Rekord paczkowy w InPost?

Święta to czas prezentów, jak pokazują ostanie badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet, co za tym idzie w okresie przedświątecznym, wzrasta ilość paczek, które należy dostarczyć do adresatów. Jest to spore wyzwanie dla branży kurierskiej.

Rekord paczkowy InPost

Jakie wyjątkowe rozwiązanie na tegoroczny okres przedświąteczny przygotowała firma InPost? Czy w tym roku zostanie pobity rekord obsłużonych paczek? Zapytaliśmy o to Rafała Rowińskiego – Przedstawiciela Handlowego ds. Kluczowych Klientów z InPost.

GlobKurier: Kiedy w firmie InPost zaczyna się gorący okres wysyłkowy?

Rafał Rowiński: Cała branża notuje coraz większe wolumeny w okresie przedświątecznym, jednak za punkt zwrotny uważam Black Friday. To właśnie od tego dnia dla branży zaczyna się szczyt paczkowy i mogę śmiało stwierdzić, że trwa on nieprzerwanie, aż do ostatnich godzin przed samymi świętami.

GK: O ile średnio wzrasta ilość zamówień w tym okresie?

RR: Ilość paczek pod koniec listopada i grudnia może stanowić nawet dwukrotność tego, co odnotowujemy w normalnym okresie sprzedażowym.

GK: Czy w tym roku zostanie pobity rekord dostarczonych paczek?

RR: Tak, a nawet już został on pobity. Jesteśmy dopiero przed szczytem paczkowym, a dynamika wzrostu na tę chwilę jest dwucyfrowa.

GK: Co wyjątkowego InPost przygotował na ten gorący okres?

RR: Na okres szczytu paczkowego dla wszystkich Klientów, niezależnie od ilości wysyłanych paczek od 23 listopada InPost uruchamia odbiory paczek w soboty i w niedziele. Taka możliwość będzie funkcjonować do 15 grudnia. Wprowadzona zmiana ma na celu zwiększenie możliwości operacyjnych i szybszą dostawę przesyłek do Klientów. Zależy nam na zadowoleniu naszych Klientów i jak najlepszym obsłużeniu wolumenu w najbardziej wymagającym okresie roku.

GK: Kurier czy paczkomat? Z czego Klienci korzystają częściej w przedświątecznym okresie?

RR: Klienci korzystają z obu głównych kanałów, czyli Paczkomatów i Kuriera InPost. Jednak zdecydowanym atutem Paczkomatów jest wygoda i możliwość odebrania przesyłki o dowolnej porze, ponieważ Paczkomaty dostępne są 24/7. Klienci coraz częściej doceniają niezawodność tej metody dostawy. Odbiór paczki zależy tylko od klienta i nie ma konieczności umawiania się z kurierem i dostosowywania do jego czasu pracy. Ponadto coraz intensywniejsze życie, praca, korki sprawiają, że Paczkomaty są po prostu najwygodniejszą formą odbioru paczek. Dodatkowo ich liczba stale rośnie.

GK: Czy InPost posiada ofertę specjalną dla sprzedawców Allegro?

RR: InPost od wielu lat współpracuje z Allegro. Efektem tej współpracy jest oferta dedykowana dla Sprzedawców na Allegro w ramach usług dostawy do Paczkomatów oraz przesyłek kurierskich.

GK: Jakie korzyści przynosi oferta dla sprzedawców Allegro?

RR: Korzyści jest wiele, jedną z nich jest możliwości bezpłatnego zwrotu zakupionych produktów, inną równię cenioną przez sprzedawców zaletą jest ubezpieczenie do 5000 złotych w cenie przesyłki.


GlobKurier.pl

GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.


Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce​

Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 12% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl