• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
          • Odprawa celna GlobKurier
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Jak zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym?
21sty 2022

Jak zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym?

Towar zakupiony w sklepie stacjonarnym zwracany jest na innych zasadach, niż ten zakupiony online. Jeśli przedmiot jest nieużywany, w oryginalnym opakowaniu i wraz z ważnym dowodem zakupu, niektóre sklepy oferują pełny zwrot pieniędzy. Nie jest to jednak prawo ustawowe, obowiązujące przepisy prawa nie nakładają na sprzedawców takiego obowiązku. Jak zwrócić towar kupiony w sklepie stacjonarnym? Czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji. 

Spis treści

  • Zwrot stacjonarny — kiedy jest możliwy? 
  • Zmiana decyzji to nie powód 
  • Poszukaj tablicy informacyjnej bądź dopytaj sprzedawcy 
  • Jak zwrócić towar? – Przeczytaj regulamin i pilnuj terminu 
  • Omnichanel w obsłudze klienta 
  • Nie wahaj się! Zwracaj! 

Zwrot stacjonarny — kiedy jest możliwy? 

Prawo definiuje 2 przypadki, w których sprzedawca musi obsłużyć zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt jest reklamowany bądź zwracany na zasadzie rękojmi. Zwrot bez podania przyczyny w ciągu 14 dni dotyczy tylko zakupów na odległość i nie ma zastosowania w sklepach tradycyjnych. Dlaczego? W sklepie stacjonarnym klient ma możliwość obejrzeć produkt, przyjrzeć się jak wygląda, zbadać jego funkcjonalność i świadomie podjąć decyzję o kupnie. Sprzedawca daje możliwość obejrzenia czy przymierzenia produktu, dlatego nie musi respektować zmiany decyzji klienta. Oczywiście, nie jest odgórnie przyjęta reguła. Warunki zwrotu definiowane są wewnętrznie według ustaleń poszczególnych firm, dlatego część sklepów wychodzi naprzeciw niezdecydowanym klientom i umożliwia zwrot produktów zakupionych stacjonarnie. Jeśli taki jest regulamin danego sklepu, sprzedawca musi stosować się do jego założeń i nie zapyta Cię o powód zwrotu. Przed zwrotem zapoznaj się jednak z informacjami, pamiętaj, że jeśli sprzedawca nie chce przyjąć towaru zakupionego stacjonarnie, ma do tego prawo. 

Zmiana decyzji to nie powód 

Wyraźnie określ, dlaczego chcesz zwrócić przedmiot. Zanim wrócisz do sklepu, powinieneś wiedzieć, dlaczego chcesz zwrócić przedmiot; przycisk nie działa, produkt jest zarysowany bądź konstrukcja ma wadę. Jeśli zmieniłeś zdanie, znalazłeś tańszą wersję bądź już nie potrzebujesz danego produktu, musisz liczyć się z tym, że w świetle prawa, sprzedawca nie ma obowiązki zwrócić pieniędzy, które zapłaciłeś mu za towar. Pamiętaj, że przedmioty nie mogą być uszkodzone czy zniszczone wskutek Twojego użytkowania. W praktyce często oznacza to, że muszą być w oryginalnym opakowaniu i z nienaruszonymi metkami. Wszystko, co nosi widoczne ślady użytkowania, prawdopodobnie zostanie odrzucone.

Sprawdź więcej informacji w artykule → Jakich towarów nie zwrócisz do sklepu?

Poszukaj tablicy informacyjnej bądź dopytaj sprzedawcy 

Informacje o ewentualnych zwrotach często umieszczona są na tablicach informacyjnych w obiekcie bądź też wirtualnie, na stronach internetowych sklepu. Taki wewnętrzny regulamin z reguły określa liczbę dni, w których dozwolony jest zwrot oraz dodatkowe warunki (np. wymóg oryginalnego opakowania). Jeśli nie widzisz takich informacji w obrębie sklepu, dopytaj sprzedawcę, jeszcze przed zakupem.

Kupiłeś już produkt? Zapoznaj się z zasadami zwrotów online. Jeśli sklep ma stronę internetową, możesz szczegółowo zapoznać się z polityką zwrotów, aby wiedzieć, czego się spodziewać. Jeśli dokonujesz zwrotu w sklepie, zawsze bądź uprzejmy! Powiedz spokojnie sprzedawcy, że chcesz zwrócić przedmiot. Udaj się do działu zwrotów, jeśli taki istnieje, lub bezpośrednio do kasjera. Uśmiechnij się i wyjaśnij, że chcesz zwrócić przedmiot. Pamiętaj, aby być przyjaznym, sprzedawca wykonuje swoją pracę i musi przestrzegać wewnętrznej polityki sklepu. Bądź wyrozumiały, jest bardziej prawdopodobne, że w ten sposób zostaniesz miło obsłużony. Wyjaśnij swoje oczekiwania, określ czy chcesz wymiany, czy też zwrotu pieniędzy za towar.

Jak zwrócić towar? – Przeczytaj regulamin i pilnuj terminu 

Nie zwlekaj! Niektóre sklepy stacjonarne umożliwiają zwroty, ale tylko przez określony czas. Na przykład wiele sklepów zezwala na zwroty tylko w ciągu 14 dni od zakupu. Im szybciej spróbujesz zwrócić przedmiot, tym lepiej. Jeśli sklep umożliwia zwrot do sklepu stacjonarnego, prawdopodobnie będziesz potrzebować rachunku bądź udowodnić w innych sposób zakup w danym sklepie. Znajdź swój rachunek. Prawdopodobnie będziesz potrzebować paragonu lub faktury, aby zwrócić przedmiot w celu uzyskania pełnego zwrotu pieniędzy. Jeśli płaciłeś kartą, przygotuj dowód zakupu. Niektóre sklepy zwrócą pieniądze bez paragonu, ale inne mogą udzielić tylko wymiany lub kredytu sklepowego.

Omnichanel w obsłudze klienta 

Kupiłeś online, ale chcesz dokonać zwrotu stacjonarnie? Jak zwrócić taki towar? Na szczęście wielu sprzedawców pozwala kupować online i zwracać w sklepie, chociaż istnieją pewne zastrzeżenia. Zanim wyruszysz do sklepu, zapoznaj się z ich polityką zwrotów, aby sprawdzić, czy możesz osobiście zwrócić zamówienia online. Sklepy otwierają się na sprzedaż i zwroty wielokanałowe. Takie rozwiązania dają klientom więcej powodów, by wejść do sklepu stacjonarnego, ale też wchodzić w relację z marką na różnych punktach styku (offline i online).

Dla sprzedawcy największą zaletą zwrotów stacjonarnych jest metoda upsellingu. Jeśli pierwszy zakup klienta się nie powiódł, jest bardzo prawdopodobne, że będzie szukał zamiennika stacjonarnie. Podczas osobistej wizyty w sklepie łatwiej jest zwrócić uwagę na alternatywne opcje. Wymienić towar na inny kolor lub wybrać produkty zastępcze o wyższej wartości. Jeśli nie chcesz osobiście odwiedzać sklepu, sprawdź inne możliwości. Niektóre sklepy, szczególnie w czasie pandemii, umożliwiają zwracanie towarów pocztą. Przyjrzyj się dokładnie polityce zwrotów firmy, aby to upewnić się czy możesz zakupiony w sklepie towar, odesłać bezpośrednio do magazynu. Pamiętaj, koszty wysyłki zazwyczaj nie podlegają zwrotowi.

Zamów kuriera do domu i wyceń swoją przesyłkę kurierską!

Nie wahaj się! Zwracaj! 

Zwroty, także te stacjonarne, stają się zupełnie powszechne. W samych Stanach Zjednoczonych konsumenci zwrócili w zeszłym roku produkty o wartości 351 miliardów dolarów, ta liczba dotyczy wszystkich zakupów, tych dokonanych online i offline. Kupowanie i masowe zwracanie przedmiotów, wiąże się z problemami ekologicznymi, jednak… wszyscy popełniamy błędy. Warto odzyskać pieniądze za przedmiot, którego nie zamierzasz używać.


Uber Connect

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

black friday przygotowania


Poprzedni wpis << Transport kolejowy z Chin
Następny wpis Jaki prezent na Dzień Babci i Dziadka? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 głosów
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Rossmann zwroty - Jak zwrócić towar w Rossmannie?

Zwrot do nadawcy - czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

Co można wysłać w paczce do USA?

Co to jest CMR – Międzynarodowy List Przewozowy?

Brytyjskie kody pocztowe - jak prawidłowo je zapisać?

Czy kurierzy pracują w sobotę?

Opinie

Zapisz się na newsletter

Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki NEXT DAY
      • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki krajowe
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
ul. Bogucicka 7
40-226 Katowice
messageSkontaktuj się z nami
mailkontakt@globkurier.pl
phone+48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Napisz komentarz!x
()
x
| Odpowiedz