• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
            • Odprawa celna GlobKurier.pl
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Polskie porty stale się rozwijają
  • Logowanie Załóż darmowe konto
  • 19lip 2019

    Polskie porty stale się rozwijają

    Rozwoj portów morskich

    Polski import i eksport stale się rozwija, co sprzyja wzrostowi przeładunków w głównych polskich portach morskich. Duże porty stoją obecnie przed kolejnymi wyzwaniami, jakimi jest poprawa infrastruktury dojazdowej do nich i pozyskanie ładunków tranzytowych.

    Istotną rolę w planach rozwoju dużych portów, mają odgrywać ładunki tranzytowe. Obecnymi przeszkodami, które utrudniają ich pozyskiwanie są złe połączenia między lądem a portami, a także brak drożnych tras kolejowych do sąsiadów. Z powodu wielu przemian gospodarczych, w tym np. postępującej automatyzacji, rozwiązaniem dla portów różnej kategorii, ale szczególnie tych małych, jest opieranie rozwoju na inteligentnych specjalizacjach morskich.

    Warto zaznaczyć, że w 2018 roku cztery największe porty, tj. Gdańsk, Gdynia, Szczecin oraz Świnoujście, przeładowały łącznie 101 mln ton ładunków, co stanowi o 16% więcej niż w 2017 roku.

    25 czerwca tego roku, został przyjęty projekt ustawy o zmianach w ustawie o portach i przystaniach morskich z 1996 roku. Zmiany zakładają, że tereny portów pozostaną własnością skarbu państwa, podobnie jak zarządy w rękach spółek go reprezentujących, co pozwoli na prywatyzację całej sfery eksploatacyjnej, zawsze w formie przetargów. Przyczyni się to do pozyskania nowych partnerów biznesowych, którzy mają dużą znajomość globalnego biznesu. Kolejną korzyścią, jakie przyniesie ustawa to możliwość zagospodarowania terenów niewykorzystanych w portach.

    Te przemiany sprawiły, że zarządcy portów oraz rejonowych urzędów morskich podjęli się nowych inwestycji, np. pogłębiania torów wodnych, basenów portowych i budowy falochronów. Porty pozyskały na te cele środki pomocy unijnej. Część inwestycji nadal jest w toku. Niedawno dopiero rozpoczęto pogłębianie toru wodnego ze Świnoujścia do Szczecina, który umożliwi wpływanie do Szczecina większych statków.

    Źródło: wnp.pl


    Poprzedni wpis << Jak wysłać przesyłkę paletową za granicę?
    Następny wpis Czy kurierzy pracują w sobotę? >>
    Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
    0 0 votes
    Oceń artykuł
    Subscribe
    Powiadom o
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments

    Szukaj artykułu

    Zwroty

    Najpopularniejsze tematy

    GlobKurier w top 1000 najszybciej rosnących firm w Europie wg Financial Times!

    Czym jest waga wolumetryczna

    Wszystko, co musisz wiedzieć o kontenerach składanych

    GlobKurier.pl z nową siedzibą w centrum Katowic

    Jak wysłać przesyłkę poza Unię Europejską

    Skracamy dystans do Słowacji

    Transport morski – czym jest ETA i ETD

    Czym jest kompletacja w logistyce

    Opinie
    Facebook
    Linkedin
    Instagram
    YouTube

    Zapisz się na newsletter

    Otrzymaj -12% na pierwszą wysyłkę
    Newsletter
    Newsletter
    Dziękujemy!

    Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
    x
    • .
      • O Firmie
        • Kim jesteśmy?
        • Blog
        • Aktualności
        • E-commerce porady
        • Jak zapakować i wysłać
        • Współpraca biznesowa
        • GlobkurierTV
        • Kariera
        • Kontakt
      • Przesyłki zagraniczne
        • Przesyłki do Anglii
        • Przesyłki do Australi
        • Przesyłki do Chin
        • Przesyłki do Kanady
        • Przesyłki do Francji
        • Przesyłki do Niemiec
        • Przesyłki do Norwegii
        • Przesyłki do USA
        • Przesyłki do Rumunii
      • Usługi Kurierskie
        • Przesyłki kopertowe
        • Przesyłki priorytetowe
        • Przesyłki lotnicze
        • Przesyłki drogowe
        • Przesyłki paletowe
        • Przesyłki krajowe
        • Przesyłki międzynarodowe
        • Spedycja
      • Strefa informacji
        • Pomoc / FAQ
        • Reklamacje
        • Program partnerski
        • Sposoby płatności
        • Statusy przewoźników
        • Towary wykluczone
        • Wszyscy przewoźnicy
        • Cennik
        • Ranking kurierów
    GLOBKURIER
    al. Wojciecha Korfantego 138a
    40-156 Katowice
    Icon formularz kontaktowy
    Icon kontakt@globkurier.pl
    Icon +48 22 300 16 21
    © 2007-2023 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
    • Strona główna
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
    • Mapa strony
    logo
    ue-banner
    Aktywnie wspieramy fundacje
    fundacja rozwoju polska akademia
    Otrzymane nagrody
    funfacja rozwoju polska akademia
    Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

    GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
    0
    0
    Would love your thoughts, please comment.x
    ()
    x
    | Odpowiedz