• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Jak przygotować się do szczytu przedświątecznych wysyłek?
07gru 2022

Jak przygotować się do szczytu przedświątecznych wysyłek?

Grudzień to czas na zakupy prezentów z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Wiele firm przeżywa wówczas prawdziwy szczyt wysyłkowy, ze względu na wzmożone zamówienia internetowe. Jak odpowiednio przygotować firmę do przedświątecznego szaleństwa zakupów? Sprawdź nasze wskazówki, aby jak najlepiej zarządzać wysyłkami w ostatnim miesiącu roku.

Spis treści

  • Przedświąteczny szczyt wysyłkowy – czas start
  • Nowi, a powracający klienci
  • Automatyzacja wysiłek w czasie przedświątecznego szaleństwa
  • Marketing i optymalizacja strony internetowej
  • Poszerz swoje usługi na rynek międzynarodowy
  • Odpowiednie pakowanie paczek
  • Przygotuj się na zwroty
  • Przedświąteczny szczyt wysyłkowy – bądź gotowy na 100%

Przedświąteczny szczyt wysyłkowy – czas start

Wzmożone wysyłki zaczynają się już pod koniec listopada, a jest to związane z rozpoczynającym się sezonem na wyprzedaże. Firmy potrafią wówczas zwiększyć swoje obrony nawet o 40% – szczególnie z sektora e-commerce. Chcąc wyróżnić się w tłumie wielu konkurentów należy być konkurencyjnym. Oznacza to, że warto prześledzić wstępnie rynek i sprawdzić jakie ceny proponuje konkurencja. Inflacja spowodowała, że coraz więcej osób przeszukuje internet w celu znalezienia najtańszej i najlepszej opcji.

Po analizie konkurencji sprawdź, czy możesz obniżyć swoje ceny, a może jesteś w stanie dorzucić dodatkowe gadżety, które zachęcą użytkowników do wyboru właśnie Twojego sklepu? Istnieje wiele sposobów, aby wyróżnić się w tłumie konkurencji, szczególnie przez korzystniejszą ofertę. Dodając do tego dobry marketing, możesz liczyć na pewny wzrost wysyłek w sezonie przedświątecznym.

Nowi, a powracający klienci

W każdej firmie są lojalni klienci, którzy stale zamawiają oraz nowi, którzy dopiero sprawdzają Twoje produkty. Pamiętaj, aby w przypadku nowych klientów zadbać o ich zadowolenie, gdyż w tym wypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną z Tobą na dłużej. W przypadku stałych użytkowników warto pomyśleć o jakiejś nagrodzie lub gratisach. Swoich klientów możesz zachęcić chociażby szybką i tanią dostawą. Jeśli nie masz podpisanej umowy z kurierem, warto zastanowić się nad opcją brokera. W GlobKurier.pl dajemy możliwość wysyłki paczek w kraju i za granicę w bardzo atrakcyjnych cenach, niezależnie od liczby wysyłanych paczek w miesiącu. Dużym plusem brokera kurierskiego jest dostęp do usług wielu dostawców na rynku w jednym miejscu, dzięki czemu nie musisz ograniczać się tylko i wyłącznie do jednej firmy.

Wiele firm e-commerce proponuje rabaty z okazji świąt. Warto poinformować swoje bazy klientów z wyprzedzeniem i przypomnieć im ponownie o promocji w trakcie jej trwania. Można to zrobić chociażby poprzez wysyłkę e-mailów z kodem rabatowym.

Automatyzacja wysiłek w czasie przedświątecznego szaleństwa

Jako firma na pewno zdajesz sobie sprawę, jak wygląda cały proces wysyłki paczki do odbiorcy. W czasach wzmożonych wysyłek warto przemyśleć ich automatyzacje, dzięki której zmniejszasz ryzyko zakłóceń w łańcuchu dostaw. Musisz być również przygotowany na ewentualne problemy z dostawą produktów do Twojego sklepu. Odpowiednia organizacja i automatyzacja pozwalają unikać tzw. wąskiego gardła. Najlepszym czasem na wdrożenie takiego procesu będzie pierwszy kwartał roku, kiedy to szaleństwo zakupowe się uspokaja, a firmy mogą wprowadzać udoskonalenia i optymalizację wysyłek.

Marketing i optymalizacja strony internetowej

W przypadku przedświątecznego szczytu wysyłek pamiętaj o optymalizacji strony internetowej. Jest to okres, gdzie zwiększa się liczba odwiedzających stronę, a co za tym idzie trzeba zadbać o jej szybkie ładowania. Jeszcze przed sezonem wysyłkowym warto upewnić się, że strona spełnia oczekiwania użytkowników, zarówno tych desktopowych, jak i klientów zamawiających przez smartfony. Warto odpowiedzieć sobie na takie pytania jak: Czy klient może łatwo znaleźć produkty na mojej stronie? Czy pasek wyszukiwań jest widoczny i w odpowiednim miejscu? Czy jakość zdjęć jest wystarczająca? Wszystko to pozytywnie wpływa na UX strony, dzięki czemu klienci nie denerwują się podczas przeglądania naszej oferty. Równie ważny jest uproszczony proces zakupy, który pozwala użytkownikom sprawnie i szybko przejść od złożenia zmówienia do płatności.

W przypadku e-commerce bardzo ważna jest strona internetowa dostosowana pod mobile. Większość klientów korzysta obecnie ze smartfona, gdyż ma go zawsze pod ręką i może zamówić potrzebne mu przedmioty w każdej chwili. Dlatego tak ważna jest responsywność strony. Sprawdź, czy Twoja strona pod mobile jest wystarczająco atrakcyjna, ale i dobrze zoptymalizowana.

W przypadku firm, których klientami są głównie użytkownicy smartfonów, warto zainteresować się własną, dedykowaną aplikacją mobilną. Według badań użytkownicy preferują zakup przedmiotów za pośrednictwem aplikacji internetowej, niż samej strony w wyszukiwarce. W przypadku mobile współczynnik konwersji dzięki aplikacjom mobilnym jest w większości przypadków wyższy.

Poszerz swoje usługi na rynek międzynarodowy

W Polsce coraz prężniej rozwija się eksport. W przypadku sklepów e-commerce coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie swoich usług poza granicę kraju ojczystego. Przedświąteczny szczyt wysyłkowy nie dotyczy tylko nas, jest on obecny na całym świecie. Jest to zatem dobry czas na przemyślenia i wejście na rynek zagraniczny. Zastanawiasz się jak najtaniej wysyłać zagranicę? Sprawdź ofertę GlobKurier.pl – cross-border. Są to przesyłki międzynarodowe, które pozwalają obniżyć całościowy koszt wysyłki. Oferujemy wysyłkę do ponad 190 krajów na świecie, dlatego na pewno znajdziesz coś dla swojej firmy. Mamy atrakcyjne ceny zarówno na przesyłki zagraniczne, jak i przesyłki krajowe.

Odpowiednie pakowanie paczek

W przypadku przedświątecznego szczytu warto zadbać o odpowiednie pakowanie paczek. Pomoże to uniknąć zwrotów – których nie lubi żadna firma. Do pakowania przedmiotów należy użyć wysokiej jakości kartonów, które nie ulegną zniszczeniu podczas transportu. Katon warto dodatkowo okleić taśmą w celu wzmocnienia całego pakunku. W przypadku przedmiotów delikatnych i kruchych użyj wypełniaczy, takich jak folia bąbelkowa, czy styropian. Odpowiednio zabezpieczona paczka zmniejsza ryzyku zwrotu czy reklamacji.

Dodatkowo opakowanie może posłużyć jako narzędzie marketingowe. Starannie zapakowana paczka z dodatkowym przekazem pomoże wyróżnić się wśród konkurencji. Na opakowaniu możesz dodać spersonalizowany komunikat na przykład o dodatkowej promocji lub też zachęcić do zapisania się do newsletteru.

Przygotuj się na zwroty

Szczyt wysyłkowy nie oznacza jedynie zwiększonej sprzedaży. Każda firma musi być gotowa również na zwroty, gdyż wiele osób zamawia przedmioty szybko i bez zastanowienia. Przed przedświątecznym szczytem opracuj dobrą politykę zwrotów i pamiętaj, aby uwidocznij ją na swojej stronie internetowej. Duża część konsumentów sprawdza, jak wyglądają zwroty w e-commerce, ze względu na to, że zmawiają przedmioty, których nie mogą dotknąć czy sprawdzić na miejscu.

Pamiętaj, że bezpłatny zwrot jest dla wielu użytkowników wielkim plusem, dlatego musisz zdecydować czy jesteś w stanie zaoferować taki przywilej.

Przedświąteczny szczyt wysyłkowy – bądź gotowy na 100%

Chcąc, aby przedświąteczny szczyt wysyłkowy nas nie zaskoczył należy podjąć odpowiednie działania znacznie wcześniej. Przygotowanie oferty, promocji w sieci i social mediach zajmuje czas, dlatego warto zainteresować się tematem z dużym wyprzedzeniem. Zintegruj swoją firmę z brokerem kurierskim, aby wysyłka paczek była jeszcze sprawniejsza. Dzięki integracji z GlobKurier.pl zyskujesz dostęp do 50 firm kurierskich i transportowych w jednym miejscu oraz możliwość wysyłki w Polsce i do ponad 190 krajów na świecie.

Załóż konto firmowe

Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/



Globkurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Integracja z Insoft
Następny wpis Dlaczego warto sprzedawać za granicą? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz