Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Dystrybucja > Co zrobić, kiedy kurier nie dostarczył przesyłki?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
24lut 2022

Co zrobić, kiedy kurier nie dostarczył przesyłki?

   Czas czytania 5 min.

Nie ukrywajmy – nikt z nas nie jest nieomylny. Nawet perfekcjonistom czasami zdarzają się błędy i potknięcia. Także w przypadku najlepiej zaprojektowanych działań i procesów mogą pojawić się potencjalnie niedociągnięcia. Tyczy się to także firm kurierskich. Chociaż ich schematy, procesy nadawania oraz dostarczania przesyłek kurierskich są opanowane niemal do perfekcji, spotkałeś się z sytuacją lub o niej słyszałeś, że kurier nie dostarczył paczki. Jak postąpić w takiej sytuacji? Jakie kroki podjąć, aby najszybciej odzyskać zagubioną przesyłkę? Gdzie zgłosić zaginięcie paczki? Jak skontaktować się z kurierem? Sprawdź w artykule!

Spis treści

  • Co może wpłynąć na zaginięcie paczki?
    • Siła wyższa
    • Błędy w liście przewozowym
    • Złamanie regulaminu przez nadawcę
  • Kurier nie dostarczył paczki – jak ją odzyskać? Jak zapobiegać takim problemom?
    • Reklamacja i odszkodowanie
    • Przekierowanie, jako forma zapobiegania problemom
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Co może wpłynąć na zaginięcie paczki?

Kurier nie przyjechał? Oczekujesz na pakunek od dłuższego czasu i nie wiesz, ile to może jeszcze potrwać? Przede wszystkim, zanim podniesiesz alarm, skontroluj drogę swojej paczki. Każdy z przewoźników przekazuje Ci drogą mailową lub SMS-ową informację o jej numerze, z linkiem do jej śledzenia. W specjalnym systemie, po wpisaniu określonego ciągu liczb lub kombinacji z literami, dowiesz się, gdzie znajduje się pakunek. Być może czeka w sortowni na odbiór, ma sporą drogą do pokonania (nawet kilka tysięcy kilometrów) lub przewoźnik odebrał ją już z sortowni do nadania. Zanim więc zaczniesz zastanawiać się “dlaczego kurier nie przyjechał?” sprawdź stan faktyczny. Jeśli jednak czas oczekiwania się przedłuża i przewyższa standardowy okres, z którym wcześniej miałeś styczność, wpływ może mieć na to kilka czynników.

Siła wyższa

Element absolutnie niezależny od żadnej ze stron: nadawcy, odbiorcy i przewoźnika. Zdarzają się bowiem w życiu sytuacje, których nie można przewidzieć. Mowa tutaj chociażby o kataklizmach, zmiennych warunkach pogodowych, kolizjach drogowych opóźniających transport, czy nawet konfliktach zbrojnych. W wyniku takich czynników dostarczenie paczki może okazać się opóźnione o wiele dni, lub tygodni. Niestety w grę wchodzi także całkowite zniszczenie pakunku i, siłą rzeczy, przekazanie przesyłki odbiorcy będzie niemożliwe. Większość firm przewozowych ubezpiecza się, biorąc pod uwagę tego typu sytuacje i potencjalne komplikacje: zniszczenia lub zagubienia pakunków.

Błędy w liście przewozowym

Kurier nie przyjechał? Problem może leżeć po stronie nadawcy i błędnie wypełnionego listu przewozowego. W trakcie nadawania paczki każda osoba musi przekazać najważniejsze informacje: adres odbiorcy lub punktu obsługi klienta danego przewoźnika, adresy mailowe oraz numer telefonu. W tym wypadku zawsze istnieje ryzyko popełnienia błędu.  Jeśli więc nadawca poda prawidłowe dane kontaktowe, ale omyłkowo przekaże adres – wtedy pojawią się problemy. Będziesz otrzymywać na bieżąco informacje o tym, że paczka została przekazana do kolejnych oddziałów lub nadana, ale do dostarczenia nie dojdzie, bo adres na liście przewozowym, a adres odbiorcy to dwa różne miejsca. Błąd leży więc głównie po stronie nadawcy. Kiedy więc zbyt długo czekamy na pakunek i dodatkowo otrzymujemy komunikaty, że kurier ma za sobą nieskuteczną próbę dostarczenia przesyłki – skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta danego przewoźnika.

Złamanie regulaminu przez nadawcę

Zaginiona paczka może być także błędem wynikającym z nieprzestrzegania regulaminu. Każdy przewoźnik posiada bowiem listę obowiązujących zasad, których złamanie jest równoznaczne z  niedostarczeniem pakunku. Pamiętaj, że każda firma kurierska tworzy nieco inne regulaminy. Przed nadanie przesyłki warto szczegółowo zapoznać się z owymi zasadami – czego nie można wysyłać, jakie są ograniczenia gabarytowe.

Pamiętaj, że na część z przedstawionych, potencjalnych problemów masz wpływ! Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby przesyłka kurierska dotarła do odbiorcy. Jak widzisz to częściowo także zadanie należące do nadawcy!

Kurier nie dostarczył paczki – jak ją odzyskać? Jak zapobiegać takim problemom?

Jak już wiemy, niedostarczenie paczki lub jej opóźnienie, może wydarzyć się z kilku, wymienionych wyżej powodów. Istnieją jednak procedury, które pomagają w rozwikłaniu zagadki związanej z zaginięciem pakunku. Pamiętaj jednak, że każda z firm kurierskich ma nieco odmienne procedury w tej kwestii. Dla pewności najlepiej w takich sytuacjach kontaktować się bezpośrednio z biurem obsługi klienta. Po podaniu numeru paczki z reguły otrzymamy najważniejsze informacje. Kurier nie przyjechał – jakie kroki podjąć?

Reklamacja i odszkodowanie

Gdzie zgłosić zaginięcie paczki? Przede wszystkim, w pierwszej kolejności, nie panikuj! Jeśli w dniu planowanego przekazania pakunku, lub dzień później nie otrzymaliśmy jeszcze przesyłki – bądźmy cierpliwi. Zwłaszcza w gorących momentach, tak jak przed Świętami Bożego Narodzenia, może dojść do drobnych, nieplanowanych opóźnień. Jeśli jednak czas się przedłuża – reagujmy. Najlepszym rozwiązaniem jest kontakt bezpośredni z biurem obsługi klienta określonego przewoźnika. Tam uzyskamy wszystkie, najważniejsze informacje. 

Jak wygląda taki proces? Każdy z nas ma od 5 do 14 dni na złożenie reklamacji. Wszystko zależy jednak od indywidualnego regulaminu przewoźnika. Reklamując usługę, musisz przedłożyć formularz, w którym znajdą się najważniejsze informacje o zaginionej paczce, oraz oryginał listu przewozowego. Firma kurierska ma 30 dni na odpowiedź. Jeśli paczka nie odnajdzie się  tym czasie, przewoźnik jest zobowiązany zwrócić równowartość ceny produktu zawartego w paczce (na przykład, jeśli było to zamówienie ze sklepu internetowego) lub przekazać kwotę wartości przesyłki, która została określona przy nadaniu. Jeśli jednak w ciągu 12 miesięcy paczka się odnajdzie – odbiorca musi zwrócić wartość odszkodowania, jaką otrzymał w ramach zadośćuczynienia.

Przekierowanie, jako forma zapobiegania problemom

Wymienione problemy związane z dostarczeniem paczki można zniwelować chociażby przez przekierowanie pakunków. Masz wtedy pewność, że paczka trafia do punktu odbioru i nadawania paczek określonego przewoźnika. W tak stałe miejsca kierowca trafi bez problemu! 

Lubisz bezpośrednią komunikację? Zastanawiasz się jak skontaktować się z kurierem? Niekiedy firmy kurierskie, w mailu potwierdzającym planowanie przekazanie doręczenia, przesyłają również numer do kierowcy. Jeśli masz wątpliwości – to z pewnością pomoże i skróci drogę w kontakcie.

Przesyłka dostarczona a jej nie ma? Wbrew pozorom taka sytuacja też może mieć miejsce. Stanie się to, kiedy kurier bez skutku usiłował się z Tobą skontaktować. To właśnie wtedy może dojść do automatycznego przekazania pakunku do jednego z punktów odbioru i nadania. Oczywiście o wszystkim zostaniemy poinformowani mailowo lub telefonicznie. Paczka nie będzie zaginiona, ale po prostu pozostawiona w innym punkcie, oczywiście zlokalizowanym blisko pierwotnego adresu odbioru.

Zaginiona przesyłka to czasami problem, który może spędzać nam sen z powiek. Kurier nie dostarczył paczki, a Ty wciąż czekasz? To wcale nie musi być wina przewoźnika! Zawsze, aby rozwiać wszelkie wątpliwości, kontaktuj się bezpośrednio z Biurem Obsługi Klienta. Pracownicy infolinii udzielą wszelkich, niezbędnych informacji, od namierzenia pakunku, aż do potencjalnego reklamowania usługi.


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << 3 pomysły na prezent z okazji Dnia Kobiet i Mężczyzn
Następny wpis Influencer marketing – jak przygotować paczkę dla influencera? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter