Pomoc


 Najczęściej zadawane pytania


1. Jak działa GlobKurier.pl?
GlobKurier.pl pośredniczy pomiędzy kurierem a Klientem (bezpośrednio zamawiającym usługę). Całość obsługi nadania jest wykonywana przez GlobKurier.

2. Gdzie znajduje się siedziba GlobKurier.pl?
Siedziba GlobKurier.pl znajduje się w Katowicach 40-287, przy ul. Bogucickiej 7.

3. Jak skorzystać z usług GlobKurier.pl?
To bardzo proste! Tutaj znajduje się szczegółowy opis zamówienia usługi krok po kroku.

4. Dlaczego oferta GlobKurier.pl jest lepsza od oferty kurierów?
Dzięki dużej ilości regularnie wysyłanych paczek jesteśmy w stanie wynegocjować zdecydowanie niższe ceny bezpośrednio u firm kurierskich, co przekłada się na niższe ceny dla naszych Klientów, zarówno indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

5. Jakie są ceny usług w GlobKurier.pl?
Dokładamy wszelkich starań, aby ceny były jak najkorzystniejsze. Aktualny cennik możesz podejrzeć tutaj tutaj.

6. Czy oferta GlobKurier.pl obejmuje wysyłkę towarów za granicę?
GlobKurier.pl – poza ofertą dla Polski – posiada także ofertę przesyłania paczek do ponad 190 krajów.

7. Czy skorzystanie z usług GlobKurier.pl jest bezpieczne?
Jak najbardziej! GlobKurier.pl udziela wsparcia na każdym etapie realizacji usługi poprzez nasz serwis GlobKurier.pl, zajmujemy się procedurami celnymi oraz bierzemy na siebie ewentualne procedury reklamacyjne! 
Bezpieczeństwo transakcji finansowych zapewnia współpraca GlobKurier.pl z serwisem PayU oraz eCard, które posiadają wszelkie wymagane zabezpieczenia oraz protokoły szyfrowania danych.

8. Jak powinienem zapakować paczkę?
Wszelkie sugestie co do sposobu prawidłowego pakowania przesyłek znajdziecie Państwo tutaj.

9. Czy mogę wysłać dany produkt?
Lista produktów, których transport jest zabroniony znajduje się w naszym regulaminie oraz tutaj.

10. Czy mogę wysłać kilka paczek naraz do tego samego Odbiorcy w ramach jednego zamówienia?
Oczywiście! Wystarczy tylko podać odpowiednią ilość paczek w GlobKurier Manager oraz pamiętać o podaniu wagi najcięższej oraz wymiarów największej z paczek. 

11. W jaki sposób uiścić opłatę za przesyłkę?
Opłatę należy uiścić w ostatnim kroku realizacji usługi w GlobKurier.pl. Oferujemy Państwu wiele sposobów zapłaty – tradycyjny przelew lub zapłatę poprzez systemy transakcyjne payu oraz eCard, które umożliwiają zapłatę online, kartą kredytową etc. Pamiętać należy o tym, iż realizacja usługi ma miejsce po zaksięgowaniu wpłaty na nasze konto, tak więc w przypadku tradycyjnego przelewu czas oczekiwania na wpłatę może wynosić do kilkudziesięciu godzin, natomiast w przypadku przelewu online zajmuje to kilkanaście-kilkadziesiąt minut.

12. Jak śledzić status przesyłki?
Należy skorzystać z naszej wyszukiwarki przesyłki.

13. Kurier się nie zjawił – co robić?
Zalecamy poczekanie jeszcze jednego dnia, gdyż rzadko, ale jednak zdarzają się takie opóźnienia. Należy także zgłosić ten fakt naszej firmie, korzystając z Formularza kontaktowego.

14. Co zrobić w przypadku kiedy Kurier się spóźnił lub nie dostarczył przesyłki na czas?
W takiej sytuacji prosimy o zapoznanie się z naszym Regulaminem §6 i postępować zgodnie ze wskazówkami zawartymi w regulaminie lub skontaktować się z Nami, adres e-mail: reklamacje@globkurier.pl

15. Kurier dostarczył uszkodzoną przesyłkę – co robić?
Prosimy o zapoznanie się z naszym
Regulaminem §6 i postępować zgodnie ze wskazówkami tam zawartymi.

16. Czy list przewozowy musi być wydrukowany przez Klienta?
Warunkiem realizacji usługi konieczne jest wydrukowanie listu przewozowego wraz z poprawnymi danymi, a następnie przekazanie wraz z paczką Kurierowi.

17. Czy paczka musi zostać zapakowana w inny sposób niż podany na stronie?
Wymogiem prawidłowej realizacji zlecenia i obowiązkiem nadwcy jest właściwe zapakowanie i zabezpieczenie przesyłki według wskazówek zawartych
tutaj. (W przypadku gdy nadawca jest inny niż zleceniodawca, obowiązkiem zleceniodawcy jest przekazanie Listu przewozowego).

18. Czy wymogiem skorzystania z usług jest podpisanie umowy oraz podanie limitu wysłanych przesyłek?
Dokumentem pełniącym rolę umowy zawieranej pomiędzy Klientem, a firmą jest List Przewozowy – wydrukowany z systemu transakcyjnego GlobKurier.pl. Klient jest zobowiązany do wydrukowania listu i przekazania kurierowi odbierającemu przesyłkę. List przewozowy zawiera: nazwę i adres nadawcy, dokładny adres odbiorcy przesyłki, zawartość przesyłki, usługi dodatkowe (ubezpieczenie, kwota pobrania), wagę oraz ilość paczek.

19. Czy dostawa/odbiór w sobotę dotyczy całej Polski, czy tylko niektórych regionów?
Dostawa/odbiór przesyłek w sobotę dotyczy tylko wybranych regionów Polski. Doręczenie/odbiór przesyłki w sobotę jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku zlecenia jej nadania w piątek poprzedzający weekend. Jest to usługa dodatkowo płatna.

20. W jakich godzinach można zamówić kuriera, aby paczka była odebrana w tym samym dniu?
Najlepiej składać zamówienie do godziny 10:00 w danym dniu. Prosimy o zapoznanie się z naszym
Regulaminem §5 pkt. 20

21. Co się dzieje w przypadku zaginięcia, zniszczenia ubezpieczonej/nieubezpieczonej przesyłki?
W sytuacji zagubienia lub zniszczenia przesyłki prosimy o zapoznanie się z naszym Regulaminem §6 wytyczne dotyczące Reklamacji oraz postępowania zgodnie ze wskazówkami. W przypadku wątpliwości lub dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Nami adres e-mail:

22. Do której godziny można nadać kuriera?
Klient może zlecać usługę w Narzędziu GlobKurier.pl 7 dni w tygodniu, przez całą dobę. Zlecenia nadania przesyłki otrzymane przez Naszą firmę po godzinie 13.00 oraz w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy będą realizowane następnego dnia roboczego.

23. Czy można przewozić specyficzny towar typu fajerwerki?
Wykaz przedmiotów podlegającym wykluczeniu z transportu znajduje się

24. Ile kosztuje przesyłka dłużycowa, paleta?
Wszystkie ceny dotyczące przesyłek kurierskich (w tym palet i przesyłek dłużycowych) znajdują się w cenniku.
Sposób wyceny jest następujący: Cena netto + opłata paliwowa + usługi dodatkowe + podatek VAT

25. Jak wysoka jest opłata paliwowa?
Wysokość opłaty paliwowej w przypadku każdego rodzaju transportu jest inna. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami zawartymi

26. Czy mamy podziały cenowe na strefy?
Na terenie kraju nie ma wyodrębnionych stref. W przypadku przesyłek zagranicznych ceny zależą od strefy do jakiej należy dany kraj. Prosimy o zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi

27. Czy GlobKurier posiada własnych kurierów czy też wszystko obsługują inne firmy kurierskie?
Na chwilę obecną Przewoźnikami obsługującym import i eksport przesyłek kurierskich są wszystkie wiodące firmy kurierskie.

28. Jak dokładnie wygląda procedura wysyłania przesyłek?
Dokładny opis sposobu zamawiania i wysłania przesyłki znajduje się w zakładce

29. Czy istnieje możliwość integracji systemu informatycznego ze sklepem?
Oczywiście istnieje taka możliwość. Prosimy o zapoznanie się z ofertą przygotowaną specjalnie dla sklepów internetowych, która znajduje się

30. Czy można nadać przesyłkę na terminal? Gdzie znajduje się najbliższy?
Tak. Istnieje taka możliwość, przy składaniu zamówienia należy w polu uwagi wpisać informację, że przesyłka zostanie dostarczona do terminala.

31. Czy można na stałe wpisać numer konta do przesyłek pobraniowych, aby nie trzeba było robić tego za każdym razem?
Tak. Przy rejestracji wpisując dane zleceniodawcy można uzupełnić od razu nr konta.

32. Czy mamy dopłatę do osób fizycznych?
Nie. Dostawa do osób fizycznych na terenie kraju nie podlega dodatkowej opłacie.

33. Jak szybko przychodzą od nas pieniądze z pobrania?
Regulaminowy czas to 14 dni. Z reguły należności przekazywane są w terminie 7 dni od daty odbioru przesyłki przez odbiorcę.

34. Dlaczego faktury wydawane są co tydzień, a nie raz w miesiącu?
Faktury wystawiane są za każdą usługę. W przypadku dokonania przedpłaty (doładowanie konta pre-paid) faktura wystawiana jest za doładowanie. Firmy które mają podpisaną umowę otrzymują faktury zbiorcze co tydzień.

35. Gdzie wpisać kod rabatowy?
Miejsce na wpisanie kodu rabatowego znajduje się w 4 kroku składania zamówienia. Pole jest dostępne do uzupełnienia tylko dla użytkowników zalogowanych w serwisie Globkurier.pl.  W celu zrabatowania przesyłki należy wpisać cały kod rabatowy, na przykład: GlobKurier-0000000000. WAŻNE!  Nie pomiń żadnego znaku, element GlobKurier jest także elementem kodu rabatowego.

36. Czy kurier przyjedzie pod wskazany adres?
Usługi są realizowane w systemie door-to-door, czyli odbieramy bezpośrednio ze wskazanego miejsca nadania i doręczamy do finalnego odbiorcy. Wyjątkiem jest tutaj usługa Inpost, gdzie paczkę należy dowieźć do wskazanego przez siebie paczkomatu.  Jeśli zdecydowałeś się na wysyłkę kurierską z pominięciem systemu door-to-door, to paczkę należy nadać w wybranym przez siebie terminalu przewoźnika (usługa dostępna w większości firm kurierskich).

37. Gdzie dostarczyć paczkę, aby ją nadać?
Standardowo usługi świadczymy w systemie door-to-door, więc paczkę możesz nadać z własnego domu lub biura, a kurier ją odbierze w określonym czasie. Dla większości przewoźników zaksięgowana wpłata do godziny 12:00 oznacza odbiór przesyłki w tym samym dniu. Jeśli wybrałeś nadanie paczki w terminalu lub usługę Inpost – sprawdź na stronie, gdzie znajduje się najwygodniejszy dla Ciebie terminal. Możesz to sprawdzić w trakcie składania zamówienia. Przy nadawaniu palet istotnie jest aby przesyłka była przygotowana do załadunku na tzw. poziomie 0.

38. Jaką opcję mam wybrać przy płatności?
Mamy kilka form płatności. Wybierasz najwygodniejszą dla siebie:
1.    Przelew bankowy (odroczony termin płatności) – opcja dostępna jedynie dla zarejestrowanych i zalogowanych klientów biznesowych. Jeśli wysyłasz dużo paczek – koniecznie skontaktuj się z nami (
kontakt@globkurier.pl) i dopytaj o możliwość ustalenia terminu płatności.
2.    Konto pre-paid – konto przedpłacone. Doładuj swoje konto na globkurier (tutaj:
https://www.globkurier.pl/mojekonto/doladujkonto.html) i wysyłaj paczki bez konieczności oczekiwania na księgowanie przelewu.
3.    Płatność gotówką przy doręczeniu – Koszt transportu jest cedowany na Twojego adresata (klienta) i to on przy odbiorze ponosi koszty usługi kurierskiej. Opcja dostępna tylko w przypadku wysyłek krajowych.
4.    Przelew online – dla Twojej wygody korzystamy z opcji szybkich płatności online. Korzystamy z sytemu eCard (więcej informacji o systemie eCard znajdziesz w regulaminie), który  przekieruje Cię na bezpieczną stronę, gdzie dokonasz płatności internetowych bezpośrednio z Twojego konta. Do przelewu online doliczany jest 1% wartości zamówienia  dla operatora systemu eCard. Wybierz tą opcję, jeśli chcesz, aby Twoje paczki zostały jak najszybciej nadane.
5.    Przelew bankowy – tradycyjna droga dokonywania płatności na podstawie proformy bądź powiadomienia. Możesz zalogować się na swoje internetowe konto bankowe aby zrealizować  przelew albo udać się do placówki bankowej (pocztowej) i dokonać płatności. Pamiętaj jednak, że może to wydłużyć czas wysyłki. Twoje nadanie zostanie przez nasz przetransferowane dopiero w momencie zaksięgowania środków na naszym koncie lub po przesłaniu potwierdzenia przelewu.