Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak zwrócić produkt kupiony na Allegro?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
30lis 2020

Jak zwrócić produkt kupiony na Allegro?

   Czas czytania 3 min.

Zdecydowana większość konsumentów chętnie robi zakupu za pośrednictwem Allegro. Zanim wrzucimy produkt do koszyka, bardzo często sprawdzamy, kto go sprzedaje oraz jakie ma opinie. Mimo to mogą zdarzyć się sytuacje, w których konieczny jest zwrot zakupionego towaru. Chcesz wiedzieć jak wygląda procedura odesłania produktu w najczęściej występujących sytuacjach? Odpowiadamy na najważniejsze pytania związane z dokonywaniem zwrotu na Allegro. 

Zmiany w Allegro, e-commerce a COVID-19

Spis treści

  • Jak zwrócić towar niezgodny z opisem?
  • Jak zwrócić uszkodzony produkt?
  • Jak oddać towar zakupiony od osoby fizycznej bez podania przyczyny?
  • Jak zwrócić towar zakupiony w ramach Allegro Smart?
  • Jak skorzystać z darmowego zwrotu Allegro InPost?
  • Kiedy mogę zrezygnować z zakupu?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Jak zwrócić towar niezgodny z opisem?

Zwrot towaru, który jest niezgodny z opisem, jest jednym z najbardziej problematycznych. Zgodnie z regulaminem Allegro w takich sytuacjach musisz skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym. To on podejmuje decyzje w kwestii przyjęcia zwrotu. Jeżeli otrzymasz odmowę, swoich praw możesz dochodzić wyłącznie na drodze sądowej. Jeżeli sprzedający nie odpowie na Twoje zgłoszenie możesz skontaktować się z nim rozpoczynając tzw. dyskusję. W takich wypadkach Allegro wspiera Cię w rozwiązaniu sporu. Na rozpoczęcie dyskusji masz 180 dni od daty zakupu.

Jak zwrócić uszkodzony produkt?

Pamiętaj także, że w przypadku wadliwego towaru istotne jest czy zakup został dokonany od osoby fizycznej, czy też od przedsiębiorstwa. W pierwszym wypadku na Tobie leży udowodnienie otrzymania uszkodzonego produktu.

Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli mamy do czynienia ze sprzedażą konsumencką, a więc transakcja zawartą między konsumentem a przedsiębiorcą. W takim wypadku zwrot uszkodzonego towaru może nastąpić w ciągu 2 lat od daty zakupu. Jest to czas, w którym kupujący zgłasza sprzedającemu zauważone wady produktu. W zależności od rodzaju uszkodzenia może oczekiwać wymiany towaru lub naprawy uszkodzenia. Sprzedawca może również zwrócić środki w ramach dokonanego zakupu.

Nabywając towar od przedsiębiorstwa zapoznaj się z regulaminem transakcji. To w nim znajdziesz informację, w jakiej formie masz złożyć reklamację. Do Twojego zgłoszenia sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni.

Jak oddać towar zakupiony od osoby fizycznej bez podania przyczyny?

Zwrotu towaru nabytego od osoby fizycznej możesz dokonać tylko wtedy, jeżeli w aukcji była informacja, że sprzedający dopuszcza taką formę. Pamiętaj jednak, że wszystkie warunki odesłania przesyłki określa sprzedawca. Dotyczy to zarówno terminu zwrotu, jak i sposoby zabezpieczenia paczki oraz tego, kto ponosi koszty związane z transportem przesyłki.

zamów tanio przesyłki, zamów kuriera

Jak zwrócić towar zakupiony w ramach Allegro Smart?

Zwroty realizowane w ramach Allegro Smart są bezpłatne dla kupujących. Cały proces obejmuje zaledwie cztery kroki:

1. Sprawdź, czy możesz odesłać towar. Niektóre artykuły jak na przykład spożywcze nie podlegają zwrotom.
2. Następnie uzupełnij formularz zwrotu.
3. Odpowiednio zabezpieczoną paczkę odeślij tą samą metodą, którą przyszła do Ciebie. W tym celu pobierz kod zwrotu lub etykietę nadawczą.
4. Nadaj paczkę.

Jak skorzystać z darmowego zwrotu Allegro InPost?

Darmowy zwrot Allegro Inpost cieszy się dużą popularnością. Cały proces zamyka się w kilku krokach, a co najważniejsze nie musisz drukować żadnej etykiety. Jeżeli chcesz skorzystać z darmowego zwrotu należy:

1. Wybrać aukcję, w której sprzedawca określił warunki zwrotu.
2. Przy pomocy funkcji w zakładce kupione zgłoś chęć zwrotu części lub całości zamówienia.
3. Zapakuj przesyłkę tak, aby nie uległa ona uszkodzeniu w transporcie.
4. Umieść kod zwrotu na paczce.

Pamiętaj masz 14 dni od daty odebrania przesyłki na wygenerowanie kody zwrotu i kolejne dwa tygodnie na odesłanie paczki.

Kiedy mogę zrezygnować z zakupu?

Jeżeli towar został zakupiony u przedsiębiorcy masz prawo do jego zwrotu w ciągu 14 dni od daty odebrania paczki bez podania przyczyny. Jedyne, co musisz zrobić to poinformować o tym fakcie sprzedającego. Przedsiębiorca w tym samym czasie powinien zwrócić Ci pieniądze, jednak może zaczekać do czasu otrzymania towaru.

Przedmiotu kupione od osoby fizycznej nie są objęte prawem 14-dniowego zwrotu bez podania przyczyny. Wyjątek stanowią aukcje, w których sprzedający dopuszcza możliwość zwrotu na określonych przez siebie zasadach.

Skorzystaj z prostej integracji konta Allegro z Globkurier.pl, aby zwrot towaru przebiegał szybko i bezproblemowo.

zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << GlobKurier.pl na Web Summit – największej konferencji technologicznej!
Następny wpis 10 ciekawostek o DHL! >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter