• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Dystrybucja > Uszkodzona przesyłka, brak protokołu szkody – co zrobić?
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 07cze 2019

    Uszkodzona przesyłka, brak protokołu szkody – co zrobić?

    Spisanie protokołu szkody w sytuacji, gdy zauważy się uszkodzenie przesyłki, to obopólna korzyść. Sprawdzenie przesyłki przy kurierze jest wyrazem szacunku dla sprzedawcy, ponieważ w innej sytuacji, to właśnie on ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie towaru. Z kolei kupujący ma większe szanse na to, że jego reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie. Co jeszcze warto wiedzieć o uszkodzonych przesyłkach?

    GlobKurier.pl

    GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.



    Spis treści

    • Uszkodzone przesyłki – co warto wiedzieć?
    • Brak protokołu szkody – co zrobić?
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Uszkodzone przesyłki – co warto wiedzieć?

    Przesyłki kurierskie takie jak wyroby ze szkła, naczynia porcelanowe lub garnki emaliowane mogą ulec w trakcie transportu do klienta zniszczeniu. W takiej sytuacji sprzedawcy zalecają, by zawsze sprawdzić paczkę przy kurierze i w razie potrzeby sporządzić odpowiedni dokument potwierdzający uszkodzenie. Po rozpakowaniu paczki należy zbadać jej uszkodzenia mechaniczne oraz wypełnić w obecności kuriera tzw. protokół szkody.

    Protokół szkody to spisany przez konsumenta raport, świadczący o tym, że do uszkodzenia towaru doszło w trakcie transportu. Po wypełnieniu dokumentu w obecności kuriera protokół należy odesłać do odpowiedniego działu reklamacji w sklepie. Dzięki temu sprzedający może uzyskać odszkodowanie od firmy kurierskiej za zniszczony towar.

    Rozwiązanie to jest korzystne także dla kupującego, ponieważ może on liczyć na szybką i bezproblemową reklamację. Przedstawiając taki dokument do 7 dni po odpakowaniu przesyłki, klient udowadnia, że do uszkodzenia doszło z winy kuriera. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy brak takiego protokołu?


    Brak protokołu szkody – co zrobić?

    Sprawdzenie stanu przesyłki po jej otrzymaniu, przy kurierze, jest w interesie kupującego. W przypadku, gdy przesyłka zostaje odpakowana po jakimś czasie i brakuje protokołu szkody, winę za zniszczone towary ponosi sprzedawca. Nie jest wtedy możliwe zgłoszenie reklamacji do firmy kurierskiej, utrudnione jest także dochodzenie swoich praw do reklamacji u sprzedawcy.

    Każdy konsument ma prawo do sprawdzenia przesyłki pod względem kompletności i uszkodzeń, a w przypadku otrzymania uszkodzonego towaru sporządzenia protokołu uszkodzeń. Zgodnie z polskim prawem brak takiego protokołu nie pozbawia jednak prawa do złożenia reklamacji. Każdemu konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji.

    Pamiętaj: mimo że jako konsument nie masz obowiązku sprawdzania stany przesyłki przy kurierze, to jednak warto to robić! W przeciwnym wypadku winę za uszkodzenia ponosi niesłusznie sprzedawca i nie może on dociekać odszkodowania u firmy kurierskiej. Warto poświęcić 5 minut więcej i dokładnie sprawdzić stan faktyczny przesyłki, by w razie problemów z paczką móc liczyć na przejrzysty proces odszkodowawczy.

    Jeśli zauważyłeś ślady uszkodzeń na pudełku lub wydaje Ci się, że przesyłka była otwierana, warto sprawdzić jej faktyczny stan i zgłosić to kurierowi, zanim pojedzie dalej z przesyłkami! Uszkodzenie można zgłosić także w centrali firmy kurierskiej lub bezpośrednio u sprzedawcy, u którego zamówiło się dany towar.

     


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

     


    Poprzedni wpis << Kaufland rozszerza usługę odbioru paczek
    Następny wpis DPD Polska po raz drugi nagrodzony >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz