Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Zwroty > Jak zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
21sty 2022

Jak zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym?

   Czas czytania 4 min.

Towar zakupiony w sklepie stacjonarnym zwracany jest na innych zasadach, niż ten zakupiony online. Jeśli przedmiot jest nieużywany, w oryginalnym opakowaniu i wraz z ważnym dowodem zakupu, niektóre sklepy oferują pełny zwrot pieniędzy. Nie jest to jednak prawo ustawowe, obowiązujące przepisy prawa nie nakładają na sprzedawców takiego obowiązku. Jak zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym? Czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji. 

Spis treści

  • Zwrot stacjonarny — kiedy jest możliwy? 
  • Zmiana decyzji to nie powód 
  • Poszukaj tablicy informacyjnej bądź dopytaj sprzedawcy 
  • Jak zwrócić towar? – Przeczytaj regulamin i pilnuj terminu 
  • Omnichanel w obsłudze klienta 
  • Nie wahaj się! Zwracaj! 

Zwrot stacjonarny — kiedy jest możliwy? 

Prawo definiuje 2 przypadki, w których sprzedawca musi obsłużyć zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt jest reklamowany bądź zwracany na zasadzie rękojmi. Zwrot bez podania przyczyny w ciągu 14 dni dotyczy tylko zakupów na odległość i nie ma zastosowania w sklepach tradycyjnych. Dlaczego? W sklepie stacjonarnym klient ma możliwość obejrzeć produkt, przyjrzeć się jak wygląda, zbadać jego funkcjonalność i świadomie podjąć decyzję o kupnie. Sprzedawca daje możliwość obejrzenia czy przymierzenia produktu, dlatego nie musi respektować zmiany decyzji klienta. Oczywiście, nie jest odgórnie przyjęta reguła. Warunki zwrotu definiowane są wewnętrznie według ustaleń poszczególnych firm, dlatego część sklepów wychodzi naprzeciw niezdecydowanym klientom i umożliwia zwrot produktów zakupionych stacjonarnie. Jeśli taki jest regulamin danego sklepu, sprzedawca musi stosować się do jego założeń i nie zapyta Cię o powód zwrotu. Przed zwrotem zapoznaj się jednak z informacjami, pamiętaj, że jeśli sprzedawca nie chce przyjąć towaru zakupionego stacjonarnie, ma do tego prawo. 

Zmiana decyzji to nie powód 

Wyraźnie określ, dlaczego chcesz zwrócić przedmiot. Zanim wrócisz do sklepu, powinieneś wiedzieć, dlaczego chcesz zwrócić przedmiot; przycisk nie działa, produkt jest zarysowany bądź konstrukcja ma wadę. Jeśli zmieniłeś zdanie, znalazłeś tańszą wersję bądź już nie potrzebujesz danego produktu, musisz liczyć się z tym, że w świetle prawa, sprzedawca nie ma obowiązki zwrócić pieniędzy, które zapłaciłeś mu za towar. Pamiętaj, że przedmioty nie mogą być uszkodzone czy zniszczone wskutek Twojego użytkowania. W praktyce często oznacza to, że muszą być w oryginalnym opakowaniu i z nienaruszonymi metkami. Wszystko, co nosi widoczne ślady użytkowania, prawdopodobnie zostanie odrzucone.

Sprawdź więcej informacji w artykule → Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu?

Poszukaj tablicy informacyjnej bądź dopytaj sprzedawcy 

Informacje o ewentualnych zwrotach często umieszczona są na tablicach informacyjnych w obiekcie bądź też wirtualnie, na stronach internetowych sklepu. Taki wewnętrzny regulamin z reguły określa liczbę dni, w których dozwolony jest zwrot oraz dodatkowe warunki (np. wymóg oryginalnego opakowania). Jeśli nie widzisz takich informacji w obrębie sklepu, dopytaj sprzedawcę, jeszcze przed zakupem.

Kupiłeś już produkt? Zapoznaj się z zasadami zwrotów online. Jeśli sklep ma stronę internetową, możesz szczegółowo zapoznać się z polityką zwrotów, aby wiedzieć, czego się spodziewać. Jeśli dokonujesz zwrotu w sklepie, zawsze bądź uprzejmy! Powiedz spokojnie sprzedawcy, że chcesz zwrócić przedmiot. Udaj się do działu zwrotów, jeśli taki istnieje, lub bezpośrednio do kasjera. Uśmiechnij się i wyjaśnij, że chcesz zwrócić przedmiot. Pamiętaj, aby być przyjaznym, sprzedawca wykonuje swoją pracę i musi przestrzegać wewnętrznej polityki sklepu. Bądź wyrozumiały, jest bardziej prawdopodobne, że w ten sposób zostaniesz miło obsłużony. Wyjaśnij swoje oczekiwania, określ czy chcesz wymiany, czy też zwrotu pieniędzy za towar.

Jak zwrócić towar? – Przeczytaj regulamin i pilnuj terminu 

Nie zwlekaj! Niektóre sklepy stacjonarne umożliwiają zwroty, ale tylko przez określony czas. Na przykład wiele sklepów zezwala na zwroty tylko w ciągu 14 dni od zakupu. Im szybciej spróbujesz zwrócić przedmiot, tym lepiej. Jeśli sklep umożliwia zwrot do sklepu stacjonarnego, prawdopodobnie będziesz potrzebować rachunku bądź udowodnić w innych sposób zakup w danym sklepie. Znajdź swój rachunek. Prawdopodobnie będziesz potrzebować paragonu lub faktury, aby zwrócić przedmiot w celu uzyskania pełnego zwrotu pieniędzy. Jeśli płaciłeś kartą, przygotuj dowód zakupu. Niektóre sklepy zwrócą pieniądze bez paragonu, ale inne mogą udzielić tylko wymiany lub kredytu sklepowego.

Omnichanel w obsłudze klienta 

Kupiłeś online, ale chcesz dokonać zwrotu stacjonarnie? Jak zwrócić taki towar? Na szczęście wielu sprzedawców pozwala kupować online i zwracać w sklepie, chociaż istnieją pewne zastrzeżenia. Zanim wyruszysz do sklepu, zapoznaj się z ich polityką zwrotów, aby sprawdzić, czy możesz osobiście zwrócić zamówienia online. Sklepy otwierają się na sprzedaż i zwroty wielokanałowe. Takie rozwiązania dają klientom więcej powodów, by wejść do sklepu stacjonarnego, ale też wchodzić w relację z marką na różnych punktach styku (offline i online).

Dla sprzedawcy największą zaletą zwrotów stacjonarnych jest metoda upsellingu. Jeśli pierwszy zakup klienta się nie powiódł, jest bardzo prawdopodobne, że będzie szukał zamiennika stacjonarnie. Podczas osobistej wizyty w sklepie łatwiej jest zwrócić uwagę na alternatywne opcje. Wymienić towar na inny kolor lub wybrać produkty zastępcze o wyższej wartości. Jeśli nie chcesz osobiście odwiedzać sklepu, sprawdź inne możliwości. Niektóre sklepy, szczególnie w czasie pandemii, umożliwiają zwracanie towarów pocztą. Przyjrzyj się dokładnie polityce zwrotów firmy, aby to upewnić się czy możesz zakupiony w sklepie towar, odesłać bezpośrednio do magazynu. Pamiętaj, koszty wysyłki zazwyczaj nie podlegają zwrotowi.

Zamów kuriera do domu i wyceń swoją przesyłkę kurierską!

Nie wahaj się! Zwracaj! 

Zwroty, także te stacjonarne, stają się zupełnie powszechne. W samych Stanach Zjednoczonych konsumenci zwrócili w zeszłym roku produkty o wartości 351 miliardów dolarów, ta liczba dotyczy wszystkich zakupów, tych dokonanych online i offline. Kupowanie i masowe zwracanie przedmiotów, wiąże się z problemami ekologicznymi, jednak… wszyscy popełniamy błędy. Warto odzyskać pieniądze za przedmiot, którego nie zamierzasz używać.


Uber Connect

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

black friday przygotowania

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Transport kolejowy z Chin
Następny wpis Jaki prezent na Dzień Babci i Dziadka? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter