• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Chat GPT — jak wpływa na przesyłki?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 26cze 2023

    Chat GPT — jak wpływa na przesyłki?

    Narzędzia związane ze sztuczną inteligencją (AI) są coraz bardziej istotne i przydatne w prowadzeniu biznesu. Każdego dnia pojawiają się nowe fakty i rozwiązania usprawniające procesy, w tym te logistyczne. Wokół narzędzia Chat GPT zawrzało, o tym modelu językowym mówili wszyscy. Nie braknie też głosów krytycznych. W kwietniu rząd Włoch zablokował dostęp do platformy, nie chcąc, by dane obywateli służyły do szkolenia AI. W odpowiedzi na szum wokół Chat GPT Google zaprezentował swoje rozwiązanie — Bard, obecnie usługa znajduje się w fazie testów i jest udostępniane wybranym. Warto zauważyć, że Google Bard korzysta z własnego silnika wyszukiwarki i analizy danych Google, co daje mu dostęp do szerokich źródeł informacji i umożliwia lepsze wnioskowanie i predykcje. Oba narzędzia i kierunek rozwoju budzą kontrowersje, mogą jednak znacząco wpłynąć na codzienność w branży logistycznej.

    Spis treści

    • Co trzeba wiedzieć o chat GPT? 
    • Chat GPT w e-commerce 
    • Jak chat GPT może być wykorzystany w logistyce? 
    • Wsparcie w logistyce zagranicznej? 
    • Odpowiedzialność pozostaje z nami

    Co trzeba wiedzieć o chat GPT? 

    Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer) to przykład zaawansowanej technologii opartej na sztucznej inteligencji (AI). Jest to rodzaj systemu chatbota, który korzysta z modelu językowego opartego na uczeniu maszynowym. Główną cechą Chat GPT jest to, że jest „pre-trained” (przedwstępnie nauczony) na ogromnych zbiorach danych tekstowych. Dzięki temu ma zdolność do generowania odpowiedzi i reagowania na zapytania w sposób, który wydaje się naturalny dla człowieka. Chat GPT jest dostępny publicznie do indywidualnego użytku. Wspiera też rozwój firm i wykorzystywany jest w takich obszarach jak: obsługa klienta, generowanie treści, analizy danych, asystowanie w pracy czy wspomaganie procesów decyzyjnych. 

    Czy wiesz, że… OpenAI zostało założone w 2015. Pierwotnie organizacja działała w modelu non-profit, a ich celem było zapewnienie, że postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji będzie służył dobru ludzkości. OpenAI zostało założone przez grupę przedsiębiorców i naukowców, w tym Elona Muska, Sama Altmana, Grega Brockmana, Ilyę Sutskevera, Wojciecha Zarembę i kilku innych. Elon Musk, założyciel firm takich jak Tesla i SpaceX, był jednym z głównych inicjatorów powstania OpenAI i odegrał kluczową rolę w jego założeniu. Dziś OpenAI ma charakter komercyjny. 

    Chat GPT w e-commerce 

    Narzędzie jest już szeroko wykorzystywane przez e-sprzedawców. Głównym obszarem jest kreowanie treści.Chat GPT może wspomagać w tworzeniu opisów produktów, treści marketingowych, artykułów blogowych itp. Może generować teksty na podstawie podanych parametrów, co może przyspieszyć proces tworzenia treści i zaoszczędzić czas dla przedsiębiorcy. Chat GPT to także integracja z klienta. Może on służyć jako doradca, który na podstawie preferencji klienta i zapytań może zaproponować najodpowiedniejsze produkty. Na podstawie preferencji i historii zakupów klienta, Chat GPT może generować spersonalizowane rekomendacje produktów. Dzięki temu można zwiększyć konwersję, poprawić doświadczenie zakupowe klienta i zwiększyć wartość koszyka.

    Czy wiesz, że…?
    chat GPT jest tworzony w oparciu o uczenie maszynowe, które umożliwia mu analizowanie dużych zbiorów danych tekstowych. Dzięki temu model może nauczyć się naśladować styl, poczucie humoru i język użytkowników, co przyczynia się do bardziej naturalnej i płynnej interakcji.

    Chat GPT przebojem wkradł się do onlinowych biznesów, nie pozostanie więc też bez znaczenia w logistycznej obsłudze sklepów. 

    Jak chat GPT może być wykorzystany w logistyce? 

    Co Chat GPT zmieni w branży logistyczne? Np. może wspierać całodobową obsługę klienta czy zautomatyzować sposób komunikacji. Chat GPT może być wykorzystywany do udzielania szybkich i precyzyjnych odpowiedzi na pytania klientów dotyczące przesyłek, takich jak status wysyłki, szacowany czas dostawy czy dostępność produktów. Dzięki temu Klienci mogą otrzymywać natychmiastowe informacje bez konieczności czekania na interwencję pracownika. Ten aspekt pojawia się jako pierwszy w komunikacji, ale nie jest to jedyna możliwość. Jakie jeszcze obszary wspiera AI? 

    • Śledzenie zamówień — integracja Chat GPT z systemem logistycznym pozwala na automatyczną aktualizację statusu zamówień, informacji o przesyłce i innych danych związanych z procesem dostawy. Klienci mogą otrzymywać regularne aktualizacje bez konieczności odwiedzania strony śledzenia przesyłek czy dzwonienia do obsługi klienta.
    • Rozwiązywanie problemów — GPT może reagować proaktywnie na potencjalne problemy związane z przesyłkami. Na podstawie zgłoszonych pytań, czy problemów, może udzielać pomocnych wskazówek i instrukcji zapobiegając problemom 
    • Personalizacja — oferowanie spersonalizowanych rekomendacji dotyczących dostępnych usług logistycznych. Dzięki temu Klienci mogą otrzymywać indywidualnie dostosowane informacje i sugestie, co może zwiększyć ich zaangażowanie i lojalność.
    • Optymalizacja procesów logistycznych — w połączeniu z analizą danych i predykcyjnymi modelami chat GPT może sugerować zmiany dotyczące zoptymalizowania trasy dostawy, minimalizowania czasu oczekiwania czy efektywnego zarządzania magazynem.

    Dzięki systemom sztucznej inteligencji możliwa staje się optymalizacja doboru opakowań, tras transportowych i metod ładowania pojazdów. Wykorzystanie tych rozwiązań przyczyni się do bardziej efektywnego zarządzania przestrzenią transportową oraz wprowadzenia bardziej proekologicznych dostaw.

    Wsparcie w logistyce zagranicznej? 

    Czy AI zastąpi tradycyjne systemy logistyczne? Wpływ sztucznej inteligencji na e-commerce i logistykę zagraniczną może być znaczący. Stare systemy polegają na różnych, często niezintegrowanych ze sobą technologicznych rozwiązaniach. Mimo że dostarczają one skutecznie dane, są często nieintuicyjne i trudne w użyciu, wymagając osobnego nauki dla każdego z nich. Ponadto są podatne na błędy ludzkie, ponieważ są tworzone i obsługiwane przez człowieka. Z kolei narzędzia oparte na Generative Pre-trained Transformer (GPT) oferują bardziej przyjazne użytkownikowi doświadczenia. Wymagają tylko jednorazowego przeszkolenia. Pracownicy magazynów, kierowcy ciężarówek i inni logistycy mogą korzystać z ekosystemu sztucznej inteligencji, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Co ważne, wielojęzyczne zdolności tych narzędzi ułatwiają komunikację w kontekście międzynarodowym. Mogą posłużyć do identyfikowania oszustw i fałszywych transakcji w handlu międzynarodowym. Algorytmy mogą automatycznie analizować transakcje i wykrywać podejrzane zachowania, co pozwala na szybką reakcję i uniknięcie oszustw. Sztuczna inteligencja (AI) posiada również zdolność do przewidywania i zapobiegania powstawaniu zatorów drogowych. Tego rodzaju zastosowanie ma potencjał przyczynienia się do zwiększenia wydajności. Skutkuje to długoterminowym zmniejszeniem zużycia zasobów, w tym paliwa, co umożliwia przedsiębiorcom oszczędności. Wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji przynosi wiele niezaprzeczalnych korzyści, w tym możliwość analizy danych pochodzących z nieograniczonej liczby źródeł w celu lepszego reagowania na rzeczywistą sytuację.

    Odpowiedzialność pozostaje z nami

    Uważność przy korzystaniu z AI to klucz. Wprowadzenie Chat GPT do procesów logistycznych może przynieść wiele korzyści, należy pamiętać, że Chat GPT to narzędzie wspomagające, a nie zastępujące człowieka. Opiera się na sztucznej inteligencji i ma swoje ograniczenia, nie zdejmuje odpowiedzialności z pracowników. Choć potrafi generować sensowne odpowiedzi, może również produkować błędne informacje lub nieodpowiednie treści. Dlatego ważne jest, aby korzystać z Chat GPT z rozwagą i zapewnić odpowiednie monitorowanie i moderację. Dodatkowo, przy implementacji sztucznej inteligencji w branży logistycznej, należy wziąć pod uwagę również kwestie dotyczące odpowiedzialności społecznej, etyki i bezpieczeństwa danych.

    Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/



    Globkurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Reklamacje zleceń i faktur
    Następny wpis Najnowsze technologie w branży logistyczne >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    5 1 vote
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz