Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > Automatyzacja procesów i integracje w sklepie internetowym
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
10sie 2016

Automatyzacja procesów i integracje w sklepie internetowym

   Czas czytania 3 min.

Czym właściwie jest automatyzacja procesów i dlaczego integracje w sklepie internetowym są tak ważne w prowadzeniu firmy?

Recepta na dobry biznes to przede wszystkim automatyzacja procesów. Posiadając sklep internetowy, często wysyłasz znaczne ilości przesyłek. Aby maksymalnie usprawnić proces nadawania, decydujesz się na integracje z platformami sklepowymi lub magazynowo-sprzedażowymi. Jak wybrać dla siebie najlepszą integrację? Nie jest to łatwe zadanie zwłaszcza, że ilość platform istniejących na obecnym rynku jest naprawdę spora. Zatem jakie czynniki powinniśmy brać po uwagę przy wyborze platformy? Odpowiedź jest niezwykle prosta. Najważniejsze są potrzeby naszego sklepu oraz potrzeby naszych klientów. Wydajność i szybki czas nadawania pozwoli nie tylko na sprawne funkcjonowanie biznesu, ale przede wszystkim na zadowolenie konsumenta.

sklep www

GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • Co zyskujemy, dzięki automatyzacji oraz integracjom?
  • Jak usprawnić działanie firmy?
  • Jakie inne korzyści wynikają z automatyzacji?
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Co zyskujemy, dzięki automatyzacji oraz integracjom?

Wraz z wdrożeniem integracji, sklep internetowy zyskuje szereg możliwości oraz ułatwień. Oprócz takich oczywistych korzyści jak automatyczne generowanie danych do wysyłki, dzięki platformom możesz filtrować zlecenia pod względem formy wysyłki, jaką zaznacza odbiorca, obsługiwać zlecenia zbiorczo oraz używać szablonów wysyłek. Możliwości platform stają się coraz bardziej rozbudowane, co przynosi sprzedawcom korzyści, ale czasami także niepewność, jakiego rodzaju usługi powinni wybrać. Przede wszystkim warto sprawdzić, czy wszystkie z nich są w stu procentach automatyczne. Zwłaszcza jeśli chodzi o zarządzanie produktami. W takim razie może warto zacząć od tego, jakie procesy możemy zautomatyzować w sklepie internetowym? Otóż najważniejsze procesy to:

  • zarządzanie produktami, czyli inaczej zarządzanie ofertą sklepu
  • zarządzanie cenami
  • obsługa zamówień
  • logistyka
  • obsługa klienta

Odpowiednie zarządzanie produktami to przede wszystkim oszczędność czasu i zminimalizowanie kosztów. Stworzenie prawidłowego katalogu produktów może okazać się jedną najważniejszych rzeczy. W przypadku wielu branż samodzielne tworzenie takich katalogów może okazać się niemożliwe, ze względu na ogromną ilość produktów w kategorii. Dlatego warto w tym miejscu postawić na automatyzację i po utworzeniu odpowiednich szablonów dla danych grup produktów, dzięki systemowi automatycznie utworzyć katalog produktów, na przykład za pomocą wgrania plików CSV lub XML. Podobnie ma się sprawa w przypadku zaimportowania kontaktów do książki adresowej, aby nie przepisywać ich ręcznie podczas wprowadzania do systemu. W przypadku produktów istotną rolę odgrywa także stan magazynowy, którego automatyczna aktualizacja pozwala na narzucenie marży, zachowaniu produktów, których stan jest zerowy lub zachowanie nowo pojawiających się produktów.

Jak usprawnić działanie firmy?

W przypadku zarządzania cenami sprawa wygląda podobnie, ponieważ gdy w grę wchodzą duże ilości produktów, koniecznością jest na przykład automatyczne pobieranie cenników od dostawców z rozróżnieniem cen detalicznych oraz cen zakupu. Automatyczne grupowanie klientów pod względem grup rabatowych jest kolejnym bardzo istotnym czynnikiem, który pozwoli na zindywidualizowanie oferty dla klientów bez większego wkładu własnej pracy. Można również automatycznie tworzyć promocje i wyprzedaże, udostępniając klientom specjalną ofertę. Należy także pamiętać, że automatyzacja procesu obsługi zamówień to także możliwość automatycznego powiadamiania klientów o statusie wysyłki drogą mejlową, dzięki czemu z kolei możemy zdecydowanie usprawnić proces obsługi klienta.

oferta dla sklepów internetowych

Jakie inne korzyści wynikają z automatyzacji?

Obsługa zamówień to minimum dwa sposoby automatyzacji. Jedna z nich to wewnętrzny system CRM, który wprowadzamy do swojej działalności, aby uporządkować funkcjonowanie naszej firmy. Jednakże CRM nierzadko wiąże się ze sporymi kosztami wdrożenia, choć wydaje się niezbędny w prowadzeniu nowoczesnej i prężnie działającej firmy. Drugi rodzaj to z kolei integracja zewnętrzna, dzięki której cały system zamówień jest zautomatyzowany z innym systemem, który poza samą automatyzacją, pozwala także na oszczędności, wynikające na przykład z niższych stawek za wysyłki produktów, które możemy uzyskać, dzięki integracji oraz korzystaniu z dedykowanych wtyczek, oferowanych przez operatorów logistycznych. Plusy integracji to niewątpliwie oszczędność czasu i minimalizacja poniesionych kosztów. Ponadto w sklepie możemy zautomatyzować procesy marketingowe, a w przypadku sklepów stacjonarnych pojawia się w tej materii pojęcie merchandising’u. Jest to nic innego, jak odpowiednie ułożenie towaru na półkach, tak aby konsument wybrał ten najbardziej odpowiedni dla sklepu w danym momencie, na przykład te w promocyjnych cenach lub danego producenta. Sklepy internetowe mogą odnieść to zastosowanie w ułożeniu listy produktów w taki sposób, aby u samej góry pojawiały się te kluczowe.

Jeśli potrzebujesz pomocy podczas tworzenia procesu automatyzacji i nie wiesz, jak zintegrować proces zamówień napisz na: integracje@globkurier.pl i dowiedz się, jakie rozwiązanie, będzie dla Ciebie dobre.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

D.Przymyk

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Nowy moduł Allegro
Następny wpis Jak wykorzystać crowdfunding w ecommerce? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter