H&M zwroty – jak zwrócić towar do sklepu H&M?
H&M to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie. Szwedzka firma oferuje modne i przystępne cenowo ubrania, dodatki oraz tekstylia dla całej rodziny. Sklepy H&M znajdziemy nie tylko w Polsce, ale też w setkach lokalizacji na całym świecie. Tak rozbudowana struktura wymaga sprawnie działających rozwiązań, w tym również w zakresie polityki zwrotów. Jak wygląda zwrot ubrań w H&M? Ile mamy czasu na oddanie produktów? Czy można skorzystać z paczkomatu lub kuriera? Wszystkiego dowiesz się z naszego krótkiego poradnika!

Zakupy online w H&M to wygodne i szybkie rozwiązanie, które cieszy się dużą popularnością, zwłaszcza wśród osób, które cenią sobie swobodę wyboru i możliwość zamawiania produktów bez wychodzenia z domu. Jednak brak możliwości przymierzenia ubrań przed zakupem sprawia, że zwrot towaru staje się często nieodłącznym elementem całego procesu. Na szczęście H&M oferuje kilka wygodnych sposobów na odesłanie produktów, zarówno przez kuriera, jak i stacjonarnie. Zastanawiasz się, jak dokładnie przebiega zwrot do H&M? Wszystko dokładnie wyjaśnimy.
Spis treści
Jak dokonać zwrotu w sklepie H&M? Krok po kroku
Jakie są zasady zwrotów w H&M? Zgodnie z obowiązującym prawem, zwrotu produktów można dokonać w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. O czym należy pamiętać, robiąc zakupy w sklepie internetowym H&M? Zwrot towaru obejmuje większość produktów, co jest istotnym aspektem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Niemniej jednak, w przypadku bielizny, musi ona być nienoszona i posiadać oryginalną metkę. Ze względów higienicznych zwrotowi nie podlegają maseczki do twarzy. Istotny jest również czas, w jakim możemy odesłać zakupione przedmioty w H&M. Zwrot towaru może zostać dokonany nawet do 100 dni od momentu otrzymania paczki. Warto jednak pamiętać, że standardowy czas na odesłanie produktów wynosi 30 dni, dlatego regularne sprawdzanie polityki zwrotów H&M jest zalecane, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek.
Najważniejsze kroki, które pozwolą Ci dokonać zwrotu w sklepie H&M, to:
- Sprawdź, czy zwracane produkty są nienoszone, czyste i mają oryginalne metki
- Upewnij się, że towar nie należy do grupy wyłączonej ze zwrotu (np. maseczki, niektóre kosmetyki)
- Wypełnij formularz zwrotu dołączony do paczki lub pobierz go ze strony H&M
- Spakuj produkty wraz z formularzem do paczki (możesz użyć oryginalnego opakowania)
- Wybierz sposób zwrotu: przez kuriera DHL, paczkomat lub sklep stacjonarny
- Nadaj paczkę zgodnie z instrukcją (np. zamów kuriera lub udaj się do paczkomatu) albo przekaż towar pracownikowi sklepu
- Zachowaj potwierdzenie nadania lub potwierdzenie zwrotu ze sklepu
- Oczekuj zwrotu środków na konto – zgodnie z wybraną metodą płatności
Koszt zwrotu zakupów w H&M zależy od wybranej metody zwrotu. W przypadku zwrotu online H&M oferuje dwie opcje: kurierem lub oddanie towaru w sklepie stacjonarnym. Zwrot za pomocą kuriera kosztuje zwykle 4,90 lub 9,90 zł, za każdą przesyłkę, w zależności od konkretnej usługi. Natomiast zwroty realizowane w sklepie stacjonarnym są całkowicie bezpłatne.
H&M zwroty w sklepie stacjonarnym – jaki czas zwrotu?
Zwroty w sklepie stacjonarnym to dobre rozwiązanie dla klientów, którzy preferują osobisty kontakt przy oddawaniu zakupionych produktów. Wystarczy udać się do wybranego salonu H&M i przekazać towar pracownikowi obsługi, najlepiej razem z paragonem lub numerem zamówienia. Warto pamiętać, że nie każdy artykuł podlega zwrotowi w sklepie stacjonarnym, ponieważ ograniczenia mogą dotyczyć na przykład niektórych produktów z działu Beauty. Przed wizytą dobrze zapoznać się z aktualną polityką zwrotów, dostępną na stronie internetowej H&M. Zwrot środków następuje po sprawdzeniu stanu oddawanego towaru i zazwyczaj odbywa się w ciągu kilku dni roboczych od przyjęcia zwrotu. Czas ten może się różnić w zależności od formy płatności, ponieważ w przypadku kart płatniczych środki mogą wrócić na konto nieco później niż przy płatnościach BLIK lub przelewem. W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą zwrotu warto skontaktować się z działem obsługi klienta, który pomoże rozwiązać problem i udzieli potrzebnych informacji.
| H&M zwrot bez metki… Zazwyczaj do zwrotu w H&M potrzebna jest metka, ale zdarza się, że sklep przyjmie zwrot nawet bez niej, pod warunkiem, że ubranie jest w nienaruszonym stanie i nie było używane. Trzeba pamiętać jednak, że brak metki może spowodować, że proces zwrotu potrwa dłużej lub będzie bardziej skomplikowany. |
Zwroty H&M online – jak wygląda?
Popularnym sposobem odesłania zakupów jest wybór firmy kurierskiej DHL. Zwrot H&M przebiega wtedy szybko i bezproblemowo, a dodatkowo możemy śledzić, gdzie dokładnie znajduje się przesyłka. W przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot środków następuje automatycznie na rachunek powiązany z kartą, lub na podany w formularzu numer konta. Możemy także zdecydować się na oddanie produktów zakupionych online do sklepu stacjonarnego. Standardowo mamy na to również 30 dni. Pamiętaj jednak, że produkty z H&M Home możemy zwrócić w sklepach stacjonarnych, które posiadają ten dział. Warto także pamiętać, że w sklepie stacjonarnym nie możemy oddać towarów z kolekcji specjalnych, mebli, oświetlenia oraz kosmetyków z działu Beauty zakupionych online. Zwrot H&M jest prosty i wygodny, jeśli zwrócimy uwagę na te szczegóły. Trzeba pamiętać, że prawidłowe zapakowanie zwrotu to klucz do szybkiego i bezproblemowego przyjęcia przesyłki przez sklep. Dzięki kilku prostym zasadom możesz mieć pewność, że Twoja paczka dotrze w nienaruszonym stanie i zostanie sprawnie obsłużona. Oto, na co warto zwrócić uwagę przy pakowaniu zwrotu do H&M.
- Zapakuj produkt w solidne pudełko lub kopertę, zabezpieczając go folią bąbelkową lub papierem.
- Dołącz oryginalne metki i wypełniony formularz zwrotu.Zamknij paczkę taśmą, upewniając się, że etykieta zwrotna jest dobrze widoczna.
- Zamknij paczkę taśmą, upewniając się, że etykieta zwrotna jest dobrze widoczna.
- Nie mieszaj produktów z różnych zamówień w jednej paczce.
Zwrot w sklepie stacjonarnym vs zwrot online
| Rodzaj zwrotu | Czas na zwrot | Gdzie oddać | Wymagane dokumenty | Zwrot pieniędzy |
|---|---|---|---|---|
| Sklep stacjonarny | Do 30 dni | Dowolny salon H&M | Paragon lub numer zamówienia | Zazwyczaj od ręki lub na konto |
| Zakup online | Do 100 dni | Kurierem lub w sklepie stacjonarnym | Formularz zwrotu, paragon | Do 14 dni od otrzymania przesyłki |
Jak zwrócić wadliwy towar do sklepu H&M?
Oddać możemy nie tylko towar, który się nie podoba, ale również wadliwy. W tym celu wypełnij specjalny formularz. Jeżeli nie posiadasz jego oryginalnej wersji, możesz pobrać go na stronie H&M w zakładce obsługa klienta/zwroty. Następnie wejdź na stronę DHL. Zwrot H&M zostanie odebrany przez kuriera po wypełnieniu formularza zamówienia odbioru przesyłki, pozwalając na wygodne dokonanie zwrotu za pośrednictwem kuriera, bez konieczności wychodzenia z domu. Numer paczki zwrotnej odnajdziesz na etykiecie dołączonej do zamówienia – warto również sprawdzić na stronie, czy firma nie pokrywa kosztów przesyłki zwrotnej oraz jakie są aktualne wymogi, ponieważ H&M zmienia zasady zwrotów dopasowując je do aktualnych potrzeb klientów.
Zwrot do H&M – jakiego kuriera wybrać?

Zakupy zostały dostarczone do Ciebie za pośrednictwem DHL? Zwrot H&M dokonasz więc, korzystając z usług tego samego przewoźnika. Aby dokonać zwrotu za pośrednictwem kuriera DHL, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
- Oderwij Formularz zwrotu i uzupełnij kod, który wyjaśnia powód odesłania towaru.
- Formularz zwrotu umieść w paczce, którą będziesz odsyłać. W tym celu możesz użyć opakowania, w którym otrzymałeś od przesyłkę.
- Na stronie DHL uzupełnij formularz zamówienia odbioru przesyłki zwrotnej. Pamiętaj, że moment odbioru przesyłki przez kuriera może być zaplanowany na dogodny dla Ciebie termin.
- Jeżeli przesyłka była opłacona przy odbiorze, wejdź na hm.com, w zakładkę Moje konto — Karty i płatności i upewnij się, że jest tam wpisany numer rachunku bankowego do dokonania zwrotu środków.
- Na wypadek konieczności kontaktu z Działem Obsługi Klienta H&M zachowaj numer swojego zamówienia.
Zwrot H&M w przypadku dostawy do paczkomatu
Jak wygląda procedura, jeśli paczka została dostarczona do paczkomatu? Pierwsze kroki są identyczne, jak w przypadku procedury zwrotu każdego zamówienia za pośrednictwem DHL:
- Oderwij formularz zwrotu i uzupełnij kod, który wyjaśnia powód odesłania towaru.
- Umieść wypełniony formularz zwrotu w paczce, którą będziesz odsyłać. Możesz użyć opakowania, w którym otrzymałeś przesyłkę.
- Na przesyłce naklej etykietę zwrotną lub napisz 24-cyfrowy numer paczki, który znajduje się pod kodem na etykiecie.
- Aby nadać paczkę, udaj się do dowolnego paczkomatu lub punktu zwrotu.
- W przypadku płatności przy odbiorze, wejdź na hm.com, do zakładki Moje konto — Karty i płatności i upewnij się, że jest tam wpisany numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot środków.
- Zachowaj numer zamówienia na wypadek konieczności kontaktu z Działem Obsługi Klienta H&M.
H&M zwrot towaru – najczęściej zadawane pytania (FAQ)
- H&M – ile dni na zwrot produktów?
W H&M masz prawo do zwrotu produktów zakupionych zarówno w sklepie internetowym, jak i stacjonarnym, w ciągu 14 dni od otrzymania zamówienia. Zwrot bielizny możliwy jest tylko pod warunkiem, że produkt jest nienoszony i posiada oryginalny paragon oraz metkę. Niezależnie od tego, czy chcesz zwrócić towar z jakichkolwiek powodów, wystarczy wejść na stronę sklepu i wypełnić formularz zwrotu, zachowując produkt bez śladów użytkowania. - Czy mogę zwrócić produkty z działu Beauty i H&M Home?
Produkty z działu Beauty oraz meble i dekoracje z H&M Home zakupione online nie podlegają zwrotowi w sklepach stacjonarnych. Można je jednak zwrócić zgodnie z regulaminem sklepu, najczęściej przez kuriera. - Jakie dokumenty są potrzebne do zwrotu w H&M?
Do zwrotu wymagany jest oryginalny paragon lub faktura, a przy zwrotach online także wypełniony formularz zwrotu, który można pobrać ze strony sklepu. - Jak długo trwa zwrot pieniędzy po złożeniu reklamacji?
Zwrot środków następuje zwykle do 14 dni roboczych od momentu otrzymania i zweryfikowania przesyłki przez H&M. Zwrot realizowany jest w formie płatności, jaką wybrałeś podczas zakupu. - Gdzie mogę oddać zakupione produkty, jeśli chcę zwrócić zamówienie?
Zwroty można dokonać w dowolnym sklepie stacjonarnym H&M lub wysłać przesyłkę kurierską. Pamiętaj, aby odpowiednio zapakować produkty i dołączyć wszystkie wymagane dokumenty, by uniknąć problemów z realizacją zwrotu.




