Google wyświetli ją w swoich wynikach, ale nie licz, że ktoś odwiedzi Twoją platformę z drugiej czy nawet trzeciej strony wyników.

Jak podnieść pozycję sklepu internetowego dla danego produktu?

Potrzebujesz oryginalnego tytułu i opisu. To podstawa, której nie przeskoczysz. Google wyświetlając propozycje stron dla danego zapytania — słowa kluczowego — analizuje kilkaset różnych czynników. Jednym z najważniejszych jest treść znajdująca się na stronie. Jeśli crawler wyszukiwarki — robot, przeglądający sieć — znajdzie u Ciebie opis, który widział już wcześniej, nie licz na wysoką pozycję.

Przez treść na stronie rozumiem tutaj tytuł i opis SEO, który wyświetla się w Google’u, cały tekst widoczny dla użytkownika, zdjęcia i ich opisy alternatywne, filmy, komentarze oraz wdrożone dodatkowe rozwiązania jak mikrodane. Tytuł i opis oczywiście musi w sobie zawierać nazwę produktu. Powinny być one jednak tak skonstruowane, żeby wyświetlały się również na szersze zapytania. Jeśli sprzedajesz wentylator, oprócz jego nazwy i nazwy producenta, zawrzyj w opisie słowa jak najcichszy wentylator na rynku, wstaw tam jego moc. To samo musi znaleźć się w opisie SEO. Pamiętaj też, że tytuł nie może przekroczyć 65 znaków, opis zaś nie może być dłuższy niż 155 znaków. Tyle wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Google czasem pokaże dłuższy opis, najczęściej jest to jednak efekt prowadzonych przez nich eksperymentów.

W treści widocznej na stronie zawrzyj słowo kluczowe. Nie zapomnij go wytłuścić przy pomocy tagu < strong >. W ten sposób mówisz robotom Google’a, że dana fraza jest istotna dla tej podstrony Twojego sklepu. Tekstu powinno być sporo, co najmniej 2500 znaków ze spacjami. Nie zapomnij o śródtytułach, koniecznie oznaczonych jako < H2 > i < H3 >. W śródtytułach także znaleźć musi się słowo kluczowe. To samo dotyczy opisu alternatywnego zdjęcia.

Jeśli system Twojego sklepu sam tworzy nagłówki np. nad sekcją komentarzy, zadbaj o to, żeby jego konstrukcja wyglądała np. w następujący sposób: Komentarze dotyczące < nazwa produktu >. W ten sposób dodasz automatycznie kolejne słowo kluczowe do treści strony.

Możesz też wyświetlić pod opisem listę podobnych produktów. W ich nazwach także powinno pojawić się istotne dla Ciebie słowo.

 

Opis produktów Łukasz Migura

Od czego zacząć poprawę opisów w sklepie internetowym?

Na początku przeanalizuj potencjalny ruch, jaki możesz zyskać poprawiając strony poszczególnych produktów. Nie wszystko da się zrobić na raz, dlatego skup się na stronach, które mogą sprzedawać. Dla wybranych podstron należy przeanalizować konkurencję i zrobić research słów kluczowych, tak by pozyskiwać ruch na zapytania szersze, niż tylko nazwa towaru czy producenta.

Dalej należałoby stworzyć unikalny opis, który nie pojawia się na stronach konkurencji. Trzeba go wspomóc zdjęciami, przedzielić śródtytułami. Tekst ten powinien w merytoryczny sposób wyczerpać temat. Nie warto jednak lać wody. Wszystko rozbija się o umiejętność opowiedzenia o danym produkcie w atrakcyjny sposób.

Jako właściciel platformy ecommerce możesz to zrobić samemu. Możesz też zatrudnić kogoś do przeprowadzenia odpowiedniego audytu, który pozwoli na ustalenie, które podstrony mogą zwiększyć ruch organiczny. Będziesz też potrzebować kogoś do stworzenia odpowiednich opisów produktów, a jeśli pójdziesz o krok dalej, także opisów kategorii.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

 

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Handel transgraniczny: podbij rynek globalny i zwiększ zyski
Następny wpis Budowanie pozytywnego Customer Experience dzięki paczkom >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter