• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Co zrobić z nietrafionym prezentem świątecznym?
04sty 2019

Co zrobić z nietrafionym prezentem świątecznym?

Święta, święta i… po świętach, nastał czas na zwrot nietrafionych prezentów…

Okres przedświąteczny to czas zakupów, okres noworoczny to czas wymian i zwrotów nietrafionych prezentów. Mimo bardzo szerokiej oferty handlowej trudno odpowiedzieć na potrzeby obdarowanego i trafić w jego gust. Zwroty nietrafionych prezentów są oczywistym elementem działalności handlowej.

zwroty prezentów, zwrot paczki, przesyłki

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


“Według danych National Retail Federation, organizacji zrzeszającej firmy z sektora handlu detalicznego w USA, Amerykanie zwrócili w 2018 roku do sklepów towary o wartości około 369 miliardów dolarów, co stanowi 10 proc. całego obrotu branży handlu detalicznego. Do 2020 roku wartość zwróconych dóbr ma osiągnąć poziom 550 miliardów dolarów. W sklepach online w USA odsetek odsyłanych towarów sięga nawet 20 procent” 1.

Spis treści

  • Sklep stacjonarny
  • Sklep internetowy
  • Zapamiętaj!
    • Interesuje Cię więcej? Zapoznaj się z naszymi poprzednimi artykułami dotyczącymi zwrotów poświątecznych.
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Sklep stacjonarny

Zrobiłeś zakup w sklepie stacjonarnym? Czy w takim przypadku możesz dokonać zwrotu towaru? W niektórych sklepach jest to możliwe, ale czasami sklep po prostu nie przyjmuje zwrotów.

W związku z powyższym, dokonując zakupu w sklepie stacjonarnym, należy się więc upewnić, czy sprzedawca w ramach swojej polityki handlowej wprowadził taką możliwość i na jakich warunkach prawnych i faktycznych, bo to od nich zależy możliwość zwrotu nietrafionego prezentu. W szczególności należy zapoznać się z terminem ewentualnego zwrotu w tym miejsca jego dostarczenia. Bardzo często zdarza się, że dokonując zakupów w sklepie stacjonarnym, można spotkać napis „prosimy o przemyślane zakupy, ponieważ zwrotów nie przyjmujemy”. Należy tutaj zaznaczyć, że napis ten, jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi (w polskim prawie nie istnieje żadna ustawa regulująca tę kwestię). W tej sytuacji oznacza to, że zwrot towaru będzie zależał tylko od zgody sprzedawcy — to on określa warunki, na jakich będzie przebiegał zwrot towaru.

Sprzedawca w tym przypadku może zażądać od klienta nie tylko dowodu zakupu (paragon, faktura), ale również metek, czy też oryginalnego opakowania.

Warto tutaj zaznaczyć, że Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za możliwy zwrot towaru, zakupionego w sklepie stacjonarnym, nawet jeśli nie zachowało się paragonu.

Sklep internetowy

Kwestia zwrotu nietrafionego prezentu w sklepie online (dokonanie transakcji na odległość), przebiega prościej. Według norm prawnych art. 27 ustawy o prawach konsumenta każdy kto dokonał zakupu na odległość ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i podawania kosztów w przeciągu 14 dni (termin ten jest liczony od momentu odbioru towaru, nie od samego złożenia zamówienia). Kluczowym odstąpieniem umowy na odległość jest wysłanie do sprzedawcy pisemnego oświadczenia.

zwroty prezentów, zwrot paczki, przesyłki

Zapamiętaj!

Każdy sprzedawca internetowy (sklep internetowy), zobligowany jest do zapewnienia zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni. Informacja ta powinna znajdować się w regulaminie sklepu.

Interesuje Cię więcej? Zapoznaj się z naszymi poprzednimi artykułami dotyczącymi zwrotów poświątecznych.

  • zapoznaj się z odpowiednimi przepisami i dowiedz się na co zwrócić szczególną uwagę nie tylko z punktu widzenia konsumenta, ale również sprzedawcy
  • poznaj niezbędnik zwrotów – paragon, opakowania, metki, terminy ponownej wysyłki
  • Sprawne zwroty przez cały rok? – zwróć uwagę na najważniejsze potrzeby klienta

Jesteś niezadowolony z prezentu świątecznego? Wystaw go korzystając z platform aukcyjno-sprzedażowych typu Allegro, Olx czy fb marketplace. Za pośrednictwem firmy GlobKurier.pl w szybki i tani sposób nadasz paczkę wygodnie do nowego właściciela jednym z 50 kurierów dostępnych w naszym systemie. Możesz skorzystać również z nowo wprowadzonego produktu, czyli doręczenia gwarantowanego UPS, za pośrednictwem którego dostarczysz przesyłkę pod wskazany adres dostawy w przeciągu jednego dnia roboczego. 

 


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Jak zapakować laptopa do wysyłki?
Następny wpis Ekspansja UPS oraz nowe usługi >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz