Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Największe kontenerowce na świecie 2025 – który kontenerowiec jest największy?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
22maj 2025

Największe kontenerowce na świecie 2025 – który kontenerowiec jest największy?

   Czas czytania 6 min.

Trudno sobie wyobrazić transportu bez spedycji morskiej, to właśnie dzięki niej jesteśmy w stanie przewozić ponadgabarytowe ładunki w najdalsze zakątki świata, a tym samym zapewnić ciągłość w łańcuchu dostaw w międzynarodowym handlu. Importujemy towar z Chin, USA, czy Japonii, a zatem czy to pod banderą tych państw pływają największe kontenerowce świata? W tym artykule dowiesz się, które statki są w stanie przewieźć najwięcej. Zapraszamy do lektury.

największy kontenerowiec świata

Spis treści

  • Czym są kontenerowce i do czego służą?
  • Ile kontenerów mieści kontenerowiec?
  • Lista największych kontenerowców na świecie w 2025 roku
  • MSC Irina – największy kontenerowiec świata
  • Ever Ace
  • HMM Algeciras 
  • OOCL Hong Kong i CMA CGM Jacques Saadé
  • Największy na świecie kontenerowiec – podsumowanie

Czym są kontenerowce i do czego służą?

W żegludze wyróżniamy wiele rodzajów promów i statków np. pasażerskie, towarowe, ale także drobnicowce, zbiornikowce. Każdy z nich mogą charakteryzować się innymi cechami oraz zastosowaniem. Jednym z podstawowych podmiotów w intermodalnego transportu towarowego są kontenerowce, które jak sama nazwa mówi służą do przewozu ładunków w kontenerach. Są to statki, które charakteryzują się przewozem na otwartym pokładzie, ale i ładowniach, natomiast  sam załadunek i wyładunek odbywa się w pionie za pomocą kontenerowych suwnic nabrzeżnych typu STS (ship to shore) w technologii lo-lo (load on-load off). Miarę pojemności statków kontenerowych stanowi wielkość odpowiadająca długości kontenera 20-stopowego – TEU. Większe kontenerowce mogą pomieścić ponad 24 000 TEU, co powoduje, że są jednymi z najważniejszych ogniw w globalnym transporcie morskim.

Ile kontenerów mieści kontenerowiec?

Ile kontenerów zabiera kontenerowiec i czy jest to uzależnione tylko od rozmiarów? Choć wielkość statku ma kluczowe znaczenie dla jego pojemności, to nie jest to jedyny czynnik decydujący o liczbie przewożonych kontenerów. Pojemność kontenerowców wyrażana jest w jednostkach TEU (Twenty-foot Equivalent Unit), gdzie 1 TEU odpowiada standardowemu kontenerowi o długości 20 stóp. Największe obecnie kontenerowce, takie jak MSC Irina czy MSC Loreto, osiągają pojemność do 24 346 TEU . Jednakże, oprócz rozmiaru statku, na jego ładowność wpływają także takie czynniki jak konstrukcja kadłuba, rozmieszczenie kontenerów, stabilność jednostki oraz wymagania dotyczące bezpieczeństwa.

Ciekawostka:

Największe kontenerowce są tak ogromne, że ich długość dorównuje wysokości wieży Eiffla położonej poziomo – mówimy tu o ponad 400 metrach! Co więcej, taki statek potrzebuje nawet kilku kilometrów, aby całkowicie się zatrzymać, dlatego manewrowanie w porcie to prawdziwa sztuka logistyki.
Zamów kuriera!

Lista największych kontenerowców na świecie w 2025 roku

Jaki jest największy na świecie kontenerowiec? W miarę rozwoju towarowej wymiany handlowej rosła potrzeba transportowania coraz większej ilości dóbr, a co za tym idzie stale zwiększane były parametry kontenerowców. Dziś na ich czele możemy wyróżnić następujące statki:

10. Genova Express / Wilhelmshaven Express o pojemności 23 664 TEU. Wybudowany w Korei Południowej, a wpływający pod banderą Niemiec.

9. MSC Gülsün o pojemności 23 756 TEU. Wybudowany w Korei Południowej, a wpływający pod banderą Panamy.

8. HMM Oslo o pojemności 23 820 TEU. Wybudowany w Korei Południowej, a wpływający pod banderą Panamy.

7. HMM Algeciras o pojemności 23 964 TEU. Wybudowany w Korei Południowej, a wpływający pod banderą Panamy.

6. Ever Ace o pojemności 23 992 TEU. Wybudowany w Korei Południowej, a wpływający pod banderą Panamy.

5. Ever Alot o pojemności 24 004 TEU. Wybudowany w Chinach, a wpływający pod banderą Panamy.

4. MSC Tessa o pojemności 24 116 TEU. Wybudowany w Chinach, a wpływający pod banderą Liberii.

3. ONE Innovation o pojemności 24 136 TEU. Wybudowany w Japonii, a wpływający pod banderą Panamy.

2. OOCL Spain o pojemności 24 188 TEU. Wybudowany w Chinach, a wpływający pod banderą Honkgonku.

1. MSC Irina / MSC Loreto / MSC Michel Cappellini o pojemności 24 346 TEU. Wybudowany w Chinach, a wpływający pod banderą Panamy.

Łatwo zauważyć, że wszystkie jednostki z zestawienia zostały zbudowane w stoczniach azjatyckich – głównie w Chinach, Korei Południowej i Japonii. Azja od lat dominuje w budowie największych kontenerowców na świecie. To efekt ogromnych mocy produkcyjnych, niższych kosztów pracy oraz silnego wsparcia rządowego dla przemysłu stoczniowego. Dla armatorów oznacza to szybkie terminy realizacji i atrakcyjne warunki cenowe – dlatego właśnie tam trafiają niemal wszystkie globalne zamówienia.

MSC Irina – największy kontenerowiec świata

kontenery specjalistyczne, kontenery chłodnicze

W marcu 2023 roku do floty Mediterranean Shipping Company (MSC) dołączył kontenerowiec MSC Irina, który ustanowił nowy rekord pojemności wśród największych kontenerowców na świecie. Zbudowany przez chińską stocznię Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding, statek mierzy 399,99 metra długości i 61,3 metra szerokości, a jego pojemność wynosi imponujące 24 346 TEU. MSC Irina wyróżnia się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, które wpływają na efektywność energetyczną i poprawę stateczności kontenerowca. Wśród nich znajdują się zaawansowane systemy smarowania powietrzem zmniejszające opór kadłuba, a także specjalistyczne zbiorniki balastowe, które pozwalają utrzymać statek równo obciążony podczas całego rejsu.

Statek obsługuje kluczowe trasy między Azją a Europą, regularnie zawijając do największych portów na całym świecie. MSC Irina współpracuje w ramach sojuszu Ocean Alliance, rywalizując z jednostkami innych armatorów, takich jak Mærsk MC. MSC Irina należy do najbardziej zaawansowanych i efektywnych kontenerowców na świecie i często jest określana jako pierwszy kontenerowiec nowej generacji.

Kadłub smarowany… powietrzem?

MSC Irina wykorzystuje innowacyjny system smarowania powietrzem (ang. air lubrication system), który tworzy cienką warstwę mikropęcherzyków między kadłubem a wodą. Efekt? Mniejszy opór hydrodynamiczny, niższe zużycie paliwa i ograniczona emisja CO₂. Takie rozwiązanie coraz częściej pojawia się na najnowocześniejszych kontenerowcach.

Ever Ace

28 sierpnia 2021 roku przepłynął po raz pierwszy przez Kanał Sueski. Mowa o kontenerowcu Ever Ace, który został wybudowany przez stocznię Samsung Heavy Industries (SHI) i przekazany armatorowi Evergreen Marine Corporation w lipcu 2021 r. Statek jest w stanie przetransportować prawie 24 tys. kontenerów i tym samym jest jednym największym statków tego typu na świecie. Ze względu na ogromne rozmiary podczas pierwszego rejsu wymagał specjalnej obsługi ze strony władz Kanału Sueskiego. Tym razem nie mogła powtórzyć się sytuacja z 2020 r., kiedy to statek Ever Given z tej samej floty wpłynął na mieliznę blokując Kanał Sueski, aż na 6 dni. Do manewrowania statkiem Ever Ace wysłano głównych pilotów. Dodatkowo zapewnione zostało wsparcie przy nawigowaniu statkiem przy jednoczesnym monitorowaniu postępów Ever Ace przez główne biuro ruchu.

HMM Algeciras 

HMM Algeciras do niedawna największy kontenerowiec na świecie. Został zbudowany w przez południowokoreańską grupę stoczniową Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) jako pierwszy statek z dwunastu z nowej serii. Jego pierwszy rejs odbył się w czerwcu 2020 r. Statek o 400 metrów i szerokości 61 metrów „HMM ALGECIRAS” wraz z 11 statkami siostrzanymi statkami, należy do grupy kontenerowców określanych jako „Megamax-24”. Z ciekawostek jeden z nich został nazwany na część naszego portu i jest to HMM Gdansk. Wszystkie dwanaście jednostek zostało wyposażonych w systemy oczyszczania spalin (płuczki), w celu zapewnienia zgodności z przepisami ochrony środowiska obowiązującymi od początku roku. Jest uważany za jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie statków towarowych na świecie. Statek wykorzystywany jest na szlaku Azja – Europa.

OOCL Hong Kong i CMA CGM Jacques Saadé

Kolejnym ogromnym kontenerowcem jest OOCL Hong Kong, który został wybudowany w 2017 r. w Korei Południowej przez Samsung Shipbuilding & Heavy Industries Company Limited. Aby zobrazować skalę jego wielkości można porównać go do czterech boisk piłkarskich, dzięki czemu pomieści 21 tysięcy kontenerów. Pływa głównie między portami północnoeuropejskimi i Dalekiego Wschodu.

CMA CGM Jacques Saadé został zwodowany w podobnym czasie, co HMM Algeciras, czyli we wrześniu 2020 r. Jest to największy statek Ultra Large Container Vessels, napędzany ciekłym gazem ziemnym, co oznacza, że jest najbardziej zaawansowanym, a jednocześnie najłatwiejszym w zastosowaniu rozwiązaniem, jeśli chodzi o zachowanie jakości powietrza przy eksploatacji statków. Nazwany został imieniem i nazwiskiem założyciela francuskiej CMA CGM. Intersującym faktem jest to, że kontenerowiec przyjmuje paliwo tylko raz w całej swojej podróży, a to ponad 25 000 mil morskich.

Największy na świecie kontenerowiec – podsumowanie

Ostatnie lata pokazały, jak bardzo istotną rolę pełni fracht morski w handlu międzynarodowym. Gwałtownie rosnące ceny w spedycji lotniczej zmusiły zarówno eksporterów, jak i importerów do znalezienia alternatywy właśnie w postaci transportu morskiego. Ten, natomiast nie ma racji bytu bez kontenerowców, dzięki którym możemy przewozić nieograniczone ilości towaru na świecie. Jednak by je transportować, potrzebujemy coraz większych statków, ale i nowych technologii, dzięki którym zachowamy neutralność emisyjną CO2.

  • Czym są kontenerowce? To statki do transportu towarów w kontenerach, używane w globalnej logistyce morskiej.
  • Jaki jest największy kontenerowiec świata w 2025 roku? Możemy wymienić trzy o tych samych gabarytach: MSC Irina, MSC Loreto, MSC Michel Cappellini
  • Który kontynent specjalizuje się w przemyśle stoczniowym? Głównie Azja, z naciskiem na Chiny, Japonię i Koreę Południową.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Metoda FIFO, FEFO, LIFO – co to jest i jakie ma znaczenie w logistyce magazynowej?
Następny wpis Przesyłka konduktorska – nadanie i odbiór przesyłki konduktorskiej >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter