Firmy kurierskie stawiają na pojazdy elektryczne

samochody elektryczne

Zdaniem ekspertów DHL Parcel Polska branża kurierska, kładzie coraz większy nacisk na ekologię i elektromobilność. Spory wpływ mają na to czynniki ekonomiczne, wymagania klientów biznesowych, a także indywidualnych. Rośnie także świadomość firm logistycznych w kwestii ich oddziaływania na środowisko. Elektryczne pojazdy pozwolą zminimalizować emisję CO2, jak i zredukować koszty transportu oraz pozwolą na uniezależnienie się firm od wahań cen na rynku paliw.

W Polsce, w I kwartale tego roku odnotowano znaczny wzrost liczby zarejestrowanych pojazdów elektrycznych. Jest to o 60 procent więcej samochodów, niż w latach ubiegłych, zdecydowaną większość stanowią pojazdy flotowe. Coraz popularniejszy staje się pogląd, że samochody elektryczne są przyszłością logistyki. Wprowadzenie ich należy rozpocząć od miast, ponieważ tam żyje ponad połowa ludności, a poziom jakoś życia spada ze względu na hasał i rosnącą emocję dwutlenku węgla. W późniejszych etapach warto wprowadzić flotę pojazdów elektrycznych również na tereny pozamiejskie.

Samochody elektryczne, a zwłaszcza te w kompaktowym wydawaniu wymienione są przez ekspertów, jako jedna z odpowiedzi na szybką urbanizację i związane z nią wyzwania, takie jak korki i zbyt duża liczba pojazdów, hałas, zanieczyszczenie powietrza i smog. Na rozwój elektromobilności zaczyna stawiać coraz więcej koncernów motoryzacyjnych i rządów państw, w tym także Polski. Firmy logistyczne nie są obojętne na ten trend i podejmują działa mające na celu wprowadzenie pojazdów elektrycznych do swoich flot.

Sporą zaletą pojazdów o napędzie elektrycznym jest ich prawie bezgłośnie funkcjonowanie, które w znacznym stopniu może obniżyć poziom miejskiego hałasu, a zarazem podnieść komfort pracy kurierów, podczas długotrwałego prowadzenia samochodu. Dodatkowo pojazdy elektryczne mogą korzystać z buspasów, co upłynni ruch i pozwali docierać w miejsce, które wcześniej nie były dostępne dla samochodów spalinowych.

Firma DHL Parcel, realizuje globalny program ochrony środowiska. Jego założenia przewiduję, że do 2050 roku firma zredukuje emisję CO2 do zera. Może mieć to bardzo korzystny wpływ na środowisko, zwłaszcza, że  dane OZN pokazują, iż miasta, stanowią zaledwie 3 proc. powierzchni planety, odpowiadają za 60–80 proc. całkowitego zużycia energii i 75 proc. emisji dwutlenku węgla. Dodatkowo połowa światowej populacji oddycha powietrzem, które jest 2,5 razy bardziej zanieczyszczone niż normy dopuszczalne przez Światową Organizację Zdrowia.

Źródło: e-logistyka.pl