• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Najnowsze trendy na rynku e-commerce
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 12lip 2019

    Najnowsze trendy na rynku e-commerce

    Najnowsze trendy na rynku e-commerce

    Rozwój technologii ma ogromny wpływ na wiele branż. Klienci zaczynają oczekiwać nowych usprawnień i rozwiązań. Rosnące zainteresowanie branżą e-commerce, sprawia, że firmy decydują się na zastosowanie innowacyjnych technologii. Warto jednak wiedzieć, co dla konsumenta jest najpotrzebniejsze i jakie są jego oczekiwania. Na podstawie kilku ostatnich raportów, dotyczących branży e-commerce powstała lista najnowszy i najpopularniejszych technologii ważnych dla tego rynku.

    Mobilna wygoda

    W ostatnim czasie znacząco wzrosła ilość zakupów internetowych wykonywana z poziomu smartfonu. Według najnowszych badań UPS Europe Pulse of the Online Shopper wynika, że już 43% użytkowników smartfonów dokonuje za ich pomocą zakupów online. Największą popularnością taka możliwość cieszy u osób w przedziale wiekowym od 15 do 24 lat. Telefony nie służą tylko do zakupów, dla 78% konsumentów są narzędziem do wyszukiwania informacji o danym sklepie, 78% śledzi realizację zamówień, a 75% porównuje ceny. W związku z tym warto, aby firmy dostosowały swoją stronę do urządzeń mobilnych bądź rozważyły posiadanie aplikacji mobilnej.

    Całodobowa obsługa klienta

    Atrakcyjne ceny to nie jedyna rzecz, która przyciąga klienta. Ważna jest, też jakość obsługi, jaką może zapewnić sklep. Najlepiej, aby była nieskazitelna, całodobowa i odpowiadała na każde pytanie wymagającego klienta. W tym zadaniu wykorzystywane są chatboty, czyli sztuczna inteligencja, która została zaprogramowana tak, aby odpowiadać na najprostsze pytania o każdej porze. Jednak jest to tylko dodatkowe narzędzie, które na obecną chwilę nie jest w stanie w pełni zastąpić człowieka.

    Gdy samo zdjęcie to za mało

    Wadą zakupów online jest brak możliwość dokładnego sprawdzenia produktu, jaki jest w dotyku, jak pachnie, czy aby na pewno będzie pasował. Wiele sklepów online postanowiło wprowadzić pewne rozwiązanie, które ma na celu uwiarygodnienie procesu dokonywania zakupu i lepszej prezentacji towarów. Samo zdjęcie z opisem staje się niewystarczające. Popularne stało się wideo, które według 94% firm jest skutecznym narzędziem marketingowym. Takie rozwiązanie najczęściej stosowane jest w sklepach sprzedających ubrania. Jednak niektóre firmy postanowiły pójść o krok dalej wprowadzając technologię rzeczywistości rozszerzonej.

    Szybka dostawa

    Klienci coraz częściej oczekują, że zamówiony przez nich produkt dotrze pod wyznaczony adres tego samego dnia, a najpóźniej nazajutrz. Mimo, że taka usługa z reguły jest dodatkowo płatna, znacząco zmniejsza różnice pomiędzy sklepem stacjonarnym i sklepem internetowym. Innym dostrzegalnym trendem wśród dzisiejszych kupujących w e-sklepach jest możliwość dostawy do alternatywnych punktów odbioru. Najnowsze badanie UPS Pulse of the Online Shopper  pokazują, że już 73% osób dokonujących zakupów w sklepach internetowych jest zainteresowanych tą opcją dostawy. Takie rozwiązanie umożliwia odebranie przesyłki w dowolnym czasie.

    Wielokanałowość

    Aby dotrzeć do potencjalnych i utrzymać lojalność obecnych klientów, sklepy online muszą rozwijać biznes w wielu różnych kierunkach. Jednym z nich jest tworzenie nowych kanałów sprzedaży i wprowadzenie modelu omnichannel. W tym modelu przedsiębiorstwa online przyjmują podejście wielokanałowe. Przykładowo, właściciel sklepu stacjonarnego decyduje się również na sprzedaż produktów w e-sklepie. Dodatkowo udostępnia możliwość odbioru i zwrotu produktów w placówce, a także instaluje specjalne ekrany umożliwiające zakup produktów z oferty dostępnej online.

    W przyszłości

    Trudno precyzyjnie sprawdzić, jakie trendy będę obowiązywać na rynku w przyszłości. Jednak ze wstępnych analiz i badań wynika, że technologia rzeczywistości rozszerzonej, personalizacja i chatboty, będę coraz częściej oczekiwane przez użytkowników. W zmieniającym się świecie, trzeba być przygotowanym, że konsumenci będą oczekiwać coraz więcej i prowadząc sklep internetowy warto śledzić nowe technologię oraz wprowadzać najlepsze rozwiązania.

    Źródło: Komerso.pl


    Poprzedni wpis << Rozwój rynku towarów luksusowych
    Następny wpis Jak wysłać meble kurierem? Pakowanie, paletyzacja, ceny – wszystko, co musisz wiedzieć. >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz