Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Jak wysyłać kurierem dzieła sztuki?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
23lip 2019

Jak wysyłać kurierem dzieła sztuki?

   Czas czytania 3 min.

Osoby sprzedające dzieła sztuki wiedzą, w branży artystycznej najgorszym koszmarem każdego sprzedawcy jest klient, który otrzymał zakupione dzieła sztuki uszkodzone podczas transportu. Bez względu na to, jak wspaniałe jest dzieło i bez względu na to, jaką pracę sprzedawca wykonał by zadowolić swojego kolekcjonera, jeśli obraz nadejdzie uszkodzony, nie ma mowy o pomyślnej finalizacji transakcji. 

Jak wysyłać kurierem dzieła sztuki?

Wybierając sprawdzonego przewoźnika, da się uniknąć katastrofy. Jednak należy pamiętać, że obrazy, antyki czy inne dzieła sztuki zawsze wysyłane są na własne ryzyko. Większości szkód można uniknąć dzięki starannemu zaplanowaniu wysyłki i odpowiedniemu zapakowaniu. To właśnie poprawne zapakowanie powinno być celem nr 1 w całym procesie wysyłki dzieł sztuki kurierem. Ważne jest, aby zawsze wybierać opakowania i materiały zabezpieczające najwyższej jakości. Nawet jeśli wiąże się to z dodatkowymi kosztami, wysoka jakość materiałów pomoże zminimalizować ryzyko uszkodzeń.

Spis treści

  • Chroń powierzchnię płótna
  • Rama i narożniki
  • Taśmy, etykiety – właściwe oznakowanie
  • Wysyłka dzieł sztuki kurierem, jaki przewoźnik?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Chroń powierzchnię płótna

Jak wysłać dzieła sztuki kurierem, aby były bezpieczne? Pakując dzieło sztuki, należy być bardzo delikatnym i starannym. Przed rozpoczęciem pakowania warto założyć rękawiczki, tak aby nie dotykać i nie palcować powierzchni. Po pierwsze, powierzchnia powinna być pokryta roboczo materiałem ochronnym, takim jak: karton, pianka, folia bąbelkowa lub szmatka. To pomoże uniknąć zadrapań i zarysowań na obrazie, płótnie czy plakacie. Dodatkowo, obraz powinien być zabezpieczony folią, tak aby zapobiegać skutkom działania wilgoci. Jakakolwiek woda, która dostanie się do środka podczas transportu, może znacznie uszkodzić dzieło. 

Rama i narożniki

Jeśli wysyłany jest obraz oprawiony w ramy, warto również dodać narożniki ochronne do ramy, aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo. Jeśli wysyłamy samodzielne płótno, należy zawinąć je szczelnie w folię piankową i folię bąbelkową. W tym wypadku używanie narożników ochronnych nie jest konieczne, ponieważ mogą one uszkodzić płótno. Następnie należy ułożyć owinięty obraz lub płótno pomiędzy dwa kawałki płyty piankowej, które wcześniej zostaną przycięte na wymiar. Używając nożyczek bądź noża do tapet wycinamy z kartonów i pianki prostokąty o wymiarach zbliżonych do obrazu, który planujemy wysłać.  Jeśli nie możemy znaleźć płyty piankowej, folia bąbelkowa również może spełnić swoje zadanie. Po umieszczeniu obrazu na wyciętych kartonach i oklejeniu, warto zwrócić szczególną uwagę na wszystkie narożniki i upewnić się czy są solidnie sklejone i wzmocnione. 

Jeśli wysyłasz zwinięte – zrolowane płótna, ostrożnie zwiń je w folię bąbelkową, zaczynając od bąbelków zwróconych na zewnątrz. Pamiętaj, że dzieła malowane na płótnie powinny być rolowane grafiką do zewnętrznej strony, zwinięcie do środka może skutkować popękaniem i mikrouszkodzeniami. Taśmą owiń folię bąbelkową na obu końcach, tak aby utworzyć dodatkową poduszkę ochronną. Wybierz tubę pocztową, która jest wystarczająco ciasna i utrzyma plakat czy płótno w bezpiecznej pozycji, ale nie za małą, aby odbiorca mógł swobodnie wysunąć dzieło podczas rozpakowania przesyłki. Dobrze przyklej pokrywę, aby uniknąć jej poluzowania podczas transportu. Jeśli korzystasz z kartonu z recyklingu, upewnij się, że ukryłeś wszystkie stare adresy pocztowe lub kody kreskowe, ponieważ mogą one opóźnić proces wysyłki.

Taśmy, etykiety – właściwe oznakowanie

Do pakowania dzieł sztuki warto użyć specjalnej taśmy do pakowania oznaczonej hasłami ostrzegawczymi („fragile”/”kruche”). To prosty zabieg, który może znacząco podnieść bezpieczeństwo przesyłki. Upewnij się, że wszystkie elementy są dobrze oznakowane odpowiednimi etykietami, tak aby osoby przewożące paczki wiedziały, że dany pakunek zawiera cenny przedmiot. Bezpieczeństwo twoich przedmiotów i sposób, w jaki są obsługiwane podczas transportu, ma ogromne znaczenie, ale musisz upewnić się, że cena, którą płacisz odpowiada standardom rynkowym. Jeśli wysyłasz jakiekolwiek dzieła sztuki za granicę, musisz upewnić się czy wypełniłeś wszystkie odpowiednie dokumenty deklaracji klienta. Pamiętaj, że możesz również być zobowiązany do zapłaty podatków importowych w kraju, do którego wysyłasz przedmioty. 

Wysyłka dzieł sztuki kurierem, jaki przewoźnik?

Jak wysłać kurierem dzieła sztuki? Aby wycenić swoją przesyłkę, wystarczy wpisać wymiary i wagę paczki, upewniając się, że są precyzyjne, a następnie wydrukować etykiety wysyłkowe. Korzystając z usług GlobKurier.pl możesz za pomocą kilku kliknięć porównać ceny 50 kurierów i wysłać swoje dzieła sztuki aż do 192 krajów na całym globie. Co jeszcze warto wiedzieć o przesyłkach międzynarodowych? Dowiedz się na: cennik przesyłek międzynarodowych. 


Patrycja Piekoszewska - specjalista globkurierPatrycja Piekoszewska

Key Account Specialist w GlobKurier.pl. Na co dzień pracuje z klientami indywidualnymi jak i biznesowymi. Przedstawia oferty oraz pomaga w rozwiązywaniu problemów przy realizacji zleceń.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Autonomiczne pociągi przyszłością transportu
Następny wpis FedEx Express rozszerza swoją działalność >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter