• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > 5 sposobów na zwiększenie ruchu w e-commerce dzięki SEO
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 29wrz 2022

    5 sposobów na zwiększenie ruchu w e-commerce dzięki SEO

    Rynek e-commerce w Polsce notuje niezwykle dynamiczne wzrosty. Do takiego stanu rzeczy w pewnym stopniu przyczyniła się pandemia i związane z nią ograniczenia. Jednak dziś, gdy większość zakazów została zniesiona, polscy konsumenci nadal chętnie kupują w internecie i nic nie wskazuje na to, aby popyt na zakupy online miał się zmniejszyć. Dla właścicieli sklepów internetowych to jednocześnie dobra i zła wiadomość. Dobra, bo rośnie liczba klientów, zła, bo zwiększa się również konkurencja. 

    Na szczęście istnieją metody pozwalające wyróżnić się na tle innych. Przedstawiamy 5 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu w e-commerce dzięki SEO!

    Spis treści

    • 1. Rich snippets
      • Jak dodać rich snippets? Możesz to zrobić na trzy sposoby: 
    • 2. Content nasycony słowami kluczowymi
    • 3. Optymalizacja zdjęć i grafik
    • 4. Meta tytuły i meta opisy
    • 5. Optymalizacja i backlinki

    1. Rich snippets

    Rich snippets (mikroformaty, rozszerzone elementy, dane strukturalne Google) to dodatkowe informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Informują użytkownika m.in. o:

    • cenie produktu, 
    • średniej ocenie użytkowników, 
    • stanie i dostępności produktu, 
    • kosztach i warunkach dostawy,
    • danych technicznych produktu. 
    Wyniki wyszukiwania Google, fraza Rakieta Wilson Pro Staff

    Rich snippets nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, jednak pomagają robotom wyszukiwarki lepiej zrozumieć zawartość strony, a także skutecznie zwiększają ruch organiczny. W jaki sposób? Przede wszystkim wizualnie wzbogacają wyniki wyszukiwania, dlatego zwracają uwagę użytkownika. Oprócz tego dostarczają potencjalnym klientom istotne informacje. Bez wchodzenia na stronę mogą oni wstępnie zdecydować, czy są zainteresowani produktem, czy też nie.

    Jak dodać rich snippets? Możesz to zrobić na trzy sposoby: 

    • ręcznie dodać dane strukturalne do kodu strony, 
    • dodać rich snippets za pomocą Markera danych w narzędziu Google Search Console,
    • skorzystać ze specjalnej wtyczki do CMS-a.

    2. Content nasycony słowami kluczowymi

    Treści w sklepie internetowym mają ogromne znaczenie dla SEO i pozyskiwania organicznego ruchu. Istotne są przede wszystkim opisy kategorii i produktów. Jeśli w pełni wykorzystasz ich potencjał, możesz znacznie poprawić statystyki dotyczące odwiedzin w swoim sklepie. Takie działania noszą nazwę SEO Copywriting. Jak to zrobić? 

    Warto już na etapie budowania witryny sklepu zaplanować kategorie i ich nazwy tak, aby pokrywały się z frazami wyszukiwanymi przez internautów (np. kurtki zimowe męskie, kurtki zimowe damskie). Frazy z długim ogonem, odnoszące się do konkretnych produktów można wykorzystać w ich opisach. Warto wspomnieć, że takie frazy charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji, dlatego idealnie nadają się do opisów produktów. 

    zalando.pl
    decathlon.pl

    Kolejny pomysł na content generujących ruch w e-commerce to blog. Na takie rozwiązanie decyduje się coraz więcej firm, a sama strategia uznawana jest za jeden z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania naturalnego, wartościowego ruchu na stronie. 

    Regularne publikowanie artykułów na blogu nie tylko pomaga budować wizerunek eksperta w branży, ale również pozwala na umieszczenie dużej liczby fraz kluczowych, zwłaszcza tych w formie pytań. Oprócz tego wartościowe i przydatne z punktu widzenia użytkowników treści będą chętniej udostępniane, co pozwoli zdobyć naturalne backlinki.

    3. Optymalizacja zdjęć i grafik

    Pozycjonowanie grafik to bardzo często pomijana czynność, co jest dużym błędem, zwłaszcza w e-commerce. Zdjęcia produktów – których w sklepie internetowym jest mnóstwo – mogą ściągnąć dodatkowy ruch organiczny z Google Images. Wielu użytkowników przegląda zdjęcia w zakładce Grafika, a następnie stamtąd przechodzi do strony. 

    Pozycjonowanie grafik sprawdzi się np. w sklepie odzieżowym, w sklepie ze sprzętem sportowym czy w sklepie meblarskim. 

    Google Grafika

    Jak powinno wyglądać pozycjonowanie obrazów? Najważniejsze aspekty to:

    • nazwa i opis obrazu, zawierające słowa kluczowe;
    • atrybut ALT, czyli opis alternatywny;
    • odpowiedni rozmiar, waga i format obrazu;
    • wysoka jakość obrazu;
    • mapa obrazów.

    4. Meta tytuły i meta opisy

    Metadane, czyli tytuły i opisy podstron, to informacje pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Są istotne dla robotów wyszukiwarki (między innymi dzięki nim mogą one określić zawartość witryny, a następnie dopasować ją do zapytań użytkowników), ale pomagają również w zwiększeniu ruchu na stronie. 

    Wyniki wyszukiwania Google

    Trzeba pamiętać, że wysoka pozycja w organicznych wynikach to jeszcze nie wszystko. Wprawdzie sama w sobie jest ona korzyścią w kontekście budowania świadomości marki, jednak w przypadku sklepów internetowych liczy się przede wszystkim konwersja, która jest głównym źródłem zysku. Aby poprawić konwersję na stronie internetowej warto wykonać audyt UX, który wykaże aspekty strony/sklepu wymagające poprawy.

    Na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawia się zazwyczaj 10 wyników. Który z nich wybierze użytkownik? Najprawdopodobniej odwiedzi tę witrynę, która najbardziej zainteresuje go swoją kreacją na stronie SERP. O rich snippets była mowa na początku. Jednak nie można zapominać również o metadanych.

    Tytuł podstrony powinien zawierać najważniejsze słowo kluczowe, a opis – zachęcać użytkownika do odwiedzenia witryny. Trzeba w zwięzły sposób przedstawić jej zawartość, a także umieścić w opisie CTA, czyli wezwanie do działania.

    5. Optymalizacja i backlinki

    Nie uda Ci się pozyskać ruchu w sklepie internetowym, jeśli nie zadbasz o podstawy SEO. Jest to kwestia banalna, jednak wiele osób o niej zapomina. Aby witryna generowała ruch, musi być widoczna w wyszukiwarce, a tego nie da się osiągnąć bez podstawowej optymalizacji technicznej i solidnego profilu linków zewnętrznych. 

    W pierwszej kolejności trzeba zadbać o to, aby wyszukiwarka Google mogła w ogóle zaindeksować stronę. Istotne jest poprawne działanie pliku robots.txt oraz mapy strony. Następnie należy wdrożyć optymalizację techniczną. Dla Google ważne są takie aspekty jak: 

    • przyjazne adresy URL, 
    • poprawna struktura nagłówków, 
    • wydajność strony,
    • pozycjonowanie lokalne, 
    • wersja na urządzenia mobilne, 
    • linkowanie wewnętrzne, 
    • brak duplikatów, 
    • duża wartość dla użytkownika. 

    Oprócz tego trzeba zadbać o autorytet domeny, między innymi poprzez pozyskiwanie wartościowych linków. Powinny one pochodzić z wiarygodnych witryn, najlepiej podobnych tematycznie. 

    Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/



    logo iCEAGrupa iCEA

    Grupa iCEA to kluczowa spółka holdingu Digital Now!, która działa w sektorze marketingu internetowego. Dzięki biznesowemu podejściu do pozycjonowania stron internetowych realizuje strategie, które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży i zysków swoich klientów. Od 2007 roku wyznacza standardy w branży SEO/SEM. Dysponuje największym działem technicznym w Polsce, liczącym ponad 300 pracowników, ekspertów SEO z wieloletnim doświadczeniem. Firma rozwija się także poza granicami Polski, gdzie z powodzeniem realizuje projekty w USA i Azji. Pracuje dla takich klientów jak: Romet, Viessmann, PZU, Orange, Bielenda, Sneaker Peaker, nokaut.pl, epaka.pl, 123 Łazienka, Lou, Gerda, merlin.pl i wielu innych.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

     


    Poprzedni wpis << 10 największych lotnisk cargo
    Następny wpis Poprawne zabezpieczenie ładunku >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    5 1 vote
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Skracamy dystans do Słowacji

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz