Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Dystrybucja > Sage Symfonia ERP i automatyzacja sprzedaży usług kurierskich
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
23paź 2018

Sage Symfonia ERP i automatyzacja sprzedaży usług kurierskich

   Czas czytania 2 min.

Spis treści

  • Sage Symfonia ERP – nowe funkcjonalności
  • Wprowadzone rozwiązanie funkcjonuje w trzech trybach:
  • Terminowość COD
  • Działalność zagraniczna

Sage Symfonia ERP – nowe funkcjonalności

Procesy zrządzania w firmie GlobKurier.pl wspiera Sage Symfonia ERP – kompleksowy system, który umożliwia całkowitą integrację danych z poszczególnych sektorów działalności przedsiębiorstwa. Właściwości systemu są elastycznie dopasowywane do indywidualnych potrzeb klienta. Firma Gemini  we współpracy z GlobKurier.pl opracowała dodatkowo, szereg wspomagających funkcji systemowych Sage Symfonia ERP, które umożliwiają między innymi usprawnienie komunikacji oraz wymiany danych pomiędzy poszczególnymi obszarami systemowymi.

Wprowadzone zmiany gwarantują większą automatyzację procesów sprzedażowych oraz zwiększenie przepustowości operacji logistycznych, odciążając równocześnie dział IT zajmujący się danymi działaniami.

„Automatyzacja jest szczególnie ważna dla procesów związanych z wystawianiem różnego typu faktur, paragonów, czy korekt. Proces musi być optymalny czasowo. Ważna jest także kwestia obsługi różnych stawek, w tym podatkowych, w zależności od kierunków danych przesyłek. Cały proces jest powiązany z systemem bankowym, w tym z dynamicznym nadawaniem kont dla klientów.” – Mateusz Pycia, CEO spółki GlobKurier.

Wprowadzone rozwiązanie funkcjonuje w trzech trybach:

  1. W sytuacji, kiedy klient zleca przesyłkę i jest wprowadzane zamówienie – system sprawdza, czy została dokonana płatność (gwarantuje to integracja z mBankiem). Jeżeli tak, to system wysyła automatycznie fakturę na dany adres e-mail, a dane zamówienie otrzymuje status przekazanego do realizacji.
  2. W przypadku klientów nadających na podstawie zawartej wcześniej umowy (ciągła, bieżąca wysyłka) – system pod koniec danego tygodnia wystawia faktury do wysyłek i rozsyła je drogą elektroniczną.
  3. Dotyczy transakcji z kont PrePaid (czyli z doładowanych wcześniej środków dostępnych na koncie zalogowanych użytkowników platformy) – system automatycznie generuje faktury.

Całościowe obsługiwanie systemu do fakturowania przez Sage Symfonia ERP wpływa na sprawniejsze zarządzanie dokumentacją (wystawianie, systematyzacja, uporządkowanie) oraz dostęp do danych sklasyfikowanych w sposób przejrzysty, dający możliwość wyciągnięcia wniosków analitycznych.

„Obsługa całego procesu przez Sage Symfonia ERP nie tylko odciąża GlobKurier od wystawiania dokumentów handlowych, ale też od martwienia się o ich zgodność  z przepisami prawa czy poprawność generowania JPK  albo o eksport do programu księgowego, itd.” – mówi Tomasz Kasprowicz, współwłaściciel firmy Gemini.

Terminowość COD

Efektywne zarządzanie płatnościami, jeżeli chodzi o zwroty z pobrań (COD), związane jest z funkcjonowaniem rozbudowanego procesu opartego na licznych zmiennych takich jak ustalona forma zwrotu czy czas. Rozwiązanie polega na przestrzeganiu terminowości zwrotu i po upływie danego okresu do systemu bankowego przesyłane są automatyczne ustawione polecenia płatności. Dzięki temu pobrania mogą być wypłacane według wcześniej ustalonych zobowiązań, a także bez dodatkowej ingerencji pracowników firmy.

Działalność zagraniczna

Wartość handlu transgranicznego rośnie. Rośnie również chęć rozwoju i otwarcia na rynki zagraniczne w celu zwiększenia potencjalnych zysków. GlobKurier.pl wprowadza więc szereg udogodnień z myślą o klientach zagranicznych. Pierwszym docelowym krokiem jest dostępność platformy internetowej w 7 wersjach językowych – umożliwiających sprawną komunikację i proces składania zamówień.

„Obsługa klientów zagranicznych to nie tylko kwestia języka. Wyzwaniem są rozliczenia finansowe – kwestia waluty oraz różne stawki podatkowe stosowane  w różnych krajach. Aktualnie w Sage Symfonia ERP,  po adaptacji przez Gemini, możliwe jest wprowadzanie specyficznych danych dla operacji bez udziału informatyków. Nasz zespół finansowo-księgowy może samodzielnie obsłużyć operację dotyczącą np. przesyłki  z Niemiec do Rosji.” – dodaje M. Pycia z GlobKurier.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << E-handel zagraniczny pułapki i zagrożenia. Na co zwrócić uwagę i dlaczego.
Następny wpis Lean management i automatyzacja procesów. Broker pomoże. >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter