• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Klienci ocenili firmy kurierskie
10lip 2019

Klienci ocenili firmy kurierskie

Odbiór przesyłki od kuriera

Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) przy współpracy medialnej z portalem Onet.pl postanowił sprawdzić, jak funkcjonują największe firmy kurierskie w Polsce i która z nich cieszy się najlepszą opinią wśród konsumentów. Badanie dotyczyło satysfakcji osób prywatnych, najważniejsze było ocenienie, jakie aspekty firm kurierskich działają sprawnie, a jakie obszary wymagają jeszcze poprawy.

Bo badania wybrano 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych: DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, InPost, Pocztex, UPS. Do grupy respondentów należały osoby, które w przeciągu ostatnich 3 miesięcy korzystały z usług przynajmniej jednej firmy kurierskiej. Do oceny firm posłużył kwestionariusz zawierający 13 sformułowań. Ankietowani przy odpowiedziach posługiwali się dziesięciostopniową skalą Likerta, gdzie 1 oznaczało, że w ogóle nie zgadzają się z danym stwierdzeniem, a 10, że zgadza się w zupełności. Wynik uzyskany przez każdą z badanych marek stanowił średnią ważoną: suma punktów zdobytych w każdym pytaniu została przemnożona przez przypisaną mu wagę, wyrażoną w procentach.

Najwyżej został oceniony InPost. Firma uzyskała najwięcej punktów za zadowalający czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczenie przesyłki pod poprawny adres, uprzejmość pracowników, brak uszkodzeń oraz zabrudzeń na opakowaniu i na samej przesyłce, niskie koszty, dobry kontakt z telefoniczny, innowacyjność stosowanych rozwiązań. Z badania wynika także, że przywiązanie konsumentów do marki InPost jest bardzo silne, ponieważ najchętniej deklarowano ponowne skorzystanie z jej usług oraz polecano jej znajomym.

Drugą wyróżnioną firmą okazał się FedEx, którego klienci wysoko ocenili za wcześniejsze umawianie wizyty kuriera oraz możliwość elastycznego ustalenia godziny odbioru przesyłki, a także  terminowość w dostarczeniu przesyłki. Dodatkowo respondenci zwrócili uwagę na uprzejmość kurierów FedEx. Czołówkę najlepszych zamyka firma DPD. Ten kurier otrzymał dobre oceny za relatywnie krótki czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczanie pod poprawny adres, uprzejmość pracowników oraz brak uszkodzeń w doręczonych towarach.

Najważniejsza dla konsumentów jest poprawność doręczenia przesyłki, brak uszkodzenia zamówionych towarów oraz zabrudzeń na opakowaniu, uprzejmość kurierów oraz czas oczekiwania na przesyłkę. Zdaniem respondentów poprawy wymaga wcześniejsze umawianie odbioru i ustalenie godziny. Nie zawsze zadowalająca jest punktualność kurierów. Klienci zwrócili też uwagę na problemy związane z kontaktem mailowym i telefonicznym z firmą kurierską.

Źródło: badaniajakosci.pl


Poprzedni wpis << Jak wysłać meble kurierem? Pakowanie, paletyzacja, ceny – wszystko, co musisz wiedzieć.
Następny wpis Import towarów z Chin. Problematyczne cło z Chin i podatek VAT >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz