Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Ciekawostki > Największe porty morskie na świecie 2025 – który port morski jest największy?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
22sie 2025

Największe porty morskie na świecie 2025 – który port morski jest największy?

   Czas czytania 9 min.

Najbardziej ruchliwe porty na świecie określane są na podstawie przepływającego przez nie ruchu kontenerowego. Nie zawsze jest tak, że największe porty na świecie są jednocześnie najbardziej ruchliwymi. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat obszar morski rozrósł się skokowo, co wymagało stworzenia infrastruktury portowej, aby sprostać stale rosnącym wymaganiom. Właśnie dlatego władze żeglugowe w każdym kraju koncentrują się na rozbudowie portów żeglugowych, tak aby zaspokoić potrzeby operatorów branżowych i dostawców.

największy port morskie w polsce

Spis treści

  • Infrastruktura portowa
  • Największe porty kontenerowe i morskie na świecie – TOP 10
  • Port w Szanghaju
  • Port w Singapurze
  • Port Ningbo-Zhoushan, Chiny
  • Port Shenzhen, Chiny
  • Port Guangzhou, Chiny
  • Port Rotterdam, Holandia
  • Port Busan, Korea Południowa
  • Port Hongkong, S.A.R., Chiny
  • Największe porty morskie w Europie
  • Największe polskie porty morskie
  • Znaczenie frachtu morskiego
  • Największe porty morskie na świecie – najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Infrastruktura portowa

Wiele państw koncentruje się na poprawie infrastruktury portowej, jednak poprzeczka zawieszona jest wysoko. Dziś istnieje kilku światowych liderów, portów morskich obsługujących większość globalnego ruchu. Szacuje się, że żegluga morska ułatwia 90% światowego handlu. Według statystyk z ostatnich czterech lat mediana roczna wielkość 50 największych portów wzrosła z 5,49 do 5,86 mln TEU*

Czym jest TEU?

TEU — a ang. twenty-foot equivalent unit, międzynarodowa jednostka pojemnościowa stosowana w transporcie morskim. Jednostka jest równoznaczna objętości 20 stopowego kontenera ISO.

Warto wiedzieć, że najbardziej ruchliwe obiekty portowe znajdują się w Azji. Ten fakt nie powinien dziwić, biorąc pod uwagę położenie geograficzne kontynentu, pośród kluczowych morskich szlaków handlowych łączących porty europejskie i bliskowschodnie. Siedem z dziesięciu największych portów świata znajduje się w Chinach – to bardzo wyraźny wskaźnik dominacji tego kraju w światowym handlu towarami. Chiny to „fabryka świata”, właśnie dzięki portom produkowane przez nią towary — klimatyzatory, laptopy, sztuczne choinki i inne — docierają do miejsc docelowych na całym świecie. Aktualnie według Światowej Rady Żeglugi Szanghaj jest największym portem na świecie. Trzy niechińskie porty kontenerowe znajdują się w pierwszej dziesiątce na świecie to: Singapur; Busan w Korei Południowej i Rotterdam w Holandii. Podczas gdy Rotterdam jest największym portem w Europie, port w Los Angeles jest największym portem w Stanach Zjednoczonych. Tanger Med, położony w Maroku, jest największym portem Afryki, natomiast port Mombasa w Kenii jest największym portem Afryki Wschodniej.

Sprawdź transport morski!

Największe porty kontenerowe i morskie na świecie – TOP 10

Analizując porty morskie, warto pamiętać, że ich wielkość można mierzyć na kilka sposobów. Najczęściej stosowanym kryterium jest liczba przeładowanych kontenerów (TEU), ale równie ważny jest całkowity wolumen towarów, czyli masa wszystkich obsłużonych ładunków (ropa, węgiel, LNG, zboża, rudy metali).

Największe porty kontenerowe na świecie w 2025 r. na podstawie przepustowości:

MiejscePortKrajTEU w 2023 (mln)
1Szanghaj (Shanghai)Chiny49,16
2SingapurSingapur39,01
3Ningbo-ZhoushanChiny35,30
4ShenzhenChiny29,88
5GuangzhouChiny25,41
6QingdaoChiny28,77 (2022 s.)
7BusanKorea Południowa23,04
8TianjinChiny22,19
9HongkongChiny (S.A.R.)14,40
10RotterdamHolandia13,45

Największe porty morskie świata w 2025 r. wg całkowitego przeładunku:

MiejscePortKrajPrzeładunki (mln ton)Główne towary
1Ningbo-ZhoushanChiny1 250+ropa, rudy, węgiel, LNG
2SzanghajChiny650+kontenery, ropa, zboża
3SingapurSingapur600+ropa, LNG, kontenery
4RotterdamHolandia440ropa, chemikalia, kontenery
5TangshanChiny400+węgiel, ruda żelaza
6GuangzhouChiny370+ropa, nawozy, chemikalia
7QingdaoChiny350+rudy, węgiel, kontenery
8TianjinChiny300+ropa, ruda, chemikalia
9DalianChiny300+ropa, LNG, masowe
10BusanKorea Płd.250+kontenery, ryby, ropa

Analizując powyższe zestawienia, widać wyraźnie, że zdecydowanym liderem w obsłudze kontenerów pozostaje Azja, a szczególnie Chiny. To właśnie tam znajduje się ponad połowa z największych portów kontenerowych świata, a chińskie Szanghaj czy Ningbo-Zhoushan od lat rywalizują o miano numeru jeden. Dominacja tego regionu wynika nie tylko z ogromnej skali produkcji i eksportu, ale też z intensywnych inwestycji w infrastrukturę portową oraz rozwój nowych technologii obsługi ładunków. W praktyce oznacza to, że globalny handel w dużej mierze opiera się właśnie na przepustowości portów azjatyckich.

Port w Szanghaju

Port w Szanghaju znajduje się na szczycie listy najbardziej ruchliwych portów na świecie w 2022 roku. Położony w Chinach, w mieście Szanghaj, który est również uważany za najszybciej rozwijającą się gospodarkę na świecie. Port znajduje się u ujścia rzeki Jangcy i zajmuje powierzchnię 3619 km². Właścicielem obiektu portowego jest Szanghaj International Port Group (SIPG). Wusongkou, Waigaoqiao i Yangshan to trzy główne obszary portów kontenerowych. Port zajmuje powierzchnię wzdłuż chińskiego wybrzeża o długości 18 000 km. Port Szanghaj to największy port morski na świecie, który został oddany do użytku w 1842 roku. Dziś obsługuje ⅕ chińskiego transportu morskiego. Szanghaj od 2010 roku jest najbardziej ruchliwym portem kontenerowym na świecie, kiedy to wyprzedził Singapur. Początek 2022 okazał się bardzo trudnym rokiem dla Szanghaju, który dziś wychodzi z wyczerpującej pandemicznej blokady, która prawie unieruchomiła miasto od marca. W tym czasie port w Szanghaju nie został jednak zamknięty,  funkcjonował z pewnymi ograniczeniami.                                          

Port w Singapurze

Na drugim miejscu plasuje się Port Singapurski, który w zeszłym roku osiągnął 36,6 mln TEU kontenerów. Port w Singapurze znajduje się na południowym krańcu Półwyspu Malajskiego w Azji Południowo-Wschodniej, około 30 kilometrów na południowy zachód od portu Johor w Malezji i około 250 mil morskich na północny zachód od portu Palembang w Indonezji. Przeładowywana jest tutaj jedna trzecia światowych kontenerów morskich, wraz z połową światowej ropy naftowej. Obecnie na miejscu budowany jest „mega” port, który będzie w stanie obsłużyć blisko 65 mln TEU rocznie, co postawi Singapur w pozycji leadera. Terminale portowe obsługują połowę światowych rocznych dostaw ropy naftowej, żużla miedziowego, stali, produktów naftowych, gazu ziemnego, cementu, samochodów, maszyn i innych.

Port Ningbo-Zhoushan, Chiny

Port Ningbo-Zhoushan we wschodnich Chinach znajduje się na skrzyżowaniu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej z północy na południe. Ningbo-Zhoushan, najstarszy port morski w Chinach, znajduje się na wybrzeżu Morza Wschodniochińskiego w prowincji Zhejiang na południowo-wschodnim krańcu zatoki Hangzhou. Port ten plasuje się w pierwszej trójce zestawienia, ponieważ w 2020 roku obsłużył 28,72 mln TEU kontenerów. Ningbo-Zhoushan zajmuje się handlem surowcami i towarami z Ameryki Północnej i Południowej oraz Oceanii. Port obsługuje znaczną ilość przeładunków, sięgającą ponad 100 milionów ton rocznie. Port Prowadzi handel gospodarczy z ponad 590 portami z ponad 100 krajów i regionów świata. Jest to także największa w Chinach baza przeładunkowa rudy żelaza i ropy naftowej.

Chcesz się dowiedzieć jak działa transport morski? Przeczytaj nasz artykuł: Transport morski krok po kroku ⭢

Port Shenzhen, Chiny

Port Shenzhen obejmuje liczne porty rozciągające się na linii brzegowej Shenzhen w Guangdong w Chinach. Jest podzielony na dwa główne wschodnie i zachodnie obszary portowe, składające się z 5 głównych terminali. W 2020 roku port obsłużył ponad 26,54 mln TEU, co czyni go jednym z najbardziej ruchliwych portów na świecie. Port posiada 140 doków, obsługujących różnorodne statki towarowe i kontenerowe o różnej wielkości. 51 nabrzeży dedykowanych jest statkom o masie powyżej 20 000  nośności statku (DWT), 19 obiektów dedykowanych jest do obsługi kontenerów.

Port Guangzhou, Chiny

Port w Guangzhou to jeden z najważniejszych chińskich portów, posiadający morskie połączenia handlowe z ponad 300 portami w ponad 100 krajach. Należący do Guangzhou Port Group Ltd, w 2020 r. przeładował ponad 23,19 mln TEU, co czyni go piątym najbardziej ruchliwym obiektem kontenerowym na świecie. Działa od czasów starożytnych i jest strategicznie położony na skrzyżowaniu trzech ważnych rzek. Port pełni rolę kluczowego węzła transportowego dla przemysłu regionu. Posiada 49 nabrzeży i obsługuje szereg towarów rolniczych i przemysłowych, takich jak ropa naftowa, węgiel, nawozy, chemikalia, zboża, rudy metali, samochody itp. Port Nansha, będący częścią głównego obszaru portowego Guangzhou, obsługuje ponad 75% całkowitego ruchu towarowego w porcie. Port Nansha to ponad 20 nabrzeży i ponad 60 specjalistycznych dźwigów, dzięki czemu może pomieścić również największych przewoźników cargo.

Port Rotterdam, Holandia

Port w Rotterdamie to nie tylko największy port morski w Europie, ale także największy port morski świata poza Azją. W 2020 r. Rotterdam został uznany za dziesiąty co do wielkości port kontenerowy na świecie, obsługujący 14,35 mln TEU kontenerów. Port zajmuje 105 kilometrów kwadratowych i rozciąga się na dystansie 40 kilometrów, na który składa się historyczny obszar portowy miasta. Port znany jest ze swojego wkładu w przemysł petrochemiczny i ogólnych przeładunków między Europą a resztą świata. Port Rotterdam, położony na Morzu Północnym w delcie Meuse-Ren jest bramą do Europy i największym portem do przewozu ładunków masowych suchych na kontynencie. Port w Rotterdamie był najbardziej ruchliwym na świecie od lat 60. do 80. XX wieku.

Port Busan, Korea Południowa

Największy port Korei Południowej, Port Busan, w 2020 r. obsłużył 21,59 mln TEU kontenerów, co plasuje go na 7. miejscu największych portów na świecie. Port Busan posiada cztery porty, międzynarodowy terminal pasażerski i sześć terminali kontenerowych. Prawie 40% ładunków morskich kraju, 80% ładunków kontenerowych i 42% krajowej produkcji rybnej jest przetwarzanych właśnie w tym porcie.

Port Hongkong, S.A.R., Chiny

W Hongkongu od wielu lat znajduje się jeden z najbardziej ruchliwych portów kontenerowych na świecie, który w latach 80. i 90. wielokrotnie nosił tytuł najbardziej ruchliwego portu na świecie. Zajmuje 8 miejsce na tej liście najbardziej ruchliwych portów morskich, ponieważ w 2020 r. obsłużył 20,7 mln TEU kontenerów. Ten głębokowodny port morski znany jest z handlu wytworzonymi produktami w kontenerach, ale obsługuje również duży ruch pasażerski.

Największy port morski Indii:

Największy port Indii, Jawaharlal Nehru Port koło Mumbaju, obsługuje ponad 5 milionów TEU rocznie, co czyni go liderem w regionie Azji Południowej. Terminale kontenerowe mają długość nabrzeży ponad 7 kilometrów, a port wyposażony jest w ponad 40 nowoczesnych dźwigów, które umożliwiają sprawny przeładunek największych kontenerowców świata.

Największe porty morskie w Europie

największe porty morskie w europie, największy port morski włoch, największy port morski francji

Europa posiada kilka portów morskich o strategicznym znaczeniu dla handlu międzynarodowego. Wśród nich wyróżniają się Port Antwerpia w Belgii oraz Port Algeciras w Hiszpanii, ale warto wskazać także inne kluczowe ośrodki:

Największe porty morskie w Europie:

  • Port Rotterdam, Holandia – największy port w Europie, centrum przeładunku kontenerów i towarów masowych.
  • Port Antwerpia, Belgia – kluczowy węzeł transportowy dla całej Europy Zachodniej, obsługujący miliony kontenerów i ładunki drobnicowe.
  • Port Algeciras, Hiszpania – głęboki port przy strategicznym szlaku między Atlantykiem a Morzem Śródziemnym, przystosowany do obsługi największych statków oceanicznych.
  • Port Hamburg, Niemcy – ważny port kontenerowy w północnej Europie, specjalizujący się w przeładunku dóbr konsumpcyjnych i części przemysłowych.
  • Port Bremerhaven, Niemcy – jeden z głównych niemieckich portów kontenerowych i terminali ro-ro, z doskonałym połączeniem kolejowym i drogowym.

Chcesz się dowiedzieć jak działa transport morski? Przeczytaj nasz artykuł: Transport morski krok po kroku ⭢

Największe polskie porty morskie

Polska gospodarka morska rozwija się dynamicznie i w każdym roku notuje wzrosty względem innym europejskich gigantów. Kluczową rolę odgrywają porty morskie w Polsce, które obsługują zarówno handel zagraniczny, jak i krajowy. Do najważniejszych należą, takie jak: port morski Gdańsk, port Gdynia czy Świnoujście i Szczecin. Coraz większą rolę zyskują także mniejsze ośrodki, np. port morski Ustka, który pełni funkcje rybackie i turystyczne, ale jest także elementem lokalnej infrastruktury handlowej.

W Polsce porty morskie stanowią istotną część krajowej infrastruktury transportowej, a największe z nich to:

  • Port morski Gdańsk – największy port morski w Polsce i jeden z najszybciej rozwijających się w Europie. Obsługuje kontenery, ropę naftową, węgiel i ładunki masowe.
  • Port morski Gdynia – nowoczesny port drobnicowy i kontenerowy, wyspecjalizowany także w obsłudze promów ro-ro.
  • Porty Szczecin–Świnoujście – kompleks portowy o strategicznym znaczeniu, obsługujący węgiel, rudę żelaza, chemikalia oraz transport promowy.
Ciekawostka:

Największy port w Polsce, czyli Port Gdański, obsługuje rocznie ponad 50 milionów ton ładunków i przeszło 2 miliony TEU kontenerów. Długość nabrzeży portu sięga niemal 7 kilometrów, a powierzchnia terminali kontenerowych to ponad 200 hektarów – tyle, ile niemal 280 boisk piłkarskich!

Znaczenie frachtu morskiego

Według Międzynarodowej Organizacji Morskiej ONZ około 90 procent światowego handlu odbywa się drogą morską. Około 60 procent handlu morskiego odbywa się za pośrednictwem kontenerowców, które przewożą wszechstronne, metalowe kontenery morskie, które mogą być również transportowane koleją i ciężarówkami. Pojedynczy kontener można załadować na samochód ciężarowy w porcie, przetransportować koleją na duże odległości i ponownie dotrzeć do klienta końcowego ciężarówką. Innymi słowy, fracht morski jest ważnym punktem w międzynarodowej wysyłce multimodalnej. Porty międzynarodowe mają kluczowe znaczenie dla importu i eksportu towarów, takich jak surowce, żywność czy produkty konsumenckie. Obecnie na świecie funkcjonuje ponad 800 portów, w samych Stanach Zjednoczonych aktualnie działa aż 360 portów handlowych. Jednocześnie spośród setek portów, które każdego dnia dystrybuują towary, w rankingach Światowej Rady Żeglugi, to porty chińskie wiodą niezaprzeczalny prym.

Największe porty morskie na świecie – najczęściej zadawane pytania (FAQ)

  • Jakie są największe porty morskie w Polsce?
    Największe porty morskie w Polsce to Gdańsk, Gdynia i kompleks Szczecin–Świnoujście. Gdańsk to największy port kontenerowy i głębokowodny terminal kontenerowy w Polsce, a Gdynia specjalizuje się w ładunkach drobnicowych.
  • Jakie są największe porty morskie w Europie?
    Największe europejskie porty to Rotterdam, Antwerpia i Algeciras. Są to strategiczne centra przeładunkowe, obsługujące miliony kontenerów i kluczowe dla transportu międzykontynentalnego.
  • Co to jest głębokowodny terminal kontenerowy?
    To terminal w porcie, który umożliwia cumowanie dużych statków oceanicznych. Przykładem w Polsce jest terminal w Porcie Morskim Gdańsk, obsługujący największe kontenerowce.
  • Jakie towary przeładowuje się w portach?
    Najczęściej obsługiwane są ładunki drobnicowe w kontenerach (elektronika, maszyny, produkty konsumenckie) oraz towary masowe, np. węgiel, ropa, LNG i rudy metali.
  • Dlaczego porty europejskie są tak ważne?
    Porty takie jak Antwerpia, Rotterdam czy Gdańsk działają jak centrum Europy przeładowywanych towarów, umożliwiają szybki transfer kontenerów i masowych ładunków między statkami, koleją i ciężarówkami, co sprawia, że cały handel międzynarodowy działa sprawnie.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Kody pocztowe Hiszpania – jak zaadresować list do Hiszpanii?
Następny wpis Palety przemysłowe – wymiary, waga, cena i zastosowanie >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter