Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Najnowsze trendy na rynku e-commerce
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
12lip 2019

Najnowsze trendy na rynku e-commerce

   Czas czytania 3 min.

Najnowsze trendy na rynku e-commerce

Rozwój technologii ma ogromny wpływ na wiele branż. Klienci zaczynają oczekiwać nowych usprawnień i rozwiązań. Rosnące zainteresowanie branżą e-commerce, sprawia, że firmy decydują się na zastosowanie innowacyjnych technologii. Warto jednak wiedzieć, co dla konsumenta jest najpotrzebniejsze i jakie są jego oczekiwania. Na podstawie kilku ostatnich raportów, dotyczących branży e-commerce powstała lista najnowszy i najpopularniejszych technologii ważnych dla tego rynku.

Mobilna wygoda

W ostatnim czasie znacząco wzrosła ilość zakupów internetowych wykonywana z poziomu smartfonu. Według najnowszych badań UPS Europe Pulse of the Online Shopper wynika, że już 43% użytkowników smartfonów dokonuje za ich pomocą zakupów online. Największą popularnością taka możliwość cieszy u osób w przedziale wiekowym od 15 do 24 lat. Telefony nie służą tylko do zakupów, dla 78% konsumentów są narzędziem do wyszukiwania informacji o danym sklepie, 78% śledzi realizację zamówień, a 75% porównuje ceny. W związku z tym warto, aby firmy dostosowały swoją stronę do urządzeń mobilnych bądź rozważyły posiadanie aplikacji mobilnej.

Całodobowa obsługa klienta

Atrakcyjne ceny to nie jedyna rzecz, która przyciąga klienta. Ważna jest, też jakość obsługi, jaką może zapewnić sklep. Najlepiej, aby była nieskazitelna, całodobowa i odpowiadała na każde pytanie wymagającego klienta. W tym zadaniu wykorzystywane są chatboty, czyli sztuczna inteligencja, która została zaprogramowana tak, aby odpowiadać na najprostsze pytania o każdej porze. Jednak jest to tylko dodatkowe narzędzie, które na obecną chwilę nie jest w stanie w pełni zastąpić człowieka.

Gdy samo zdjęcie to za mało

Wadą zakupów online jest brak możliwość dokładnego sprawdzenia produktu, jaki jest w dotyku, jak pachnie, czy aby na pewno będzie pasował. Wiele sklepów online postanowiło wprowadzić pewne rozwiązanie, które ma na celu uwiarygodnienie procesu dokonywania zakupu i lepszej prezentacji towarów. Samo zdjęcie z opisem staje się niewystarczające. Popularne stało się wideo, które według 94% firm jest skutecznym narzędziem marketingowym. Takie rozwiązanie najczęściej stosowane jest w sklepach sprzedających ubrania. Jednak niektóre firmy postanowiły pójść o krok dalej wprowadzając technologię rzeczywistości rozszerzonej.

Szybka dostawa

Klienci coraz częściej oczekują, że zamówiony przez nich produkt dotrze pod wyznaczony adres tego samego dnia, a najpóźniej nazajutrz. Mimo, że taka usługa z reguły jest dodatkowo płatna, znacząco zmniejsza różnice pomiędzy sklepem stacjonarnym i sklepem internetowym. Innym dostrzegalnym trendem wśród dzisiejszych kupujących w e-sklepach jest możliwość dostawy do alternatywnych punktów odbioru. Najnowsze badanie UPS Pulse of the Online Shopper  pokazują, że już 73% osób dokonujących zakupów w sklepach internetowych jest zainteresowanych tą opcją dostawy. Takie rozwiązanie umożliwia odebranie przesyłki w dowolnym czasie.

Wielokanałowość

Aby dotrzeć do potencjalnych i utrzymać lojalność obecnych klientów, sklepy online muszą rozwijać biznes w wielu różnych kierunkach. Jednym z nich jest tworzenie nowych kanałów sprzedaży i wprowadzenie modelu omnichannel. W tym modelu przedsiębiorstwa online przyjmują podejście wielokanałowe. Przykładowo, właściciel sklepu stacjonarnego decyduje się również na sprzedaż produktów w e-sklepie. Dodatkowo udostępnia możliwość odbioru i zwrotu produktów w placówce, a także instaluje specjalne ekrany umożliwiające zakup produktów z oferty dostępnej online.

W przyszłości

Trudno precyzyjnie sprawdzić, jakie trendy będę obowiązywać na rynku w przyszłości. Jednak ze wstępnych analiz i badań wynika, że technologia rzeczywistości rozszerzonej, personalizacja i chatboty, będę coraz częściej oczekiwane przez użytkowników. W zmieniającym się świecie, trzeba być przygotowanym, że konsumenci będą oczekiwać coraz więcej i prowadząc sklep internetowy warto śledzić nowe technologię oraz wprowadzać najlepsze rozwiązania.

Źródło: Komerso.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Rozwój rynku towarów luksusowych
Następny wpis Klienci ocenili firmy kurierskie >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter