Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Przesyłki międzynarodowe wstrzymane przez Pocztę Polską i ograniczone godziny pracy. Jak nadać paczkę za granicę w dobie COVID-19?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
16mar 2020

Przesyłki międzynarodowe wstrzymane przez Pocztę Polską i ograniczone godziny pracy. Jak nadać paczkę za granicę w dobie COVID-19?

   Czas czytania 3 min.

Z oficjalnego komunikatu Poczty Polskiej wiadomo, że od dzisiaj tj. 16 marca 2020 roku wstrzymuje ona przyjmowanie przesyłek do innych państw. Decyzja związana jest bezpośrednio z wprowadzeniem przez rząd stanu zagrożenia epidemicznego w naszym kraju. Przesyłki międzynarodowe będzie można nadawać, korzystając z usług firm kurierskich, które deklarują zachowanie ciągłości w łańcuchach dostaw.

wysyłaj za granicę z Globkurier, przesyłki zagraniczne, koronawirus

Spis treści

  • Nowa rzeczywistość w obliczu koronawirusa
  • Poczta Polska – zmiany w funkcjonowaniu placówek
  • Przesyłki międzynarodowe – jak nadać paczkę za granicę?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Nowa rzeczywistość w obliczu koronawirusa

Ogłoszony w piątek wieczorem stan zagrożenia epidemicznego w związku z rozprzestrzeniającym się wirusem COVID-19 zmienił o 360 stopni otaczającą nas rzeczywistość. Wprowadzone zostały liczne ograniczenia, które swym zasięgiem wpłyną bardzo mocno na prawidłowe funkcjonowanie wielu branż w tym również branży logistycznej i wysyłkowej.

Obecnie obowiązuje między innymi:

  • czasowe przywrócenie granic
  • zakaz zgromadzeń powyżej 50 osób
  • 14 dniowa kwarantanna dla obywateli powracających do kraju
  • zawieszenie w funkcjonowaniu restauracji/kawiarni i zamknięcie galerii z wyłączeniem sklepów spożywczych czy aptek
  • wstrzymanie zagranicznych połączeń (zarówno lotniczych, jak i kolejowych)

Sytuacja ta zmienia się jednak dynamicznie. Na dany moment wszystkie firmy kurierskie uspokajają i deklarują pełne przygotowanie do nowej, zaistniałej sytuacji. Działanie rynku logistycznego w tym realizacja dostaw międzynarodowych zostanie przez nich zachowana. Z jakimi zmianami jednak borykać się będą placówki pocztowe?

Poczta Polska – zmiany w funkcjonowaniu placówek

Pierwszą najbardziej istotną zmianą związaną ze wstrzymaniem połączeń lotniczych jest nieprzyjmowanie przez placówki przesyłek do innych krajów. Kolejne to przede wszystkim skrócenie czasu pracy i wewnętrzna reorganizacja. W trosce o wspólne dobro zarówno samych pracowników, jak i klientów odwiedzających punkty uprasza się o stosowanie do odgórnie wprowadzanych zaleceń tj. zachowania od siebie przynajmniej 1,5 metra odległości i oczekiwania na obsługę za wyznaczoną do tego linią, podchodzenia do okienka pojedynczo oraz nawiązywania bliższego kontaktu za zgodą pracownika poczty jedynie w celu okazania niezbędnych dokumentów.

Zamiany w organizacji pracy:

  • skrócenie czasu pracy placówek pocztowych funkcjonujących w dni robocze do 6 godzin dziennie
  • skrócenie czasu pracy placówek pocztowych funkcjonujących w soboty do 3 godzin dziennie
  • skrócenie czasu pracy placówek pocztowych całodobowych do 12 godzin dziennie ( 08:00 – 20:00)
  • zamknięcie placówek pocztowych funkcjonujących w Galeriach handlowych

Poczta Polska wprowadza również niezbędne procedury, jeżeli chodzi o obsługę osób znajdujących się w kwarantannie – są one na bieżąco konsultowane z inspektorami sanitarnymi.

Przesyłki międzynarodowe – jak nadać paczkę za granicę?

Klienci indywidualni i firmy mogą wciąż wysyłać paczki za granicę naszego kraju, korzystając przede wszystkim z brokerów usług kurierskich. Globkurier.pl gwarantuje wysyłkę paczek i palet do ponad 190 krajów na świecie.

wysyłka za granicę z Globkurier, paczka międzynarodowa,

W obliczu dzisiejszego zagrożenia gotowość do działań i realizacji zleceń transportowych podkreśla CEO Globkurier.pl, Mateusz Pycia – Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i poznajemy specyfikę ich pracy w tym gorącym okresie. Jako operator logistyczny pragniemy zapewnić pełną operacyjność i sprawność w realizacji Państwa zleceń zarówno krajowych jak i międzynarodowych. Już od czasu pierwszych doniesień związanych z pandemią koronawirusa pracowaliśmy jeszcze ciężej niż dotychczas, tak aby teraz uspokoić naszych klientów i podkreślić, że jesteśmy przygotowani do prowadzenia działań w zaistniałej sytuacji kryzysowej. Branża logistyczna funkcjonuje, a wszyscy nasi operatorzy zadeklarowali zachowanie ciągłości w łańcuchu dostaw. Z pełną świadomością mogę powiedzieć, że z Globkurier.pl  nasi klienci mogą wysyłać swoje przesyłki szybko, sprawnie i przede wszystkim … bezpiecznie! Radzimy skorzystać z okazji, zostać w domu i zamówić kuriera. 

 


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << #zostańwdomu – #zamówkuriera i wyślij paczkę online
Następny wpis Czy kurier dostarczy paczkę mimo koronawirusa? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter