Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Nie spodobał Ci się prezent i chcesz go zwrócić?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
26gru 2019

Nie spodobał Ci się prezent i chcesz go zwrócić?

   Czas czytania 4 min.

Istnieje duża szansa, że ​​wszyscy otrzymamy w tym roku co najmniej jeden niechciany prezent. Chociaż zwracanie prezentu może wydawać się nietaktowe, pamiętajmy, że celem wręczania podarunków jest uszczęśliwienie odbiorcy, bez względu na to, czy obdarowani zachowają oryginalny zakup, czy nie. Jak zatem zwrócić niechciany prezent bez wyrzutów sumienia?

Chłopakowi nie spodobał się świąteczny prezent od dziewczyny

Spis treści

  • Zwrot na 369 milionów dolarów
  • Paragon, potrzeby czy nie?
  • Kilka zasad…
  • Ważna metoda płatności
  • Zegar zwrotu tyka
  • Produkt kupiony online
  • Zamów kuriera online
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Zwrot na 369 milionów dolarów

Od czasu do czasu każdy zwraca prezent. Może przedmiot Ci nie pasuje, może nie trafia w gusta, a może po prostu czytasz książkę o zaletach minimalizmu i chcesz te reguły wprowadzić w życie? W każdym razie nie jesteś sam. W 2018 r. National Retail Foundation oszacowała, że ​​zwrócono towary o wartości blisko 369 miliardów dolarów, co stanowi około 10% całkowitej sprzedaży. Mechanizmy obsługi zwrotów muszą być zatem coraz sprawniejsze. Co musisz wiedzieć z perspektywy konsumenta, aby skutecznie zwrócić prezent? 

Paragon, potrzeby czy nie?

Jeśli nie masz paragonu, możesz zapytać wręczającego prezent — ładnie, ostrożnie, uprzejmie — gdzie kupiono prezent i czy nadal ma kopię paragonu. Oczywiście, istnieje ryzyko, że cała sytuacja odrobinę urazi dawcę, albo przybierze wyjątkowo niezręczny obrót, jeśli bliska Ci osoba nie chce ujawnić, że prezent został zakupiony w promocji 70% taniej. Zakładając, że wraz z prezentem otrzymałeś paragon bądź kartę gwarancyjną, na wstępie sprawdź zasady zwrotu i wymiany w sklepie online. Jeśli dostałeś tajemniczy prezent, który ma kod kreskowy, spróbuj zeskanować go za pomocą aplikacji, takiej jak np. ShopSavvy, dostępnej dla iOS i Androida, możesz nawet spróbować wpisać numery kodów kreskowych w Google. To pomoże odnaleźć Ci sklep, w którym został zakupiony produkt.

Kilka zasad…

Po pierwsze, jeśli wiesz, że nie chcesz zatrzymać danego prezentu — być może już go masz lub na pierwszy rzut oka nie jest on w Twoim guście — nie otwieraj go. Masz największą szansę na uzyskanie zwrotu lub pełną wartość kredytu sklepowego za przedmiot, który nie został rozpakowany i jest w nowym, oryginalnym opakowaniu.

Zasady zwrotów większości sprzedawców detalicznych określają, że możesz zwracać towary, które są nieużywane, jednakże jest kilka wyjątków. Problemy mogą powodować:

  • płyty DVD, muzyka i oprogramowanie komputerowe: wielu detalistów nie przyjmie zwrotów tych produktów, jeśli plomba lub opakowanie zostało zerwane.
  • przybory toaletowe: tych przedmiotów nie można zwrócić ze względów higienicznych i można to rozszerzyć na takie przedmioty jak bielizna i stroje kąpielowe.
  • artykuły łatwo psujące się: takie jak jedzenie i kwiaty.
  • produkty na zamówienie lub spersonalizowane: jeśli zleciłeś zamówienie na personalizowane przedmioty, jest mało prawdopodobne, że będziesz w stanie je odesłać.

Ważna metoda płatności

Pamiętaj, że paragon nie jest wymagany, dowodem zakupu może być zupełnie inny dokument: przy płatności bezgotówkowych będzie to wyciąg z terminala, ale też faktura, potwierdzenie transakcji z konta bankowego czy dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę. Bez pokwitowania zakupu, nawet jeśli sprzedawca przyjmie zwrot od osoby innej niż kupujący prezent, prawdopodobnie nadal będziesz musiał skontaktować się z kupującym. Niektóre sklepy przetwarzają zwroty tylko za pomocą tej samej metody płatności, tym samym jakikolwiek zwrot wróciłby na oryginalną kartę płatniczą kupującego i każda wymiana prawdopodobnie zostałaby dostarczona pod jego adres.

Zegar zwrotu tyka

Pamiętaj, aby wysłać przedmiot do sklepu przed upływem terminu określonego w regulaminie. Polityka zwrotów sprzedawcy (zwykle znajdująca się na stronie internetowej sklepu) powinna wskazywać, w jakim okresie możesz zwrócić przedmiot. Niektóre sklepy oferują nawet 90-dniowy termin zwrotu. Co więcej, w interesie detalistów leży, aby mieć dobre elastyczne zasady zwrotu, ponieważ jak pokazują statystyki, kupujący częściej robią zakupy w sklepach, w których zwroty i wymiany nie są zbyt ograniczające.

Wielu dużych sprzedawców detalicznych wyznacza trendy i ustanawia zasady, które w rozsądny sposób ułatwiają odbiorcom zwrot produktów szczególnie w okresie po Bożym Narodzeniu. Na przykład Walmart zwykle ma zasady zwrotu wynoszące 14, 15 lub 30 dni, w zależności od produktu, ale w przypadku zakupów dokonanych między 1 listopada a 24 grudnia odliczanie okresu zwrotu rozpoczyna się dopiero 26 grudnia. Bez tych regulacji klient musiałby zwrócić towar zaraz po świętach, a to skutkowałoby tłumem oblegającym centra handlowe jeszcze przed Nowym Rokiem.

W podobnym tonie działa marka Marks & Spencer, która zwykle stosuje politykę zwrotów „dobrej woli”, dając klientom 35 dni na zwrot lub wymianę przedmiotu z paragonem. W przypadku przedmiotów zakupionych przez Internet od 10 października obowiązuje dodatkowa polityka zwrotu świątecznego. Umożliwia to zwrot przedmiotów zakupionych online do 11 stycznia 2020 r.

Produkt kupiony online

Jeśli sprzedawca nie jest przychylny dłuższym zwrotom, wciąż musi przestrzegać odgórnych reguł. Zgodnie z tymi przepisami Twoje prawo do anulowania zamówienia rozpoczyna się natychmiast po jego złożeniu i kończy 14 dni od dnia przybycia towarów, dając Ci czas na zmianę zdania, a w rezultacie uzyskanie pełnego zwrotu pieniędzy, nawet jeśli produkt nie jest uszkodzony czy niezgodny z opisem. Jeszcze raz podkreślamy, jeśli nie masz paragonu, ale wiesz, gdzie produkt został zakupiony, skontaktuj się ze sklepem. W przypadku transakcji online jest wysoce prawdopodobne, że przedmiot został zakupiony za pomocą karty kredytowej lub został w inny sposób śledzony przez sprzedawcę, co daje ci prawo do zwrotu lub wymiany.

Zamów kuriera online

Chociaż kupowanie przez Internet jest wygodniejsze, często zwracanie prezentów już nie do końca jest. Jeśli chcesz odesłać niechciany prezent, możesz zamówić kuriera online, nie wychodząc z domu. Wystarczy, że skorzystasz z platformy GlobKurier.pl i posłużysz się opcją szybkiej wyceny. Musisz podać wymiary paczki oraz lokalizację, aby porównać oferty czołowych firm kurierskich. Teraz wystarczy wybrać opcję odpowiednią dla siebie i oczekiwać wizyty kuriera bądź zanieść przesyłkę do punktu odbioru. Przy odpowiednim partnerze logistycznym, zwrot niechcianego prezentu może być szybszy, niż myślisz.


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak obsłużyć poświąteczne zwroty?
Następny wpis Jak wysłać kosmetyki kurierem? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter