• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Dystrybucja > Co zrobić, kiedy kurier nie dostarczył przesyłki?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 24lut 2022

    Co zrobić, kiedy kurier nie dostarczył przesyłki?

    Nie ukrywajmy – nikt z nas nie jest nieomylny. Nawet perfekcjonistom czasami zdarzają się błędy i potknięcia. Także w przypadku najlepiej zaprojektowanych działań i procesów mogą pojawić się potencjalnie niedociągnięcia. Tyczy się to także firm kurierskich. Chociaż ich schematy, procesy nadawania oraz dostarczania przesyłek kurierskich są opanowane niemal do perfekcji, spotkałeś się z sytuacją lub o niej słyszałeś, że kurier nie dostarczył paczki. Jak postąpić w takiej sytuacji? Jakie kroki podjąć, aby najszybciej odzyskać zagubioną przesyłkę? Gdzie zgłosić zaginięcie paczki? Jak skontaktować się z kurierem? Sprawdź w artykule!

    Spis treści

    • Co może wpłynąć na zaginięcie paczki?
      • Siła wyższa
      • Błędy w liście przewozowym
      • Złamanie regulaminu przez nadawcę
    • Kurier nie dostarczył paczki – jak ją odzyskać? Jak zapobiegać takim problemom?
      • Reklamacja i odszkodowanie
      • Przekierowanie, jako forma zapobiegania problemom
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Co może wpłynąć na zaginięcie paczki?

    Kurier nie przyjechał? Oczekujesz na pakunek od dłuższego czasu i nie wiesz, ile to może jeszcze potrwać? Przede wszystkim, zanim podniesiesz alarm, skontroluj drogę swojej paczki. Każdy z przewoźników przekazuje Ci drogą mailową lub SMS-ową informację o jej numerze, z linkiem do jej śledzenia. W specjalnym systemie, po wpisaniu określonego ciągu liczb lub kombinacji z literami, dowiesz się, gdzie znajduje się pakunek. Być może czeka w sortowni na odbiór, ma sporą drogą do pokonania (nawet kilka tysięcy kilometrów) lub przewoźnik odebrał ją już z sortowni do nadania. Zanim więc zaczniesz zastanawiać się “dlaczego kurier nie przyjechał?” sprawdź stan faktyczny. Jeśli jednak czas oczekiwania się przedłuża i przewyższa standardowy okres, z którym wcześniej miałeś styczność, wpływ może mieć na to kilka czynników.

    Siła wyższa

    Element absolutnie niezależny od żadnej ze stron: nadawcy, odbiorcy i przewoźnika. Zdarzają się bowiem w życiu sytuacje, których nie można przewidzieć. Mowa tutaj chociażby o kataklizmach, zmiennych warunkach pogodowych, kolizjach drogowych opóźniających transport, czy nawet konfliktach zbrojnych. W wyniku takich czynników dostarczenie paczki może okazać się opóźnione o wiele dni, lub tygodni. Niestety w grę wchodzi także całkowite zniszczenie pakunku i, siłą rzeczy, przekazanie przesyłki odbiorcy będzie niemożliwe. Większość firm przewozowych ubezpiecza się, biorąc pod uwagę tego typu sytuacje i potencjalne komplikacje: zniszczenia lub zagubienia pakunków.

    Błędy w liście przewozowym

    Kurier nie przyjechał? Problem może leżeć po stronie nadawcy i błędnie wypełnionego listu przewozowego. W trakcie nadawania paczki każda osoba musi przekazać najważniejsze informacje: adres odbiorcy lub punktu obsługi klienta danego przewoźnika, adresy mailowe oraz numer telefonu. W tym wypadku zawsze istnieje ryzyko popełnienia błędu.  Jeśli więc nadawca poda prawidłowe dane kontaktowe, ale omyłkowo przekaże adres – wtedy pojawią się problemy. Będziesz otrzymywać na bieżąco informacje o tym, że paczka została przekazana do kolejnych oddziałów lub nadana, ale do dostarczenia nie dojdzie, bo adres na liście przewozowym, a adres odbiorcy to dwa różne miejsca. Błąd leży więc głównie po stronie nadawcy. Kiedy więc zbyt długo czekamy na pakunek i dodatkowo otrzymujemy komunikaty, że kurier ma za sobą nieskuteczną próbę dostarczenia przesyłki – skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta danego przewoźnika.

    Złamanie regulaminu przez nadawcę

    Zaginiona paczka może być także błędem wynikającym z nieprzestrzegania regulaminu. Każdy przewoźnik posiada bowiem listę obowiązujących zasad, których złamanie jest równoznaczne z  niedostarczeniem pakunku. Pamiętaj, że każda firma kurierska tworzy nieco inne regulaminy. Przed nadanie przesyłki warto szczegółowo zapoznać się z owymi zasadami – czego nie można wysyłać, jakie są ograniczenia gabarytowe.

    Pamiętaj, że na część z przedstawionych, potencjalnych problemów masz wpływ! Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby przesyłka kurierska dotarła do odbiorcy. Jak widzisz to częściowo także zadanie należące do nadawcy!

    Kurier nie dostarczył paczki – jak ją odzyskać? Jak zapobiegać takim problemom?

    Jak już wiemy, niedostarczenie paczki lub jej opóźnienie, może wydarzyć się z kilku, wymienionych wyżej powodów. Istnieją jednak procedury, które pomagają w rozwikłaniu zagadki związanej z zaginięciem pakunku. Pamiętaj jednak, że każda z firm kurierskich ma nieco odmienne procedury w tej kwestii. Dla pewności najlepiej w takich sytuacjach kontaktować się bezpośrednio z biurem obsługi klienta. Po podaniu numeru paczki z reguły otrzymamy najważniejsze informacje. Kurier nie przyjechał – jakie kroki podjąć?

    Reklamacja i odszkodowanie

    Gdzie zgłosić zaginięcie paczki? Przede wszystkim, w pierwszej kolejności, nie panikuj! Jeśli w dniu planowanego przekazania pakunku, lub dzień później nie otrzymaliśmy jeszcze przesyłki – bądźmy cierpliwi. Zwłaszcza w gorących momentach, tak jak przed Świętami Bożego Narodzenia, może dojść do drobnych, nieplanowanych opóźnień. Jeśli jednak czas się przedłuża – reagujmy. Najlepszym rozwiązaniem jest kontakt bezpośredni z biurem obsługi klienta określonego przewoźnika. Tam uzyskamy wszystkie, najważniejsze informacje. 

    Jak wygląda taki proces? Każdy z nas ma od 5 do 14 dni na złożenie reklamacji. Wszystko zależy jednak od indywidualnego regulaminu przewoźnika. Reklamując usługę, musisz przedłożyć formularz, w którym znajdą się najważniejsze informacje o zaginionej paczce, oraz oryginał listu przewozowego. Firma kurierska ma 30 dni na odpowiedź. Jeśli paczka nie odnajdzie się  tym czasie, przewoźnik jest zobowiązany zwrócić równowartość ceny produktu zawartego w paczce (na przykład, jeśli było to zamówienie ze sklepu internetowego) lub przekazać kwotę wartości przesyłki, która została określona przy nadaniu. Jeśli jednak w ciągu 12 miesięcy paczka się odnajdzie – odbiorca musi zwrócić wartość odszkodowania, jaką otrzymał w ramach zadośćuczynienia.

    Przekierowanie, jako forma zapobiegania problemom

    Wymienione problemy związane z dostarczeniem paczki można zniwelować chociażby przez przekierowanie pakunków. Masz wtedy pewność, że paczka trafia do punktu odbioru i nadawania paczek określonego przewoźnika. W tak stałe miejsca kierowca trafi bez problemu! 

    Lubisz bezpośrednią komunikację? Zastanawiasz się jak skontaktować się z kurierem? Niekiedy firmy kurierskie, w mailu potwierdzającym planowanie przekazanie doręczenia, przesyłają również numer do kierowcy. Jeśli masz wątpliwości – to z pewnością pomoże i skróci drogę w kontakcie.

    Przesyłka dostarczona a jej nie ma? Wbrew pozorom taka sytuacja też może mieć miejsce. Stanie się to, kiedy kurier bez skutku usiłował się z Tobą skontaktować. To właśnie wtedy może dojść do automatycznego przekazania pakunku do jednego z punktów odbioru i nadania. Oczywiście o wszystkim zostaniemy poinformowani mailowo lub telefonicznie. Paczka nie będzie zaginiona, ale po prostu pozostawiona w innym punkcie, oczywiście zlokalizowanym blisko pierwotnego adresu odbioru.

    Zaginiona przesyłka to czasami problem, który może spędzać nam sen z powiek. Kurier nie dostarczył paczki, a Ty wciąż czekasz? To wcale nie musi być wina przewoźnika! Zawsze, aby rozwiać wszelkie wątpliwości, kontaktuj się bezpośrednio z Biurem Obsługi Klienta. Pracownicy infolinii udzielą wszelkich, niezbędnych informacji, od namierzenia pakunku, aż do potencjalnego reklamowania usługi.


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << 3 pomysły na prezent z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn
    Następny wpis Największe kontenerowce na świecie >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz