• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • Black Week
          • UPS
          • DHL
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Aktualności > Czy sklepy stacjonarne znikną? Zakupy w dobie pandemii
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 04lis 2020

    Czy sklepy stacjonarne znikną? Zakupy w dobie pandemii

    O wzroście sprzedaży przez Internet w kontekście koronawirusa mówi się bardzo dużo. Sklepy internetowe zanotowały wzrosty w wyniku naturalnej konsekwencji lockdownu. Zamknięcie sklepów stacjonarnych wywołało rynkową próżnię, którą stara się wypełnić branża e-commerce. Bardzo ciekawym przypadkiem jest rozwój branży e-grocery, dostawy pożywienia do domu to silny, widoczny gołym okiem trend. Czy zatem tradycyjny handel w wymiarze, jakim znamy, zniknie?

    Kurier z paczka z żywnością, e-gorcery, zakupy spożywcze

    Spis treści

    • Czy handel tradycyjny przestanie istnieć?
    • Czy zakupy w sklepach są bezpieczne?
    • Jakie branże ucierpiały najbardziej?
    • Bezpieczne zakupy online
    • Przyszłość tradycyjnych sklepów
    • Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Czy handel tradycyjny przestanie istnieć?

    Trzeba przyznać, że koniec tradycyjnego handlu wieszczono jeszcze przed wybuchem epidemii. Na tamten moment jednak wielu specjalistów prorokowało, że całkowite odejście od sprzedaży stacjonarnej nie jest możliwe z kilku powodów. Jednym z argumentów był fakt, że zakupy rozumiane są w kategorii doświadczenia społecznego. Zakupy to spędzanie czasu z przyjaciółmi lub rodziną i wypytywanie opinii o tym, jak coś wygląda przed zakupem. Wizyta w sklepie stacjonarnym oznacza brak rozczarowań związanych z produktem. Kiedy idziesz do sklepu, wiesz dokładnie, jak dany produkt, wygląda, jak się układa, czy pasuje lub nie. Ten zakup jest zdecydowanie bardziej świadomy.

    Zakupy online, szczególnie w przypadku branży modowej, często mogą kojarzyć się z rozczarowaniem. Wizyta w sklepie stacjonarnym oznacza natychmiastową satysfakcję. Warto dodać, że wysyłka produktu kupionego przez Internet może zająć kilka dni, więc przy dostawach kształtowanie konsumenckiego doświadczenia jest o wiele trudniejsze. Jednak… mamy rok 2020 i szalejącą pandemię. Nie da się zaprzeczyć, że koronawirus zmienia konsumenckie przyzwyczajenia. COVID-19 obciążył tradycyjny handel detaliczny i stał się katalizatorem dawno prorokowanych zmian. Od stycznia 2020 r. doszło do powszechnych zamknięć galerii i domów towarowych na całym świecie. W szczytowym momencie globalnych blokad pandemia drastycznie pogłębiła lukę między handlem tradycyjnym a internetowym. W obliczu nieoczekiwanego, tradycyjnej firmy zostają zmuszone do wprowadzenia bardziej cyfrowej fuzji do swojego modelu biznesowego.

    Przeczytaj więcej ↠ Darmowa dostawa w sklepie internetowym

    Czy zakupy w sklepach są bezpieczne?

    W pewnym sensie ludzie zawsze będą chcieli interakcji twarzą w twarz. Tak jesteśmy skonstruowani, dlatego konsumenci będą chcieli przymierzyć ciuchy, pójść do pobliskiej księgarni lub spotkać się ze znajomymi w centrum handlowym. Z tym że w obecnej sytuacji centrum handlowe to zamknięte przestrzenie, w których nawet przy wysokim reżimie sanitarnym istnieje ryzyko zarażenia. Klienci rezygnują z tych aktywności. Sprzedawcy detaliczni prawdopodobnie nadal będą odczuwać spadek przychodów, redukcję zatrudnienia i zamykanie sklepów w krótkim okresie. W tej chwili trudno jest dokładnie zmierzyć, jak bardzo pandemia wpłynie na funkcjonowanie sklepów stacjonarnych i galerii handlowych.
    Można powiedzieć, że wiele osób odkryło wygodę zakupów online podczas pandemii, ale z drugiej strony zauważyliśmy też wiele osób narzekających na brakujące same day delivery i wydłużony czas oczekiwania. Kolejki przed sklepami IKEA w dniach następujących po złagodzeniu obostrzeń dowodzą, jak ważne są doświadczenia konsumenckie w odbudowie sklepów tradycyjnych po ich zamknięciu.

    Jakie branże ucierpiały najbardziej?

    Ucierpiały branże, w których sektor e-commerce był mniej rozwinięty. Inaczej pandemię znosiły firmy, które musiały podjąć logistyczną operację przerzucenia większości sprzedaży do swojego e-sklepu, a inaczej takie, które swoje zaplecze e-commerce musiały dopiero zbudować. Co więcej, prognozuje się, że duże skutki pandemii odczują marki dystrybuujące dobra luksusowe. Przy zbliżającym się krachu gospodarczym konsumenci zwrócili się ku produktom pierwszej potrzeby.

    E-grocery zakupy w dobie pandemii

    Jak zrobić pierwsze zakupy spożywcze w sieci?
    Jak wygląda kwestia płatności ?
    Co z dostawą świeżych owoców i warzyw?

    Przyszłość internetowych zakupów spożywczych ⤵
    Przeczytaj więcej e-grocery

    Przez Internet zamawiane jest jedzenie, kosmetyki, produkty chemiczne, czyli produkty do codziennej konsumpcji. Politolodzy i psychologowie społeczni zaznaczają, że wybuch pandemii może zmienić nastroje i nastawienia. Koronawirus określany jest jako „reset konsumpcyjnego świata”, co może wpłynąć na ogólną społeczną mentalność.

    zamów tsl

    Bezpieczne zakupy online

    Salesforce zebrał dane z ankiety przeprowadzonej od 16 lipca do 18 sierpnia 2020 r. Respondenci reprezentowali 27 krajów na sześciu kontynentach. Badanie obejmowało odpowiedzi od 12 000 konsumentów i 3600 nabywców biznesowych.

    • 63% konsumentów stwierdziło, że sposób, w jaki uzyskują towary i usługi „zmienił się” w 2020 r.
    • 80% ankietowanych klientów biznesowych spodziewa się, że zrobi więcej zakupów online w erze po pandemii w porównaniu z okresem przed pandemią.
    • 88% klientów oczekuje, że wszelkiego rodzaju firmy przyspieszą inicjatywy cyfrowe z powodu pandemii, a 83% oczekuje, że detaliści zapewnią elastyczne opcje wysyłki i realizacji, takie jak kup online — odbierz w sklepie.
    • 61% spodziewa się spędzać więcej czasu w Internecie po pandemii niż przed jej wystąpieniem.

    Pandemia jest testem dla wszystkich. Zmieniają się postawy konsumentów i oczekiwania wobec marek i firm. W badaniu Salesforce 71% konsumentów stwierdziło, że przywiązuje większą wagę do etyki firm niż rok temu, a 61% stwierdziło, że przestali kupować od firmy, ponieważ jej wartości nie są zgodne z ich wartościami. Podobnie 75% kupujących twierdzi, że etyka dostawców w coraz większym stopniu wpływa na ich decyzje zakupowe. 90% ankietowanych konsumentów twierdzi, że sposób, w jaki firma zachowuje się podczas kryzysu, świadczy o jej wiarygodności. 51% konsumentów ufa firmie bardziej ze względu na jej reakcję na tegoroczny kryzys.

    Przyszłość tradycyjnych sklepów

    Duże domy towarowe, które stały się ofiarami pandemii, już wcześniej poniosły straty, więc COVID-19 nie jest jedyną przyczyną drastycznych spadków. Branża potrzebuje teraz wizjonerów zorientowanych na przyszłość, którzy są w stanie zapewnić nową perspektywę i ożywić sprzedaż detaliczną w nadchodzących latach. W dzisiejszym świecie zakupów chodzi o inwestowanie w nową technologię, która podkreśla mocne strony każdego kanału, umożliwiając w ten sposób płynne współdziałanie po zniesieniu obostrzeń.


    GlobKurier.pl

    Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.


    Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

    Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


    Poprzedni wpis << Rossmann zwroty – Jak zwrócić towar w Rossmannie?
    Następny wpis Odbieranie paczek kurierskich a koronawirus. Jak bezpiecznie odebrać paczkę? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    Facebook & Messenger Linkedin Twitter Pinterest WhatsApp Teams Mail
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

    Czy można sprawdzić, o której przyjedzie kurier?

    Czy kurierzy pracują w sobotę?

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest kod celny?

    Czym jest kod CN?

    DPD Pickup — jak działa?

    Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia

    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    WYŚWIETLONE OFERTY PRZEWOŹNIKÓW SORTOWANE SĄ WEDŁUG CENY
    7
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz