• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Jak pandemia wpłynęła na trendy zakupowe w 2021 roku?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 09kw. 2021

    Jak pandemia wpłynęła na trendy zakupowe w 2021 roku?

    Polacy coraz chętniej robią zakupy przez internet, także produktów spożywczych. Zmieniły się również ich preferencje zakupowe. Sporo zyskała branża kurierska. Jak zatem będą się kształtowały trendy zakupowe w 2021 roku?

    trendy zakupowe w 2021 roku

    Lockdown spowodowany pandemią i zamknięte centra handlowe sprawiły, że zakupy online zaczęły wypierać zakupy stacjonarne. Coraz więcej firm postanowiło przenieść swoją działalność do sieci.  Jak wynika z raportu KPMG, od początku 2020 r. w sprzedaży internetowej w Polsce zanotowano wzrost na poziomie 140%. Warto pamiętać, że branża e-commerce wzrost zawdzięcza nie tylko mniejszej mobilności Polaków w czasach koronawirusa. Zwiększenie zainteresowania zakupami online było już obserwowane wcześniej. Pandemia jednak niewątpliwie przyspieszyła ten trend.  Według raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2020” w ubiegłym roku aż 76% internautów zadeklarowało robienie zakupów online. Jest to o 14% więcej niż w 2019 roku. Branża e-commerce niewątpliwie zyskała na pandemii. Musi jednak przygotować się na kolejne zmiany. Nowe nawyki zakupowe konsumentów spowodują, że niektóre ze zmian w środowisku e-commerce będą prawdopodobnie miały charakter długoterminowy.

    Spis treści

    • Trendy zakupowe w 2021 roku
    • Jakie produkty Polacy najczęściej kupują w internecie?
    • Trendy na rynku zakupów online w 2021 roku
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Trendy zakupowe w 2021 roku

    Rok 2020 i początek roku 2021, przyniósł zmiany nie tylko w tym, gdzie ludzie kupują najchętniej, ale też co i jak kupują. Niepewność np. zatrudnienia spowodowana pandemią sprawiła, że większość konsumentów czasowo ograniczyło wydatki, skupiając się na artykułach najbardziej potrzebnych. Obecnie klienci dokonują lepiej przemyślanych zakupów niż jeszcze kilka tygodni temu. Jak pokazują dane KPMG, aż 70% osób wstrzymało się w czasie pandemii z większymi zakupami. Co piąta osoba postanowiła odłożyć poważne wydatki na później.

    Coraz większa grupa osób robi zakupy przez internet. O popularności sklepów internetowych przeważyło to, że klienci mają coraz to większą możliwość wyboru preferowanej przez siebie formy dostawy, a także formy płatności. Przesyłka może być dostarczona zarówno kurierem, do Paczkomatu, jak i punktu odbioru. Z kolei płatności można dokonać kartą płatniczą, blikiem, przelewem oraz np. gotówką przy odbiorze. Większa pewność i bezpieczeństwo oraz możliwość wyboru dostawy i sposobu płatności zgodnie ze swoimi preferencjami spowodowało, że na zakupy online decyduje się coraz większa liczba konsumentów w różnym wieku.

    Do zakupów przez internet przekonuje również oszczędność czasu, szybkie wyszukiwanie towaru oraz łatwa polityka zwrotów. Większa popularność zakupów online oznacza też wzrost zainteresowania usługami kurierskimi. Jak wynika z raportu „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce od 2014 r. do 2023 r.” przygotowanego przez Pocztę Polską, w 2023 roku kurierzy obsłużą prawie 850 mln paczek. Z kolei wartość rynku usług kurierskich w Polsce będzie kształtować się na poziomie prawie 12 mld zł. To wzrost o prawie 50% w porównaniu do wyników z 2018 roku. Jak pokazują trendy zakupowe 2021, obserwujemy obecnie nie tylko zwiększone zainteresowanie branżą kurierską i zakupami online, ale także większą popularność płatności bezgotówkowych. Ze względu na zachowanie zasad bezpieczeństwa i chęć uniknięcia kontaktu z kurierem, coraz więcej osób decyduje się na płatności kartą, przelewem czy blikiem.

    Jakie produkty Polacy najczęściej kupują w internecie?

    Co ciekawe popularnością cieszą się produkty, który do tej pory nie były w czołówce najchętniej kupowanych w internecie. Chodzi np. o koce – zwłaszcza koce elektryczne czy akcesoria do spania jak np. poduszki antyalergiczne, piankowe i puchowe. Popularne są też np. urządzenia bluetooth jak np. głośniki i słuchawki. Wiele osób zdecydowało się np. na zakup smartwatcha z opcjami przydatnymi w czasach koronawirusa. Chodzi m.in. o badanie poziomu tlenu we krwi, ciśnienia krwi czy tętna.

    W czasie pandemii wzrost sprzedaży zanotowały też np. gry planszowe czy puzzle. Klienci chętnie kupują też np. maty do jogi. Wynika to z tego, że wiele osób, z powodu zamkniętych siłowni, ćwiczy w domu, do czego jest potrzebny odpowiedni sprzęt. Lockdown i spędzanie czasu w domu, a także zamknięte salony kosmetyczne i fryzjerskie, spowodowały też, że coraz więcej kobiet kupuje kosmetyki, maseczki do twarzy, urządzenia do peelingu kawitacyjnego, depilatory laserowe czy maski i odżywki do włosów. Duży wzrost zainteresowania notują też sklepy internetowe oferujące np. książki, w tym podręczniki do nauki języków obcych czy sprzęt muzyczny.

    Ciekawe jest to, że w 2020 roku, Polacy kupowali przez internet także produkty, które do tej pory były kupowane głównie stacjonarnie np. produkty spożywcze. Coraz więcej osób przekonało się, że jedzenie zamówione przez internet może być równie dobrej jakości, co kupione stacjonarnie. Chodzi tutaj zarówno o warzywa, owoce jak i np. mięso czy nabiał. Zwiększyła się też liczba restauracji, które serwują swoje dania na wynos. Dzieje się tak dlatego, że w czasie pandemii była to jedyna możliwość dotarcia do klienta. Większa ilość czasu wolnego spowodowała też, że coraz więcej osób zdecydowało się na zrobienie remontu w mieszkaniu. Stąd popularność produktów budowlanych, mebli, oświetlenia czy farb malarskich. Sporo osób kupowało również grille, dmuchane baseny czy huśtawki, aby zapewnić sobie i członkom rodziny rozrywkę w miejscu zamieszkania.

    Trendy na rynku zakupów online w 2021 roku

    Oprócz dalszego rozwoju zakupów online i alternatywnych metod dostawy zamówień, takich jak np. Paczkomaty. na rynku zakupowym będziemy mogli zaobserwować rozkwit zakupów lokalnych, hołdujących idei fair trade i pełnej transparentności łańcuchów dostaw. Dzieje się tak m.in. dlatego, że w czasach kryzysu spowodowanego pandemią, ludzie chętnie wspierają lokalne biznesy, które szczególnie ucierpiały na wprowadzaniu obostrzeń. Konsumenci coraz częściej będą też szukać marek wiarygodnych, budzących zaufanie, stawiających na zrównoważony rozwój i ekologiczną produkcję.

    Według raportu E-zakupy w Polsce 2020, aż 74% polskich konsumentów chce, żeby odwiedzany przez nich sklep internetowy dostosowywał formę i kanał komunikacji do ich preferencji. Klient musi mieć możliwość łatwego znalezienia produktów, których szuka, a potem szybkiej i taniej dostawy.  Dodatkowo, aby przyciągnąć klientów należy dać im możliwość osobistej personalizacji swoich produktów. Klient chętnie samodzielnie zaprojektuje produkt, według swoich preferencji i autorskiej wizji. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory świadczyli swoje usługi jedynie stacjonarnie, powinni poszerzyć swoją działalność o zdalną formę kontaktu z klientem. Ważne jest żeby na bieżąco śledzić trendy zakupowe 2021 w branży e-commerce i odpowiednio na nie reagować, a także słuchać opinii klientów i wychodzić im ze swoją ofertą naprzeciw, tak aby wpasować się w najnowsze trendy, a także wyprzedzić konkurencję.

    oferta dla sklepów internetowych

    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Transport w logistyce a logistyka transportu
    Następny wpis Opakowania drewniane. Zmiany zasad przy imporcie z Chin, Indii i Białorusi >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz