• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
          • Odprawa celna GlobKurier
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Influencer marketing – jak przygotować paczkę dla influencera?
23lut 2022

Influencer marketing – jak przygotować paczkę dla influencera?

Kilka lat temu z pewnością nikt nie przewidywał, że rozwój internetu i social media przyniesie ze sobą kreowanie nowych sposobów na marketing i reklamę marki. Nie da się ukryć, że portale społecznościowe, ale i YouTube, stały się teraz miejscem, w którym skutecznie promuje się określone brandy i ich produkty, często całkiem niskim kosztem. Ów rozwój przyniósł ze sobą również powstanie nowego zjawiska, które warto chyba określić już mianem zawodu. Mowa o influcenerach. Na czym polega influencer marketing? Jak wybrać influencera do współpracy? Jak przygotować paczkę dla influencera? Jak tworzyć przesyłki kreatywne?

Spis treści

  • Kim jest influencer?
  • Czym jest influencer marketing?
  • Jak wybrać influencera do współpracy?
  • Jak przygotować paczkę dla influencera?
    • Zbieżność z profilem influencera
    • Personalizacja paczki
    • Kreatywny wizerunek
    • Przesyłki sezonowe
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Kim jest influencer?

Influencerem określa się osobę, która aktywnie i regularnie prowadzi konta w portalach społecznościowych, pisze bloga, lub nagrywa filmy na YouTube. Ponadto wokół takiej postaci musi skupiać się spore grono obserwujących, śledzących poczynania influencera. To, co wyróżnia internetowych twórców, to spore zaufanie i zaangażowanie oglądających, przekonanie o wiarygodności działań internetowego twórcy. Często Instagramerzy, czy YouTuberzy kreują się na ekspertów w określonych dziedzinach. W wirtualnym świecie niemal codziennie spotykamy wielu profesjonalnych miłośników gotowania, aktywności fizycznej, czy mody. W tych określonych kategoriach mogą mieć więc wpływ na swoich obserwujących.

Czym jest influencer marketing?

Mianem influencer marketingu określa się współpracę między określoną firmą a YouTuberem/Instagramerem/Streamerem/Blogerem, która opiera się na promocji produktów danej marki na profilach portali społecznościowych, czy blogach wybranego influencera. Postaci te z reguły cieszą się dużą sympatią, zaufaniem, a ich działania pokazują internautom, że mimo licznych osiągnięć są tacy sami, jak każdy z nas. Dzięki temu reklamowanie produktów wybranej marki, jeśli przeprowadzone jest w naturalny i nienachalny sposób, niesie spore korzyści w postaci wzrostu sprzedaży. Odbiorcy przekazu marketingowego nie czują, że jest to wymuszona reklama. Ponadto otrzymują pakiet najważniejszych informacji o danym towarze od postaci, której po prostu ufają. Sukces sprzedażowy murowany!

Jak wybrać influencera do współpracy?

Współpraca z influencerem to prosty sposób na dotarcie do sporej grupy nowych odbiorców, a do tego może się to odbyć naprawdę niskim kosztem. Liczne badania wskazują, że konsumenci chętnie dokonują zakupów, jeśli produkt został im polecony przez śledzoną w internecie postać, którą obdarza się zaufaniem. Korzystne (pod względem finansowym) jest współpracowanie z kilkoma influencerami o nieco mniejszych zasięgach, niż jednym, popularnym celebrytą. Jak wybrać influencera do współpracy?

W pierwszej kolejności skorzystaj z licznych platform współpracy. To miejsca będące niejako katalogami influencerów. Znajdziesz tam ich profile, informacje o ich oczekiwaniach finansowych, a także obszarach tematycznych, którymi się zajmują i w których czują się komfortowo. Drugim rozwiązaniem są liczne raporty i rankingi, w których klasyfikowani są popularni twórcy. Tam pojawiają się jednak głównie najbardziej rozpoznawalne twarze. Trzeci sposób to narzędzia do monitorowania świata social media, dokładniej mowa o badaniu i analizie pojawiających się tam treści. W określonych narzędziach możesz nawet monitorować wybrane profile. Wszystko po to, aby ocenić skuteczność w działaniach danego influencera. Czwartym sposobem jest korzystanie z usług specjalnych agencji marketingowych, które zajmują się współpracą z influencerami na zasadzie menadżemntu. Znajdziesz tam twórców działających w skali mikro, jak i makro. 

Jak przygotować paczkę dla influencera?

Kiedy influencer został już wybrany, należy przesłać do niego paczkę z produktami. Istnieje duża szansa, że marka X nie jest jedyną, która współpracuje z twórcą internetowym. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby pakunek z produktami wyróżniał się na feedzie influencera. Jak przygotować przesyłki kreatywne? Już spieszymy z podpowiedziami! 

Zbieżność z profilem influencera

Przede wszystkim dopasujmy influencera do naszych produktów. Nikt nie uwierzy twórcy zajmującego się propagowaniem zdrowego stylu życia, który reklamuje restauracje typu fast food. Rzetelnie przeanalizujmy działania danego influencera, zanim nadamy przesyłkę kurierską z towarem.

Personalizacja paczki

Pod żadnym pozorem nie wysyłajmy kilku influencerom tych samych paczek. Postawienie na personalizację pakunków jest więc koniecznością. Może to być dedykowany list, czy paczka nadana w myśl zasady real time marketingu. Dla przykładu: Instagramerka wspomina na swoim stories, że szuka ciekawych książek rozwojowych dla swojego dziecka. Jeśli więc prowadzisz wydawnictwo lub księgarnię, wyślij do niej paczkę z listem, w którym wspominasz wypowiedź ze stories oraz podkreśl, że Twoje książki z pewnością rozwiążą jej problem.

Kreatywny wizerunek

Szara przesyłka z wypełnieniem w środku i produktem nie jest wybitnie kreatywnym rozwiązaniem. Zaskocz influencera i jego odbiorców! Zamów ogromną paczkę, z której niemal wyskoczą balony napełnione helem, a gdzieś w tym wszystkim pojawia się Twój produkt. Skorzystaj z pomocy profesjonalistów i w elegancki lub zabawny sposób dostarcz przesyłkę pod drzwi tak, aby samo przybycie pracownika Twojej marki, czy wynajętego modela/modelki było czymś ekscytującym.

Przesyłki sezonowe

Dostosuj paczkę do okazji. Boże Narodzenie, rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Matki lub Ojca, a może dzień pizzy? Świąt, które warto celebrować, jest wiele. Dopasuj więc wygląd paczki dla influencera do zbliżającej się okazji. Oczywiście wszystko to musi być zbieżne z profilem działalności firmy, jak i wizerunkiem twórcy internetowego. 

Influencer marketing to świetny sposób na poszerzenie grona klientów produktów bądź usług wybranych brandów. Internetowi twórcy budzą zaufanie, są wiarygodni. Jeśli więc na Isntagramie bądź YouTube odbiorcy dostrzegają nienachalną reklamę określonych towarów, po prostu wierzą, że to rzecz godna polecenia. Prezentuje ją bowiem postać, z której opinią się liczymy, a jej zdanie w konsekwencji ma wpływ na nasze zachowania zakupowe.


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Największe kontenerowce na świecie
Następny wpis Jak sprawnie wysłać paczkę przez internet? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
5 1 głos
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Rossmann zwroty - Jak zwrócić towar w Rossmannie?

Zwrot do nadawcy - czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

Co można wysłać w paczce do USA?

Co to jest CMR – Międzynarodowy List Przewozowy?

Brytyjskie kody pocztowe - jak prawidłowo je zapisać?

Czy kurierzy pracują w sobotę?

Opinie

Zapisz się na newsletter

Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki NEXT DAY
      • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki krajowe
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
ul. Bogucicka 7
40-226 Katowice
messageSkontaktuj się z nami
mailkontakt@globkurier.pl
phone+48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Napisz komentarz!x
()
x
| Odpowiedz