Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Transport międzynarodowy > Kiedy warto rozpocząć działalność eksportową i wejść na rynki zagraniczne?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
31maj 2022

Kiedy warto rozpocząć działalność eksportową i wejść na rynki zagraniczne?

   Czas czytania 6 min.

Coraz więcej polskich firm włącza działalność eksportową w swoje projekty. W 2021 roku polski eksport wzrósł o ponad jedną piątą do 207,4 mld euro w pierwszych trzech kwartałach. Polskie firmy najczęściej eksportują do Niemiec (59,6 mld euro), Czech (12,3 mld euro) i Francji 12 mld euro). Przedsiębiorstwa, zarówno te mniejsze, jak i większe coraz częściej rozważają rozpoczęcie działalności eksportowej, która może się okazać odważnym krokiem zwiększającym sukcesy firmy. Naszym zadaniem jako platformy transportowej GlobKurier.pl jest wsparcie firm stawiających swoje pierwsze kroki w sprzedaży zarówno w UE, jak i tej poza Unijnej wymagającej odprawy celnej. Swoimi usługami wspieramy także firmy doświadczone w obszarze przesyłek paczkowych, paletowych, drobnicowych czy tzw. full’i (FTL). Dowiedz, się dlaczego warto wejść na rynki zagraniczne i rozwinąć sektor eksportowy w Twojej firmie.

Spis treści

  • Polski rynek, a eksport
  • Dlaczego warto zainteresować się eksportem?
  • Jak się przygotować do wejścia na rynek zagraniczny?
  • Korzyści z wprowadzenia usług eksportowych
  • Wejdź na rynki zagraniczne
  • Temat celny w eksporcie i imporcie
  • Sukces firmy na rynku zagranicznym

Polski rynek, a eksport

Polski rynek na początku lat dziewięćdziesiątych notował szybki wzrost liczby małych i średnich przedsiębiorstw, a z biegiem lat coraz to większych firm działających w kraju i na rynku zagranicznym. Wiele działalności już na początku zaczęło się interesować eksportem, jednak w ostatniej dekadzie ubiegłego wieku brakowała wielu informacji na ten temat, a także doświadczenia w obszarze technik handlu zagranicznego czy marketingu międzynarodowego. Braki w informacjach powodowały znacznie częstszy import mniejszych i średnich firm niż eksport. Kolejne lata nie polepszyły sytuacji eksportowej w Polsce ze względu na politykę kursową czy wzrost wartości złotego.

Chociaż przez długi okres eksport mógł wydawać się mało atrakcyjny dla przedsiębiorców, jest to jeden z obszarów, który może przynieść firmie wiele sukcesów i zysków. Jednym z prężnie rozwijających się dzisiaj sektorów w eksporcie w naszym kraju jest rynek okien z tworzyw sztucznych oraz drewnianych. W 2021 r. Polska okazała się być liderem w eksporcie drzwi i okien z drewna i aluminium osiągając odpowiednio 28% i 36.2% udziału w eksporcie światowym.

Dlaczego warto zainteresować się eksportem?

Eksport może być korzystny dla wielu przedsiębiorstw. Ważna jest odpowiednia analiza potrzeb firmowych, aby ostatecznie sprawdzić, czy jest to opłacalne. Wprowadzenie eksportu w działalności jest korzystne przede wszystkim ze względu na:

  • Możliwość zwiększenia produkcji przy jednoznacznym obniżeniu kosztów stałych
  • Zwiększenie zdolności produkcyjnej firmy
  • Powiększenie bazy klientów
  • Uwolnienie się od wahań na rynku krajowym
  • Lepsze wykorzystanie rentowności firmy
  • Poznanie branży oraz analiza konkurencji na tle międzynarodowym
  • Szybsze dostosowanie się do zmian zachodzących w sektorze naszej specjalności
  • Stały kontakt z najnowszymi światowymi trendami

Jak się przygotować do wejścia na rynek zagraniczny?

Eksport może być bardzo dobrym rozwiązaniem, chociaż nie będzie on przeznaczony dla wszystkich. Przed podjęciem decyzji o wejściu na rynek zagraniczny należy zbadać swoją sytuację i możliwości firmowe. Głównie należy zastanowić się nad takimi zagadnieniami jak:

  • Czy firma może pozwolić sobie na zwiększenie mocy produkcyjnej
  • Jak produkcja wpłynie na koszty jednostkowe i zyski
  • Czy niestabilność rynku krajowego ma duży wpływ na firmę
  • Chęć zyskania nowych kontaktów rynkowych
  • Możliwość wprowadzenia nowych metod finansowania przedsiębiorstwa
  • Zwiększenie poziomu obrotów i zysków

W przypadku kiedy firma jest gotowana na zwiększenie obrotów, chce zwiększyć konkurencyjność na rynku krajowym i może dostosować się do nowych metod finansowania, eksport może pozytywnie wpłynąć na działania firmy zwiększając jej pozycję wśród konkurencji. Dzięki współpracy z naszą platformą transportową Twoja firma może obniżyć koszt transportu za granicę:

„Zredukowaliśmy koszta transportu krajowego i międzynarodowego o 12%. A dodatkowo zaoszczędziliśmy etaty na manualnych czynnościach związanych z przygotowaniem Listów Przewozowych i wycenach.”

Lider branży budowlanej

Szukasz wsparcia w logistyce międzynarodowej? Sprawdź usługę Cross-border

Korzyści z wprowadzenia usług eksportowych

Eksport to nie tylko możliwość zwiększenia zysków firmy. Wprowadzenie takich usług daje znacznie więcej korzyści. Jedną z nich jest korzystanie z ulg inwestycyjnych, które wpływają na innowacyjność firmy. Takim przywilejem jest stawka 0% VAT w eksporcie – stosowana w przypadku złożenia odpowiednich dokumentów (JPK_V7M lub V7K) za dany okres rozliczeniowy. Kolejnym argumentem przemawiającym za eksportem jest udział w wymianie międzynarodowej, a także poszerzenie kontaktów z firmami dystrybucyjnymi. Wpływa to na możliwość podjęcia współpracy z firmami o ugruntowanej już pozycji na rynku światowym. Wprowadzenie usług eksportowych pozwala zyskać przewagę nad konkurencją. Im szybciej podejmiemy działania z tym związane, tym pewniejsze jest utrzymanie się na rynku np. Unii Europejskiej. Znajomość technik sprzedażowych czy marketingowych z obszaru międzynarodowego pozwoli na wybicie się nad konkurencją w ofercie krajowej. Eksport daje możliwość zmiany w finansowaniu działalności, takie jak nawiązanie współpracy z zagranicznymi instytucjami w staraniu się o kredyt.

Wejdź na rynki zagraniczne

Większość małych i średnich firm nie eksportuje, notuje się tylko około 20% udziału w eksporcie w tych kategoriach wielkości przedsiębiorstw. Jest to świetna okazja, aby wybić się na terenie międzynarodowej, gdyż konkurencja nie jest tutaj aż tak wysoka. Głównie firmy nie decydują się na wejście na rynek zagraniczny ze względu na brak personelu, który poprowadziłby działania marketingowe i dokumentację eksportową. Problemem jest również brak wiedzy na temat rynku międzynarodowego oraz trudności z komunikacją. Częstym zniechęceniem są również różnice w handlowych zwyczajach czy konieczność posługiwania się językiem obcym. Wiele czynników sprawia, że wejście na rynek zagraniczny wydaje się skomplikowane i niewarte podjęcia żadnego wysiłku. Jednakże eksport to duże szanse nie tylko dla wielkich działalności.

Polski sektor coraz prężniej działa przede wszystkim w Unii Europejskiej, dlatego usługi eksportowe mogą się okazać szansą na rozbudowę firmy. Zależy nam na sukcesie Twojej firmy, dlatego pomożemy Ci rozwijać usługi eksportowe. Jako platforma transportowa GlobKurier.pl oferuje wysyłkę nawet do 192 krajów na całym świecie. Współpracujemy z najlepszymi przewoźnikami, takimi jak FedEx, DHL czy UPS, którzy oferują szereg dodatkowych usług. Niezależnie od tego jakich rozmiarów jest Twoja przesyłka, za pośrednictwem firm kurierskich i spedycyjnych sprawimy, że bezproblemowo dotrze ona do wskazanego miejsca docelowego.

Temat celny w eksporcie i imporcie

Temat odprawy celnej nie jest tematem prostym. W ramach przesyłek zleconych poprzez GlobKurier.pl, wspieramy Państwa firmę w całym tym procesie, tak żeby Państwa przesyłki były doręczone bez przeszkód. Należy zwrócić uwagę na fakt, że czasem błędnie wypełnione dokumenty mogą powodować wstrzymanie transportu i / lub jego opóźnienia w doręczeniu. Jeśli cenisz sobie komfort i nie masz czasu zajmować się przygotowaniami do odprawy celnej – powierz ją nam! Mamy duże doświadczenie w eksporcie i imporcie w krajach Unii Europejskiej i poza nią.

Sukces firmy na rynku zagranicznym

Wiele czynników przemawia za sukcesem na rynku międzynarodowym. Jako firma powinieneś proponować konkurencyjne ceny, dzięki czemu przejmiesz część klientów swojej konkurencji. Nie zapominajmy o wysokiej jakości oferowanych produktów czy towarów, bez tego nikłe są szanse na wybicie się na arenie międzynarodowej. Kolejnym czynnikiem jest zaawansowanie technologiczne firmy. Pamiętajmy, że rynek cały czas się rozwija, a technologia jest dzisiaj jedną z dziedzin, która rozwija się wyjątkowo szybko w każdej branży. Równie ważnym czynnikiem jest reklama, która promuje firmę w innych krajach. Chcesz zaistniej na rynku międzynarodowej i szukasz najtańszych usług transportowych? Zapoznaj się z naszą ofertą dla firm i wyprzedź konkurencję.

Jako platforma transportowa trzymamy kciuki za Twoją firmę! Rozwijaj się i działaj na rynkach zagranicznych!

Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl



GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

 

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Konferencja ,,Green Way in Logistics” objęta patronatem GlobKurier.pl
Następny wpis Rozszerzenie oferty międzynarodowej o wprowadzenie nowego produktu ćwierć paleta >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter