Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Co zrobić z nietrafionym prezentem świątecznym?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
04sty 2019

Co zrobić z nietrafionym prezentem świątecznym?

   Czas czytania 3 min.

Święta, święta i… po świętach, nastał czas na zwrot nietrafionych prezentów…

Okres przedświąteczny to czas zakupów, okres noworoczny to czas wymian i zwrotów nietrafionych prezentów. Mimo bardzo szerokiej oferty handlowej trudno odpowiedzieć na potrzeby obdarowanego i trafić w jego gust. Zwroty nietrafionych prezentów są oczywistym elementem działalności handlowej.

zwroty prezentów, zwrot paczki, przesyłki

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


“Według danych National Retail Federation, organizacji zrzeszającej firmy z sektora handlu detalicznego w USA, Amerykanie zwrócili w 2018 roku do sklepów towary o wartości około 369 miliardów dolarów, co stanowi 10 proc. całego obrotu branży handlu detalicznego. Do 2020 roku wartość zwróconych dóbr ma osiągnąć poziom 550 miliardów dolarów. W sklepach online w USA odsetek odsyłanych towarów sięga nawet 20 procent” 1.

Spis treści

  • Sklep stacjonarny
  • Sklep internetowy
  • Zapamiętaj!
    • Interesuje Cię więcej? Zapoznaj się z naszymi poprzednimi artykułami dotyczącymi zwrotów poświątecznych.
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Sklep stacjonarny

Zrobiłeś zakup w sklepie stacjonarnym? Czy w takim przypadku możesz dokonać zwrotu towaru? W niektórych sklepach jest to możliwe, ale czasami sklep po prostu nie przyjmuje zwrotów.

W związku z powyższym, dokonując zakupu w sklepie stacjonarnym, należy się więc upewnić, czy sprzedawca w ramach swojej polityki handlowej wprowadził taką możliwość i na jakich warunkach prawnych i faktycznych, bo to od nich zależy możliwość zwrotu nietrafionego prezentu. W szczególności należy zapoznać się z terminem ewentualnego zwrotu w tym miejsca jego dostarczenia. Bardzo często zdarza się, że dokonując zakupów w sklepie stacjonarnym, można spotkać napis „prosimy o przemyślane zakupy, ponieważ zwrotów nie przyjmujemy”. Należy tutaj zaznaczyć, że napis ten, jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi (w polskim prawie nie istnieje żadna ustawa regulująca tę kwestię). W tej sytuacji oznacza to, że zwrot towaru będzie zależał tylko od zgody sprzedawcy — to on określa warunki, na jakich będzie przebiegał zwrot towaru.

Sprzedawca w tym przypadku może zażądać od klienta nie tylko dowodu zakupu (paragon, faktura), ale również metek, czy też oryginalnego opakowania.

Warto tutaj zaznaczyć, że Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za możliwy zwrot towaru, zakupionego w sklepie stacjonarnym, nawet jeśli nie zachowało się paragonu.

Sklep internetowy

Kwestia zwrotu nietrafionego prezentu w sklepie online (dokonanie transakcji na odległość), przebiega prościej. Według norm prawnych art. 27 ustawy o prawach konsumenta każdy kto dokonał zakupu na odległość ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i podawania kosztów w przeciągu 14 dni (termin ten jest liczony od momentu odbioru towaru, nie od samego złożenia zamówienia). Kluczowym odstąpieniem umowy na odległość jest wysłanie do sprzedawcy pisemnego oświadczenia.

zwroty prezentów, zwrot paczki, przesyłki

Zapamiętaj!

Każdy sprzedawca internetowy (sklep internetowy), zobligowany jest do zapewnienia zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni. Informacja ta powinna znajdować się w regulaminie sklepu.

Interesuje Cię więcej? Zapoznaj się z naszymi poprzednimi artykułami dotyczącymi zwrotów poświątecznych.

  • zapoznaj się z odpowiednimi przepisami i dowiedz się na co zwrócić szczególną uwagę nie tylko z punktu widzenia konsumenta, ale również sprzedawcy
  • poznaj niezbędnik zwrotów – paragon, opakowania, metki, terminy ponownej wysyłki
  • Sprawne zwroty przez cały rok? – zwróć uwagę na najważniejsze potrzeby klienta

Jesteś niezadowolony z prezentu świątecznego? Wystaw go korzystając z platform aukcyjno-sprzedażowych typu Allegro, Olx czy fb marketplace. Za pośrednictwem firmy GlobKurier.pl w szybki i tani sposób nadasz paczkę wygodnie do nowego właściciela jednym z 50 kurierów dostępnych w naszym systemie. Możesz skorzystać również z nowo wprowadzonego produktu, czyli doręczenia gwarantowanego UPS, za pośrednictwem którego dostarczysz przesyłkę pod wskazany adres dostawy w przeciągu jednego dnia roboczego. 


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak zapakować laptopa do wysyłki?
Następny wpis Ekspansja UPS oraz nowe usługi >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter