Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Dystrybucja > Jak wycenić przesyłkę niestandardową?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
24mar 2022

Jak wycenić przesyłkę niestandardową?

   Czas czytania 4 min.

Masz do nadania przesyłkę o dużych gabarytach lub nietypowym kształcie, np. rower, opony albo wózek dziecięcy? Jeśli tak, to wiedz, że prawdopodobnie dostanie ona status przesyłki niestandardowej, czyli takiej, która pod względem swoich wymiarów, wagi, zawartości lub sposobu zapakowania odbiega od norm przyjętych u danego przewoźnika. Ponieważ tego rodzaju przesyłki nie są sortowane automatycznie, przewoźnicy za ich obsługę przewidują dopłaty. Ile wynoszą koszty dodatkowe za tzw. niestandard? Przeczytasz o tym w naszym najnowszym artykule.

Spis treści

  • Kiedy przesyłka zostaje zakwalifikowana jako niestandardowa?
  • Dlaczego przesyłka niestandardowa jest droższa?
  • Jak wycenić przesyłkę niestandardową – krok po kroku
  • Przesyłka niestandardowa – ile więcej zapłacisz?
  • Różni przewoźnicy, różne ceny
  • Podsumowanie

Kiedy przesyłka zostaje zakwalifikowana jako niestandardowa?

Przesyłka kurierska może zostać zaliczona do niestandardowych ze względu na swoje nietypowe wymiary, wagę, zawartość lub sposób zapakowania odbiegający od norm przyjętych przez danego przewoźnika. Co to w praktyce oznacza?

Zacznijmy od tego, że za standardowe uznaje się paczki w kształcie prostopadłościanu lub sześcianu, zapakowane w karton o równych bokach. Jeśli natomiast kształt paczki uniemożliwia jej solidne przyleganie do podłoża, a więc ma ona kształt np. owalny, okrągły lub cylindryczny, to automatycznie dostaje status „niestandardowa”. Podobnie stanie się z paczką składającą się z dwóch odrębnych części, połączonych ze sobą np. taśmą oraz z paczką, z której wystaje jakiś element. Niekiedy nadawcy paczki zdarza się okleić ją złą stroną folii lub folią uszkodzoną. Spowoduje to, że paczka będzie się lepić, uniemożliwiając jej swobodny przejazd po taśmie sortera. Wówczas także otrzyma status niestandardowej.

Jeśli natomiast chodzi o zawartość, to do niestandardowych zaliczane są paczki, w których znajdują się luźne lub ciężkie elementy albo płyny lub paczki, w których środek ciężkości jest nierównomiernie rozłożony. Wszystkie tego typu przesyłki będą wymagały ręcznej obsługi pracowników sortowni. Jeśli natomiast chodzi o wagę i wymiary paczki, to każdy z przewoźników przyjmuje własne limity, po przekroczeniu których paczka trafia do kategorii „niestandardowa”. Przykładowo, firma kurierska DHL przesyłkę kwalifikuje jako niestandardową, jeśli jej waga przekracza 31,5 kg, a wymiary wynoszą więcej niż 140 x 60 x 60 cm.

Dlaczego przesyłka niestandardowa jest droższa?

Każdego dnia przez sortownie firm kurierskich przewijają się ogromne ilości paczek. Trafiają na taśmę specjalnych sorterów, gdzie podlegają automatycznemu sortowaniu. Czasem jednak ze względu na swoje niestandardowe wymiary paczka ugrzęźnie gdzieś na taśmie, zamiast swobodnie się po niej przesuwać. Wówczas zostaje zakwalifikowana jako niestandardowa. Taką paczkę przejmuje pracownik sortowni, który sortuje ją ręcznie – a jak wiadomo, taki rodzaj sortowania generuje dodatkowe koszty. Dlatego jeśli nie chcemy dopłacać do usługi kurierskiej, powinniśmy przygotować paczkę w taki sposób, by nadawała się do sortowania automatycznego i spełniała wymogi narzucone przez konkretnych przewoźników.

Jak wycenić przesyłkę niestandardową – krok po kroku

Wiesz już, na czym polega różnica między przesyłką standardową a niestandardową. Zapewne zastanawiasz się także, jak taką niestandardową przesyłkę wycenić. Czy wymaga to jakiś dodatkowych działań? Na platformie GlobKurier.pl przesyłkę niestandardową wycenia się w taki sam sposób jak standardową. W porównywarce ofert firm kurierskich klient wpisuje destynację, wszystkie wymagane wymiary paczki  – długość, szerokość, wysokość oraz liczbę sztuk. Po kliknięciu w przycisk „wycen przesyłkę” wyskakuje lista wszystkich ofert, spełniających kryteria. W przypadku paczek o dużych gabarytach oferta może obejmować również przesyłki paletowe lub półpaletowe.

Przesyłka niestandardowa – ile więcej zapłacisz?

Koszty dodatkowe za niestandard kształtują się różnie u poszczególnych przewoźników. Generalnie jednak wysokość dopłaty waha się w granicach kilkunastu-kilkudziesięciu złotych. Są też przewoźnicy, u których dopłata za przesyłkę niestandardową wynosi 100% ceny, jaką klient zapłaciłby za przesyłkę standardową. Przejdźmy jednak do konkretów.  W DHL dopłata za nadanie przesyłki niestandardowej do 31,5 kg wynosi 65 zł netto, w DPD jest to 35 zł netto, a w GEIS 50 zł netto. FedEx dolicza za obsługę paczki niestandardowej 75 zł, a UPS 55 zł netto. Jak więc widać, ceny te choć różne,  są do siebie bardzo zbliżone. Jedynie w GLS obsługa przesyłki niestandardowej wynosi 3-krotność podstawowej ceny za transport.

Różni przewoźnicy, różne ceny

Jak już wiesz, cena przesyłki zależy jej parametrów: wagi przesyłki, wymiarów, miejsca dostarczenia, a także usług dodatkowych (np. ubezpieczenie przesyłki).

Każdy z przewoźników posiada własny cennik i bogatą  ofertę usług. Przesyłka tej samej paczki do konkretnego miejsca docelowego może zostać różnie wyceniona przez każdą z firm kurierskich. Jednak to właśnie dzięki dużemu wyborowi, możesz zamówić kuriera, który najlepiej spełni Twoje oczekiwania i zrealizuje nawet najtrudniejsze zlecenie.

Podsumowanie

Wycena przesyłki niestandardowej na platformie GlobKurier.pl wygląda tak samo, jak wycena przesyłki standardowej i odbywa się poprzez stworzony do tego celu formularz. Trzeba jednak pamiętać, że każda firma kurierska ma prawo naliczyć dodatkową opłatę za obsługę przesyłki niestandardowej. Jest ona bowiem sortowana ręcznie, nie automatycznie, a to wykracza poza podstawowy zakres usług realizowanych przez większość firm. Koszty dodatkowe za niestandard różnią się u poszczególnych przewoźników, najczęściej jednak wynoszą do kilkudziesięciu złotych.

Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl



GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Zaginięcie przesyłki – co robić?
Następny wpis Ecommerce — jak prawidłowo analizować konkurencję? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter