Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Influencer marketing – jak przygotować paczkę dla influencera?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
23lut 2022

Influencer marketing – jak przygotować paczkę dla influencera?

   Czas czytania 4 min.

Kilka lat temu z pewnością nikt nie przewidywał, że rozwój internetu i social media przyniesie ze sobą kreowanie nowych sposobów na marketing i reklamę marki. Nie da się ukryć, że portale społecznościowe, ale i YouTube, stały się teraz miejscem, w którym skutecznie promuje się określone brandy i ich produkty, często całkiem niskim kosztem. Ów rozwój przyniósł ze sobą również powstanie nowego zjawiska, które warto chyba określić już mianem zawodu. Mowa o influcenerach. Na czym polega influencer marketing? Jak wybrać influencera do współpracy? Jak przygotować paczkę dla influencera? Jak tworzyć przesyłki kreatywne?

Spis treści

  • Kim jest influencer?
  • Czym jest influencer marketing?
  • Jak wybrać influencera do współpracy?
  • Jak przygotować paczkę dla influencera?
    • Zbieżność z profilem influencera
    • Personalizacja paczki
    • Kreatywny wizerunek
    • Przesyłki sezonowe
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Kim jest influencer?

Influencerem określa się osobę, która aktywnie i regularnie prowadzi konta w portalach społecznościowych, pisze bloga, lub nagrywa filmy na YouTube. Ponadto wokół takiej postaci musi skupiać się spore grono obserwujących, śledzących poczynania influencera. To, co wyróżnia internetowych twórców, to spore zaufanie i zaangażowanie oglądających, przekonanie o wiarygodności działań internetowego twórcy. Często Instagramerzy, czy YouTuberzy kreują się na ekspertów w określonych dziedzinach. W wirtualnym świecie niemal codziennie spotykamy wielu profesjonalnych miłośników gotowania, aktywności fizycznej, czy mody. W tych określonych kategoriach mogą mieć więc wpływ na swoich obserwujących.

Czym jest influencer marketing?

Mianem influencer marketingu określa się współpracę między określoną firmą a YouTuberem/Instagramerem/Streamerem/Blogerem, która opiera się na promocji produktów danej marki na profilach portali społecznościowych, czy blogach wybranego influencera. Postaci te z reguły cieszą się dużą sympatią, zaufaniem, a ich działania pokazują internautom, że mimo licznych osiągnięć są tacy sami, jak każdy z nas. Dzięki temu reklamowanie produktów wybranej marki, jeśli przeprowadzone jest w naturalny i nienachalny sposób, niesie spore korzyści w postaci wzrostu sprzedaży. Odbiorcy przekazu marketingowego nie czują, że jest to wymuszona reklama. Ponadto otrzymują pakiet najważniejszych informacji o danym towarze od postaci, której po prostu ufają. Sukces sprzedażowy murowany!

Jak wybrać influencera do współpracy?

Współpraca z influencerem to prosty sposób na dotarcie do sporej grupy nowych odbiorców, a do tego może się to odbyć naprawdę niskim kosztem. Liczne badania wskazują, że konsumenci chętnie dokonują zakupów, jeśli produkt został im polecony przez śledzoną w internecie postać, którą obdarza się zaufaniem. Korzystne (pod względem finansowym) jest współpracowanie z kilkoma influencerami o nieco mniejszych zasięgach, niż jednym, popularnym celebrytą. Jak wybrać influencera do współpracy?

W pierwszej kolejności skorzystaj z licznych platform współpracy. To miejsca będące niejako katalogami influencerów. Znajdziesz tam ich profile, informacje o ich oczekiwaniach finansowych, a także obszarach tematycznych, którymi się zajmują i w których czują się komfortowo. Drugim rozwiązaniem są liczne raporty i rankingi, w których klasyfikowani są popularni twórcy. Tam pojawiają się jednak głównie najbardziej rozpoznawalne twarze. Trzeci sposób to narzędzia do monitorowania świata social media, dokładniej mowa o badaniu i analizie pojawiających się tam treści. W określonych narzędziach możesz nawet monitorować wybrane profile. Wszystko po to, aby ocenić skuteczność w działaniach danego influencera. Czwartym sposobem jest korzystanie z usług specjalnych agencji marketingowych, które zajmują się współpracą z influencerami na zasadzie menadżemntu. Znajdziesz tam twórców działających w skali mikro, jak i makro. 

Jak przygotować paczkę dla influencera?

Kiedy influencer został już wybrany, należy przesłać do niego paczkę z produktami. Istnieje duża szansa, że marka X nie jest jedyną, która współpracuje z twórcą internetowym. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby pakunek z produktami wyróżniał się na feedzie influencera. Jak przygotować przesyłki kreatywne? Już spieszymy z podpowiedziami! 

Zbieżność z profilem influencera

Przede wszystkim dopasujmy influencera do naszych produktów. Nikt nie uwierzy twórcy zajmującego się propagowaniem zdrowego stylu życia, który reklamuje restauracje typu fast food. Rzetelnie przeanalizujmy działania danego influencera, zanim nadamy przesyłkę kurierską z towarem.

Personalizacja paczki

Pod żadnym pozorem nie wysyłajmy kilku influencerom tych samych paczek. Postawienie na personalizację pakunków jest więc koniecznością. Może to być dedykowany list, czy paczka nadana w myśl zasady real time marketingu. Dla przykładu: Instagramerka wspomina na swoim stories, że szuka ciekawych książek rozwojowych dla swojego dziecka. Jeśli więc prowadzisz wydawnictwo lub księgarnię, wyślij do niej paczkę z listem, w którym wspominasz wypowiedź ze stories oraz podkreśl, że Twoje książki z pewnością rozwiążą jej problem.

Kreatywny wizerunek

Szara przesyłka z wypełnieniem w środku i produktem nie jest wybitnie kreatywnym rozwiązaniem. Zaskocz influencera i jego odbiorców! Zamów ogromną paczkę, z której niemal wyskoczą balony napełnione helem, a gdzieś w tym wszystkim pojawia się Twój produkt. Skorzystaj z pomocy profesjonalistów i w elegancki lub zabawny sposób dostarcz przesyłkę pod drzwi tak, aby samo przybycie pracownika Twojej marki, czy wynajętego modela/modelki było czymś ekscytującym.

Przesyłki sezonowe

Dostosuj paczkę do okazji. Boże Narodzenie, rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Matki lub Ojca, a może dzień pizzy? Świąt, które warto celebrować, jest wiele. Dopasuj więc wygląd paczki dla influencera do zbliżającej się okazji. Oczywiście wszystko to musi być zbieżne z profilem działalności firmy, jak i wizerunkiem twórcy internetowego. 

Influencer marketing to świetny sposób na poszerzenie grona klientów produktów bądź usług wybranych brandów. Internetowi twórcy budzą zaufanie, są wiarygodni. Jeśli więc na Isntagramie bądź YouTube odbiorcy dostrzegają nienachalną reklamę określonych towarów, po prostu wierzą, że to rzecz godna polecenia. Prezentuje ją bowiem postać, z której opinią się liczymy, a jej zdanie w konsekwencji ma wpływ na nasze zachowania zakupowe.


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Co zrobić, kiedy kurier nie dostarczył przesyłki?
Następny wpis Jak sprawnie wysłać paczkę przez internet? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter