Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Porady > Czy zawsze kurier musi wnieść paczkę pod drzwi?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
01cze 2021

Czy zawsze kurier musi wnieść paczkę pod drzwi?

   Czas czytania 3 min.

Zakupy przez Internet mają wiele zalet: niższe ceny, większy wybór towarów w jednym miejscu, a także dostawa bezpośrednio do domu kupującego. Zdarzają się jednak wyjątki od tej reguły – kurier nie zawsze ma obowiązek wnieść paczkę pod same drzwi. Warto wiedzieć, w jakich sytuacjach trzeba będzie samemu wnieść swoją przesyłkę na górę i przygotować się na taką ewentualność.

kurier

Spis treści

  • Czy kurier ma obowiązek wnieść każdą paczkę pod drzwi?
  • Jak odbierać duże przesyłki od kuriera?
  • Jakie opcje dodatkowe wybrać przy dużych zamówieniach?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Czy kurier ma obowiązek wnieść każdą paczkę pod drzwi?

Przesyłka kurierem to najchętniej wybierana opcja dostawy podczas zamówień internetowych. Nie ma problemu, gdy dostarczona ma zostać paczka niewielkich rozmiarów. Zamawiający jednak często oczekują wniesienia pod drzwi nawet ciężkich przesyłek, jak zmywarka czy duże ilości psiej karmy. Kurierzy nie zawsze muszą jednak spełniać te oczekiwania. Każda firma kurierska posiada swój regulamin, który zawiera wszystkie obowiązki kuriera, w tym między innymi porusza kwestię limitu wagowego paczki.

Zazwyczaj, gdy zamówiona została przesyłka wielkogabarytowa bądź cięższa niż 32 kilogramy, kurier nie ma obowiązku dostarczenia je prosto do domu odbiorcy. Musi jedynie zdjąć paczkę z samochodu dostawczego, a wówczas odpowiedzialność za paczkę przechodzi na adresata. Co ważne, niektóre firmy transportowe oferują opcję wniesienia przesyłek niestandardowych za dodatkową opłatą. W zależności od przewoźnika, może to dotyczyć paczek do 70, a nawet do 150 kilogramów.

Warto pamiętać o jeszcze jednej kwestii – dostarczenie paczki pod same drzwi może być niemożliwe również z powodów niezależnych od kuriera. Zwykle ma to miejsce w przypadku przesyłek o niestandardowych wymiarach, a także w sytuacji, gdy klatka schodowa jest wyjątkowo ciasna lub występują na niej inne elementy utrudniające wniesienie ładunku. Wówczas, po podjęciu próby dostarczenia, kurier ma prawo do zgłoszenia zaistniałej sytuacji w protokole. Jeśli adresat odmówi przyjęcia takiej paczki bez wniesienia, wówczas zostanie ona zwrócona do nadawcy.

Jak odbierać duże przesyłki od kuriera?

Podjeżdżając pod dom, kurier powinien skontaktować się z odbiorcą – telefonicznie bądź korzystając z domofonu, aby poprosić o zejście o odbiór przesyłki z samochodu kurierskiego. O pomoc z wniesieniem ciężkiej paczki można poprosić zaprzyjaźnioną osobę lub sąsiada. Nie warto namawiać kuriera na to, aby on to zrobił i grozić mu skargami, gdyż pracownicy znają dobrze swoje prawa.

kurierW przypadku odmowy odbioru, kurier zaznacza, iż ładunek nie został odebrany, zwykle z adnotacją, że adresat odmówił jej przyjęcia. Taka paczka wraca z powrotem na magazyn. Istotne jest to, że przesyłki paletowe z zasady nie są wnoszone do domów. Dzieje się tak nawet, jeśli ważą mniej, niż wartość zawarta w regulaminie. Nadanie, jak i wydanie palety wiąże się z użyciem pojazdu wyposażonego w windy samozaładowcze. Są one same w sobie uznawane są za wyładowcę.

Jeśli przy składaniu zamówienia klient zapomni o zaznaczeniu dodatkowej usługi, jaką jest wniesienie wielkogabarytowej paczki, wówczas można poprosić kuriera o pomoc. Nie ma on obowiązku udzielić takiej pomocy, jednak zdarza się, że może zgodzić się na wspólne wniesienie przesyłki. Wówczas dobre jest wynagrodzić pracownika napiwkiem, a następnym razem pamiętać o możliwości zamówienia dodatkowej opcji.

Jakie opcje dodatkowe wybrać przy dużych zamówieniach?

Zamawiając kuriera warto powierzyć swoją przesyłkę zaufanej i rzetelnej firmie, która terminowo dostarczy ją we wskazane miejsce. Przy transporcie wielkogabarytowych paczek dobrze jest skorzystać z dodatkowej opcji załadunku i rozładunku, gdyż pomoże ona uniknąć nieprzyjemnych sytuacji. Taką możliwość daje GlobKurier.pl – warto zapoznać się z pełną ofertą dostępną na stronie. Różnorodność przewoźników i dodatkowych wariantów pozwala na swobodne dopasowanie najlepszej dla siebie formy wysyłki. Wyszukując najlepszą ofertę dla siebie można mieć pewność, że jakość usługi będzie szła w parze z jej atrakcyjną ceną. Zamów kuriera i ciesz się szybką dostawą swojej paczki w dowolne miejsce, z usługą wniesienia dużych gabarytów lub inną, dowolną dodatkową opcją.

taniej dla zarejestrowanych

GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Sklep internetowy w modelu dropshipping – jak działa?
Następny wpis Jak wysłać sprzęt do ćwiczeń kurierem? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
2 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
2 lat temu

Co ze sprawdzeniem stanu technicznego przesyłki miałem osobiście przypadek że przesyłka była w środku opakowania uszkodzona kurjer nie wyraził zgody najej otwarcie za drugim razem nie zważając na sprzeciw kurjera otworzyłem wbrew jego woli i również była uszkodzona konkretnie pobita ceramika.oczekuje dostawy drogiego telewizora jak mam sprawdzić czy nie jest uszkodzony ,ba ulicy dodatkowo poczas opadów

0
Odpowiedz

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter