• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Zwrot konsumencki w e-commerce
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 19sie 2022

    Zwrot konsumencki w e-commerce

    Przed zakupem towaru w każdym sklepie internetowym czy stacjonarnym, warto dokładnie zapoznać się zasadami ewentualnego zwrotu, wymiany czy reklamacji produktu. Coraz więcej osób korzysta z zakupów online ze względu na ogromną wygodę, a także dużą ilość dostępnych produktów i ich różnorodność. Z reguły zwroty konsumenckie nie sprawiają większych problemów, są bowiem regulowane przez zbiór praw przysługujących kupującemu. Są w nich zawarte wszystkie niezbędne informacje co do okresu, a także zastrzeżeń, w przypadku których towarów jest on możliwy. Dla przykładu często problematyczna jest kwestia zwrotów bielizny oraz strojów kąpielowych, które mają bardzo bliski kontakt z ciałem. Znacząca większość firm wychodzi naprzeciw potrzebom klienta i dostosowuje do nich swój regulamin, aby można było błyskawicznie odstąpić od umowy i odesłać artykuł, a także otrzymać za niego zwrot środków na konto. Tyczy się to również wymiany produktów, a także ich reklamacji. Jeszcze do niedawna wiele osób miało obawy przed zakupem towaru przez internet właśnie ze względu na problem z odesłanie produktu. Teraz nie ma się czego obawiać, jest to bowiem bardzo proste. Poznaj wszystkie zasady, które pozwolą Ci odesłać towar w określonym czasie, a także w najtańszy sposób.

    Spis treści

    • Zwrot konsumencki – jak to wygląda od strony kupującego?
    • Zwrot konsumencki – jaką metodę dostawy wybrać?
    • Sklep internetowy – organizacja zwrotu towarów
    • Polityka zwrotów a zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

    Zwrot konsumencki – jak to wygląda od strony kupującego?

    Co roku platforma Geminus publikuje raport dotyczący tego, jak w Polsce rozwija się e-commerce. Z danych, które dostępne były w 2021 roku, wynika, że na wzrost zainteresowania zakupami online znaczący wpływ miała nie tylko pandemia, ale również niewątpliwe zalety tej formy robienia zakupów. Mowa głównie o szybkich i bezproblemowych zwrotach, które pozwalają na odesłanie paczki bez podawania przyczyny. Aż 40% badanych uważa, że jest to czynnik, który wyraźnie zachęca ich do dokonania zakupów na danej stronie. Ważny jest także okres, w którym można go dokonać. Według praw konsumenta dotyczących zwrotów jest to 14 dni kalendarzowych, liczonych od momentu, w którym paczka znajdzie się w naszym posiadaniu. Natomiast w raporcie znajduje się także informacja, która może mieć kluczowe znaczenie dla sklepów online. Mowa o znacznym wydłużeniu tego okresu do nawet 30 dni. Taka zmiana w regulaminie przekonałaby do zakupów w sieci aż 30% respondentów. Co się natomiast tyczy samych metod zwrotu przesyłek, również i one wpływają na przychylniejsze spojrzenie na tę formę shoppingu. Im prostszy sposób wysyłki, tym więcej osób decyduje się na zakup w danym miejscu. W większości przypadków można skorzystać z opcji dostępnych na stronie sprzedawcy. Jest jednak coraz więcej możliwości. Jedną z nich świadczą brokerzy usług kurierskich, którzy umożliwiają wybór dowolnego przewoźnika, a także miejsca, z którego odebrana zostanie przesyłka. Na stronie GlobKurier.pl znajdziesz wiele propozycji od 50 firm. Możesz także zdecydować się na wysyłkę aż w 192 krajach. Takie bogactwo ofert pozwoli Ci znaleźć taką, która spełnia Twoje potrzeby.

    Zwrot konsumencki – jaką metodę dostawy wybrać?

    Metody dostawy nie są warunkowane przez prawo konsumenta, a przez konkretny sklep. Większość miejsc pozwala na wybranie własnego kuriera, który w bezpieczny sposób dostarczy paczkę pod wskazany adres. Większość badanych za najkorzystniejszą opcją uważa zwrot przez kuriera lub przy wykorzystaniu paczkomatu. Dobrym rozwiązaniem będzie więc skorzystanie z usług brokera usług kurierskich, dzięki któremu można szybko znaleźć najkorzystniejszą opcję wysyłki. Niektóre miejsca przewidują bezpłatny zwrot, oczywiście powyżej danej kwoty zamówienia. W sklepach stacjonarnych jest on dokonywany całkowicie bezpłatnie, jednak trzeba udać się w konkretne miejsce, co jest oczywiście dużą stratą czasu. Zatem jeśli w sklepie znajduje się opcja zwrotu przy wykorzystaniu kuriera, konsumenci chętniej robią w nim zakupy.

    Sklep internetowy – organizacja zwrotu towarów

    Dobrze zaopiekowany klient z pewnością chętnie wróci do sklepu i będzie miał z nim dobre skojarzenia. Poza odpowiednią obsługą klienta fundamentalne znaczenie ma przekazanie w sposób przystępny ważnych informacji. Dlatego na stronie sklepów znajdują się regulaminy, które jasno opisują wszystkie zasady zwrotów tak, aby klient nie miał co do nich żadnych wątpliwości. Zwykle są one napisane prostym językiem, aby były zrozumiałe dla każdej osoby. Doskonale sprawdza się także umieszczenie na stronie gotowego formularza zwrotów, który zawiera wszystkie pytania oraz punkty, po których wypełnieniu klient może dokonać zwrotu. Dzięki temu można uniknąć wielu błędów i znacząco przyspieszyć cały proces.

    Po wypełnieniu formularza pozostaje jedynie zapakowanie przesyłki i jej nadanie. Tutaj najlepszą możliwą opcją jest podjęcie współpracy z rzetelnym brokerem usług kurierskich, który umożliwi klientowi szybki, prosty i bezpieczny zwrot. Ważne są także ceny, które proponuje dana firma. GlobKurier.pl ma znakomitą ofertę w tym zakresie. Dostarcza usługi wysokiej jakości od 50 przewoźników w 192 krajach. Taki szeroki wachlarz sprawi, że będziesz mógł bez trudu wybrać korzystną ofertę i z łatwością dokonać zwrotu. Kurier w wyznaczonym miejscu i czasie zjawi się po paczkę i to wszystko. Następnie należy już tylko czekać na przyjęcie zwrotu i zwrot środków. Należy jednak pamiętać, że zwracany produkt nie może być uszkodzony i musi zawierać oryginalne opakowanie i metki. Niespełnienie tych warunków może skutkować odrzuceniem zwrotu i odesłaniem paczki do klienta.

    Dodatkowo należy pamiętać, że przy zwrocie produktów klientowi zależy również na szybkim odzyskaniu środków, zatem im sprawniejszy proces wysyłki, tym większe zadowolenie klienta z obsługi. Liczy się to także w przypadku procesu reklamacji i wymiany towarów, które zdarzają się w sklepach online dosyć często. Takie pozytywne doświadczenie wykreowane przez sklep będzie miało ogromny wpływ na sukces biznesu i sprawi, że w bardzo szybkim czasie liczba stałych klientów się powiększy.

    Co jeśli klient przekroczy termin przyjęty przez sklep na zwrot produktu? Wiele w tym przypadku zależy od wielkości przedsiębiorstwa. Jeśli jest to mała firma np. odzieżowa i minęło jedynie kilka dni po terminie, może ona sobie pozwolić na zaakceptowanie prośby klienta, ale jest to kwestia indywidualna. Wiele sklepów jednak stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, co wpływa znacząco na ich zadowolenie i satysfakcję z zakupów. Jednak jeśli termin minął już dawno, raczej nie ma szans na zwrot produktu. Warto zatem jeszcze przed zakupem sprawdzić, jaki okres jest przewidziany na zwrot produktu i pilnować tego terminu.

    Polityka zwrotów a zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

    Według danych wielu klientów zwraca uwagę na politykę zwrotów w sklepach internetowych. Wiele sklepów decyduje się na znaczne wydłużenie okresu zwrotu. Taka informacja z pewnością przyciąga klientów. Doskonale sprawdza się 30-dniowy okres, który jest wystarczający, aby stwierdzić, czy produkt zwrócić czy nie i bez problemu go odesłać w razie potrzeby. Do tego błyskawiczna opcja przelania środków na konto znacząco poprawia obraz firmy, a przy tym spowoduje, że klient szybciej skorzysta z ponownych zakupów. Ważne jest również nawiązanie współpracy z rzetelną firmą kurierską, która gwarantuje szybkie i bezpieczne dostawy. Zwroty konsumenckie to zatem bardzo ważny aspekt w budowaniu pozytywnego obrazu marki w sieci.


    Poprzedni wpis << Co oznaczają statusy przesyłek?
    Następny wpis Back2School z ORLEN paczką >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz