• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > E-commerce > 8 porad jak przygotować sklep na święta
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 05lis 2019

    8 porad jak przygotować sklep na święta

    Przedświąteczne zakupowe szaleństwo powoli nabiera tempa. Sezonowy wzrost ruchu może okazać się sporym zyskiem, ale też dużym stresem dla właścicieli e-sklepów. Jeśli zaliczasz się do zestresowanego grona sprzedawców, sprawdź, co możesz zrobić, aby odpowiednio przygotować platformę. Przeczytaj, jak realnie zwiększyć rentowność w sezonie świątecznym.

    8 porad jak przygotować sklep na święta

    Spis treści

    • 1. Zacznij wcześniej
    • 2. Analizuj!
    • 3. Przygotuj się na wzrost ruchu
    • 4. Nawiguj i podpowiadaj
    • 5. Zmień wygląd
    • 6. Zadbaj obsługę zamówień
    • 7. Pomyśl o dodatkowej pomocy
    • 8. Zadbaj o zaplecze logistyczne
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    1. Zacznij wcześniej

    Już wkrótce Black Friday i Cyber Monday oficjalnie rozpoczną e-commercowe szaleństwo. Liczba odwiedzających stronę internetową z pewnością wzrośnie, podobnie jak gotowość klientów do zakupu. Ten trend nie zniknie aż do świąt Bożego Narodzenia. Wedle szacunków od 20 do nawet 40% rocznej sprzedaży dla małych i średnich firm detalicznych ma miejsce właśnie ostatnich dwóch miesiącach roku. Jest o co walczyć, więc przygotowania do gorącego sezonu należy zacząć już.

    2. Analizuj!

    Twoim najważniejszym zadaniem jest analiza zeszłorocznych statystyk i wyciągnięcie z nich wniosków. Zrozumienie sukcesu lub porażki swoich kampanii może pomóc w odnalezieniu lepszych kanałów i adekwatnych środków promocji. Analiza danych może także wskazać kierunek i wyznaczyć nowe sposoby na zaspokojenie potrzeb klientów. Jest naprawdę wiele pytań, na które musisz odpowiedzieć, by zbudować dobrą strategię. Przeanalizuj zeszłoroczny sezon i sprawdź:

    • Który z Twoich produktów był najpopularniejszy?
    • W których dniach ruch na platformie był największy?
    • Które źródło ruchu było najpopularniejsze i najbardziej opłacalne?
    • Jakie przychody osiągnąłeś w tym okresie?
    • Jaka była średnia wartość zamówienia?
    • Co zrobili Twoi konkurenci?

    Odpowiedzi na te pytania będą bazą to efektywniejszej strategii promocyjnej.

    3. Przygotuj się na wzrost ruchu

    Ale, ale… sama promocja to nie wszystko. Pamiętaj o technicznych aspektach. Nawet najbardziej przemyślana kampania promocyjna nie będzie efektywna przy problemach na stronie. Jeśli wcześniej nie doświadczyłeś gwałtownego wzrostu natężenia ruchu, skontaktuj się bezpośrednio z usługodawcą hostingowym witryny i upewnij się, że Twoja strona jest w stanie sprawnie obsłużyć nagły skok odwiedzających. W okresie świątecznym więcej osób przegląda sklepy internetowe z poziomu telefonu komórkowego. Nie powinieneś tracić użytkowników, tylko dlatego, że Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że tylko dopracowana pod względem UX platforma wspiera sprzedaż. W czasie świątecznych wyprzedaży klient kupuje dużo i szybko. O ile nie posiadasz unikatowego produktu, możesz być pewny, że wolno ładująca się witryna i problemy z koszykiem to przysługa dla Twoich konkurentów. Dzisiejszy konsument jest niecierpliwy, wolne wczytywanie strony bądź skomplikowana procedura rejestracji zniechęca go i zmusza do poszukiwań lepszej oferty.

    4. Nawiguj i podpowiadaj

    Zawsze warto poprawić nawigację w witrynie, poświęcając chwilę na upewnienie się, że funkcja wyszukiwania jest dobrze skonfigurowana. Aby zoptymalizować wyszukiwanie w obrębie witryny warto: umieścić pole wyszukiwania w różnych miejscach, wdrożyć opcję automatycznego uzupełnienia, wprowadzić opcję filtrowania do strony wyników wyszukiwania, np. opcję sortowania według ceny. Ułatwiając klientowi proces zakupu podnosisz swoją efektywność.

    5. Zmień wygląd

    Po wyeliminowaniu wszystkich problemów technicznych na stronie czas na „upiększenie” layoutu. Dopasuj wygląd swojego sklepu do świątecznych wyprzedaży – specjaliści e-commerce podpowiadają, że to prosty sposób na podniesienie konwersji. Oczywiście nie chodzi tutaj o całkowite przeprojektowywanie witryny, a raczej o drobne zmiany. Baner czy pewne elementy stylizacyjne oddadzą klimat, a świąteczny duch z pewnością popchnie klienta do zakupu.

    6. Zadbaj obsługę zamówień

    Funkcjonalna strona i przemyślana strategia promocyjna to połowa sukcesu. Po fali zamówień rozpoczyna się ta żmudniejsza część świątecznej obsługi. Kompletowanie zamówienia, wysyłka i obsługa ewentualnych zwrotów nie będą obciążające przy wdrożeniu pewnych procesów. Przy mniejszym e-sklepie automatyzacja zazwyczaj jest jednak mniejsza, stąd wiele działań musi zostać obsłużone ręcznie. Planowanie przedświątecznych działań promocyjnych wymaga zatem analizy stanów magazynowych, ale i kadrowych.

    7. Pomyśl o dodatkowej pomocy

    Koniec roku to wyjątkowo pracowity okres i może się okazać, że Twoi obecni pracownicy będą potrzebować dodatkowej pomocy. Jeśli zaczniesz zatrudniać wsparcie, zrób to na kilka tygodni przed rozpoczęciem sezonu, aby dać sobie wystarczająco dużo czasu na szkolenie i wdrożenie nowego pracownika.

    8. Zadbaj o zaplecze logistyczne

    Możesz dwoić się i troić, ale na końcowej opinii klienta zaważy także jakość dostawy. Nie lekceważ tego aspektu i odpowiednio wybieraj partnerów. Sprawdzona firma kurierska dostarczy bezpiecznie paczki nawet w gorącym okresie przedświątecznym, nie zaprzepaszczając Twoich wysiłków. Pamiętaj, że grudzień to okres prawdziwej kurierskiej walki z czasem, więc tematem dodatkowej obsługi warto zainteresować się zdecydowanie wcześniej. Jeśli nie chcesz decydować się wyłącznie na jednego przewoźnika, załóż konto na platformie GlobKurier.pl i za pomocą praktycznej wyszukiwarki filtruj aktualnie dostępne oferty ponad 50 kurierów. Nie musisz deklarować wolumenu przesyłek, za to możesz liczyć na rabat na każdego przewoźnika.

    Dużo wysyłasz? Zapoznaj się z ofertą dedykowaną sklepom internetowym i zredukuj koszty nawet do 70%: https://www.globkurier.pl/oferta/dla-firm/oferta-kurierska-sklep-internetowy-erp/


    GlobKurier.pl

    GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Jak wysłać fajerwerki kurierem?
    Następny wpis GlobKurier.pl rozszerza ofertę o nowego przewoźnika >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Handel międzynarodowy i jego możliwości

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz