Angażuj, rzucaj wyzwania, buduj relacje – grywalizacja

grywalizacja_GlobKurier.pl

Grywalizacja w programach lojalnościowych

W dzisiejszym rozbudowanym technologicznie i przeładowanym informacjami świecie coraz trudniej zainteresować konsumenta i skupić jego uwagę na konkretnej marce. Klienci w każdej sekundzie atakowani są przez tysiące bodźców – wiadomości, maile, powiadomienia, reklamy. Ich uwaga jest rozproszona, trudno im realnie zaangażować się i utrzymywać trwałe relacje z firmą/produktem.

Jak marki mogą poradzić sobie z coraz szerzej rozwijającym się kryzysem lojalności? Odpowiedź brzmi postawić na doskonalenie interakcji klient-firma. Grywalizacja przybiera coraz większenie znaczenie. Jak ją wykorzystać w swojej firmie? Przeczytaj i działaj.

Programy lojalnościowe do poprawki

Programy lojalnościowe w ostatnich latach stały się niezwykle popularne – aktywizują blisko 70% Polaków.

programy lojalnościowe_GlobKurier.pl

Niestety w wielu przypadkach nie przyczyniły się one w znaczącym stopniu do wzrostu zaangażowania i zainteresowania ze strony konsumentów. Z pewnością Ty sam posiadasz w domu nie jedną kartę stałego klienta. Pamiętasz, z jakich firm je otrzymałeś/łaś? Jak często z nich korzystasz? Czy może wyciągasz je wyłącznie wtedy, gdy zostaniesz o nie poproszony przy kasie? A może zupełnie zignorowałeś/łaś fakt otrzymania tego typu „prezentu” i teraz Twoja karta leży zakopana pod toną papierów w biurku?

Dzieje się tak, ponieważ nie zostałeś w odpowiedni sposób zaproszony do interakcji, wciągnięty w wir zabawy, które w ramach grywalizacji powinny spełniać programy lojalnościowe. Teraz nie chodzi już wyłącznie o zdobywanie punktów, ale o pozytywne emocje!

grywalizacja_GlobKurier.pl

Grywalizacja, gamifikacja, gryfikacja ?

Oprócz najczęściej stosowanego pojęcia grywalizacji można spotkać się również z takimi określeniami jak gamifikacja czy gryfikacja. Niezależnie od użytego terminu jest to, najprościej przedstawiając – przeniesienie zasad wirtualnej gry do świata rzeczywistego. Tutaj to klienci stają się graczami, którzy rywalizują ze sobą, zdobywając nagrody, punkty, sprawności czy odznaki za wykonane zadania.

Wprowadzanie elementów grywalizacji wpływa na budowanie świadomości marki, utożsamianie jej z pozytywnymi doświadczeniami. Zastanawiamy się tutaj jak angażować użytkowników pomiędzy kolejnymi zamówieniami, a nie jak ich przekupić, by wywołać określone zachowanie.


Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>

angażowanie użytkowników grywalizacja_GlobKurier.pl

Jak stworzyć skuteczny program lojalnościowy oparty na grywalizacji?

Przede wszystkim trzeba przygotować odpowiednią strategię i zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii:

  • Określ przejrzyste, logiczne i spójne reguły uczestnictwa w programie oraz warunki nagradzania. Pamiętaj – przyznawaj punkty nawet za drobne wyzwania/działania.
  • Podziel całość na etapy.
  • Zaplanuj, w jaki sposób konsumenci będą przechodzić na następny poziom. Przemyśl co otrzymają od Ciebie w zamian .
  • Nagradzaj! Od czasu do czasu podaruj klientowi darmowego e-booka, przyznaj dodatkowy rabat, wyróżnij wirtualną odznaką. Zmotywuje to użytkowników do wyższej aktywności. Będą świadomi, że dalsze działania wpłyną na uzyskanie przez nich benefitów.
  • Nie zapomnij o mediach społecznościowych – twórz ciekawe wyzwania, nagradzaj różne formy aktywności (polubienie postu, oznaczenie zdjęcia z hasztagiem, udostępnienie wpisu). Skup się na głębokim zaangażowaniu użytkowników w życie marki – np. zorganizuj konkurs na najlepszy projekt grafiki na koszulki firmowe.
  • Stwórz dla klienta jego osobisty panel osiągnięć.

Grywalizacja przykłady

grywalizacja_GlobKurier.pl

Obecnie niemalże wszystkie firmy wkraczają ze swoimi produktami w sferę wirtualną. Dzięki grywaliacji budują przywiązanie, zmuszając klientów do zaangażowania względem marki w zamian za bonusy i profity.

Przykłady grywalizacji w programach lojalnościowych :

  • Linie lotnicze Air Kanada – Earn Your Wings (rankingi lotów czy najczęściej odwiedzanych miejsc, rejestr danych, bonusy za aktywność w mediach)
  • Aeroplan – The Star Challange (podróże za zgromadzone gwiazdki)
  • com – punkty, opinie o restauracjach, odznaczenia, które można wymieniać na zniżki (klient prowadzony jest etapowo, po zakończeniu danej serii pojawiają się nowe zadania do wykonania)
  • Walgreens – Steps for balance rewards (za pomocą platformy Fitbit mierzono aktywność fizyczną użytkowników aplikacji. Uprawianie sportu nagradzano punktami, które można było wymienić na usługi. Dodatkowymi elementami była możliwość rywalizacji z innymi użytkownikami, monitorowanie własnych osiągnięć i postępów oraz rzeczywista poprawa kondycji i samopoczucia).
  • Nike – Nike Fuel (na podobnej zasadzie jak firma Walgreens)

Dlaczego warto ?

grywalizacja_katarzyna wrona_globkurier.pl

Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych – Katarzyna Wrona

Skuteczne wdrożenie grywalizacji w programach lojalnościowych może zaangażować tysiące, a nawet miliony użytkowników jak w powyższych przykładach, które odniosły niebywały sukces. To wiąże się z szybkim rozwojem popularności firmy oraz zwiększeniem zaufania i aktywności klientów.


Skorzystaj z programu partnerskiego GlobKurier.pl – polecaj nasze usługi zarabiaj. Zarejestruj się jeszcze dziś za darmo i bez zobowiązań i korzystaj z niższych stawek >>