• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Analiza sprzedaży w sklepie internetowym. Co warto brać pod uwagę?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 26maj 2021

    Analiza sprzedaży w sklepie internetowym. Co warto brać pod uwagę?

    Prowadzenie własnego sklepu internetowego jest zajęciem bardzo złożonym. Na sukces biznesu online składa się wiele elementów, które wzajemnie mogą się uzupełniać lub być od siebie zależne. Przeczytaj artykuł i zobacz, co ma wpływ na wzrost lub spadek sprzedaży w Twoim sklepie internetowym oraz jakie narzędzia mogą przydać się do niezbędnej analizy danych!

    Spis treści

    • Co wpływa na sprzedaż w e-sklepie?
    • Google Analytics
    • Google Search Console
    • Semstorm
    • SurferSeo
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Co wpływa na sprzedaż w e-sklepie?

    Po pierwsze – cały asortyment, który oferujemy i sprzedajemy. Znaczenie ma cena, jakość, przydatność i atrakcyjność produktu. Liczy się także sposób prezentacji, aż po drobne kroki związane z wyborem przez klienta firmy kurierskiej czy sposobu płatności. Za tym idą kolejne kroki takie jak czytelna i optymalna budowa samego sklepu, która przyciąga i zachęca do sfinalizowania transakcji. Wtedy wystarczy już nadać przesyłkę kurierską i cieszyć się udanego procesu sprzedaży. W teorii brzmi bardzo prosto. Jednak, aby wyżej opisany proces mógł w ogóle dojść do skutku, często potrzebna do tego odpowiednia odpłatna promocja w postaci reklam, pozycjonowania czy działań w social media. Dochodzi do tego także zoptymalizowanie budowy sklepu tak, aby być czytelnym i widocznym w wyszukiwarce Google. Aby osiągać sukces, wszystkie opisane wyżej elementy stale trzeba kontrolować i monitorować. Mówiąc skrótowo – musisz mieć rękę na pulsie! Analiza danych statystycznych oraz podejmowanie na jej podstawie dalszych kroków i decyzji to ważny proces. Owszem, możesz robić to na własną rękę. Wielu woli jednak oddać to w ręce profesjonalistów, jakich znaleźć można w agencjach zajmujących się e-commerce. Samodzielnie także możesz kontrolować wiele działań. Co zrobić, aby sprzedaż przynosiła zyski, a wszelkie procesy doprowadzające potencjalnych zainteresowanych do naszego sklepu były skuteczne? Oto kilka narzędzi, dzięki którym możesz analizować ważne dla Ciebie informacje o Twoim sklepie i na ich podstawie wprowadzać istotne modyfikacje. W konsekwencji usprawnisz działanie biznesu online i jedyne czym będzie się przejmować się wzrastająca liczbą przesyłek kurierskich z produktami do przygotowania i nadania!

    Google Analytics

    Narzędzie od Google, w największym skrócie, służy do analizy ruchu na stronie. Dzięki zbieranym przez system statystykom wiemy dużo więcej o użytkownikach odwiedzających nasz sklep internetowy. Możliwe staje się to jednak dopiero, kiedy w kodzie naszej strony umieścimy kod JavaScript. Dzięki temu dane o użytkownikach są na bieżąco sprawdzane, obieranie i przesyłane do Google Analytics. GA pozwala Ci dowiedzieć się między innymi, skąd do Ciebie dotarli określeni użytkownicy, gdzie mieszkają lub jak zachowują się w Twoim sklepie oraz jak dużo czasu tam spędzili na określonych czynnościach. Są to tak naprawdę jedne z kilkuset informacji, które możesz uzyskać. GA generuje niemal 80 raportów, które powiedzą więcej, chociażby o wskaźnikach konwersji czy ROI (wskaźnik rentowności inwestycji).

    Google Search Console

    Kolejne narzędzie od Google. Platforma docelowo jest skierowana do administratorów stron internetowych. Co ważne – bezpłatna! System pozwala monitorować pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarce oraz pozbywać się wszelkich związanych z tym problemów. GA i GSC to właściwie podstawowe narzędzia, z których należy korzystać w tej materii. Google Search Console pozwala także między innymi na analizę ruchu na stronie, wyszukiwanie błędnych linków czy otrzymywanie powiadomień w przypadku zawirusowania.

    Semstorm

    Semstorm to polskie narzędzie, które okaże się przydatne pod kątem SEO. Służy do takiego usprawnienia strony, aby była lepiej widoczna w wyszukiwarce. Dzięki temu możesz zwiększyć swoją skuteczność w ramach marketingu internetowego. Semstorm ponadto służy między innymi do:

    • monitorowania słów kluczowych,
    • przeprowadzania analizy konkurencji,
    • pomaga w doborze odpowiednich fraz,
    • wspiera planowanie strategii content marketingowej,
    • bada widoczność strony sklepu.

    SurferSeo

    Ponownie coś dla pozycjonerów i miłośników SEO. Co ciekawe – kolejna polska marka! System analizuje top wyniki w wyszukiwarce i dostarcza informacji o ich wspólnych cechach. Wszystko to w konsekwencji pomoże w optymalizacji. Narzędzie będzie również przydatne do:

    • analizy konkurencji,
    • stworzenia strategii content marketingowej,
    • zbudowania strategii linbuildingowej.

    Przy prowadzeniu sklepu internetowego należy na bieżąco kontrolować wszelkie zmiany, aby nie obawiać się potencjalnych komplikacji czy problemów finansowych. W związku z tym tutaj pojawią się zarówno płatne jak i darmowe narzędzia pozwalające na usprawnianie działań Twojego biznesu online. Bądź widoczny w wyszukiwarce, poznaj swoich klientów, monitoruj działania konkurencji, wyciągaj wnioski i osiągaj sukcesy! Skuteczna analiza danych, dzięki wyżej wymienionym narzędziom, sprawi, że liczba przesyłek kurierskich z zamówieniami oraz przedstawicieli firm kurierskich odwiedzających siedzibę Twojego sklepu, każdego dnia będzie wzrastać lub utrzymywać się na absolutnie satysfakcjonującym Cię poziomie!


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Dokumenty magazynowe – zastosowanie i rodzaje 
    Następny wpis Jak wykorzystać opcję śledzenie przesyłki? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Czym jest kod CN?

    Czym jest kod celny?

    DPD Pickup — jak działa?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x