Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Dystrybucja > Czy kurier zadzwoni przed doręczeniem paczki?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
10maj 2019

Czy kurier zadzwoni przed doręczeniem paczki?

   Czas czytania 3 min.

Właśnie złożyłeś zamówienie na wizytę kuriera. Wypełniając formularz w komentarzu podkreśliłeś swoją prośbę o telefon. Chcesz uniknąć problemów z dostawą, a bezpośredni kontakt od kuriera przed odbiorem bądź doręczeniem paczki znacznie ułatwiłby sprawę. Tylko pojawia się pytanie… czy na pewno masz prawo oczekiwać takiego połączenia? W wielu przypadkach kierowcy dzwonią do klienta i sprawdzają czy adresat znajduje się aktualnie na miejscu dostawy. Jednak żadna firma kurierska nie może zagwarantować każdorazowego telefonu, bez względu na to, jak bardzo przychylna względem klienta chciałaby być.

czy kurier powinien zadzwonić


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Spis treści

  • Kto ustala reguły gry?
  • Komentarz do zamówienia
  • Nie ma mnie w domu, co dalej?
  • Uważaj na telefony
  • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Kto ustala reguły gry?

Kierowcy mają ogromną liczbę paczek do odbioru i doręczenia każdego dnia. To powszechnie znany fakt. Skala jest naprawdę duża, poszczególny pracownicy odbierają i dostarczają średnio 100 przesyłek dziennie. Rozwój sektora e-commerce  spopularyzował ten rodzaj dostawy, otrzymanie zamówionego towaru pod wskazany adres to bardzo wygodna opcja, dlatego klienci korzystają z niej masowo. Klient może zamówić przesyłkę do domu lub na adres biura, jeśli w trakcie dostawy zmieni swój harmonogram dnia, może skorzystać z opcji darmowego przekierowania. Firmy kurierskie dbają o to, by w możliwie najwygodniejszy dla klienta sposób dostarczyć paczkę. Jakość usługi budują kurierzy, to od ich uprzejmości i postawy zależy końcowa satysfakcja klienta. Jeśli konsument jest świadomy charakteru pracy kuriera i wykazuje zrozumienie, wzajemna współpraca układa się dobrze. Gorzej, gdy od kuriera wymaga się rzeczy niemożliwe.  

Każdy kurier ma ustalony harmonogram trasy, który musi śledzić. Kierowcy starają się wykonywać swoją pracę najlepiej, jak potrafią, aby obsłużyć jak największą liczbę klientów. Nikt nie jest zadowolony z pustych przejazdów – ani dostawca, ani kurier. Sukcesem jest doręczona paczka. Różne firmy kurierskie mają różne praktyki, ale jedno jest pewne: wszyscy starają się wykonać swoją pracę.

Komentarz do zamówienia

Usługi spedycyjne rządzą się swoimi prawami. Jeśli chodzi o przesyłkę frachtową, kierowca zapewne zadzwoni przed odbiorem i dostawą paczki i ustali ramy czasowe z nadawcą i odbiorcą. Jednak w przypadku standardowej wysyłki paczek, historia może być nieco inna. Kurierzy nie są zobowiązani do dzwonienia przed przyjazdem po odbiór lub przed dostarczeniem przesyłki. Wszystko zależy od postawy samego kuriera. W wielu przypadkach kurierzy kontaktują się wcześniej pod podany numer kontaktowy. Gdy kierowca dzwoni, jak najszybciej odbierz telefon, na próżno spodziewać się ponownego połączenia.

Nie ma mnie w domu, co dalej?

Jeśli jesteś nieobecny pod wskazanym adresem, masz pilną sprawę do załatwienia bądź nie zdążysz wrócić na czas, możesz poprosić kogoś innego (współpracownika, sąsiada) o przekazanie lub przyjęcie przesyłki. Jeśli jeszcze przed nadaniem przesyłki wiesz, że nie będziesz mógł osobiście spotkać się  z kurierem, uwzględnij ten fakt w trakcie wypełniania formularza. Wybierz inną osobę kontaktową, która będzie na miejscu i która będzie mogła komunikować się z kierowcą. Lepiej podać dane i numer telefonu bezpośrednio do tej osoby, aby uniknąć problemów z odbiorem. Pośrednictwo w komunikacji pomiędzy kurierem a nadawcą/odbiorcą tylko wydłuży cały proces.

oferta dla sklepów internetowych

Uważaj na telefony

Usługi kurierskie ze względu na rosnącą popularność muszą mierzyć się z kolejnym problemem. Również tej branży nie ominęła fala oszustów i naciągaczy. Podszywająca się pod kuriera osoba, dzwoni, podaje nazwę wybranej firmy i informuje, że ma problemy z dostarczeniem paczki. Oszust może wyłudzać  informacje, pytać o adres i aktualne miejsce Twojego pobytu. Ci najbardziej zuchwali proszą nawet o numer karty kredytowej.

Przestępcy wykorzystują także drogę mailową, wysyłając zainfekowane wiadomości. W takim przypadku zostaniesz poinformowany, o nieudanej próbie doręczenia przesyłki. Jednocześnie zostaniesz poproszony o otwarcie załącznika i pobranie go. Zwróć uwagę na nadawcę maila, wystrzegaj się podawania danych osobowych. Zadzwoń bezpośrednio do lokalnej firmy kurierskiej, korzystając z oficjalnego numeru obsługi klienta. Wyjaśnij sytuację i sprawdź status przesyłki, podając numer śledzenia. Zadbaj o to by jak najszybciej wyjaśnić sprawę. Przestrzeganie kilku podstawowych zasad i przychylne nastawienie względem osoby dostarczającą przesyłkę z pewnością pomoże usprawnić cały proces dostawy.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Obowiązki kuriera. Czego nie możesz wymagać od przewoźnika, a co powinieneś?
Następny wpis Jak zapakować paczkę w 7 krokach? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
1 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
2 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Anelia
1 rok temu

Bardzo zła firma, trzeci raz nie dostarczyła przesyłki, nie dzwonią, więc bardzo źle pracują, wymagają, żeby odbiorca CAŁY dzień siedział w domu i oczekiwał jaśnie pana kuriera. Dlaczego kurierzy z Poczty Polskiej potrafią poinformować w którym przedziale czasowym będą z przesyłką, tylko GSL nie

0
Odpowiedz
Grażyna
1 rok temu
Reply to  Anelia

popieram mam takie samo zdanie o kurierach pocztex
wydzwaniam nagrywam sie żeby uzgodnić przedział chociaż czasowy kiedy będzie -zero kontaktu.
Ostatnio zostawił na poczcie usiałam dreptać do niech choć źle się czułam .Był wiatr szłam 40 min i rozchorowałam się.Teraz jestem chora w domu czekam na kuriera nagrywam się dzwonię ale nie odbiera telefonów.
Najgorsza firma kurierska
Po co sm ,,uzgodnij z kurierem bezpieczne doręczenie paczki,,
Jak uzgodnić jak zero kontaktu!!!

0
Odpowiedz

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter