Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Mały i średni biznes – kiedy zdecydować się na stałą współpracę z firmą kurierską?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
06wrz 2019

Mały i średni biznes – kiedy zdecydować się na stałą współpracę z firmą kurierską?

   Czas czytania 4 min.

Z usług firm kurierskich korzystają nie tylko indywidualni klienci. Coraz większy udział przychodów przewoźników stanowią zamówienia wynikające z podjęcia stałej współpracy z niewielkimi przedsiębiorstwami. Dla właścicieli małych i średnich biznesów bardzo owocne może być także skorzystanie z usług brokera kurierskiego – jakie korzyści się z tym wiążą?

Małe i średnie przedsiębiorstwa

W niemal każdym państwie, którego ekonomię oparto na wolnorynkowych zasadach, małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią fundament prawidłowo działającej gospodarki. Warto zatem pochylić się nad problemami, z jakimi się borykają. Wysokie koszty pracy? Na pewno. Hamujące rozwój biurokratyczne obowiązki? Nie ulega wątpliwościom. Jest wśród bolączek sektora MŚP pozycja, która na pozór wydaje się niegroźna. Ba! Poczytuje się ją za pozytywny sygnał i wiele w tym prawdy. Mowa o tzw. pułapce sukcesu.

Spis treści

  • Gdy poziom zamówień przerasta możliwości
  • Współpraca z firmą kurierską
  • Współpraca z brokerem usług kurierskich
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Gdy poziom zamówień przerasta możliwości

Na samym początku przygody z biznesem przedsiębiorca jest sam za wszystko odpowiedzialny. Często bywa tak, że osoby tworzące zespół są multifunkcyjne – odpowiadają za więcej niż tylko swoje stanowisko. Tak oto właściciel jest także księgowym, a specjalista ds. zakupów nie tylko dba o kontakt z dostawcami, ale również wprowadza na stronę sklepu opisy produktów. Raczkująca działalność wymaga sporego zaangażowania. Sprawy zaczynają iść w dobrym kierunku, dopiero gdy świeżo zainaugurowana działalność okazuje się trafiać w sedno potrzeb klientów.
Załóżmy taką sytuację: firma po pierwszych wyzwaniach doczekała się dość sporych sukcesów sprzedażowych. Nabywcy z entuzjazmem zaczynają korzystać z usług owej firmy, wskutek czego wirtualne koszyki aż uginają się pod ciężarem zamawianych towarów. Wszystko wydaje się w porządku, bo przecież zamówień przybywa. I w tym właśnie tkwi cały szkopuł…

Do obsługi logistycznej potrzeba odpowiedniego zaplecza i sztabu wykwalifikowanych pracowników. Należy pamiętać, że konsumenci są bardzo wymagający i łatwo ich do siebie zrazić. Jeśli przesyłki są niewłaściwie przygotowane, klienci w jednej chwili mogą odwrócić się nawet od ulubionej marki. Co w takim wypadku robi większość firm? Zatrudnia dodatkowych ludzi i próbuje samodzielnie zbudować systemy obsługi zamówień. Na próżno, ponieważ etap wdrożenia nowego rozwiązania przeciąga się w nieskończoność, a klienci tracą cierpliwość.

O niekorzystnych skutkach pułapki sukcesu przekonała się swego czasu znana firma obuwnicza, oferująca wysokiej klasy asortyment. Sprzedaż w tradycyjnych punktach sprzedaży szła świetnie, więc postanowiono otworzyć sklep internetowy. Pomysł był dobry, ponieważ Polacy byli już względnie przekonani do możliwości zakupu ubrań i obuwia w sieci. Nagły sukces i tysiące zamówień sparaliżowały jednak na pewien czas działania tego przedsiębiorstwa, ponieważ nie miało ono wypracowanych procedur związanych z hurtową wysyłką.

Ten przykład pokazuje, że nawet świetny model biznesowy może znaleźć się na zakręcie, gdy chce się samemu rozwijać firmę na nieznanych dotąd płaszczyznach, nie korzystając z pomocy specjalistycznego partnera. Jeśli ilość wysyłanych przesyłek w firmie wzrasta, to odpowiedni moment, aby poszukać fachowej pomocy.

Współpraca z firmą kurierską

Pośrednictwo w dostarczaniu klientom swoich produktów musi być realizowane przez wykwalifikowanego partnera biznesowego. Wszelkie starania właściciela małej czy średniej firmy, dopracowywanie technologii produkcyjnych, ciągłe podnoszenie jakości swoich wyrobów mogą stać się w oczach klienta zupełnie nieistotne, gdy zamówienie jest zrealizowane niechlujnie czy z opóźnieniem przez nierzetelnego przewoźnika. Warto przed wybraniem firmy kurierskiej, dokładnie przeanalizować regulamin jej usług, zapoznać się z opiniami na jej temat oraz systemem reklamacyjnym. Właściciel firmy nie powierza kurierowi tylko paczek, ale także swój wizerunek, który może zostać popsuty, gdy przewoźnik nie będzie prawidłowo wywiązywał się ze swoich obowiązków.

Z pozycji osoby, która zarządza przedsiębiorstwem, ma się większe możliwości negocjacyjne z firmami kurierskimi niż klient indywidualny. Wciąż jednak bardzo kłopotliwe może być ustalanie odpowiednich warunków z każdym z przewoźników oraz otrzymanie atrakcyjnych rabatów, gdy nie przekracza się odpowiedniej ilości wysyłanych paczek miesięcznie. Aby zaradzić tym problemom, warto skorzystać z oferty brokera usług kurierskich.

Współpraca z brokerem usług kurierskich

Małe i średnie firmy powinny się wspierać, bo inaczej trudno byłoby im przetrwać na rynku, gdzie reguły gry ustalane są przez wielkich graczy. Jedną z form zwiększania konkurencyjności jest współpraca w kwestii wysyłek towarów pod egidą brokera usług kurierskich. Ten typ przedsiębiorstwa poprzez regularne zwiększanie wolumenu paczek miesięcznie, nad których wysyłką pośredniczy – powierzanych mu przez olbrzymią ilość mniejszych i większych firm – ma silną pozycję negocjacyjną z poszczególnymi przewoźnikami i może zagwarantować swoim partnerom atrakcyjne rabaty. Cenę swoich wysyłek można zmniejszyć nawet o 70%, gdy skorzysta się z usług dostarczanych przez brokera. Współpracując z taką firmą, ma się dostęp do wygodnego kalkulatora przesyłek, usług większości przewoźników działających na rynku oraz wielu ułatwień, na przykład pośrednictwa w składaniu reklamacji. Kwestie związane z wysyłką swoich produktów załatwia się także w jednym miejscu, zamiast rozliczać się i rozmawiać z każdym z przewoźników z osobna.

Prowadząc małą lub średnią firmę, jest się narażonym na spory stres, warto więc odciążyć pewne odcinki swojej działalności, decydując się na współpracę z zaufanym partnerem. Komfort, jaki daje możliwość korzystania z wynegocjowanych przez brokera stawek oraz jego funkcjonalnego kalkulatora i platformy wysyłkowej, łatwo docenić, ponieważ dzięki współpracy z pośrednikiem przesyłek można zyskać dodatkowy czas i środki na swoją działalność.


Mateusz Pycia - CEO GlobKurier

Mateusz Pycia
Założyciel i CEO Globkurier.pl, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, laureat nagrody L. Czarneckiego. Uczestnik Young G20, mówca na Europejskim Kongresie Gospodarczym, zwolennik Leana i Agile.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Odprawa celna – co warto wiedzieć?
Następny wpis Brexit – nowy premier, stare problemy. Czy polscy eksporterzy mają się czego obawiać? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter