• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Black Friday. Zatrzymaj klienta na dłużej!
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 26lis 2021

    Black Friday. Zatrzymaj klienta na dłużej!

    Black Friday wiąże się z krótkoterminowym wzrostem sprzedaży i nagłym napływem nowych klientów. To okazja do zwiększenia przychodów – co jest szczególnie istotne, biorąc pod uwagę pandemiczne wyzwania minionego roku. Sprzedażowy boom przypada na ostatni weekend listopada – za chwilę startujemy. Czy BFMC to krótkodystansowa strategia? 

    Nie musi tak być. Choć e-commercowe święto trwa od piątku do poniedziałku, przy odpowiednim podejściu Black Friday to szansa na pozyskanie lojalnych klientów. Takich, którzy zapewniają Twojej marce długoterminowe przychody. Właściwa interakcja z klientami jest kluczem do osiągnięcia trwałych wyników. 

    Spis treści

    • Czarny maraton, a nie sprint
    • Przycisk “kup teraz” to nie meta 
    • Dopinguj do dalszych zakupów 
    • Zagłębić się w dane 
    • Black Friday zbieraj adresy e-mail
    • Biegnij po recenzje
    • Pochwal się medalem 

    Czarny maraton, a nie sprint

    Czarnopiątkowa akcja, jak wiemy, wymaga żmudnego przygotowania. Przed startem “trening” musi przejść strona www, dział obsługi klienta i systemy logistyki. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko kontuzji. Jeśli Twoja witryna nie jest przyzwyczajona do nagłego piku liczby odwiedzających, istnieje ryzyko, że ulegnie awarii. A ponieważ praktycznie każda marka prowadzi jakąś promocję w Black Fiday, awaria witryny może być wyjątkowo kosztownym błędem, nawet jeśli trwa tylko kilka minut. Chcesz, aby Twoja kampania zakończyła się sukcesem? Zalecamy przeprowadzenie testów przed 26 listopada.

    Przycisk “kup teraz” to nie meta 

    To, jak zadbasz o swoich klientów po zakupie, wpłynie na utrzymanie wzrostów po Black Friday. Pełne doświadczenie — od zakupów po dostawę — ma duży wpływ na to, jak nowy klient zapamięta Twoją markę. Kontakt z biurem obsługi, czas kompletowania zamówienia, dostawa, ale też dalsze komunikaty ze strony sklepu — całość ma znaczenie. Daj z siebie wszystko na każdym etapie biegu. 

    Twoje rabaty z okazji Czarnego Piątku mogły przyciągnąć kupujących, ale sprawienie, by poczuli się wyjątkowo, sprawią, że będą wracać. Rozważ zaproszenie nowych klientów do swojego programu lojalnościowego, dając im wcześniejszy dostęp do nowych produktów lub zachęcając ich do udostępniania swoich produktów w serwisach społecznościowych. Klienci, których pozyskasz podczas Czarnego Piątku, będą mieli inne potrzeby i pragnienia niż reszta Twojej bazy klientów. Twoje interakcje z nimi powinny to odzwierciedlać.

    Dopinguj do dalszych zakupów 

    Okres po zakupie jest szczególnie istotny dla nowych klientów i jest to niepowtarzalny czas na wywarcie pozytywnego pierwszego wrażenia. Nawet jeśli klient zdecyduje się zwrocić produkt, upatruj w nim szansę na kolejną konwersję. Jeśli ktoś odwiedzi Twoją stronę zwrotów i wymiany po złożeniu zamówienia, wysyłaj kolejne e-maile z informacjami o wymianie i spersonalizowanymi rekomendacjami produktów, aby poprawić wrażenia klientów. 

    Zagłębić się w dane 

    Wykorzystaj zwiększony ruch, by przeanalizować big data.  Nie lekceważ żadnych danych, które posiadasz z tego okresu – tutaj Google Analytics i konkretne narzędzia, takie jak Hotjar, mogą wskazać ewentualne błędy w procesie. Dowiesz się więcej o preferencjach użytkowników i ich demografii. Kupujący oczekują personalizacji i dopasowanych komunikatów na każdym etapie zakupów. Kluczem do budowania lojalności klientów i wielokrotnych zakupów, jest tworzenie spersonalizowanych komunikatów. Mierz, jak Twoja taktyka wpływa na zachowanie klientów. Korzystaj z segmentacji i testów A/B, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach i o tym, co najskuteczniej napędza pożądane działania na różnych etapach ścieżki zakupowej. Korzystając z narzędzi takich jak Facebook i ustawień  „ Lookalike Audience”  czy Google Ads, możesz dostosować reklamy tak, aby docierały do ​​osób, które mają podobne cechy do Twoich obecnych klientów – co może zwiększyć ROAS i współczynniki konwersji.

    Black Friday zbieraj adresy e-mail

    Czy podczas dokonywania płatności online Twoi klienci mają możliwość zapisania się na  listę mailingową? E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia, ale konsumenci stają się coraz bardziej selektywni, jeśli chodzi o przekazywanie danych osobowych sprzedawcom. Upewnij się, że masz widoczne pole rejestracji e-mail w witrynie – często znajdują się one w wyskakującym okienku lub w stopce. Zastanów się nad zaoferowaniem rabatu, np. 10% zniżki na pierwsze zamówienie. Jeśli zdobędziesz ten ważny adres e-mail, używaj go ostrożnie! Nie wysyłasz niepotrzebnej liczby e-maili, które ostatecznie doprowadzą do całkowitego wypisania się klienta z listy. Dobrym pomysłem natomiast jest wysłanie kolejnego e-maila po pomyślnym złożeniu zamówienia. Nie tylko przekłada się to na dobrą obsługę klienta poprzez upewnienie się, że klient był zadowolony z zakupów online, ale jest to idealna okazja, aby poprosić o recenzję.

    Biegnij po recenzje

    Recenzje to fantastyczny sposób na zwiększenie sprzedaży bez wydawania dodatkowych funduszy. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się zbierać je bezpośrednio za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych, recenzji Google, czy też korzystając z witryny z bezstronnymi recenzjami, efekt będzie podobny. Wiele pozytywnych recenzji może być jednym z najlepszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku marki. 

    Pochwal się medalem 

    Bądź aktywny w social media, regularnie publikując treści, promuj nowe produkty,  zapowiadaj przyszłe promocje – w ten sposób zaoszczędzisz sobie dodatkowej pracy nóg następnym razem, gdy nadejdzie okres wyprzedaży. Dodatkowo przy odpowiedniej strategii i zaangażowaniu klientów, social media mogą stać się opłacalnym kanałem sprzedaży.

    oferta dla sklepów internetowych

    Uber Connect

    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

    black friday przygotowania


    Poprzedni wpis << Zwrot zakupów do CCC – jak to zrobić?
    Następny wpis Jak wysłać list kurierem Poczta Polska? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    5 1 vote
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz