• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Wady i zalety sprzedaży przez Facebook Marketplace
16mar 2021

Wady i zalety sprzedaży przez Facebook Marketplace

Facebook wirtualnie łączy ponad 2 miliardy ludzi, a dzięki platformie Marketplace jest też jednym z największych targowisk na świecie. Korzystają z niej reklamodawcy, wielkie korporacje, przedsiębiorcy i sprzedawcy detaliczni. W ten sposób mogą sprzedawać swoje produkty konsumentom z całego świata niemal bez żadnych ograniczeń. To lepsza metoda niż tradycyjne formy reklamy, które działają na danym rynku, kraju lub bazie konsumentów. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest platforma Facebook Marketplace, jakie są jej wady i zalety, pokażemy też, jak zamieścić ogłoszenie.

facebook marketplace

Źródło: https://www.komputerswiat.pl/facebook-marketplace

Spis treści

  • Sprzedaż przez marketplace — czy warto? 
  • Sprzedawaj na Facebooku 
  • Jak umieścić ogłoszenie na marketplace?
  • Wystawiłem/-am produkt — co teraz? 
  • Sprzedaż na Facebook Marketplace, a kurier 
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Sprzedaż przez marketplace — czy warto? 

Choć marketplace Facebooka w zamyśle jest podobny np. do eBay, nie posiada wszystkich funkcjonalności platformy e-commerce. Funkcja Facebook Marketplace działa od maja 2017. Poza tym, że Facebook używany jest do ogłoszeń drobnych, na kartach marketplace można opublikować niemal wszystko, ogłoszenie zawierające samochody, elektronikę, meble, książki, domy do wynajęcia, czy oferty pracy. 

Marketplace Facebooka to niezależny katalog wszystkich przedmiotów na sprzedaż + narzędzia do umieszczania i kupowania. Uwagę przykuwa możliwość wyboru lokalizacji, umożliwiając użytkownikom znajdowanie ofert w okolicy.

lokalizacja

Jest to bardzo przyjazne pod względem UX-owym doświadczenie zakupowe, które umożliwia kupowanie i sprzedawanie przedmiotów w swoim regionie bez opuszczania platformy społecznościowej. Jedną z największych zalet korzystania z tego Marketplace jest to, że jest bezpłatny. Facebook Marketplace nie pobiera opłat za kupno, ani za sprzedaż. 

Samo dodawanie produktów to bardzo intuicyjny proces. Niezależnie od tego, czy jesteś na komputerze, czy korzystasz z aplikacji Facebook, możesz szybko zrobić zdjęcie, zapisać opis produktu i zdefiniować cenę. 

Sprzedawaj na Facebooku 

Facebook wyświetla zdjęcie sprzedawanego przedmiotu wraz z tytułem, opisem, lokalizacją i ceną poniżej. Podczas sprzedaży na tej platformie ważne jest, aby używać wysokiej jakości zdjęć. Gdy potencjalny kupujący otworzy Twoje ogłoszenie reklamowe, zobaczy więcej szczegółów i miejsce na złożenie oferty —  Facebook nie oferuje obecnie opcji kup teraz. W przeciwieństwie do konkurencji Facebook nie scentralizował kwestii płatności ani wysyłki. Decyzja, w jaki sposób produkt zostanie opłacony i dostarczony, zależy od woli obu stron transakcji. 

Ten model sprzedaży ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Jakie są wady i zalety sprzedaży przez portal społecznościowy? 

Zalety Facebook Marketplace 

  • brak opłat za zamieszczanie ogłoszeń
  • Społeczność lokalna
  • Alerty w czasie rzeczywistym o nowych ofertach
  • Możliwość tworzenia lokalnego sklepu i bazy kupujących
  • Łatwe wystawianie i sprzedawanie
  • Możliwość rozmowy z kupującymi, budowanie relacji i swojej marki 

Wady Facebook Marketplace 

  • Kupujący może wycofać oferty
  • Nie ma takich samych zabezpieczeń jak eBay czy Allegro
  • Ryzyko nieuczciwych ofert
  • Czasochłonne (słuchanie i odpowiadanie na pytania kupujących)
  • Konieczność samodzielnego magazynowania towarów do momentu sprzedaży

Jak umieścić ogłoszenie na marketplace?

Zamieszczanie ogłoszeń na platformie jest proste, nie wymaga też dużo czasu.

1. W pasku aktualności po lewej stronie kliknij Marketplace.

marketplace, oferta

2. Kliknij + Utwórz nowe ogłoszenie, a następnie Przedmiot na sprzedaż.

ogłoszenie

3. Wybierz zakładkę Dodaj zdjęcia, możesz przesłać zdjęcia produktu z komputera.

4. W kolejnym kroku opisz swój produkt. Wprowadź wszystkie niezbędne informacje dotyczące przedmiotu. Zdefiniuj cenę. Możesz też wpisać 0 zł, co oznaczać będzie, że chcesz oddać produkt za darmo. 

5. Kolejno kliknij opcję Dalej. Jeśli przycisk ten jest szary, musisz uzupełnić lub poprawić wprowadzone dane. 

6. Kliknij Opublikuj — Twoje ogłoszenie pojawi się na platformie marketplace

Wystawiłem/-am produkt — co teraz? 

Dla nowych sprzedawców Facebook Marketplace może być doskonałym kanałem do testowania rynku, badania popytu, doskonalenia technik sprzedaży. Poświęć trochę czasu, aby dowiedzieć się, które produkty są popularne i jak kupujący reagują na wystawiane towary. Próbując sprzedaży po raz pierwszy, zawsze zachowuj konieczne środki ostrożności. Finalizuj transakcję w bezpiecznym, zaludnionym miejscu. Poproś kupującego o przygotowanie gotówki, bądź upewnij się, że przelew należności został zrealizowany. Jeśli kupujący woli, aby przedmiot został wysłany, pobierz opłatę za dostawę, lub poproś o zorganizowanie odbioru. Interesuje Cię tani kurier do domu? Skorzystaj z opcji porównywarki cen dostępnej na GlobKurier.pl. Wystarczy, że wpiszesz wymiary i lokalizacje, a mechanizm wyszuka oferty aktualnie dostępne na rynku. Możesz porównać ceny czołowych firm DHL, DPD, InPost, FedEx bądź skorzystać z oferty lokalnego przewoźnika. Kurier dla marketplace może być tani. 

Sprzedaż na Facebook Marketplace, a kurier 

Kiedyś postrzegaliśmy Facebooka jako miejsce do komunikowania się ze znajomymi i newsfeed. Dziś platforma wyszła poza te ramy. Sprzedaż za pośrednictwem rynków internetowych zapewnia elastyczne możliwości biznesowe przy stosunkowo niskich kosztach początkowych. Amazon i eBay to przykłady dobrze ugruntowanych rynków. Bez względu na to, na jaki marketplace się zdecydujesz, opcja taniego kuriera do domu może wesprzeć Twoje handlowe działania. Planujesz cykliczne wysyłki? Załóż konto na GlobKurier.pl i korzystaj z rabatów dla zalogowanych użytkowników. 

Przeczytaj także:

  • “Jak sprzedawać na Ebay?”
  • “Sprzedaż w kilku kanałach jednocześnie – omnichannel”


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Podsumowanie Webinaru ABC logistyki w e-commerce
Następny wpis GlobWebinar! Darmowy webinar dla e-commerce >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
Fb Marketplace | pl-pl.facebook.com - DanLogowanie
12 dni temu

[…] Wady en ik zullen de Facebook Marketplace gebruiken […]

0
Odpowiedz

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz