Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Black Friday – zakupowe szaleństwo
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
11wrz 2019

Black Friday – zakupowe szaleństwo

   Czas czytania 3 min.

Czarny Piątek to listopadowe, e-commercowe święto. Do zbliżającej się zakupowej gorączki sklepy internetowe przygotowują się odpowiednio wcześniej. Wszystko po to, by sprawnie obsłużyć zainteresowanych klientów. Według analiz w trakcie tego dnia witryny e-sklepów odwiedza średnio milion użytkowników więcej niż w pozostałe dni listopada. Skąd tak duże zainteresowanie?

black friday - zakupowe szaleństwo i wyprzedaże

Spis treści

  • Stacjonarne początki, cyfrowy boom
  • Jak przygotować sklep na Black Friday?
  • Kusząca szansa i największy test
  • Nie tylko sprzedaż
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Stacjonarne początki, cyfrowy boom

Black Friday to święto, które swoje początki ma w amerykańskich galeriach handlowych. Dziś całe wydarzenie funkcjonuje nie tylko jako akcja marketingowa, ale w realiach kapitalistycznego społeczeństwa stało się swoistą częścią narodowej tradycji. Z czasem Czarny Piątek zyskał globalny charakter i przeniósł między innymi na rynki europejskie. Konsumpcyjne święto idealnie zagnieździło się też w cyfrowych realiach, na stałe przeniknęło do świata online i rozszerzyło o Cyber Monday. W praktyce oznacza to cały weekend szalonych wyprzedaży. W akcji najczęściej biorą udział przedstawiciele branży RTV/AGD, sklepy meblowe, odzieżowe czy kosmetyczne. Rabaty na sprzęt komputerowy multimedia sięgają nawet 70%. Nic dziwnego, że wyprzedażami interesują się tłumy. Badania wskazują, że aż 40% konsumentów rozpoczyna poszukiwania świątecznych prezentów już w listopadzie. Black Friday atrakcyjnymi cenami rozpoczyna przedświąteczny gorący sezon.

Black Friday - wyprzedaże

Jak przygotować sklep na Black Friday?

To okazja, której nie może przegapić żadnej aspirujący handlowiec. Kluczowe jest szczegółowe planowanie i to na wielu poziomach. Warto zacząć od przygotowania kalendarza działań. Ustalenie harmonogramu promocji z uwzględnieniem konkretnych cen, a także wybór kanałów komunikacji. Dbałość o spójność przekazu jest konieczna. W tym dniu klient będzie atakowany przekazami reklamowymi na każdym kroku. Przygotowując nowe grafiki, zmiany na swojej stronie www, czy fanpagu warto mieć na uwadze, że nasz komunikat będzie jednym na tle tysiąca podobnych. Przyciągające uwagę kreacje to nie wszystko. Udana akcja promocyjna musi mieć odpowiednio przygotowane zaplecze.

Black Friday, oferta na Blacka Friday, Kurier Black Friday

Kusząca szansa i największy test

Nie możemy zapominać o technikaliach. Awarie, przeciążenia i błędy mogą pojawić się zawsze, dlatego przygotowania należy rozpocząć odpowiednio wcześnie. Kontakt z hostingodawcą i przygotowanie strony na zwiększony ruch może zabezpieczyć witrynę przed konsekwencjami masowych wejść. Sprawnie działająca strona to nie tylko serwer, być może sama konstrukcja strony potrzebuje optymalizacji. Te kwestie również warto przeanalizować z webmasterem. To dobry moment na przetestowanie i poprawę ścieżki zakupowej i wprowadzenie usprawnień tam, gdzie to konieczne. Gra jest warta świeczki. Klient, który zostaje skuszony atrakcyjną promocją, a następnie usatysfakcjonowany całym procesem zakupowym, może przerodzić się w powracającego, stałego klienta. Black Friday jest okazją dla małych, startujących sklepów, które tego dnia mają większą szansę na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Jednocześnie jest testem i sprawdzianem między innymi procesu wysyłki paczek. Jak wykorzystać szansę i nie oblać testu?

Nie tylko sprzedaż

Trudno walczyć o sukces bez sprawdzonego partnera logistycznego. Samo przyciągnięcie klienta na stronę i zachęcenie go do zakupu jest połową sukcesu. To po fakcie zaczynają się trudności. Aby sprawnie obsłużyć zwielokrotnioną liczbę klientów przy zachowaniu najwyższych standardów, należy się odpowiednio przygotować. Tutaj kluczową rolę odgrywa kwestia wsparcia jakie oferuje firma kurierska. Należy pamiętać, że to jak szybko i w jakiej formie zostanie dostarczony towar ma bezpośrednie przełożenie na to, jak zostanie oceniony cały sklep. Wybór dostawcy logistycznego jest niezwykle ważny, szczególnie w perspektywie okresu wyprzedażowego. O tym jak firmy kurierskie radzą sobie w przedświątecznym czasie napisano wiele, jednak z perspektywy sprzedawcy istotna jest między innymi integracja systemów i automatyzacje, które pomagają udrożnić cały proces wysyłki.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i przygotowujesz się do gorącego sezonu wyprzedażowego, sprawdź naszą specjalną ofertę dla firm:

oferta dla sklepów internetowych


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?
Następny wpis III Międzynarodowa Konferencja – Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter