Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Analiza sprzedaży w sklepie internetowym. Co warto brać pod uwagę?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
26maj 2021

Analiza sprzedaży w sklepie internetowym. Co warto brać pod uwagę?

   Czas czytania 4 min.

Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest zajęciem bardzo złożonym. Na sukces biznesu online składa się wiele elementów, które wzajemnie mogą się uzupełniać lub być od siebie zależne. Przeczytaj artykuł i zobacz, co ma wpływ na wzrost lub spadek sprzedaży w Twoim sklepie internetowym oraz jakie narzędzia mogą przydać się do niezbędnej analizy danych!

Spis treści

  • Co wpływa na sprzedaż w e-sklepie?
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Semstorm
  • SurferSeo
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Co wpływa na sprzedaż w e-sklepie?

Po pierwsze – cały asortyment, który oferujemy i sprzedajemy. Znaczenie ma cena, jakość, przydatność i atrakcyjność produktu. Liczy się także sposób prezentacji, aż po drobne kroki związane z wyborem przez klienta firmy kurierskiej czy sposobu płatności. Za tym idą kolejne kroki takie jak czytelna i optymalna budowa samego sklepu, która przyciąga i zachęca do sfinalizowania transakcji. Wtedy wystarczy już nadać przesyłkę kurierską i cieszyć się udanego procesu sprzedaży. W teorii brzmi bardzo prosto. Jednak, aby wyżej opisany proces mógł w ogóle dojść do skutku, często potrzebna do tego odpowiednia odpłatna promocja w postaci reklam, pozycjonowania czy działań w social media. Dochodzi do tego także zoptymalizowanie budowy sklepu tak, aby być czytelnym i widocznym w wyszukiwarce Google. Aby osiągać sukces, wszystkie opisane wyżej elementy stale trzeba kontrolować i monitorować. Mówiąc skrótowo – musisz mieć rękę na pulsie! Analiza danych statystycznych oraz podejmowanie na jej podstawie dalszych kroków i decyzji to ważny proces. Owszem, możesz robić to na własną rękę. Wielu woli jednak oddać to w ręce profesjonalistów, jakich znaleźć można w agencjach zajmujących się e-commerce. Samodzielnie także możesz kontrolować wiele działań. Co zrobić, aby sprzedaż przynosiła zyski, a wszelkie procesy doprowadzające potencjalnych zainteresowanych do naszego sklepu były skuteczne? Oto kilka narzędzi, dzięki którym możesz analizować ważne dla Ciebie informacje o Twoim sklepie i na ich podstawie wprowadzać istotne modyfikacje. W konsekwencji usprawnisz działanie biznesu online i jedyne czym będzie się przejmować się wzrastająca liczbą przesyłek kurierskich z produktami do przygotowania i nadania!

Google Analytics

Narzędzie od Google, w największym skrócie, służy do analizy ruchu na stronie. Dzięki zbieranym przez system statystykom wiemy dużo więcej o użytkownikach odwiedzających nasz sklep internetowy. Możliwe staje się to jednak dopiero, kiedy w kodzie naszej strony umieścimy kod JavaScript. Dzięki temu dane o użytkownikach są na bieżąco sprawdzane, obieranie i przesyłane do Google Analytics. GA pozwala Ci dowiedzieć się między innymi, skąd do Ciebie dotarli określeni użytkownicy, gdzie mieszkają lub jak zachowują się w Twoim sklepie oraz jak dużo czasu tam spędzili na określonych czynnościach. Są to tak naprawdę jedne z kilkuset informacji, które możesz uzyskać. GA generuje niemal 80 raportów, które powiedzą więcej, chociażby o wskaźnikach konwersji czy ROI (wskaźnik rentowności inwestycji).

Google Search Console

Kolejne narzędzie od Google. Platforma docelowo jest skierowana do administratorów stron internetowych. Co ważne – bezpłatna! System pozwala monitorować pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarce oraz pozbywać się wszelkich związanych z tym problemów. GA i GSC to właściwie podstawowe narzędzia, z których należy korzystać w tej materii. Google Search Console pozwala także między innymi na analizę ruchu na stronie, wyszukiwanie błędnych linków czy otrzymywanie powiadomień w przypadku zawirusowania.

Semstorm

Semstorm to polskie narzędzie, które okaże się przydatne pod kątem SEO. Służy do takiego usprawnienia strony, aby była lepiej widoczna w wyszukiwarce. Dzięki temu możesz zwiększyć swoją skuteczność w ramach marketingu internetowego. Semstorm ponadto służy między innymi do:

  • monitorowania słów kluczowych,
  • przeprowadzania analizy konkurencji,
  • pomaga w doborze odpowiednich fraz,
  • wspiera planowanie strategii content marketingowej,
  • bada widoczność strony sklepu.

SurferSeo

Ponownie coś dla pozycjonerów i miłośników SEO. Co ciekawe – kolejna polska marka! System analizuje top wyniki w wyszukiwarce i dostarcza informacji o ich wspólnych cechach. Wszystko to w konsekwencji pomoże w optymalizacji. Narzędzie będzie również przydatne do:

  • analizy konkurencji,
  • stworzenia strategii content marketingowej,
  • zbudowania strategii linbuildingowej.

Przy prowadzeniu sklepu internetowego należy na bieżąco kontrolować wszelkie zmiany, aby nie obawiać się potencjalnych komplikacji czy problemów finansowych. W związku z tym tutaj pojawią się zarówno płatne jak i darmowe narzędzia pozwalające na usprawnianie działań Twojego biznesu online. Bądź widoczny w wyszukiwarce, poznaj swoich klientów, monitoruj działania konkurencji, wyciągaj wnioski i osiągaj sukcesy! Skuteczna analiza danych, dzięki wyżej wymienionym narzędziom, sprawi, że liczba przesyłek kurierskich z zamówieniami oraz przedstawicieli firm kurierskich odwiedzających siedzibę Twojego sklepu, każdego dnia będzie wzrastać lub utrzymywać się na absolutnie satysfakcjonującym Cię poziomie!


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Integracja IdoSell z GlobKurier.pl
Następny wpis Jak wykorzystać opcję śledzenie przesyłki? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter