Jak sprzedawać na eBay? Globalny e-commerce.

Polscy sprzedawcy coraz częściej uczą się jak sprzedawać na ebay i coraz śmielej podchodzą do rynków zagranicznych. Pomaga im w tym rozwój platform międzynarodowych, w tym ekspansja eBay na naszym rynku. 171 milionów kupujących, w 190 krajach czeka.

Jak sprzedawać na ebay globkurier

Każdy przedsiębiorca wie, że ze swoimi produktami trzeba być tam, gdzie są odbiorcy, na wielu kanałach jednocześnie. Tylko masowe działania przynoszą oczekiwane efekty. Jeśli udało się stworzyć dobrze prosperujący sklep internetowy, który odnotowuje regularny wzrost, marketplace jest najczęściej kolejnym krokiem biznesowym. W długim procesie poszerzania swojej działalności kluczowe jest podjęcie decyzji, na który rynek wejść ze swoimi produktami i który z podstawowych kanałów dotarcia do konsumentó wybrać. Allegro? Amazon? eBay? Nie ma wątpliwości, że strategia wielokanałowa będzie kluczowa dla sporej części sprzedawców detalicznych w 2018 r.

Polscy przedsiębiorcy przestali się zastanawiać „czy” otworzyć się na rynek zagraniczny, zadają jedynie pytanie „kiedy i jak sprzedawać za granicą na eBay i na Allegro. Końcowy wybór platformy zależy od wielu czynników. Wpłya na decyzję ma na pewno budżet, ale także wymogi rynku docelowego i funkcjonalności dostępne w poszczególnych panelach. Światowym liderem jest z pewnością Amazon, ale to tańszy i prostszy w obsłudze eBay najczęściej przyciąga uwagę sprzedawców.

Nie od razu eBay zbudowano

Jeszcze do niedawna polscy przedsiębiorcy obawiali się sprzedaży transgranicznych. Międzynarodowa sprzedaż oceniana była po prostu jako zbyt ryzykowna i trudna do realizacji. Nastawienie zmienia się szczególnie, że popularne serwisy aukcyjne pomagają przedsiębiorcom rozwijać biznes z ich pomocą. Dzięki wsparciu, poradnikom, czytelnemu interfejoswi przedsiębiorcy bez problemu wiedzą jak sprzedawać na ebay. Szacuje się, że wartość handlu transgranicznego w Polsce w 2017 roku wzrosła o prawie 24%. Z platformy eBay korzysta coraz więcej Polaków, w minionym roku liczba profesjonalnych sprzedawców wzrosła o 20%, a ogólny wzrost nowych sprzedawców na europejskich serwisach sięgnął 200 000.

Jak sprzedawać na ebay globkurier

Początki eBay w Poslce nie należały do najłatwiejszych. Otwarcie platformy na polski rynek nie przyniosło satysfakcjonującego poziomu, głównie ze względu na silną pozycję Allegro. Serwis nie przebił się przez świetnie funkcjonującą, rodzimą platformę, ale podjął próbę walki o polskich sprzedawców. W 2016 roku wprowadził udoskonalenia i przygotował korzyści dla przedsiębiorców w formie zniesienia opłat, ustanawiając darmową sprzedaż w Polsce i na międzynarodowych stronach. Uruchamiając darmowe wystawianie produktów na eBay.pl, zarówno dla firm, jak i osób prywatnych, przyniosło szybko efekty. Polacy w krótkim czasie wystawili około 700 000 produktów, a 10-ciu największych polskich sprzedawców zamknęło 2017 rok z łącznym obrotem miliona euro. Tym samym poszczególny przedstawiciel z czołówki osiągnął średnio 100 000 euro obrotów w pierwszym roku sprzedaży. Jak widać rodzimi przedsiębiorcy radzą sobie świetnie, statystycznie lepiej od nowych sprzedawców z Francji, Hiszpanii czy Włoch.

Jak sprzedawać na eBay.com?

Serwis jest dość intuicyjny i działa na dwa sposoby. Pierwszy podstawowy to wystawianie produktów na polskiej wersji serwisu (eBay.pl) oraz oferowanie wysyłki towaru za granicę. Drugi, zaawansowany wariant to wystawianie ogłoszeń bezpośrednio na serwisach zagranicznych. Start ze sprzedażą na eBay od technicznej strony jest bardzo łatwy. Kilka klików i gotowe.

Jak sprzedawać na ebay globkurier

Źródło: www.pages.ebay.pl/help/account/how-to-register.html

Na polskiej wersji przedsiębiorca w zależności od skali może działać w jednym z 3 rodzajów sklepów: Mały Sklep, Duży Sklep i Megasklep. Aktualnie, w 2 większych wersjach sprzedawcy nie ponoszą kosztów wystawienia oferty na zagranicznych stronach eBay.

Jak sprzedawać na ebay globkurier

Źródło: www.strefasprzedawcy.ebay.pl/oplaty-dla-kont-firmowych

Dodatkowo eBay proponuje darmowe narzędzie, dostępne w polskiej wersji językowej, które pozwala wstawiać oferty w różnych językach, na kilku rynkach jednocześnie. eBaymag to funkcjonalne i proste narzędzie, w którym rola użytkownika ogranicza się do przesłania danych o ofertach. Następnie eBaymag tworzy oferty, tłumaczy je i udostępnia dla kupujących we wskazanych krajach.

Dlaczego warto sprzedawać na eBay?

Ponieważ to portal wielkiego rynku, ze swoją specyfiką, który może idealnie sprawdzić się w pewnych modelach biznesowych. Jeśli Allegro to za mało, szerokie wody eBay z pewnością zachęcają do rejsu. eBay to ocean wśród jezior polskich marketplaców. Z poziomu globalnej analizy ponad 40% sprzedawców eBay eksportuje swoje towary na więcej niż 4 kontynenty. Aktualnie Polscy sprzedawcy wysyłają swoje produkty średnio do 28 krajów.

Najwięcej produktów adresowanych jest do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Rosji. 24% polskich sprzedawców oferuje części motoryzacyjne, ale główne kategorie eksportowe polskich firm to także: „Dom i ogród”, „Odzież, buty i dodatki”, „Zdrowie i uroda”, „Sport i turystyka”.

eBay to przyszłość?

Badania potwierdzaką, że świadomość względem zagranicznych portali aukcyjnych rośnie wśród polskich sprzedawców, ale także polskich konsumentów. Raport Gemius dla e-commerce Polska 2018 potwierdza zainteresowanie tym właśnie systemem. 19% ankietowanych spośród, tych kupujących na zagranicznej platformie wybrało właśnie eBay. Badani kolejno wskazywali także Aliexpress (12%) i Amazon (9%).

Jak sprzedawać na ebay globkurier

Na pierwszy rzut oka można by stwierdzić, że krajowy rynek serwisów aukcyjnych w Polsce jest niemal zmonopolizowany. Allegro jest niezaprzeczalnym liderem , ale na tym rynek się nie kończy… Powoli wyobrażenie o tej stronie jako synonimie serwisu aukcyjnego zaciera się. Znane polskie serwisy aukcyjne jak Allegro czy Olx robią miejsce zachodnim odpowiednikom, na których same się wzorowały. Szczególnie, że dla coraz większej ilości przesiębiorców język nie jest już blokadą. Zamieszczona w raporcie Gemius analiza spontanicznej znajomość serwisów e-zakupów w Polsce wskazuje, że eBay wymieniany jest przez 10% ankietowanych mężczyzn i 9% ankietowanych kobiet i statystyki ciągle zmieniają się na jego korzyść.

Weteran e-commerce

eBay to nie tylko przyszłość. Warto zauważyć, że to także ponad 20-letnia historia. Powstały w 1995 roku portal zasłużył na miano weterana w sektorze e-commerce. Od samego początku istnienia, platforma założona przez Pierra Omidyara, miała jasno wzynaczony przez niego cel: prosty i bezpieczny sposób na handel niemalże wszystkim. W czasie swojej wieloletniej historii eBay rozwija się i ewoluuje, ale główna zasada pozostaje ta sama – to rynek internetowy, który doprowadza kupującego do sprzedawcy. Jak widać pomysł był udany. Do dziś eBay to ponad 170 milionów aktywnych użytkowników. I tak, jak zakładała pierwotna wersja polityki serwisu, na eBay można kupić dosłownie WSZYSTKO. Od gumy balonowej Britney Spears, przez najnowsze modele Ferrari, po popołudniowy golf z Tigerem Woodsem. Samo podejście sprzedawców do serwisu eBay jest różne. Dla części osób celem sprzedaży jest wyzybycie się nieużytecznych gratów z domu, dla innych to metoda zarobienia dodatkowej gotówki. Jeszcze inni postrzegają eBay jako podstawowe źródło dochodu i zajmują się tylko sprzedażą online.

1,2 miliarda aukcji, setki kategorii… sama „elektronika” zawiera ponad 80 podkategorii. Ale to właśnie w tym natłoku produktów handel kołem się toczy. Statystyki nie pozostawiają złudzeń, na eBay najpopularniejsze przedmioty, takie jak buty, sprzedają się co pięć sekund, a droższe laptopy, co czternaście. To nam podpowiada jak sprzedawać na eBay? Szybko i dużo 🙂

Jak wykorzystać potencjał?

Co zrobić aby na eBay zarabiać? Jakie z oferowanych w asortymencie produktów pozwolą uzyskać najwyższe marże? Jak sprzedawać na eBay? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. każdy musi odnaleźć swój sposób w zależności od branży. Rozpoczęcie działalności w tym obszarze wymaga szczegółowej analizy i to pod wieloma względami. Wymagane jest prześledzenie potrzeb i charakterystyki demograficznej danego rynku. W ogólnym rozeznaniu pomoże odwiedzenie strony strefasprzedawcy.ebay.pl. Przygotowany przez twórców eBay poradnik zawiera wszystkie aktualności i najważniejsze informacje potrzebne do wystartowania na zagranicznych rynkach.

Dodatkowo, wizyta w Strefie Sprzedawcy z pewnością zachęca do skalowania swojego biznesu i wykorzystania dostępnych kanałów dystrybucji. W globalnym świecie tak właśnie buduje się sukces. Nie bez powodu ponad 70% amerykańskich retailerów sprzedaje w innych krajach. eBay pozwala na dotarcie do milionów nowych klientów, możliwość osiągnięcia większych marż, zysk z różnic w stawce podatku VAT. Jak widać, potencjał sprzedażowy eBay jest duży, dlatego inwestycje w tym obszarze podjęły również firmy oferujące inne narzędzia dla ecommerce, w tym takie platformy jak globkurier.pl, niedawna integracja z platformą ułatwia rodzimym sprzedawcom działalność na rynki zagraniczne. 

Integracja pozwala na szybkie tworzenie przesyłek dla wielu aukcji produktów wystawionych na eBay. Z GlobKurier odpowiedź na pytanie „Jak sprzedawać na eBay” staje się prosta. Zastosowanie modułu usprawnia cały proces logistyczny zamówienia: szybkie nadanie, wycena online kosztów, możliwość drukowania gotowych listów przewozowych, definiowanie dodatkowych usług przewoźnika jak pobrania, gwarantowania godzina doręczenia etc. Integracja z eBay to sprawne zarządzanie przesyłkami z poziomu Twojego panelu klienta. Wystarczy zalogować się do Panelu Klienta, przejść do zakładki Interacje i importowanie i wybrać eBay.

Jak sprzedawać na ebay globkurier

 

Według badań przeprowadzonych przez firmę Rakuten, aż 29% respondentów za kluczowy czynnik decydujący o wyborze międzynarodowego sklepu internetowego wybrało wiele opcji wysyłki. Z GlobKurier jest to możliwe. Także w serwisie eBay!


Jak sprzedawać na ebay globkurier

 

Małgorzata Jeziorska – specjalista ds. Digital Marketingu w firmie GlobKurier.pl, ekspert e-izby. Doświadczony marketer w branży e-commerce. W firmie GlobKurier odpowiada za przygotowanie opracowanie i wdrażenie strategii digital marketingu.