• Wyceń przesyłkę
  • Cennik
  • Dla firm
  • Integracje
    • Moduły E-commerce
    • Strefa Programisty
    • Import CSV
    • Integracja Allegro
    • Integracja eBay
    • Utwórz sklep z kurierem
  • Oferta
        • Kurierzy i przewoźnicy
          • UPS
          • DHL
          • TNT
          • DPD
          • GLS
          • InPost
          • ORLEN paczka
          • Fedex
          • Wszyscy przewoźnicy
          • Spedycja drogowa
          • Zgłoś współpracę z firmą transportową
        • Transport krajowy
          • Przesyłki paczkowe
          • Przesyłki paletowe
          • Przesyłki dłużycowe
          • Przesyłki terminowe
          • Paczkomaty
          • Punkty nadania i odbioru przesyłek
          • Oddziały nadania i odbioru przesyłek
          • Usługi magazynowania
        • Transport międzynarodowy
          • Przesyłki drogowe
          • Przesyłki ekspresowe
          • Przesyłki lotnicze
          • Przesyłki priorytetowe
          • Frachty międzynarodowe
          • Odprawa celna GlobKurier
          • Transport morski
          • Przesyłki do Niemiec
          • Przesyłki do USA
          • Obsługiwane obszary
        • Narzędzia
          • Doładuj Pre-paid
          • Kody pocztowe
          • Śledzenie przesyłki
          • Statusy przewoźników
          • Poczta Polska – status
          • Funkcjonalności
          • Wyszukiwarka produktów
          • Zobacz pełną ofertę >>
  • PL
  • PL
Globkurier.pl > Blog Globkurier > Nowości z firm kurierskich > Najnowszy raport Gemius dotyczący e-commerce w Polsce
01lipiec 2019

Najnowszy raport Gemius dotyczący e-commerce w Polsce

E-commerce w Polsce. Wózek z zakupami.

Po raz siódmy Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej zaprezentował badanie pt. “E – commerce w Polsce. Gemius dla e-commerce Polska”.  Celem badania było poznanie postaw, motywacji i zwyczajów konsumentów, związanych z zakupami online. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

W raporcie podsumowującym badania możemy przeczytać, że dynamicznie rośnie ilość internautów, robiących zakupy online. W roku 2019 to już 62% procent internautów, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. W 2018 roku było to 56%, natomiast dwa lata temu 54%. Wolniejszy wzrost odnotowały sklepy zagraniczne, ponieważ obecnie kupuje tam 25% internautów, co dalej zaledwie o 3 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym ( 23% w 2018 roku i 16% w 2017 r.).

Trzy najpopularniejsze wśród internautów zalety zakupów przez internet to: możliwość robienia zakupów w dowolnym momencie, 24/7, brak konieczności podróżowania do sklepu oraz nieograniczony czas wyboru.

W porównaniu z poprzednią edycją badania, tym razem respondenci wskazują, że e-sklepy dają większy wybór produktów niż sklepy tradycyjne. Do tego kupowanie online jest wygodniejsze niż robienie zakupów w sklepach stacjonarnych. Zakupy online, zdaniem internautów są łatwiejsze i tańsze.

Konsumenci najczęściej robią zakupy przy użycia laptopa, jest to 74% respondentów, aczkolwiek jest to mniej niż w roku ubiegłym, gdzie z tego sprzętu korzystało 82%. Wzrost odnotowały kanały sprzedaży mobilnej – ze smartfonów korzysta 61% osób, w roku 2018 było 58%, natomiast tabletów używa 27%, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2018.

Obecnie seniorzy stanowią 1/4 klientów online. W ubiegłym roku 64% kupujących to osoby poniżej 34 roku życia. Dzisiaj grupę stanowi mniej niż połowa, zaledwie 42%. Przyczynił się do tego znaczący wzrost zainteresowania sklepami internetowymi śród starszej grupy wiekowej. Osoby powyżej 50 roku życia stanowią ponad 1/4 osób kupujących online (26%), natomiast osoby w wieku 25-49 to 32% kupujących. E-zakupy wciąż cieszą się największą popularnością u osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72%) mieszkający w miastach do 200 tys. mieszkańców (45%).

Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Źródło: PropertyNews


Poprzedni wpis << Nowe lokalizacje GLS
Następny wpis Autonomiczny transport od Volvo >>
Podobał Ci się artykuł? Oceń, zostaw komentarz lub udostępnij dalej.
0 0 głosów
Oceń artykuł
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Szukaj artykułu

Zwroty

Najpopularniejsze tematy

Cło z USA - Wysyłka z USA a cło – kiedy płacimy cło?

Rossmann zwroty - Jak zwrócić towar w Rossmannie?

Zwrot do nadawcy - czyli kiedy paczka wraca do nadawcy?

Co można wysłać w paczce do USA?

Spóźniona paczka – co zrobić, gdy przesyłka nie dotrze na czas?

Co to jest CMR – Międzynarodowy List Przewozowy?

Brytyjskie kody pocztowe - jak prawidłowo je zapisać?

Czy kurierzy pracują w sobotę?

Opinie

Zapisz się na newsletter

Dziękujemy!

Jeszcze tylko sprawdź swój e-mail i potwierdź subskrypcję.
x
  • .
    • O Firmie
      • Kim jesteśmy?
      • Blog
      • Aktualności
      • E-commerce porady
      • Jak zapakować i wysłać
      • Współpraca biznesowa
      • GlobkurierTV
      • Kariera
      • Kontakt
    • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki do Anglii
      • Przesyłki do Australi
      • Przesyłki do Chin
      • Przesyłki do Kanady
      • Przesyłki do Francji
      • Przesyłki do Niemiec
      • Przesyłki do Norwegii
      • Przesyłki do USA
      • Przesyłki do Rumunii
    • Usługi Kurierskie
      • Przesyłki kopertowe
      • Przesyłki priorytetowe
      • Przesyłki lotnicze
      • Przesyłki drogowe
      • Przesyłki paletowe
      • Przesyłki NEXT DAY
      • Przesyłki zagraniczne
      • Przesyłki krajowe
    • Strefa informacji
      • Pomoc / FAQ
      • Reklamacje
      • Program partnerski
      • Sposoby płatności
      • Statusy przewoźników
      • Towary wykluczone
      • Wszyscy przewoźnicy
      • Cennik
      • Ranking kurierów
GLOBKURIER
ul. Bogucicka 7
40-226 Katowice
messageSkontaktuj się z nami
mailkontakt@globkurier.pl
phone+48 22 300 16 21
© 2007-2022 GlobKurier.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
  • Strona główna
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Mapa strony
logo
ue-banner
Aktywnie wspieramy fundacje
fundacja rozwoju polska akademia
Otrzymane nagrody
funfacja rozwoju polska akademia
Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm. Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 §1 Kodeksu Cywilnego.

GlobKurier.pl to międzynarodowa platforma transportowa, która zapewnia kompleksową obsługę rynku KEP i branży TSL. Posiada dostęp do transportu drogowego, morskiego oraz lotniczego. Za pośrednictwem GlobKurier.pl możesz zorganizować wysyłkę do 192 krajów, korzystając z najlepszych firm kurierskich i transportowych. GlobKurier.pl utworzył innowacyjny silnik wysyłkowy, który łączy wielu lokalnych i globalnych przewoźników kurierskich i transportowych w 1 miejscu. W ofercie GlobKurier.pl znajdziesz ponad 50 firm transportowych takich jak: DHL, UPS, InPost, DPD, Fedex, TNT, GLS, ORLEN paczka, Raben, Hellmann. Dzięki temu z łatwością zamówisz taniego kuriera, który obsłuży najbardziej wymagające zlecenia. Dodatkowo firma posiada sieć ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce: GlobBox.net, które rozwiązują wyzwania pierwszej i ostatniej mili. Każdego dnia platforma realizuje wysyłki przesyłek kurierskich praktycznie na cały świat. Oferuje szeroki zakres usług kurierskich, od zwykłych przesyłek listownych, poprzez paczki, przesyłki paletowe, aż po dłużyce. W każdej chwili masz możliwość śledzenia przesyłki online bezpośrednio na stronie internetowej. GlobKurier.pl realizuje zarówno kurierskie zlecenia standardowe, jak i specjalne, takie jak fracht morski czy doręczenia przesyłek niestandardowych. Współpraca z GlobKurier.pl to gwarancja nadania szybkiej, bezpiecznej i taniej przesyłki kurierskiej.
0
0
Napisz komentarz!x
()
x
| Reply