Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Black Friday. Zatrzymaj klienta na dłużej!
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
26lis 2021

Black Friday. Zatrzymaj klienta na dłużej!

   Czas czytania 4 min.

Black Friday wiąże się z krótkoterminowym wzrostem sprzedaży i nagłym napływem nowych klientów. To okazja do zwiększenia przychodów – co jest szczególnie istotne, biorąc pod uwagę pandemiczne wyzwania minionego roku. Sprzedażowy boom przypada na ostatni weekend listopada – za chwilę startujemy. Czy BFMC to krótkodystansowa strategia? 

Nie musi tak być. Choć e-commercowe święto trwa od piątku do poniedziałku, przy odpowiednim podejściu Black Friday to szansa na pozyskanie lojalnych klientów. Takich, którzy zapewniają Twojej marce długoterminowe przychody. Właściwa interakcja z klientami jest kluczem do osiągnięcia trwałych wyników. 

Spis treści

  • Czarny maraton, a nie sprint
  • Przycisk “kup teraz” to nie meta 
  • Dopinguj do dalszych zakupów 
  • Zagłębić się w dane 
  • Black Friday zbieraj adresy e-mail
  • Biegnij po recenzje
  • Pochwal się medalem 

Czarny maraton, a nie sprint

Czarnopiątkowa akcja, jak wiemy, wymaga żmudnego przygotowania. Przed startem “trening” musi przejść strona www, dział obsługi klienta i systemy logistyki. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko kontuzji. Jeśli Twoja witryna nie jest przyzwyczajona do nagłego piku liczby odwiedzających, istnieje ryzyko, że ulegnie awarii. A ponieważ praktycznie każda marka prowadzi jakąś promocję w Black Fiday, awaria witryny może być wyjątkowo kosztownym błędem, nawet jeśli trwa tylko kilka minut. Chcesz, aby Twoja kampania zakończyła się sukcesem? Zalecamy przeprowadzenie testów przed 26 listopada.

Przycisk “kup teraz” to nie meta 

To, jak zadbasz o swoich klientów po zakupie, wpłynie na utrzymanie wzrostów po Black Friday. Pełne doświadczenie — od zakupów po dostawę — ma duży wpływ na to, jak nowy klient zapamięta Twoją markę. Kontakt z biurem obsługi, czas kompletowania zamówienia, dostawa, ale też dalsze komunikaty ze strony sklepu — całość ma znaczenie. Daj z siebie wszystko na każdym etapie biegu. 

Twoje rabaty z okazji Czarnego Piątku mogły przyciągnąć kupujących, ale sprawienie, by poczuli się wyjątkowo, sprawią, że będą wracać. Rozważ zaproszenie nowych klientów do swojego programu lojalnościowego, dając im wcześniejszy dostęp do nowych produktów lub zachęcając ich do udostępniania swoich produktów w serwisach społecznościowych. Klienci, których pozyskasz podczas Czarnego Piątku, będą mieli inne potrzeby i pragnienia niż reszta Twojej bazy klientów. Twoje interakcje z nimi powinny to odzwierciedlać.

Dopinguj do dalszych zakupów 

Okres po zakupie jest szczególnie istotny dla nowych klientów i jest to niepowtarzalny czas na wywarcie pozytywnego pierwszego wrażenia. Nawet jeśli klient zdecyduje się zwrocić produkt, upatruj w nim szansę na kolejną konwersję. Jeśli ktoś odwiedzi Twoją stronę zwrotów i wymiany po złożeniu zamówienia, wysyłaj kolejne e-maile z informacjami o wymianie i spersonalizowanymi rekomendacjami produktów, aby poprawić wrażenia klientów. 

Zagłębić się w dane 

Wykorzystaj zwiększony ruch, by przeanalizować big data.  Nie lekceważ żadnych danych, które posiadasz z tego okresu – tutaj Google Analytics i konkretne narzędzia, takie jak Hotjar, mogą wskazać ewentualne błędy w procesie. Dowiesz się więcej o preferencjach użytkowników i ich demografii. Kupujący oczekują personalizacji i dopasowanych komunikatów na każdym etapie zakupów. Kluczem do budowania lojalności klientów i wielokrotnych zakupów, jest tworzenie spersonalizowanych komunikatów. Mierz, jak Twoja taktyka wpływa na zachowanie klientów. Korzystaj z segmentacji i testów A/B, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach i o tym, co najskuteczniej napędza pożądane działania na różnych etapach ścieżki zakupowej. Korzystając z narzędzi takich jak Facebook i ustawień  „ Lookalike Audience”  czy Google Ads, możesz dostosować reklamy tak, aby docierały do ​​osób, które mają podobne cechy do Twoich obecnych klientów – co może zwiększyć ROAS i współczynniki konwersji.

Black Friday zbieraj adresy e-mail

Czy podczas dokonywania płatności online Twoi klienci mają możliwość zapisania się na  listę mailingową? E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia, ale konsumenci stają się coraz bardziej selektywni, jeśli chodzi o przekazywanie danych osobowych sprzedawcom. Upewnij się, że masz widoczne pole rejestracji e-mail w witrynie – często znajdują się one w wyskakującym okienku lub w stopce. Zastanów się nad zaoferowaniem rabatu, np. 10% zniżki na pierwsze zamówienie. Jeśli zdobędziesz ten ważny adres e-mail, używaj go ostrożnie! Nie wysyłasz niepotrzebnej liczby e-maili, które ostatecznie doprowadzą do całkowitego wypisania się klienta z listy. Dobrym pomysłem natomiast jest wysłanie kolejnego e-maila po pomyślnym złożeniu zamówienia. Nie tylko przekłada się to na dobrą obsługę klienta poprzez upewnienie się, że klient był zadowolony z zakupów online, ale jest to idealna okazja, aby poprosić o recenzję.

Biegnij po recenzje

Recenzje to fantastyczny sposób na zwiększenie sprzedaży bez wydawania dodatkowych funduszy. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się zbierać je bezpośrednio za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych, recenzji Google, czy też korzystając z witryny z bezstronnymi recenzjami, efekt będzie podobny. Wiele pozytywnych recenzji może być jednym z najlepszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku marki. 

Pochwal się medalem 

Bądź aktywny w social media, regularnie publikując treści, promuj nowe produkty,  zapowiadaj przyszłe promocje – w ten sposób zaoszczędzisz sobie dodatkowej pracy nóg następnym razem, gdy nadejdzie okres wyprzedaży. Dodatkowo przy odpowiedniej strategii i zaangażowaniu klientów, social media mogą stać się opłacalnym kanałem sprzedaży.


Uber Connect

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

black friday przygotowania

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak wysłać list kurierem UPS?
Następny wpis Jak wysłać list kurierem Poczta Polska? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter