• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Rynek dostaw – zmieniające się trendy i rosnące oczekiwania klientów
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 03paź 2018

    Rynek dostaw – zmieniające się trendy i rosnące oczekiwania klientów

    Internauci stają się coraz bardziej wymagający, szczególnie jeśli występują w roli konsumentów. Aby zaspokoić oczekiwania, branża e-commerce na piedestale stawia sprawdzonych partnerów logistycznych, wysoko ceniąc możliwości brokerów i niezawodność firm kurierskich. Czołowe marki swoją strategię opierają właśnie na sprawnej i bezproblemowej polityce wysyłkowej. Jak właściwie wygląda taka strategia? Czego tak naprawdę oczekują kupujący? 

    Magdalen Jagieła

    Koordynator ds. Transportu i Spedycji w firmie Globkurier.pl. Project Manager w metodyce zwinnej agile. Doświadczony lider w efektywnym zarządzaniu zespołem. Koordynuje organizacyjny obszar współpracy z przewoźnikami. Z firmą Globkurier.pl związana jest od 6ciu lat.


    Transport szybki i bezpieczny

    Kwestia sprawnej dostawy jest kluczowa. Dla sklepów internetowych kurierzy to naturalni partnerzy w biznesie. To od ich działania zależy końcowe zadowolenie klienta i finalna ocena sklepu. Sprawnie zrealizowana transakcja i produkt dostarczony na czas rzutuje na ogólną opinie o jakości produktu. Klient automatycznie ocenia całość doświadczenia, wystawia opinię dla sklepu, nie tylko firmie kurierskiej, dlatego dbałość o ten sektor funkcjonowania e-biznesu jest bardzo istotny.

    Szeroki wybór opcji dostawy

    Nie ma idealnej formy dostawy dla wszystkich. To pierwszy fakt, który w większości umyka sprzedawcom. Ograniczony sposób dostawy odstrasza klientów, którzy po prostu lubią mieć wybór i sami decydować o najwygodniejszej dla nich formie. Preferencje są różne, a powodów rozbieżności, co najmniej kilka. 79% ankietowanych deklaruje, że jest skłonna dokonać zakupu online, jeśli przesyłka dostanie dostarczona bezpośrednio pod adres ich zamieszkania bądź miejsca pracy (Gemius dla e-Commerce Polska z 2016 r.) Jednak spora część tej grupy jest także zainteresowana dostawą do Paczkomatu, określonego punktu w ulubionej galerii handlowej bądź opcją przesyłki za pobraniem. Klienci charakteryzują się odmiennym trybem życia i innymi przyzwyczajeniami, nie bez znaczenia jest lokalizacja czy samo miejsce i czas pracy. Każdy z kupujących, bez względu na to w jakiej grupie się sytuuje, oczekuje bezproblemowego dostarczenia zamówionego produktu. Aż 66% klientów zmienia sklep w celu dopasowania opcji dostawy do swoich potrzeb. To bardzo duży odsetek, dlatego należy zadbać o to, aby zatrzymać tak liczną grupę wachlarzem możliwości na naszym serwisie.

    wysylka za pobraniem

    Przesyłka doręczona na czas

    Każdy klient chce mieć swoją przesyłkę „już”. Konsumenci niecierpliwie wyczekują kuriera i odliczają godziny do otrzymania przesyłki, dlatego też opcja Same Day Delivery zyskuje na popularności. Jeszcze w 2015 roku powszechnie, jako szybką określaną przesyłkę doręczoną w 3-4 dni, stopniowo czas akceptowalnego czasu kurczy się, choć większość klientów zadowalała przesyłka dostarczona w ciągu 1, maksymalnie 2 dni, powoli dochodzimy do momentu, w którym 24-godzinne oczekiwanie na paczkę wydaje się konsumentom długie. Dostawa Same Dalivery Day testowana jest przez największych gigantów z branży od kilku lat i znajduje pozytywny oddźwięk wśród większości konsumentów. W tę właśnie stronę skłaniają się najwięksi. W projekt usprawnienia sieci dostaw Amazon zainwestował 14 mln dolarów i dziś wyznacza trendy, proponując przesyłki dostarczane dronem bądź pod nieobecność klienta. W Polsce opcja Same Day Delivery proponowana jest między innymi przez eobuwie.pl.

    Przesyłka doręczona na czas

    Wyprzedażowy wyścig

    Wszystko po to, by uniknąć zirytowania klienta, który nie otrzymał paczki na czas. Zakupy dokonane pod wpływem impulsu mogą cieszyć, tylko wtedy, gdy produkt jak najszybciej trafi do rąk właściciela. Niedogodności mogą pojawić się w intensywnych okresach wyprzedażowych czy w czasie grudniowych, przedświątecznych zakupów. To gorący okres dla całej branży e-commerce i czas testu dla firm kurierskich. Wedle statystyk przedstawionych przez grupę InPost w Black Friday ilość przesyłek poleconych nadawanych przez sklepy internetowe wzrosła o 151%, ogółem dostarczanych przesyłek było aż o 91% więcej. Choć w okresie wyprzedaży tolerancja klientów na wydłużony czas dostawy delikatnie wzrasta, o tyle świąteczny prezent dostarczony po Nowym Roku może sfrustrować nawet najbardziej lojalnego klienta. Czas przesyłki ma ogromne znaczenie, zwłaszcza przy przesyłkach międzynarodowych. Wedle badań firmy doradczej PwC, skala przesyłek adresowanych za granicę rośnie (wzrost o 88% w ciągu ostatnich 4 lat). Prognozy na 2018 rok są bardzo obiecujące, średnia ilość paczek wysyłanych poza granice naszego kraju ma sięgnąć 440 mln. Aby spełnić oczekiwania międzynarodowej klienteli, należy zadbać o czas dostawy, bo tylko ze sprawny system doręczenia paczek pozwala na rozwój cross-border eCommerce.

    black friday

    Cena, cena, jeszcze raz cena

    Atrakcyjna cena produktów w polskich e-sklepach kusi międzynarodowych klientów, ale do kwestii kosztów dostawy ogromną wagę przykładają także rodzimi konsumenci. Analizy TNS-Polska wskazują na ciekawą tendencję. Owszem, przesyłkę chcemy mieć jak najszybciej, ale nie chcemy za nią dopłacać. Aż 90% spośród wszystkich ankietowanych postawiło na wolniejszą, ale darmową przesyłkę. Opcja darmowej przesyłki może zdziałać cuda i dla niektórych serwisów w branży e-commerce stała się standardem. Za przykładem Zalando z takiej formy promocji korzysta coraz więcej „modowych” sklepów internetowych, ale w tą stronę ukierunkowują się także przedstawiciele sektora technologicznego czy kosmetycznego. Klient postrzega taką propozycję, jaką wyraźną korzyść i wartość dodaną do zakupu. Badania pokazują, że 43% klientów doda do koszyka dodatkowe produkty, tylko po to, aby przekroczyć pułap cenowy i skorzystać z darmowej dostawy. 90% konsumentów wskazuje na darmową dostawę, jako główny czynnik determinujący ponowne zakupy w danym e-sklepie. Klienci są wyczuleni na wysokie ceny dostawy i jeśli zostaną zaskoczeni w końcowym etapie ścieżki zakupowej, ujmują je w kategorii ukrytych kosztów. Wedle badań Fullestop w 61% za porzucone koszyki odpowiadają dodatkowe koszty, w tym właśnie wygórowane opłaty za przesyłkę.

    cena, cena jeszcze raz cena

    Monitoring

    Zintegrowany moduł wysyłkowy, który pozwala monitorować aktualny status przesyłki to ważny punkt, niejednokrotnie podkreślany przez samych klientów. Konsumenci deklarują chęć otrzymywania powiadomień, chcą być informowani via mail bądź nawet tekstowe wiadomości SMS o każdej zmianie statusu przesyłki. Użytkownicy korzystający z opcji śledzenia paczki, komunikują wprost: „Powiedz mi gdzie jest moja przesyłka, a będę uspokojony”. Wpływa na to prosty mechanizm. Sama świadomość aktualnego położenia przesyłki eliminuje moment nerwowego oczekiwania, uspokaja i „umila” czas oczekiwania.

    e-mail mobile

    Trendy którymi podążają dostawcy przesyłek są jasne. Wszystkie spotykają się w jednym punkcie – końcowym zadowoleniu klienta. Idealna przesyłka to taka, która zbyt nie angażuje, jest bezproblemowa, szybka i wygodna. Być może drony, aplikacje, lodówkomaty i ogólna automatyzacja dostaw w przyszłości zrewolucjonizują rynek. Dziś firmy kurierskie muszą wykazywać się ciągłą elastycznością, inwestować w infrastrukturę i usprawniać cały proces, tak aby sprostać oczekiwaniom klientów. .

    dla firm


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

     

     


    Poprzedni wpis << Lean management i automatyzacja procesów. Broker pomoże.
    Następny wpis Kraków stał się stolicą e-commerce >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czym jest kod CN?

    Czym jest kod celny?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz