Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Jakie mogą być przyczyny niskiej sprzedaży w e-sklepie?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
28mar 2021

Jakie mogą być przyczyny niskiej sprzedaży w e-sklepie?

   Czas czytania 4 min.

Liczba sklepów internetowych rośnie niemal lawinowo. Coraz więcej przedsiębiorców (w tym Ci, którzy do tej pory prowadzili sprzedaż głównie stacjonarnie) przekonuje się, że prawdziwa moc tkwi w handlu online. Zwłaszcza dzisiaj, kiedy większość z nas spędza sporo czasu w domach, a wizyty w sklepach czy galeriach handlowych są rzadkością. Chociaż popyt na tego typu rozwiązania jest spory, nie każdy radzi sobie z prowadzeniem sklepu internetowego. Jakie są przyczyny niskiej sprzedaży w e-sklepie? Przedstawiamy 9 punktów, które mogą nakierować Cię na popełniane przez Ciebie błędy oraz podpowiedzieć, jakie rozwiązania i innowacje należy wprowadzić, aby zwiększyć przychody.

Jakie mogą być przyczyny niskiej sprzedaży w e-sklepie?

Spis treści

  • Brak przyciągającego designu sklepu
  • Sklep nie dla urządzeń mobilnych
  • Błędy w karcie produktu
  • Skomplikowana ścieżka zakupowa
  • Problemy z przesyłkami kurierskimi i płatnościami
  • Niedoprecyzowana polityka zwrotów
  • Zbyt duża konkurencja
  • Brak budowania zaufania
  • Oszczędność w promocji sklepu
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Brak przyciągającego designu sklepu

Chociaż nie każdy jest wzrokowcem, większość z nas dokonując zakupu w sklepie internetowym, zdecydowanie ocenia książkę po okładce. Oceniamy na podstawie strony głównej oraz zawartych i przedstawionych tam informacji. To miejsce, które ma nas przekonać do tego, aby wykonać kolejne kroki w procesie zakupowym.

Sklep nie dla urządzeń mobilnych

Coraz większa liczba użytkowników Internetu do przeglądania sieci używa smartfonów, w tyle zostawiając laptopy czy tablety. Nie dziwi więc, że również odsetek osób dokonujących zakupów z użyciem telefonów wzrasta. Zadbaj w związku z tym o to, aby strona sklepu bez zarzutu wyświetlała się także w wersji mobilnej. Nie tylko usprawnia to wybór produktów, ale także ułatwia na przykład śledzenie przesyłki. To spory komfort i udogodnienie dla każdego.

Błędy w karcie produktu

To karygodny błąd. Karta produktu to prawdziwa wizytówka Twojego sklepu! To niemal odpowiednik witryn w galeriach handlowych. Każdy szczegół się liczy. Dobrej jakości zdjęcia, wyraźne i przedstawiające najistotniejsze szczegóły – to klucz do sukcesu. Dołóż do tego szczegółowy opis wyjaśniający wszelkie wątpliwości, które mogą pojawić się w głowie kupującego. Sukces gwarantowany!

Skomplikowana ścieżka zakupowa

Nie utrudniaj zakupów. Zbyt wiele kroków, które musi wykonać Klient, na pewno go zniechęci. Daj mu więc możliwość zakupienia Twoich produktów bez konieczności logowania się i zakładania konta. Nie zmuszaj go do wypełniania nieskończonej liczby pól i skróć cały proces do absolutnego minimum.

Problemy z przesyłkami kurierskimi i płatnościami

Płatności oraz dostawa to jedne z kluczowych elementów, na które zwracają uwagę kupujący. Kiedy więc spada zainteresowanie Twoim sklepem, po pierwsze sprawdź, czy dajesz swoim odbiorcom wystarczające możliwości opłacenia zamówienia – BLIK, karta kredytowa, a nawet przelew tradycyjny. Każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie. Tak samo jest w przypadku nadania przesyłki kurierskiej. Wiele osób ma swoje ulubione lub preferowane firmy kurierskie, z którymi lubi współpracować. Warto więc dać klientom jak najwięcej możliwości. Z pewnością to docenią!

Niedoprecyzowana polityka zwrotów

Chociaż zwroty nie są procesem, który właściciele sklepów preferują, również na takie opcje musimy się przygotować. Już przy procesie zakupowym informuj, jakie prawa przysługują Twoim klientom oraz jakie są warunki zwrotu (podanie możliwości technicznych, terminów).

Zbyt duża konkurencja

Wzrost popularności sklepów internetowych jest wprost proporcjonalny do pojawiającej się na rynku konkurencji. Kiedy więc masz do czynienia z biznesem, który handluje towarem zbieżnym z Twoim, powinieneś tak kreować swój wizerunek, aby pokazać potencjalnym kupującym zalety wyboru Twojego sklepu. Przyłóż więc większą uwagę do formy przedstawianej oferty, dorzuć do zakupów gratisy lub kody rabatowe. Obniż koszty wysyłki lub wprowadź dni z darmowym nadaniem przesyłki kurierskiej. Postaw na cechę, która wyróżni Cię na tle innych. Ważna rada: przy sporej konkurencji na rynku, warto na bieżąco śledzić poczynania pozostałych, aby móc na świeżo reagować na pojawiające się zmiany.

Brak budowania zaufania

Zaufanie klientów buduje się połączeniem odpowiedniego działania oraz mijającego czasu. Patrząc na kwestie techniczne – zadbaj, aby Twój sklep posiadał certyfikat SSL, dzięki któremu kupujący ma pewność, że dane, które Ci przekazuje, są bezpieczne. Tym, którzy już choć raz dokonali zakupu w Twoim sklepie, możesz zaoferować np. dołączenie do programu partnerskiego lub lojalnościowego. W zamian Klient otrzyma dodatkowe kody rabatowe lub zniżki na kolejne zakupy. Pamiętaj również o newsletterze. Choć dla wielu to forma może trochę znienawidzona, ma w sobie cały czas ogromną moc!

Oszczędność w promocji sklepu

Oszczędzasz na promocji sklepu? Tracisz klientów i zyski! Niektórzy wydają nawet 30% miesięcznych obrotów na swoją promocję! Należy więc robić to rozważnie i pamiętać, że nie wystarczy korzystanie tylko z jednego źródła promocji. Ponadto kiedy zauważysz, że Twoje działania reklamowe rzeczywiście działają – pod żadnym pozorem z nich rezygnuj i nie spoczywaj na laurach!

Przyczyn niskiej sprzedaży w e-sklepie może być wiele: nieprzyciągający oko design, problemy z reklamą, brak możliwości wyboru firmy kurierskiej, która dostarczy zamówioną przesyłkę. Choć podaliśmy tutaj kilka rad i wskazówek, warto (w przypadku wyraźnego spadku zainteresowania) skrupulatnie rozłożyć działania sklepu na czynniki i osobno przyjrzeć się słuszności i sprawności funkcjonowania każdego z elementów sklepu internetowego. Dopiero po zdefiniowaniu problemu możesz zacząć działać i ulepszać Twój biznes!

zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak wysłać telefon kurierem?
Następny wpis Rozwiń skrzydła swojego biznesu korzystając z oferty AIP i GlobKurier.pl! >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter