Logo
Śledź przesyłkę
  • Moje konto i płatności
  • Lista zamówień
  • Integracje i importowanie
  • Faktury
  • Moje zgłoszenia
  • Moje reklamacje
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
  • PL
Logo
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Jak zwrócić towar kupiony na Vinted?
✖
Menu
  • Oferta dla firm
    • Oferta
      • Dla firm
      • Dla przewoźników
      • Dla spedytorów
      • Program partnerski
      • Ubezpiecz przesyłkę
      • Cross-border
      • Odprawa celna
    • Branże
      • Branża motoryzacyjna
      • Branża kosmetyczna
      • Sklepy internetowe
      • Sklepy elektroniczne
      • Branża budowlana
      • Agencje reklamowe
      • Branża dekoratorska
      • Branża stolarska
      • Branża tekstylna
      • Branża zabawek
      • Dla przemysłu
      • Jubilerzy
      • Sklepy sportowe
      • Sklepy wędkarskie
    • Rodzaje transportu
      • Transport kolejowy
      • Transport morski
      • Transport lotniczy
      • Transport całopojazdowy
      • Spedycja drogowa
      • Frachty międzynarodowe
  • Klient indywidualny
    • Usługi
      • Wysyłka za pobraniem
      • Tani kurier
      • Szybka paczka
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
    • Rodzaje przesyłek
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki dłużycowe
      • Przesyłki ekspresowe
      • Przesyłki paczkowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki terminowe
      • Przesyłki drogowe
    • Kody rabatowe
  • Narzędzia i integracje
    • Narzędzia
      • Doładuj Pre-paid
      • Punkty oraz oddziały
        nadania i odbioru
      • Funkcjonalności
      • Statusy przewoźników
    • Integracje
      • Zobacz wszystkie
        integracje
      • WooCommerce
      • PrestaShop
      • Shopify
      • Shoper
    • Marketplace
      • Zobacz wszystkie
        marketplace
      • Allegro
      • eBay
      • Empik
      • eMag
      • Erli
    • Kurierzy
      • Kurier DPD
      • Kurier DHL
      • Kurier UPS
      • Kurier Fedex
      • Kurier ORLEN Paczka
      • Wszyscy przewoźnicy
    • Zwroty
      • Zwroty InPost
  • Cennik
  • Wyceń przesyłkę
  • Kraje
    • Przesyłki na Europę
      • Paczki do Niemiec
      • Paczki do Holandii
      • Paczki do Norwegii
      • Paczki do Hiszpanii
      • Paczki do UK
      • Paczki do Irlandii
      • Paczki do Anglii
      • Paczki do Francji
      • Paczki na Ukrainę
      • Zobacz wszystkie kraje
    • Przesyłki poza Europę
      • Paczki do USA
      • Paczki do Chin
      • Paczki do Kanady
      • Paczki do Australii
      • Zobacz wszystkie kraje
Wróć
Wróć
04mar 2022

Jak zwrócić towar kupiony na Vinted?

   Czas czytania 5 min.

Vinted to bezpłatna platforma internetowa, która pozwala sprzedawać i kupować odzież używaną. Łatwy, szybki i bezpieczny sposób na sprzedaż ubrań, butów czy akcesoriów. Vinted jest idealny dla wszystkich, którzy chcą sprzedawać rzeczy, których już nie używają, a także dla tych, którzy chcą kupić tanio odzież w doskonałym stanie. Chcesz wiedzieć jak kupić na Vinted bądź zwrócić zakupiony towar? Czytaj dalej!

Spis treści

  • Platformy sprzedażowe takie jak Vinted, jak funkcjonują?
  • Jak kupić na Vinted?
  • 2 kliki i gotowe
  • Jak sprzedawać na Vinted? Za darmo!
  • Zwrot środków za zakupiony towar
  • Polityka zwrotów Vinted
  • Zwrot towaru kurierem
  • Tani kurier

Platformy sprzedażowe takie jak Vinted, jak funkcjonują?

Vinted jest internetową giełdą, która umożliwia kupno, sprzedaż i wymianę artykułów modowych pomiędzy prywatnymi konsumentami. Firma skupia się na modzie używanej w kategoriach damskich, męskich i dziecięcych. Vinted zarabia dzięki stałym i zmiennym opłatom, a także reklamom dla sprzedających. Założona przez dwóch litewskich przedsiębiorców w 2008 roku platforma sprzedażowa stała się powszechnie znaną marką w branży modowej. Jeśli użytkownik znajdzie coś, co mu się podoba i zgodzi się na ustaloną cenę, może po prostu przystąpić do zakupu produktu. Vinted wyposaży sprzedającego w opłaconą z góry etykietę wysyłkową, co zdejmuje całkowicie koszt ze sprzedawcy.

Ponadto, jako operator Vinted dba o proces płatności i zwrotu pieniędzy, jednocześnie zapewniając, że kupujący otrzyma produkty w określonym czasie. Same przedmioty można wystawiać i sprzedawać za darmo, więc to, co zarabiasz, jest zasadniczo tym, co finalnie otrzymujesz. Bezpośrednia prowizja od zakupu nie jest pobierana. Po stronie kupującego Vinted oferuje również ochronę, taką jak bezpłatne zwroty pieniędzy, a także dostęp do zespołu obsługi klienta.

Jak kupić na Vinted?

Powszechny sukces platformy można przypisać jej prostocie, która skutecznie angażuje użytkowników, zapewniając wygodne i spersonalizowane wrażenia. Umożliwia zaspokojenie proekologicznych potrzeb poprzez redystrybucję odzieży używanej, zachęca do kupowania i sprzedawania za pośrednictwem platformy. Najnowsza kategoria Vinted, „dom” (produkty domowe, takie jak talerze, książki i przybory kuchenne), dodatkowo pokazuje znaczenie rynku odsprzedaży. Misją Vinted jest uczynienie z drugiej ręki pierwszego wyboru na całym świecie poprzez ustanowienie zrównoważonego modelu obiegu zamkniętego i wprowadzenie go na rynek globalny. Firma koncentruje się na poprawie komfortu użytkownika, ułatwiając wyszukiwanie, odkrywanie i zakup.

2 kliki i gotowe

Kupowanie na Vinted działa podobnie jak eBay lub na każdej innej platformie. Do każdego zakupu należy doliczyć koszt wysyłki. Sprzedawca nie ponosi dodatkowych kosztów, dlatego wiele przedmiotów jest wycenianych taniej niż na eBay czy innych marketplaceach. Gdy zobaczysz przedmiot, który Ci się podoba — klikasz i płacisz za towar. Sprzedawca otrzymuje powiadomienie o zakupie, pakuje przedmiot, drukuje etykietę z Twoim danymi i wysyła paczkę do punktu odbioru. Przy wystawieniu przedmiotu sprzedający określa jaki rodzaj dostawy jest dla niego akceptowalny. Vinted proponuje sprzedającym 4 rodzaje wysyłki. Paczkomaty InPost, Przesyłka Polecona, Pocztex Kurier 48 i Paczka+ Poczty Polskiej, punkt RUCHu, ORLEN Paczka lub wysyłkę indywidualną, gdzie to sprzedający decyduje się na inną metodę czy inną firmę kurierską.

Jak wybrać najtańszego kuriera? Porównaj ceny GlobKurier.pl najtańszy kurier

Jak sprzedawać na Vinted? Za darmo!

Równie prosta jest perspektywa sprzedającego. Gdy przedmiot jest w sprzedaży, jeśli został kupiony, wystarczy go zapakować, wydrukować etykietę dostarczoną przez platformę i kontynuować wysyłkę w ciągu maksymalnie pięciu dni. Gdy tylko kupujący potwierdzi, że wszystko poszło dobrze, płatność za transakcje zostanie zrealizowana i konto na Vinted uzupełnione. Od kwoty sprzedaży nie ma prowizji. Początkowo Vinted działał z inną strukturą kosztów, ale poprzez odejście od opłat sprzedawców był w stanie stworzyć silny wzrost bazy klientów. Vinted wykazał odporność podczas pandemii, gdy ludzie szukali alternatywnych źródeł dochodu i sposobów na odzyskanie wartości swoich ubrań. Struktura peer-to-peer (P2P „osoba od osoby”) ułatwia skalowanie. Vinted wyciąga wnioski z ekspansji w Europie, aby jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów i interesariuszy. Patrząc w przyszłość, Vinted koncentruje się na swojej misji „dokonywania pierwszego wyboru z drugiej ręki na całym świecie”, wspierając zrównoważoną zmianę decyzji dotyczących konsumpcji i zakupów.

W przeciwieństwie do eBay Vinted nie ma żadnych opłat za sprzedaż, co jest jednym z powodów, dla których jest tak popularny.

Zwrot środków za zakupiony towar

Część kupujących przyzwyczajonych do darmowych zwrotów i prokonsumenckich polityk zwrotu na największych platformach sprzedażowych może być zaskoczoną warunkami zwrotów na Vinted. Jak zwrócić towar na Vinted? Zwrot środków realizowany jest w przypadku, gdy towar nie dotrze do adresata, zostanie uszkodzony w transporcie, albo znacząco odbiega od opisu. Aby zgłosić naruszenie tych zasad, masz tylko 2 dni. Jeśli zamówienie statusu na Vinted zostanie zmienione na “Doręczone” opcja zgłoszenia zwrotu zostanie zablokowana. Następnie konieczna jest rozmowa z sprzedającym, jeśli chcesz zwrócić przedmiot, musisz ustalić szczegóły, aby odesłać go bezpośrednio osobie sprzedającej.

Polityka zwrotów Vinted

Według regulaminu zwrotów Vinted jest towar został zakupiony w zestawie, koniecznie będzie odesłanie całego zestawu. Nie ma możliwości zwrotu tylko jednego przedmiotu. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, kupujący jest zobligowany do odesłania całego zestawu. Co ważne, zmiana zdania nie obliguje do zwrotu środków. Jeśli zakupiony towar nie spełnia oczekiwań, możesz próbować porozumieć się ze sprzedawcą, ale ten nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu. Towar, który finalnie nie przypadł Ci do gustu może zostać ponownie przez Ciebie sprzedany.

Szczegóły polityki zwrotu Vinted znajdziesz na stronie: https://www.vinted.pl/help/465-polityka-zwrotow-vinted

Zwrot towaru kurierem

Vinted stosuje politykę zwrotów, zgodnie z którą kupujący zawsze płaci za wysyłkę zwrotną, nawet jeśli przedmiot jest wyraźnie uszkodzony/nie jest zgodny z opisem/nie jest zgodny z zamówieniem itp. Na forum Vinted wielu użytkowników zgłasza awersję do takiego systemu. Biuro obsługi klienta wskazuje jednak, że taki jest regulamin korzystania z systemu. Użytkownicy zgłaszają, że niektórzy sprzedawcy wystawiają śmieci i ukrywają wszelkie wady na zdjęciach. Wszystko przy założeniu, że koszt zwrotu przedmiotu zniechęci kupującego i zaniecha zgłaszania reklamacji. Jednocześnie ma to negatywny wpływ na uczciwych sprzedawców, którzy muszą obniżać ceny z powodu niskiego zaufania kupujących.

Tani kurier

Korzystając z Vinted warto oceniać aukcje, zostawiać komentarze, a także zwracać źle opisane przedmioty. Zamówienie kuriera nie musi być ani drogie, ani uciążliwe. W sieci znajdują się porównywarki, które pomogą znaleźć najtańszego kuriera, dopasowanego do charakteru Twojej przesyłki. Zmierz przesyłkę podaj adres docelowy i miejsce odbioru paczki a kalkulator wyszukiwarki GlobKurier.pl podpowie Ci najtańsze rozwiązanie. Szybko porównasz ofertę FedEx, DHL, InPost, Orlen Paczka, DPD i odeślesz towar zakupiony na Vinted.

Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/



GlobKurier.pl

Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl

Newsletter Signup

Poprzedni wpis << Gdzie szukać opinii o firmach kurierskich?
Następny wpis Co zrobić, jeśli Paczkomat jest pełny? >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
5 1 vote
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Shein - zwrot towaru. Jak to zrobić?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

Deichmann zwroty – jak oddać kupione produkty w sklepie Deichmann?

DPD Pickup — jak działa?

DPD Pickup — jak działa?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Jak zwrócić sprzęt do UPC?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Opłaty celne: co to jest cło i kiedy się je płaci?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Sprawdzanie paczki kurierskiej przy odbiorze — czy można?

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube
X twitter