Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > TSL i KEP – Zalecenia podczas epidemii COVID-19
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
23mar 2020

TSL i KEP – Zalecenia podczas epidemii COVID-19

   Czas czytania 4 min.

W celu maksymalnego ograniczenia możliwości rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19,  również w branżach TSL i KEP wprowadzane są różne zalecenia związane z unikaniem zagrożenia. Dotyczą one zarówno ludzi znajdujących się w grupie największego ryzyka zarażeniem się koronawirusem, ale również tych spoza niej. Obecnie priorytetem dla wszystkich jest pozostawanie w domu i wychodzenie wyłącznie w przypadku nagłej potrzeby, unikanie zgromadzeń ludzi oraz powstrzymanie się od wizyt u osób narażonych najbardziej na zarażenie się wirusem.

zalecenia covid 19 koronawirus parking kierowca zawodowy tir logistyka tsl i kep

Spis treści

  • TSL i KEP – Branże nie do zastąpienia
  • Zalecenia dla kierowców – bezpieczeństwo dla odbiorców
  • Dostawy w czasie epidemii – #zostanwdomu i skorzystaj z oferty GlobKuriera

TSL i KEP – Branże nie do zastąpienia

Zalecenia dotyczą również wykonywanej pracy – przeniesienia jej w miarę możliwości do domu i wykonywanie w trybie zdalnym. Co jednak w przypadku, kiedy praca wymaga od kogoś kontaktu z ludźmi oraz niezbędnymi im do życia przedmiotami i nie istnieje możliwość wykonywania jej zdalnie? Przedstawicielami takiej profesji są pracownicy branży TSL i KEP, a w szczególności kierowcy zawodowi. Ich praca jest nie do zastąpienia w czasie trwania epidemii. Dostarczają oni zaopatrzenie do sklepów, przesyłki zamówione do domów czy też materiały niezbędne do utrzymania produkcji w wielu firmach. Ponadto, poprzez charakter swojej pracy, muszą oni mieć kontakt z wieloma osobami – w magazynie, portierniach firm, w czasie obowiązkowych przerw w miejscach obsługi podróżnych itp. Ze względu na to, że kierowcy przemierzają wiele kilometrów w trakcie dostarczania ładunków, muszą stosować nadzwyczajne środki bezpieczeństwa, aby nie rozprzestrzeniać wirusa, ale oczywiście również, aby samemu się nie zarazić.

Zalecenia dla kierowców – bezpieczeństwo dla odbiorców

W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, również przedstawiciele władzy w Polsce przedstawiają ogólne zalecenia, których przestrzeganie pomoże ograniczyć rozwój pandemii wirusa COVID-19. Ministerstwo Rozwoju wraz z Głównym Inspektorem Sanitarnym zdecydowali się przedstawić podobne instrukcje dla przedsiębiorstw z branży logistycznej i transportowej. Zaliczają się do nich następujące podpunkty:

1. Zachowanie bezpiecznej odległość od rozmówcy (1-1,5 metra), w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa bezpośrednio drogą kropelkową;

2. Proponowanie w miarę możliwości mailowego/telefonicznego kontaktu z klientami branż TSL i KEP;

3. Promowanie płatności bezgotówkowych (telefonem, kartą płatniczą, zbliżeniowo, przez internet),

4. Promowanie regularnego i dokładnego mycia rąk z użyciem wody i mydła. Zalecana jest również dezynfekcja środkiem na bazie alkoholu;

5. Promowanie użycia rękawic ochronnych podczas wykonywania prac, uniemożliwiających przenoszenie bakterii bezpośrednio na dłoniach na kolejne dotykane rzeczy;

6. Zapewnienie pracownikom oraz klientom przedsiębiorstwa dostępu do miejsc, w których mogą umyć ręce wodą i mydłem. Jeśli to możliwe, zaleca się również udostępnienie płynów do dezynfekcji kierowcom;

7. Umieszczenie dozowników z mydłem lub innym płynem odkażającym w ogólnodostępnych dla wszystkich miejscach i ich regularne napełnianie;

8. Wywieszenie instrukcji dotyczącej odpowiedniego sposobu mycia rąk;

9. Upowszechnianie wśród pracowników wiedzy z zakresu BHP;

10. Przypominanie o przestrzeganiu rekomendacji dotyczących unikania dotykania dłońmi okolic twarzy (szczególnie ust, nosa i oczu);

11. Przestrzeganie higieny kaszlu i oddychania. Nie zakrywa się ust dłońmi! Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, której jak najszybciej należy się pozbyć. Po tym należy ręce wodą z mydłem lub płynem do dezynfekcji;

12. Zwracanie uwagi współpracownikowi i klientom, aby nie kasłali i nie kichali w naszym kierunku oraz zachowywali zalecane metody ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa drogą kropelkową;

13. Zapewnienie czystości i higieny środków transportu (długodystansowego i wewnętrznego):

  • powierzchnie dotykowe, tj. kierownice, klamki, gałki, klawiatury, deski rozdzielcze muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;

14. Zapewnienie czystości i higieny w pomieszczeniach biurowych i magazynowych:

  • powierzchnie dotykowe takie jak: biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;
  • wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem;

Należy również pamiętać, iż NIE zaleca się noszenia maseczek ochronnych przez osoby niezarażone! Zaleca się za to ich noszenie przez osoby chore, a także te narażone na kontakt z zarażonymi (opiekujący się chorymi, personel medyczny).

zalecenia grafika covid 19 koronawirus kierowca logistyka kurier tsl i kep

Dostawy w czasie epidemii – #zostanwdomu i skorzystaj z oferty GlobKuriera

Branże TSL i KEP w dalszym ciągu działają bez większych ograniczeń. Kierowcy i kurierzy przestrzegają odgórnych zaleceń i dostarczają przesyłki podobnie jak odbywało się to wcześniej – z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny. W czasie trwania kampanii #zostanwdomu zachęcamy do skorzystania z oferty GlobKurier.pl – z nami wybór najkorzystniejszej oferty przewozowej staje się łatwiejszy! W celu uzyskania najnowszych informacji na temat branży kurierskiej w obliczu panującego wirusa COVID-19 zapraszamy do odwiedzania naszego bloga GlobKurier.pl. Dostępne tam są najważniejsze informacje na temat funkcjonowania firm kurierskich w czasie epidemii koronawirusa.

Zalecenia pochodzą ze strony: www.gov.pl, Zalecenia dla branży transportowej i logistycznej w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa


Miłosz Białaszczyk

Artykuł opracowany przez studenta kierunku Logistyka w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.


wysyłaj za granicę z Globkurier.pl


GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Zmiany w Allegro. Energiczny rozwój rynku e-commerce w cieniu COVID-19
Następny wpis Firmy kurierskie: najnowsze informacje związane z pandemią COVID – 19 >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter