• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Świąteczny szczyt paczkowy w FedEx Express Polska
18paź 2019

Świąteczny szczyt paczkowy w FedEx Express Polska

Powoli zbliża się, wyczekiwany przez wielu okres świąteczny. To głównie czas odpoczynku, spokoju, spędzany w rodzinnym gronie. Za nim jednak do tego dojdzie, trzeba wszystko odpowiednio przygotować. Dużym zmartwieniem konsumentów, są prezenty, czy zamówione online dotrą na czas, natomiast sklepy i firmy kurierskie martwią, czy obsłużą wszystkie zamówienia i nie zawiodą oczekiwań swoich klientów.

W związku z nadchodzącym szczytem paczkowym zapytaliśmy Radosława Sawickiego – Worldwide National Account Executive w FedEx Express, jak ten wyjątkowy okres w roku wygląda w firmie FedEx.

Świąteczny szczyt paczkowy w FedEx Express Polska

GlobKurier: Kiedy firmy kurierskie powinny zacząć przygotowania do szczytu paczkowego?

Radosław Sawicki: Na polskim rynku, w ciągu całego roku kalendarzowego jesteśmy w stanie zaobserwować kilka szczytów paczkowych. Oczywiście największy pik obserwujemy w ostatnim kwartale, a w szczególności na przełomie listopada i grudnia. Tak naprawdę, przygotowania powinno się zaczynać tuż po skończonym szczycie paczkowym, czyli już na samym początku nowego roku kalendarzowego. Warto podsumować wszystko, co się zdarzyło, co udało się zrobić bardzo dobrze, a gdzie należy coś poprawić. W innym przypadku nawet najmniejszy szczyt paczkowy, będący konsekwencją choćby długiego weekendu, może stać się dla operatora logistycznego bardzo problematyczny.

GK: Jak FedEx przygotowuje się do obsługi świątecznego piku?

RS: FedEx Express zaczyna przygotowania z dużym wyprzedzeniem. Są one wynikową przeprowadzanych analiz runku, bazowaniem na doświadczeniach z ubiegłych lat, a także na stosownych estymacjach i planach operacyjnych, które zakładają różne scenariusze logistyczne.

GK: Ile średnio zamówień obsługiwanych jest w tym okresie?

RS: Możemy założyć, że średnio ilość zleceń transportowych w tym okresie wzrasta o około 30%.

GK: Jakie rozwiązania technologiczne mogą być pomocne w obsłudze szczytu paczkowego?

RS: Prawdę mówiąc, każde rozwiązanie, które pozwala na automatyzację procesów lub ich optymalizację, jest bardzo pomocne. Niemniej jednak najważniejszą rzeczą pozostaje wzajemna edukacja i budowanie świadomości.

GK: Jakich rad może Pan udzielić sprzedającym i kupującym?

RS: Ubiegły rok pokazał nam pewnego rodzaju mądrość konsumencką. Kupujący mają już za sobą sporo negatywnych doświadczeń z ubiegłych lat związanych z zakupami świątecznymi, dotyczą one podmiotów sprzedających, ale także o operatorów logistycznych: brak możliwości realizacji zamówienia/zakupu, opóźnienia w dostawie, wstrzymane dostawy etc. Teraz planują swoje zakupy z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym, co powoduje, że szczyt paczkowy rozkłada się na 6-7 tygodni, a nie jak w latach ubiegłych na 2 tygodnie przed samymi świętami. Sprzedawcom radzę, aby również w tym roku odpowiednio wcześnie zadbali o procesy logistyczne związane z realizacją zamówień i możliwością dostawy przed świętami. Natomiast kupującym zalecam, by mądrze zaplanowali w tym czasie swoje zakupy, przy okazji mając świadomość ewentualnej potrzeby zwrotu lub wymiany towaru.


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl


Poprzedni wpis << Transport morski – spedycja morska towarów
Następny wpis Wywiad z Marleną Miąsko z Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 votes
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Paczka do Korei Południowej

Co można wysyłać na paletach kurierskich?

Transport drobnicowy – niezbędne informacje

Bezpieczny transport przesyłek paletowych

Przesyłki kurierem w Europie

Największe wyzwania logistyki kontraktowej i potencjał usługi

Czym jest transport intermodalny?

Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce

Opinie
Facebook
Linkedin
Instagram
YouTube

Zapisz się na newsletter

Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
Newsletter
Newsletter
Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki krajowe
      • Przesyłki międzynarodowe
      • Spedycja
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
al. Wojciecha Korfantego 138a
40-156 Katowice,
Icon formularz kontaktowy
Icon kontakt@globkurier.pl
Icon +48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
| Odpowiedz