• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak zwrócić produkt kupiony na Allegro?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 30lis 2020

    Jak zwrócić produkt kupiony na Allegro?

    Zdecydowana większość konsumentów chętnie robi zakupu za pośrednictwem Allegro. Zanim wrzucimy produkt do koszyka, bardzo często sprawdzamy, kto go sprzedaje oraz jakie ma opinie. Mimo to mogą zdarzyć się sytuacje, w których konieczny jest zwrot zakupionego towaru. Chcesz wiedzieć jak wygląda procedura odesłania produktu w najczęściej występujących sytuacjach? Odpowiadamy na najważniejsze pytania związane z dokonywaniem zwrotu na Allegro. 

    Zmiany w Allegro, e-commerce a COVID-19

    Spis treści

    • Jak zwrócić towar niezgodny z opisem?
    • Jak zwrócić uszkodzony produkt?
    • Jak oddać towar zakupiony od osoby fizycznej bez podania przyczyny?
    • Jak zwrócić towar zakupiony w ramach Allegro Smart?
    • Jak skorzystać z darmowego zwrotu Allegro InPost?
    • Kiedy mogę zrezygnować z zakupu?
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Jak zwrócić towar niezgodny z opisem?

    Zwrot towaru, który jest niezgodny z opisem, jest jednym z najbardziej problematycznych. Zgodnie z regulaminem Allegro w takich sytuacjach musisz skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym. To on podejmuje decyzje w kwestii przyjęcia zwrotu. Jeżeli otrzymasz odmowę, swoich praw możesz dochodzić wyłącznie na drodze sądowej. Jeżeli sprzedający nie odpowie na Twoje zgłoszenie możesz skontaktować się z nim rozpoczynając tzw. dyskusję. W takich wypadkach Allegro wspiera Cię w rozwiązaniu sporu. Na rozpoczęcie dyskusji masz 180 dni od daty zakupu.

    Jak zwrócić uszkodzony produkt?

    Pamiętaj także, że w przypadku wadliwego towaru istotne jest czy zakup został dokonany od osoby fizycznej, czy też od przedsiębiorstwa. W pierwszym wypadku na Tobie leży udowodnienie otrzymania uszkodzonego produktu.

    Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli mamy do czynienia ze sprzedażą konsumencką, a więc transakcja zawartą między konsumentem a przedsiębiorcą. W takim wypadku zwrot uszkodzonego towaru może nastąpić w ciągu 2 lat od daty zakupu. Jest to czas, w którym kupujący zgłasza sprzedającemu zauważone wady produktu. W zależności od rodzaju uszkodzenia może oczekiwać wymiany towaru lub naprawy uszkodzenia. Sprzedawca może również zwrócić środki w ramach dokonanego zakupu.

    Nabywając towar od przedsiębiorstwa zapoznaj się z regulaminem transakcji. To w nim znajdziesz informację, w jakiej formie masz złożyć reklamację. Do Twojego zgłoszenia sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni.

    Jak oddać towar zakupiony od osoby fizycznej bez podania przyczyny?

    Zwrotu towaru nabytego od osoby fizycznej możesz dokonać tylko wtedy, jeżeli w aukcji była informacja, że sprzedający dopuszcza taką formę. Pamiętaj jednak, że wszystkie warunki odesłania przesyłki określa sprzedawca. Dotyczy to zarówno terminu zwrotu, jak i sposoby zabezpieczenia paczki oraz tego, kto ponosi koszty związane z transportem przesyłki.

    zamów tanio przesyłki, zamów kuriera

    Jak zwrócić towar zakupiony w ramach Allegro Smart?

    Zwroty realizowane w ramach Allegro Smart są bezpłatne dla kupujących. Cały proces obejmuje zaledwie cztery kroki:

    1. Sprawdź, czy możesz odesłać towar. Niektóre artykuły jak na przykład spożywcze nie podlegają zwrotom.
    2. Następnie uzupełnij formularz zwrotu.
    3. Odpowiednio zabezpieczoną paczkę odeślij tą samą metodą, którą przyszła do Ciebie. W tym celu pobierz kod zwrotu lub etykietę nadawczą.
    4. Nadaj paczkę.

    Jak skorzystać z darmowego zwrotu Allegro InPost?

    Darmowy zwrot Allegro Inpost cieszy się dużą popularnością. Cały proces zamyka się w kilku krokach, a co najważniejsze nie musisz drukować żadnej etykiety. Jeżeli chcesz skorzystać z darmowego zwrotu należy:

    1. Wybrać aukcję, w której sprzedawca określił warunki zwrotu.
    2. Przy pomocy funkcji w zakładce kupione zgłoś chęć zwrotu części lub całości zamówienia.
    3. Zapakuj przesyłkę tak, aby nie uległa ona uszkodzeniu w transporcie.
    4. Umieść kod zwrotu na paczce.

    Pamiętaj masz 14 dni od daty odebrania przesyłki na wygenerowanie kody zwrotu i kolejne dwa tygodnie na odesłanie paczki.

    Kiedy mogę zrezygnować z zakupu?

    Jeżeli towar został zakupiony u przedsiębiorcy masz prawo do jego zwrotu w ciągu 14 dni od daty odebrania paczki bez podania przyczyny. Jedyne, co musisz zrobić to poinformować o tym fakcie sprzedającego. Przedsiębiorca w tym samym czasie powinien zwrócić Ci pieniądze, jednak może zaczekać do czasu otrzymania towaru.

    Przedmiotu kupione od osoby fizycznej nie są objęte prawem 14-dniowego zwrotu bez podania przyczyny. Wyjątek stanowią aukcje, w których sprzedający dopuszcza możliwość zwrotu na określonych przez siebie zasadach.

    Skorzystaj z prostej integracji konta Allegro z Globkurier.pl, aby zwrot towaru przebiegał szybko i bezproblemowo.

    zarejestruj się i wysyłaj taniej z Globkurier


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << GlobKurier.pl na Web Summit – największej konferencji technologicznej!
    Następny wpis 10 ciekawostek o DHL! >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz