Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Wysyłka roślin kurierem – co trzeba wiedzieć?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
10mar 2021

Wysyłka roślin kurierem – co trzeba wiedzieć?

   Czas czytania 3 min.

Wysyłka roślin kurierem jest usługą, której podejmuje się niewiele firm kurierskich. Sadzonki, kwiaty doniczkowe, drzewka czy krzewy ogrodowe to towary żywe i niezwykle delikatne. W transporcie może dojść bowiem do mechanicznego uszkodzenia rośliny ze względu na jej duży rozmiar czy nieregularny kształt lub przesuszenia i zwiędnięcia – jeżeli trasa jest zbyt długa. Stan przesyłki może różnić się więc znacząco od początkowych oczekiwań odbiorcy, co niejednokrotnie spędza sen z powiek przewoźnikom chcącym podjąć się takiego zlecenia. Całość wymaga bowiem zapewnienia odpowiednich warunków tj. temperatury i wilgotności powietrza, co wyklucza zazwyczaj przewóz takiej rośliny w standardowej przesyłce kurierskiej.

Spis treści

  • Wysyłka roślin kurierem – czy można?
  • Jak wysłać kwiaty doniczkowe kurierem?
  • Jak zapakować rośliny do wysyłki?
  • Jak prawidłowo oznaczyć przesyłkę z rośliną?
  • Wysyłka sadzonek pocztą
  • Kiedy najlepiej wysyłać rośliny?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

wysyłka roślinWysyłka roślin kurierem – czy można?

Czy istnieje zatem sposób, żeby wysłać rośliny kurierem? Oczywiście! Na początek należy jednak rozgraniczyć dwie podstawowe grupy osób nadających istoty zielone. Pierwsza to firmy – głównie sklepy internetowe zajmujące się sprzedażą kwiatów/drzew/krzewów, druga – użytkownicy indywidualni, czyli tak naprawdę każdy z nas.

Sklepy internetowe i firmy zajmujące się handlem żywym towarem zielonym bardzo często mają podpisane dedykowane umowy z określonymi firmami kurierskimi. Przewóz roślin jest wówczas dopuszczony, ale tylko na konkretnych warunkach, tak by jak najmniej zaszkodzić roślinom. Taki transport najczęściej realizowany jest bardzo szybko i nie zawiera dodatkowego obciążenia w postaci innych przesyłek.

Ze względu na wszystkie wcześniej wspominane niebezpieczeństwa większość przewoźników nie decyduje się na przewóz roślin i posiada go na swoich listach towarów zakazanych. Każdy z nas może jednak nadać przesyłkę z towarem zielonym na Poczcie Polskiej w usłudze Paczka24.

Jak wysłać kwiaty doniczkowe kurierem?

W wysyłkach użytkowników indywidualnych znajdują się najczęściej sadzonki i niewielkie kwiaty doniczkowe. Jedną z podstawowych i najważniejszych kwestii leżących po stronie nadawcy paczki jest prawidłowe zapakowanie rośliny do transportu, co wcale nie jest takie oczywiste i proste.

Jak zapakować rośliny do wysyłki?

Opakowanie do wysyłki roślin powinno spełniać trzy podstawowe cechy tzn. zapewniać dostęp do świeżego powietrza, maksymalną stabilizację towaru i ochronę górnej części rośliny przed czynnikami zewnętrznymi.

Znajdź odpowiednio duży karton dla twojej rośliny, żeby mieć pewność, że nie będzie ona w żaden sposób przygnieciona od samego początku przygotowań do transportu. Zacznij od zabezpieczenia korzenia – owiń go wilgotnym papierem, a potem folią stretch. Następnie przymocuj go do dna pudełka (np. taśmą dwustronną), by roślina miała ograniczoną możliwość przemieszczania się/obijania podczas transportu. To samo zrób z doniczką, jeżeli razem z nią wysyłasz towar. Aby zabezpieczyć całość (w drugim przypadku) przed wysypującą się ziemią – wierzch doniczki zabezpiecz workiem. Pozostałą wolną w przesyłce przestrzeń ogranicz innymi elementami – styropian, poduszki powietrzne.

Jak prawidłowo oznaczyć przesyłkę z rośliną?

Oznaczamy jak każdą paczkę zawierającą towar wrażliwy tj. „Góra-dół”, nalepka „Ostrożnie”. Warto na czerwono zaznaczyć, że w kartonie przesyłane są właśnie rośliny, dodając informacje „Uwaga – żywe rośliny”, „Nie rzucać – roślina doniczkowa”. Wówczas zarówno podczas sortowania, jak i transportu paczka powinna traktowana być czulej i z większą uwagą osób trzecich.

Wysyłka sadzonek pocztą

Sadzonki wysyłamy i zabezpieczamy tak samo jak rośliny doniczkowe. Wyjątkiem mogą być w tym przypadku jedynie młode i bardzo małe rośliny, których sprężystość wyklucza wyginanie i odkształcanie. Takie roślinki możemy wysłać wówczas nawet w kopercie bąbelkowej.

Kiedy najlepiej wysyłać rośliny?

Unikaj pozostawienia paczki z rośliną na magazynie poprzez weekend lub dni świąteczne. Każda godzina spędzona „w drodze” wpływa na samopoczucie i stan rośliny. Przesyłki zawierające żywy towar najlepiej wysyłać na samym początku tygodnia. Nadanie w poniedziałek lub wtorek to najlepszy czas na zapewnienie sobie szybkiej, sprawnej i zdrowej realizacji takiej przesyłki.

Sprawdź więcej aktualnych informacji na temat wysyłki roślin i produktów roślinnych po Brexicie do UK w pozostałych wpisach:

  • Import i eksport roślin i produktów roślinnych z UK


Karolina Bigos

E-marketing Specialist w GlobKurier.pl. Zajmuje się pozyskiwaniem partnerów biznesowych oraz rozbudową sieci afiliacyjnych w GlobKurier.pl. Odpowiada również za tworzenie contentu multimedialnego i współpracę kreatywną.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Tania wysyłka paczek w 2021 roku – czy to możliwe?
Następny wpis  Pracuj z domu i zarabiaj z Globkurier.pl >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter