Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > 8 porad jak przygotować sklep na święta
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
05lis 2019

8 porad jak przygotować sklep na święta

   Czas czytania 4 min.

Przedświąteczne zakupowe szaleństwo powoli nabiera tempa. Sezonowy wzrost ruchu może okazać się sporym zyskiem, ale też dużym stresem dla właścicieli e-sklepów. Jeśli zaliczasz się do zestresowanego grona sprzedawców, sprawdź, co możesz zrobić, aby odpowiednio przygotować platformę. Przeczytaj, jak realnie zwiększyć rentowność w sezonie świątecznym.

8 porad jak przygotować sklep na święta

Spis treści

  • 1. Zacznij wcześniej
  • 2. Analizuj!
  • 3. Przygotuj się na wzrost ruchu
  • 4. Nawiguj i podpowiadaj
  • 5. Zmień wygląd
  • 6. Zadbaj obsługę zamówień
  • 7. Pomyśl o dodatkowej pomocy
  • 8. Zadbaj o zaplecze logistyczne
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

1. Zacznij wcześniej

Już wkrótce Black Friday i Cyber Monday oficjalnie rozpoczną e-commercowe szaleństwo. Liczba odwiedzających stronę internetową z pewnością wzrośnie, podobnie jak gotowość klientów do zakupu. Ten trend nie zniknie aż do świąt Bożego Narodzenia. Wedle szacunków od 20 do nawet 40% rocznej sprzedaży dla małych i średnich firm detalicznych ma miejsce właśnie ostatnich dwóch miesiącach roku. Jest o co walczyć, więc przygotowania do gorącego sezonu należy zacząć już.

2. Analizuj!

Twoim najważniejszym zadaniem jest analiza zeszłorocznych statystyk i wyciągnięcie z nich wniosków. Zrozumienie sukcesu lub porażki swoich kampanii może pomóc w odnalezieniu lepszych kanałów i adekwatnych środków promocji. Analiza danych może także wskazać kierunek i wyznaczyć nowe sposoby na zaspokojenie potrzeb klientów. Jest naprawdę wiele pytań, na które musisz odpowiedzieć, by zbudować dobrą strategię. Przeanalizuj zeszłoroczny sezon i sprawdź:

  • Który z Twoich produktów był najpopularniejszy?
  • W których dniach ruch na platformie był największy?
  • Które źródło ruchu było najpopularniejsze i najbardziej opłacalne?
  • Jakie przychody osiągnąłeś w tym okresie?
  • Jaka była średnia wartość zamówienia?
  • Co zrobili Twoi konkurenci?

Odpowiedzi na te pytania będą bazą to efektywniejszej strategii promocyjnej.

3. Przygotuj się na wzrost ruchu

Ale, ale… sama promocja to nie wszystko. Pamiętaj o technicznych aspektach. Nawet najbardziej przemyślana kampania promocyjna nie będzie efektywna przy problemach na stronie. Jeśli wcześniej nie doświadczyłeś gwałtownego wzrostu natężenia ruchu, skontaktuj się bezpośrednio z usługodawcą hostingowym witryny i upewnij się, że Twoja strona jest w stanie sprawnie obsłużyć nagły skok odwiedzających. W okresie świątecznym więcej osób przegląda sklepy internetowe z poziomu telefonu komórkowego. Nie powinieneś tracić użytkowników, tylko dlatego, że Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że tylko dopracowana pod względem UX platforma wspiera sprzedaż. W czasie świątecznych wyprzedaży klient kupuje dużo i szybko. O ile nie posiadasz unikatowego produktu, możesz być pewny, że wolno ładująca się witryna i problemy z koszykiem to przysługa dla Twoich konkurentów. Dzisiejszy konsument jest niecierpliwy, wolne wczytywanie strony bądź skomplikowana procedura rejestracji zniechęca go i zmusza do poszukiwań lepszej oferty.

4. Nawiguj i podpowiadaj

Zawsze warto poprawić nawigację w witrynie, poświęcając chwilę na upewnienie się, że funkcja wyszukiwania jest dobrze skonfigurowana. Aby zoptymalizować wyszukiwanie w obrębie witryny warto: umieścić pole wyszukiwania w różnych miejscach, wdrożyć opcję automatycznego uzupełnienia, wprowadzić opcję filtrowania do strony wyników wyszukiwania, np. opcję sortowania według ceny. Ułatwiając klientowi proces zakupu podnosisz swoją efektywność.

5. Zmień wygląd

Po wyeliminowaniu wszystkich problemów technicznych na stronie czas na „upiększenie” layoutu. Dopasuj wygląd swojego sklepu do świątecznych wyprzedaży – specjaliści e-commerce podpowiadają, że to prosty sposób na podniesienie konwersji. Oczywiście nie chodzi tutaj o całkowite przeprojektowywanie witryny, a raczej o drobne zmiany. Baner czy pewne elementy stylizacyjne oddadzą klimat, a świąteczny duch z pewnością popchnie klienta do zakupu.

6. Zadbaj obsługę zamówień

Funkcjonalna strona i przemyślana strategia promocyjna to połowa sukcesu. Po fali zamówień rozpoczyna się ta żmudniejsza część świątecznej obsługi. Kompletowanie zamówienia, wysyłka i obsługa ewentualnych zwrotów nie będą obciążające przy wdrożeniu pewnych procesów. Przy mniejszym e-sklepie automatyzacja zazwyczaj jest jednak mniejsza, stąd wiele działań musi zostać obsłużone ręcznie. Planowanie przedświątecznych działań promocyjnych wymaga zatem analizy stanów magazynowych, ale i kadrowych.

7. Pomyśl o dodatkowej pomocy

Koniec roku to wyjątkowo pracowity okres i może się okazać, że Twoi obecni pracownicy będą potrzebować dodatkowej pomocy. Jeśli zaczniesz zatrudniać wsparcie, zrób to na kilka tygodni przed rozpoczęciem sezonu, aby dać sobie wystarczająco dużo czasu na szkolenie i wdrożenie nowego pracownika.

8. Zadbaj o zaplecze logistyczne

Możesz dwoić się i troić, ale na końcowej opinii klienta zaważy także jakość dostawy. Nie lekceważ tego aspektu i odpowiednio wybieraj partnerów. Sprawdzona firma kurierska dostarczy bezpiecznie paczki nawet w gorącym okresie przedświątecznym, nie zaprzepaszczając Twoich wysiłków. Pamiętaj, że grudzień to okres prawdziwej kurierskiej walki z czasem, więc tematem dodatkowej obsługi warto zainteresować się zdecydowanie wcześniej. Jeśli nie chcesz decydować się wyłącznie na jednego przewoźnika, załóż konto na platformie GlobKurier.pl i za pomocą praktycznej wyszukiwarki filtruj aktualnie dostępne oferty ponad 50 kurierów. Nie musisz deklarować wolumenu przesyłek, za to możesz liczyć na rabat na każdego przewoźnika.

Dużo wysyłasz? Zapoznaj się z ofertą dedykowaną sklepom internetowym i zredukuj koszty nawet do 70%: https://www.globkurier.pl/oferta/dla-firm/oferta-kurierska-sklep-internetowy-erp


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Jak wysłać fajerwerki kurierem?
Następny wpis GlobKurier.pl rozszerza ofertę o nowego przewoźnika >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter